اخبار و گزارشات کارگری (۱۱ اسفند ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز آزاد باید گردند

1-فرهاد اکبریان

2-مرتضی اکبریان

3-میثم علی قنواتی

4-امین مؤمن پور

5-حسین نیسی

6-باقردلفی

7-تقی حسن زاده

8-هادی عفراوی

9-مهدی عادل زاده

و……………

گسترده تر ومستحکم ترباد همبستگی کارگران:

– جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بدنبال کسب خبر از بازداشت همکاران خود در مقابل دادگستری مرکزی اهواز دست به تجمع زدند

– انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :

کارگران بازداشت شده گروه ملی صنعتی اهواز فورا باید آزاد شوند

– کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری :

بازداشت و زندانی کردن کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز را محکوم می کنیم

– کانون مدافعان حقوق کارگر:

محکومیت بازداشت  ده کارگر گروه ملی صنعتی اهواز

– شاپور احسانی راد: کارگران‌ حق طلب گروه ملی صنعتی فولاد اهواز آزاد باید گردند

– اعلام آمادگی محمد علی جداری فروغی برای دفاع از کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

– بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با هجوم شبانه مامورین امنیتی به منازلشان بازداشت شدند

– بیانیه خبری شماره 2 اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون بازداشت 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

– ممانعت از ورود کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به مصلی این شهر

– اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران پیرامون پرداخت نشدن حق‌التدریس هشت‌ماهه معلمان

– ادامه اعتراضات دامنه دار کشاورزان ورزنه نسبت به عدم اختصاص حقابه

– شمه ای از روزگار سیاه کشاورزان ”ورزنه” از زبان یکی از کشاورزان!

– جان باختن یک کارگر ساختمانی براثر سقوط

جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بدنبال کسب خبر از بازداشت همکاران خود در مقابل دادگستری مرکزی اهواز دست به تجمع زدند

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بعد از ظهر امروز جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در پی آگاهی از بازداشت همکاران خود که دیشب رخ داده بود بدنبال تجمع در مقابل مصلای اهواز، بعد از ظهر امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل دادگستری مرکزی این شهر زدند و خواهان آزادی همکاران بازداشتی خود شدند.

بنا بر این گزارش، بدنبال این تجمع مسئولین دادگستری به کارگران تجمع اعلام کرده اند همکاران بازداشتی آنها را فردا برای تعیین تکلیف به شعبه 12 دادگاه انقلاب اعزام خواهند کرد.

بنا بر اظهار کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، کارفرما و مسئولین امنیتی این شهر با این دستگیریها در پی آن هستند تا نوک پیکان خواست کارگران را از روی مطالبات معوقه آنان به بازداشت همکارانشان معطوف کنند و با مشروط کردن آزادی کارگران بازداشتی  به بازگشت بکار کارگران، اعتصاب آنها را بدون پرداخت مطالباتشان در هم بشکنند.

به همین دلیل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام کرده اند از فردا صبح اعتراضات خود را تشدید و در حمایت از همکارانشان در محل این شعبه دادگاه حاضر خواهند شد و تا زمان دریافت مطالباتشان به اعتصاب خود پایان نخواهند داد.

لازم به یاداوری است شب گذشته مامورین اطلاعات نیروی انتظامی اقدام به بازداشت بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی صنعتی اهواز کردند و تا بعد از ظهر امروز تلاش زیادی از سوی عوامل کارفرما و مسئولین امنیتی اهواز بکار گرفته شد تا همکاران این کارگران از بازداشت آنان مطلع نشوند. اسامی 9 نفر از این کارگران به شرح زیر است:

1-فرهاد اکبریان

2-مرتضی اکبریان

3-میثم علی قنواتی

4-امین مؤمن پور

5-حسین نیسی

6-باقردلفی

7-تقی حسن زاده

8-هادی عفراوی

9-مهدی عادل زاده

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند ماه 1396

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه :

کارگران بازداشت شده گروه ملی صنعتی اهواز فورا باید آزاد شوند

بعد از نهمین روز از اعتصابات و تجمعات و تظاهرات های خیابانی کارگران گروه ملی صنعتی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های چند ماهه خود توسط کارفرمای قلدر و زورگو که مورد حمایت بی دریغ کل دستگاههای سرکوبگر حکومتی می باشد، شب دهم اسفند نیروهای امنیتی با هجوم به منازل کارگران معترض و ایجاد رعب و وحشت برای خانواده ها و مخصوصا کودکان، 10 نفر از آنان را بازداشت کرده اند که اسامی 9 نفر از آنان فرهاد اکبریان، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مؤمن پور،نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی و مهدی عادل زاده می باشد.

