تسلیت به مناسبت خاموشی کوروش بخشنده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کورش بخشندهبا تاسف و اندوه فراوان اطلاع یافتیم که کوروش بخشنده از فعالین مبارز و سرشناس جنبش کارگری ایران روز پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴، برابر با  پنجم نوامبر ۲۰۱۵، بر اثر ایست قلبی در گذشته است.  کوروش بخشنده،  فعال کارگری با سابقه و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و نیز از اعضای هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بود و تا آخرین روزهای زندگی علیه نظام سرمایه داری و برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و دست یابی کارگران به حقوق خود پیگیرانه مبارزه کرد. به همین دلیل او همواره توسط رژیم  سرمایه داری جمهوری اسلامی مورد اذیت و آزار قرار داشت و برایش پرونده سازی می  کردند تا با بند کشیدن او از فعالیت هایش جلو گیری کنند. این اذیت و آزارها، بازداشتها و دادگاهی کردنها در شرایطی بود که کوروش بخشنده از شرایط جسمی مساعدی برخوردار نبود.

 

کوروش بخشنده در پیامی به  تشکل‌های کارگری در سراسر جهان که در مراسم بزرگداشت شاهرخ زمانی و همبستگی با جنبش کارگری ایران در تورنتو در ۲۴ اکتبر قرائت گردید اعلام کرد:

رفقا ودوستان گرامی
من کوروش بخشنده فعال کارگری ساکن ایران هستم. در ما‌ههای اخیر دستگاه‌های امنیتی حکومت ایران فشارهای مضاعفی را به فعالان کارگری مستقل و غیر دولتی وارد کرده اند که می‌توان در این رابطه به صادر کردن احکام متعدد برای کوشندگان ایجاد تشکل‌های کارگری و همچنین بازداشت‌های متعدد اشاره کرد.همان‌طور که مستحضر هستید، شاهرخ زمانی، فعال کارگری و چپ‌گرای ایران، در زندان بر اثر مرگ مشکوک، فوت کرد. علاوه بر این محمود صالحی از فعالین کارگری خوشنام و شناخته شده ایران نیز به دلایل واهی به 9 سال زندان محکوم شده است.من هم یکی از همان کارگرانی هستم که چندی پیش در دادگاه حاضر و دادگاهی شده و در حال حاضر منتظر صدورحکم دادگاه هستم. جرم من و دیگر فعالان کارگری در ایران به جز تلاش برای ایجاد تشکل‌های کارگری مستقل و واقعی، دستیابی کارگران به حق اعتصاب، دستمزد شایسته و دیگر حقوق جهان‌شمول طبقه کارگر چیز دیگری نیست..
رفقا،
فشارهای پیاپی نهادهای امنیتی وضعیت فعالان کارگری ایران را روز به روز وخیم‌تر کرده است. تمام این‌ها در حالی رخ می‌دهد که از طرف سازمان جهانی کار دولت ایران و نهاد کارگری وابسته به او، خانه کارگر، کماکان به رسمیت شناخته می‌شوند و اعتراضات به شرایط امنیتی فعالان کارگری، کاملا به محاق رفته است. از شما می‌خواهم، در راستای همبستگی جهانی طبقه کارگر، درمقابل این فشارها، از کارگران در ایران حمایت کنید. نگذارید صدای دلسوزان راه رهایی طبقه کارگر در نطفه خفه شود.
با سپاس،
کوروش بخشنده عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری”

خاموشی نابهنگام کوروش بخشنده، چنین صدای مصمم و رسایی علیه سرمایه و حکومت آن در ایران، ضایعه ای دردناک برای جنبش کارگری ایران است.  ما درگذشت کوروش عزیز را به خانواده ایشان، به دوستان و هم رزمان او، به کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و جنبش کارگری ایران تسلیت می گوییم و خود را در اندوه آنان شریک می دانیم و همانطور که او می خواست به سهم خود تلاش گسترده تری خواهیم کرد که صدای مبارزین طبقه کارگر در ایران هر چه وسیعتر در سطح جهانی انعکاس یابد.

 

یاد کوروش بخشنده، شاهرخ زمانی و کلیه جان باختگان راه آزادی طبقه کارگر گرامی باد!

 

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۵ نوامبر ۲۰۱۵

info@workers-iran.org

www.workers-iran.org / www.etehadbinalmelali

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.