درگذشت عباس عاقلی زاده

اطلاعیه شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران: درگذشت عباس عاقلی زاده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

درگذشت عباس عاقلی زاده

اطلاعیه

شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران

عباس عاقلی زاده از میان ما رفت!

 

عباس‌عاقلى زاده درگذشت.
عباس‌عاقلى‌زاده رفیق عزیز ما، مبارزی دیرین در راه استقلال، آزادی، عدالت اجتماعى، برابری و سوسیالیسم و عضو شوراى موقت سوسیالیست‌هاى چپ ایران بود. در بامداد 10 اوت ٢٠١٧ برابر با نوزدهم مرداد ١٣٩۶ پس از بیش از شصت سال مبارزه علیه استبداد و بى عدالتى به خاموشى گرائید.
عباس عاقلى‌زاده در میان مبارزان راه آزادی ایران چهره‌اى آشنا و فراموش نشدنى است. او از سال‌هاى جوانى تلاشى خستگى‌ناپذیر براى آزادی و بهروزى مردم ایران آغاز کرد. از یاران خلیل ملکی در نیروی سوم بود، خود را در کنار دکتر محمد مصدق در ملى کردن صنعت نفت مى‌‍دید و هم‌راه او علیه دیکتاتورى محمد رضا شاه و حامیان داخلى و خارجى رژیم پادشاهی مبارزه کرد. او خود را سوسیالیستی آزادی‌خواه و دموکرات می‌خواند. در این دوران چند بار به زندان افتاد.
با استقرار جمهوری اسلامی و آغاز دورانی جدید از استبداد و واپس‌گرایى در کشور ما، عباس به مقاومت و مبارزه با نظام حاکم برخاست. در جبهه دمکراتیک ملى یکى از فعالان پیگر این حرکت بود. او سرانجام ناچار به ترک ایران شد و به اروپا (آلمان) مهاجرت کرد.
در دوران تبعید دمی از پای ننشست و با اشکال گوناگون به مبارزه خود با جمهورى اسلامى در جهت براندازی آن و برای استقرار رژیمی مبتنی بر جمهوری، دموکراسی و لائیسیته، ادامه داد. فعالیت‌هاى او چه در سطح شهر هانوفر، مانند بنیان‌گذارى کارگاه ایرانیان، کانون زندانیان سیاسى و کانون کنشگران سوسیالیست و دموکراتِ هانوفر و چه در پهنایی فراتر مانند هم‌راهى در شکل‌گیری شوراى موقت سوسیالیست‌هاى چپ ایران و عضویت در آن و هم‌چنین، و به‌ویژه، همراهى در شکل‌گیری و پیگیری فعالیت جنبش جمهورى خوهان دمکرات ولائیک آیران، یادآور مبارزات خستکى‌ناپذیر و مداوم اوست.
او همیشه شاد، پر انرژى و پر امید بود و این روحیه را به هم‌راهان و نزدیکان خود نیز منتقل مى‌کرد. چهره بشاش و خندان عباس از خاطر دوستان، رفقا و یاران او نخواهد رفت. بى‌شک مرگ او براى خانواده و دوستانش، برای جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران و برای ما رفقای او ضایعه‌اى بزرگ است،
نام و یاد عباس عاقلى‌زاده و تلاش‌هاى او در راه آزادی و سوسیالیسم در میان همه‌ی پویندگان این آرمان‌ها هم‌واره زنده خواهد ماند.

شوراى موقت سوسیالیست هاى چپ ایران
٢١ مرداد ١٣٩۶
١٢ اوت ٢٠١٧

اطلاعیه شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران: درگذشت عباس عاقلی زاده

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.