این بازداشت ها با دستور دادستانی اهواز صورت گرفته و علاوه بر کارگران بازداشت شده، نیروی انتظامی از طریق تماس تلفنی آدرس منازل تعداد زیادی از دیگر کارگران را خواسته اند.

تمامی دستگاههای قضائی، امنیتی و حکومتی نزدیک به چهل سال است که در دفاع از کارفرمایان قلدر بر سر کارگران می ریزند و به شدیدترین شیوه های قرون وسطائی سرکوب می کنند. اطمینان از به همراه داشتن حمایتهای دستگاههای حکومتی، کارفرمایان را تا حد اقدام به ضرب و شتم و تشکیل گروه ها و باندهای قمه کش جهت لت و پاره کردن و حتی کشتن فعالین کارگران معترض گستاخ کرده است.

شرایط مشقتبار امروز کارگران ایران بی تردید حاصل همدستی همه دستگاههای سرکوبگر دولتی با کارفرمایان مفتخور و درنده است.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار ضمن دفاع قاطعانه از مبارزات همه کارگران ایران، بویژه مبارزات شجاعانه کارگران گروه ملی صنعتی اهواز خواهان آزادی فوری کارگران بازداشت شده و پایان دادن به هر گونه تعقیب و ایجاد رعب و وحشت جهت مرعوب کردن کارگران از پیگیری مطالبات خود است و از همه کارگران ایران، بخصوص کارگران گروه ملی صنعتی اهواز و خانواده های آنان می خواهد که وسیعا و متحدانه به سرکوب کارگران این مجتمع اعتراض کرده و خواهان آزادی فوری یازداشت شدگان گردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه     11/12/1396

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری :

بازداشت و زندانی کردن کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز را محکوم می کنیم

بر اساس آخرین خبرهایی که اتحادیه آزاد کارگران منتشر کرده شب گذشته مامورین اطلاعات نیروی انتظامی اقدام به بازداشت بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی صنعتی اهواز کردند و تا بعد از ظهر امروز تلاش زیادی از سوی عوامل کارفرما و مسئولین امنیتی اهواز به کار گرفته شد تا همکاران این کارگران از بازداشت آنان مطلع نشوند. اسامی 9 نفر از این کارگران به شرح زیر است: – فرهاد اکبریان – مرتضی اکبریان-  میثم علی قنواتی-  امین مؤمن پور- حسین نیسی – باقردلفی – تقی حسن زاده – هادی عفراوی – مهدی عادل زاده.

بازداشت کارگران فولاد خوزستان در حالی صورت می گیرد که 9 روز از اعتصاب این کارگران برای به دست آوردن خواسته های شان می گذرد. اما مسئولین مربوطه به جای پاسخگویی به خواسته های بر حق کارگران، آنها را مرتب تهدید نموده اند. اکنون نیز برای خاموش کردن صدای حق طلبانه شان، جمعی از آنها را دستگیر کرده تا وادار به سکوت و عقب نشینی از نان بخور و نمیرشان شوند. کارگران فولاد اهواز در شرایط بسیار بحرانی اقتصادی، مورد تهدید و دستگیری قرار دارند. بی شک موفقیت این کارگران بستگی به حمایت همه جانبه دیگر بخش های کارگران ایران دارد.

ما ضمن حمایت از این کارگران و خواسته ها و مطالبات انسانی شان، خواستار آزادی بدون قید و شرط همه کارگران زندانی فولاد اهواز هستیم. با اتحاد و همبستگی از اعمال خشونت پلیسی علیه کارگران جلوگیری کنیم. جای کارگران در زندان نیست!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 11 اسفند 1396

کانون مدافعان حقوق کارگر:

محکومیت بازداشت  ده کارگر گروه ملی صنعتی اهواز

دهم اسفند، بار دیگر حق خواهی کارگران با دستگیری و بازداشت پاسخ داده شد.  ده کارگر گروه ملی صنعتی اهواز با دستور دادستانی اهواز، در منازلشان به شکل خشونت باری بازداشت شدند و فرزندان این کارگران شاهد دستگیری پدرانشان بودند، پدرانی که ماه ها، بدون حقوق با دست‌های خالی از سرکار به خانه بازمی‌گشتند.

