اخبار و گزارش های کارگری ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه) با تجمع مشترک با کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی مقابل استانداری خوزستان در شهر اهواز

– تجمع اعتراضی جمعی ازصاحبان زمین هفت سنگان ازجمله  کارکنان استانداری قزوین نسبت به عدم صدور مجوز ساخت وساز مقابل استانداری قزوین

– ادامه اعتراضات مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوات نوین با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری با شعار« دادستان رشوه گیر نمی خوایم نمی خوایم»

– تجمع اعتراضی جمعی از حواله داران زمستان 1402 بهمن خودرو مقابل وزارت صنعت

– تحریم غذای دانشجویان دختر و پسردانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک )تهران دراعتراض به کیفیت بد غذای سلف سرویس

– عملکرد بسیار ضعیف بیمه تکمیلی دانا در پرداخت هزینه به رانندگان و‌ سایر کارگران

– تداوم بازداشت و بلاتکلیفی وحید اصغری، نوجوان دانش آموز هفده ساله

– دینا قالیباف بازداشت شد

– جان باختن یک کارگر مقنی در اراک در عمق چاه 20متری

*******

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه) با تجمع مشترک با کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی مقابل استانداری خوزستان در شهر اهواز

شعارها:

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«بازنشسته بپاخیز برای رفع تبعیض»

«بازنشسته می میرد سازش نمی پذیرد»

«نه تهدید نه زندان اعدام نیست جلودارمان»

«امسال سال خیانته این افتخار دولته»

«نه مجلس نه دولت نیستن بفکر ملت»

«کشور غارت کردند مارو بیچاره کردند»

«تا حقمون نگیریم هر روز همین بساطه»

«کانون بازنشسته چرا ساکت نشسته»

«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

«حق توفریاد بزن نیفته دست راهزن»

«این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی»

«ایران پردرآمد مسئول بی لیاقت چه بر سرتو آورد»

«رئیسی بی عرضه برگرد برو توحوزه»

«رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو»

«پیام ما به دولت خجالت خجالت»

«موسوی مرتضوی استعفا استعفا»

«کومهار تورم دروغ نگید به مردم»

«تا کی شرمندگی یا مرگ یا زندگی»

«نه صدقه نه منت حق بدید با عزت»

« فقر وفساد همینجاست حرومزاده آمریکاست »

« فقر وفساد همینجاست حرومزاده کاناداست »

*تجمع اعتراضی جمعی ازصاحبان زمین هفت سنگان ازجمله  کارکنان استانداری قزوین نسبت به عدم صدور مجوز ساخت وساز مقابل استانداری قزوین

روزسه شنبه 28 فروردین، جمعی ازصاحبان زمین هفت سنگان ازجمله  کارکنان استانداری قزوین برای اعتراض به عدم صدور مجوز ساخت وساز مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:از سال 86 تعدادی از کارکنان استانداری در هفت سنگان صاحب زمین شده‌اند، این زمین‌ها برای ساخت ویلا تغییر کاربری داده شده و مشکلی ندارد.

یکی از افراد حاضر در تجمع نیز گفت: انشعابات آب، برق، گاز و خیابان‌کشی هم برای این زمین‌ها انجام شده، استعلامات لازم هم از نهادهای مختلف گرفته شده، اما به ما اعلام می‌شود که صلاح نمی‌دانیم چون مصوبه آن باطل شده، این درحالی است که زمین‌های مجاور ساخته‌اند.

وی بیان کرد: تعدادی از افراد مجوز دارند که مجوزشان تمدید نمی‌شود و برای افرادی که مجوز ندارند هم چیزی صادر نمی‌شود.

*ادامه اعتراضات مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوات نوین با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری با شعار« دادستان رشوه گیر نمی خوایم نمی خوایم»

روز سه شنبه 28 فروردین برپایه تصاویر وفیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی، مال باختگان شرکت رضایت خودروی طراوات نوین در ادامه اعتراضات دامنه دارشان دست به تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران با شعار« دادستان رشوه گیر نمی خوایم نمی خوایم» زدند.

*تجمع اعتراضی جمعی از حواله داران زمستان 1402 بهمن خودرو مقابل وزارت صنعت

تصاویر وفیلم های منتشره درشبکه اجتماعی،از تجمع اعتراضی  روزسه شنبه 28 فروردین،جمعی از حواله داران زمستان 1402 بهمن خودرو مقابل وزارت صنعت خبر می دهند.

