امانوئل مکرون: ایران شریک ما در مبارزه با تروریسم نیست

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گفت که ایران «شریک فرانسه در منطقه برای مبارزه با تروریسم نیست» اما در حال حاضر از طریق توافق هسته‌ای، بین دو کشور ارتباط وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مکرون افزود که همچنان در نظر دارد در زمان مقتضی به ایران سفر کند اما برای این منظور، نیاز به برنامه ریزی مقدماتی است.

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه موشکی ایران پرداخته است.

او گفت: برنامه موشکی و موقعیت ایران در آن بخش از جهان از موضوعاتی است که نیاز به بررسی دارد زیرا برخی اقدامات بی‌ثبات ساز در آن منطقه در جریان است.

مکرون در عین حال افزود که به تعهد هسته‌ای که بین ایران و قدرت‌های جهانی صورت گرفته اعتقاد دارد. او گفت: «به این تعهد پایبندم و مایلم میزان پایبندی آنان به آن را نیز ارزیابی کنم.»

گفتگوی آقای مکرون با تلویزیون فرانس ۲۴ یک هفته پس از انتقاد مکرون و دونالد ترامپ از ایران منتشر شده است.

هفته گذشته امانوئل مکرون در یک گفت وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در سوریه تاکید کردند.

بنا به بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون تاکید کردند که مذاکرات سازمان ملل در ژنو برسر صلح سوریه تنها گفت و گوهای مشروع برای دست یابی به راه حل سیاسی در این کشور است.

قرار است رئیس جمهوری فرانسه روز ۷ دسامبر به قطر سفر کند و همکاری های دو کشور از جمله فروش دوازده فروند هواپیمای جنگنده فرانسوی به آن کشور و روابط منطقه در دستور کار مذاکرات دو طرف قرار دارد.

امانوئل مکرون: ایران شریک ما در مبارزه با تروریسم نیست

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.