فرهاد اکبریان، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مؤمن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی و مهدی عادل زاده از جمله بازداشت شدگان هستند.

دادستانی اهواز به جای بازداشت کارفرمای این واحد  تولیدی به خاطر آنکه ماه ها حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده با چنین اقدامی نشان داد که مدافع سرمایه داران متخلف است و کارگران نیز که از مسوولان ناامید شده اند، همکاران خود را تنها نگذاشتند؛ جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به حمایت از همکارانشان در مقابل دادگستری مرکزی اهواز دست به تجمع زدند و خواست آزادی آنان نیز به سایر خواسته های آنان افزوده شد.

آزادی بی قید و شرط و فوری کارگران بازداشتی، پرداخت دستمزدهای معوقه و مجازات کسانی که دستمزد ماه ها کار کارگران را به یغما می برند، تنها راه حل پایان مشکلات کارگران گروه صنعتی اهواز است.

کانون مدافعان هرگونه نگاه امنیتی به حق خواهی کارگران و بازداشت کارگران معترض را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری کارگران بازداشتی است.

کانون مدافعان حقوق کارگر     11/12/1396

شاپور احسانی راد: کارگران‌ حق طلب گروه ملی صنعتی فولاد اهواز آزاد باید گردند

بازداشت شبانه کارگرانی که دستمزدشان را طلب کرده اند تاکنون در قاموس هیچ قانون انسانی نیامده است، کسانی که  حکم  بازداشت  کارگران را صادر کردند و نیز انهایی که ضابط این حکم هستند باید تحت تعقیب، بازداشت و محاکمه شوند.

کارگرانی که نزدیک به ده روز فریاد کشیدند نزدیک به ده روز  برای خواست بر حق شان ،  دستمزدشان ، برای معاش خانواده شان در مقابل  همه ارگانها و نهادهای قدرت فریاد بلند اعتراض شان را  رساندند، معلوم نیست چطور و با چه  جراتی شبانه به انها تعرض، حمله کردند و بازداشت شدند، ایا نمی دانند این تعرض، اتش خشم کارگران را از دزدان دستمزدشان ، دو صد چندان می کند، ایا نمی دانند که با بازداشت این ده کارگر فولاد، اتش کینه و نفرت  همه طبقه کارگر را از حاکمان سرمایه دامن می زنند ایا تصور می کنند می توانند با این عمل ننگین خود،  در دل  کارگران حق خواه وحشت و رعب ایجاد کنند، اما، سرمایه داران و حامیان انها باید بدانند کارگران اعتصابی و معترضی که  سفره بدون نان خود را جلوی استانداری، پیش چشم سودپرستان نامردمی پهن کردند که شاید فریاد رسی باشد،  کارگرانی که در  بدترین و دشوار تربن شرایط اب و هوایی‌ در  کارهای سخت و زیان اور با  فولاد دست و پنجه نرم می کنند، کار می کنند، عرق می ریزند و از این همه گرسنگی و‌ بی حقوقی، از این همه بی عدالتی با شعار مرگ با کارگر، مرگ خود را طلب می کنند دیگر از هیچ سرکوب و بازداشتی واهمه نخواهند داشت و زودتر از انچه تصورش را کنید قدرتمندانه به خیابانها خواهند امد و نه تنها دوستان خود را ازاد خواهند کرد بلکه تا همه مطالبات به حق خود را نگیرند یک قدم عقب نخواهند گذاشت و جواب کارفرمای گروه فولاد و همه کسانی را  که دیشب  ناجوانمردانه‌ در جواب شکم‌ گرسنه، همسران و کودکان کارگران، حکم حمله و تعرض شبانه و بازداشت کارگران را صادر کردند، خواهند داد.

کارگران می دانند زور،  قدرت و ثروت فرادستان از کار، زحمت و تلاش  فرودستان است،  در مقابل کارفرما و همه حافظان سرمایه، که‌ دسترنج ،حق کارگر و دستمزد زحمتکشان را اشکارا می دزدند، کارگران ناچارند با قدرت اتحاد، دستمزدشان را با زور و  قدرت از حلقوم انها دراورند، امروز برای کارگران فولاد و همه کارگران ایران  دزدی دستمزدشان، ظلم و ستم، حسرت و گرسنگی و این همه سرکوب و تحقیر دیگر تحمل ناپذیر شده است، طاقت کارگران دیگر طاق شده است،  بنابراین ما کارگران ایران دیگر  به هیج وجه بازداشت و سرکوب هم طبقه ایی های خود را تحمل نخواهیم کرد و متحدانه به یاری همه کارگران ایران انها را از دست دزدان دستمزد ازاد خواهیم کرد.