*تحریم غذای دانشجویان دختر و پسردانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک )تهران دراعتراض به کیفیت بد غذای سلف سرویس

روزسه شنبه 28 فرودین، دانشجویان دختر و پسردانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک )تهران برای اعتراض به کیفیت بد غذای سلف سرویس دست به تحریم غذا زدند وسینی های غذایشان را وسینی های غذایشان را پس از تحویل روی زمین به ردیف گذاشتند.

*عملکرد بسیار ضعیف بیمه تکمیلی دانا در پرداخت هزینه به رانندگان و‌ سایر کارگران

بیمه تکمیلی در شرکت واحد حدودا یک دهه و اندی است که جاری میباشد و پرسنل شرکت واحد از این بیمه تکمیلی در مواقع عمل جراحی و سایر بیماری هایی که از پوشش بیمه تامین اجتماعی خارج است استفاده می‌کنند و این بیمه  سال ها  تحت پوشش بیمه آسیا بود که پرسنل شرکت از خدمات دهی این بیمه در طول این سال ها در مجموع رضایت داشتند. ولی متاسفانه با برنامه ریزی غلط تیم مدیریت جدید این بیمه در آذر ماه سال ۴۰۲ به بیمه دانا انتقال پیدا کرد، حالا در این نقل و انتقال منافع چه کسانی در شرکت مورد توجه بود بماند. از آنجا که این بیمه به مدت چهار ماه است که در این شرکت وصل و جاری میباشد ولی متاسفانه  در این مدت هیچ خدمات مطلوبی در پرداخت هزینه ها به مجموعه شرکت نداشته و اگر هم‌داشته با کاهش درصد بیشتر از مبلغ فاکتور و پرداخت اندک مبلغ از فاکتور به بیمه گزار بوده که این موضوع باعث نارضایتی و اعتراض کارکنان مجموعه نسبت به این بیمه زیانبار گشته.

با توجه به گزارشات ارسالی به سندیکا اکثر همکارانی که در بهمن ماه سال گذشته فاکتور های پزشکی را به این بیمه ارسال کردند هنوز بعد از گذشت ۲ ماه هیچ مبلغی دریافت نکرده اند و با مراجعه بعضی از همکاران‌ در سامانه یک به سایت بیمه (همراه دانا) متوجه شدند که برخی فاکتورهای تحویلی به مددکاری در هیچ کدام از مراحل پرداخت بیمه ثبت نشده و معلوم نیست این فاکتورها بعد از تحویل به مددکاری سامانه در کجا گم شده و یا از بین رفته است. حال سهل انگاری از بخش مددکاری بوده و یا از مدیریت در هر صورت بیمه دانا مسئول است و‌ باید پاسخگو باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه قبلا هم در این مورد خبررسانی نموده و بار دیگر از مدیریت میخواهد که هر چه سریعتر به مشکلات کارکنان در این خصوص رسیدگی کند.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

*تداوم بازداشت و بلاتکلیفی وحید اصغری، نوجوان دانش آموز هفده ساله

وحید اصغری، دانش آموز هفده ساله ساکن شهر سهند، علیرغم گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تبریز بسر می‌برد.

وحید اصغری متولد مردادماه سال ۱۳۸۵، دانش آموز مقطع دوازدهم دبیرستان امام خمینی شهر سهند است که شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده است. ماموران پس از بازداشت وی، اقدام به تفتیش منزل خانواده‌اش کرده و شماری از وسایل شخصی، تلفن همراه و کامپیوتر او را ضبط کردند.

وحید اصغری شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳، به زندان تبریز منتقل شده است و علیرغم گذشت چهل و یک روز از زمان بازداشت، کماکان بلاتکلیف است و تاکنون آزادی موقت وی میسر نشده است؛ که موجب نگرانی‌هایی در خصوص وضعیت سلامت این دانش آموز و احتمال اخراج وی به دلیل عدم حضور در کلاس‌های درس و پرونده‌سازی علیه اوست.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*دینا قالیباف بازداشت شد

روز سه شنبه 28فروردین،دینا قالیباف دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی پس از انتشار رشته توئیتی در خصوص نحوه آزار و اذیتش توسط پلیس مترو به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری، در منزلش بازداشت شد.

تا لحظه انتشار خبراطلاعی ازدینا و نهاد بازداشت کننده اش در دست نمی باشد.

*جان باختن یک کارگر مقنی در اراک در عمق چاه 20متری

یک کارگرمقنی 42 ساله حین کار در عمق چاهی 20متری در جاده اراک به هزاوه جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.