شاپور احسانی راد نماینده اخراجی کارگران کارخانه نورد و  پروفیل ساوه و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران

11 اسفندماه 1396

اعلام آمادگی محمد علی جداری فروغی برای دفاع از کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

بدنبال انتشار خبر بازداشت 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، محمد علی جداری فروغی وکیل پایه یک دادگستری آمادگی خود را جهت  دفاع از حقوق کارگران دستگیر شده اعلام کرد.

جداری فروغی گفت: در صورت آزاد نشدن کارگران بازداشتی در روز شنبه،  جهت پیگیری و دفاع حقوقی از آنان عازم اهواز خواهد شد.

بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با هجوم شبانه مامورین امنیتی به منازلشان بازداشت شدند

در نهمین روز اعتصاب متحدانه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و تجمعات پی در پی آنان در مقابل استانداری خوزستان و راهپیمائی در سطح شهر اهواز، پلیس اطلاعات نیروی انتظامی  این شهر، شب گذشته با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز به درب منازل آنان مراجعه و اقدام به بازداشتهای گسترده آنها کرد.

این بازداشتهای شبانه در مقابل چشمان خانواده های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد  اهواز در حالی رخ میدهد که بدنبال پرداخت حقوق آذر ماه کارگران در روز چهارشنبه،  نیمه های شب همانروز(چهارشنبه) هیئتی ده نفره وارد شرکت شده و اعلام کرده بودند برای بازدید و بررسی اعتراضات کارگران و توقف تولید از طرف وزرای کار و صنعت، معدن و تجارت آمده اند که با اعتراض و سوال کارگران حاضر در شیفت شب مبنی بر اینکه اگر با هدف بررسی اعتصاب و دلایل توقف تولید آمده اید چرا نیمه شب را برای اینکار انتخاب کرده اید، مواجه شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تا لحظه دریافت این خبر (صبح جمعه) بازداشت بیش از  10 نفر از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز توسط اطلاعات نیروی انتظامی قطعی است. اسامی سه نفر از این کارگران فرهاد اکبریان ، مرتضی اکبریان و میثم علی قنواتی می باشد و  هنوز اسامی دیگر کارگران بازداشتی بدست اتحادیه آزاد کارگران ایران نرسیده است.

بنابر این گزارش، این بازداشتهای گسترده با دستور دادستانی اهواز صورت گرفته و علاوه بر بیش از ده کارگری که بازداشت شده اند اطلاعات نیروی انتظامی اهواز طی تماسی با بسیاری از کارگران آدرس منازل آنان را طلب کرده است.

هجوم شبانه مامورین اطلاعات نیروی انتظامی به منازل کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بازداشت آنان در مقابل چشمان خانواده هایشان در شرایطی که آنها ماههاست دستمزدی نگرفته و خود و خانواده هایشان در وضعیت به غایت مصیبت باری برای گذران زندگی قرار دارند، نه بیانگر وجود حکومتی برای اداره جامعه در این کشور، بلکه مبین وجود برده دارانی مطلق العنان با حمایت حکومتگرانی است که با ژست مستضعف پناهی در چهل سال پیش اختیار این جامعه را بدست گرفتند و اینک با هجوم شبانه به منازل ما کارگران، بطور بی شرمانه ای در تلاشند تا ما را با ضرب و زور و توسل  به دار و درفش با شکم گرسنه وادار بکار کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به ادامه سیاست سرکوب اعتراضات کارگری در سطح کشور،  بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز را قویا محکوم میکند و با تاکید به آزادی فوری و بی قید و شرط آنان، تبعات و مسائل ناشی از تداوم اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز را که بازداشت همکارانشان میتواند تشدید کننده آن باشد مستقیما به عهده مسئولین استانی و دولت روحانی میداند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند ماه 1396

بیانیه خبری شماره 2 اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون بازداشت 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

بدنبال انتشار خبر بازداشت شبانه 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز،  از صبح امروز 11 اسفند ماه عوامل کارفرما و مامورین امنیتی تلاش زیادی را بکار بستند تا با شایعه خواندن این خبر از انتشار آن  در میان کارگران جلوگیری بعمل آورده و مانع عکس العمل آنان که امروز در مقابل مصلای شهر اهواز تجمع کرده بودند بشوند. هر چند این حرکت از سوی عوامل کارفرما تا حوالی ساعت 3 بعد از ظهر امروز  مانع شکل گیری اعتراض در میان همکاران این کارگران شد اما اینک همه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد از این بازداشتها مطلع شده و در عکس العمل به بازداشت همکاران خود در پی تجمع اعتراضی هستند.

بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران، ایران در پی بازداشت شب گذشته 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد  اهواز، صبح امروز آنان را به دادگاه نزد قاضی کشیک منتقل و با دستور این قاضی هر نه نفر کارگر بازداشتی با حکم بازداشت موقت به  زندان مرکزی اهواز واقع در جاده شیبان انتقال یافتند. همچنین بنا بر اظهار برخی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  صبح امروز قبل از تجمع کارگران در مصلای این شهر، عبدالله کایدی یکی از مهندسین شرکت نیز دستگیر شده است.

هجوم شبانه مامورین اطلاعات نیروی انتظامی به منازل کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بازداشت آنان در مقابل چشمان خانواده هایشان و تلاش برای عدم اطلاع همکاران این کارگران از بازداشتها در شرایطی است که آنها ماههاست دستمزدی نگرفته و خود و خانواده هایشان در وضعیت به غایت مصیبت باری برای گذران زندگی قرار دارند.

بازداشت 9 کارگر گروه ملی صنعتی اهواز و تلاش کارفرما و حکومتگران برای واداشتن ما کارگران بکار  با شکم گرسنه از طریق ضرب و زور و با داغ و درفش،  یادآور دوران ننگین برده داری در تاریخ بشر است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن بازداشت 9 کارگر معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، بدینوسیله توجه تشکلها و نهادهای کارگری در داخل کشور و سازمانهای بین المللی و حقوق بشری را به سرکوب و بازداشت کارگران رنجدیده و معترض این مجتمع بزرگ صنعتی جلب میکند و با فراخوان به مردم شریف اهواز و کارگران گروه ملی صنعتی فولاد و دیگر کارگران در این شهر  برای اعتراض گسترده به این بازداشتها، خواهان آزادی فوری  و بی قید و شرط   فرهاد اکبریان-  مرتضی اکبریان –   میثم علی قنواتی-  امین مؤمن پور – حسین نیسی – باقر دلفی – تقی حسن زاده – هادی عفراوی – مهدی عادل زاده و عبدالله کایدی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند ماه 1396

ممانعت از ورود کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به مصلی این شهر

نیروهای امنیتی مانع حضور بیش از 300 نفر از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مصلی این شهر شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به  اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین هفته متوالی قصد حضور در نماز جمعه این شهر را برای دادخواهی  داشتند اما  نیروهای بسیج و امنیتی از حضور آنها در مصلا جلوگیری کردند و صدها کارگر گروه ملی صنعتی فولاد بناچار دست به تجمع در مقابل مصلا زدند.

بنا بر این گزارش، در پی این تجمع   یکی از فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در میان کارگران سعی در پراکنده کردن آنها کرد اما کارگران حاضر به ترک محل نشدند و بدنبال  آن یگانهای موتوری نیروی انتظامی در محل حاضر شدند.

بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در لحظه مخابره این خبر کارگران ( ساعت 1 بعد از ظهر) در حال سر دادن شعار  “امام جمعه به گوش باش ما کارگریم نه اوباش” و برخی شعارهای دیگر هستند.

همچنین بنا بر خبر دیگری قرار است استاندار خوزستان برای گفتگو با کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به محل تجمع آنان بیاید.

تجمع امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مقابل مصلای این شهر در حالی است که دیشب بیش از ده نفر از کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی توسط اطلاعات نیروی انتظامی شهر اهواز بازداشت شده اند. اسامی نه نفر از بازداشت شدگان به شرح زیر است:

1-فرهاد اکبریان

2-مرتضی اکبریان

3-میثم علی قنواتی

4-امین مؤمن پور

5-حسین نیسی

6-باقردلفی

7-تقی حسن زاده

8-هادی عفراوی

9-مهدی عادل زاده

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند 1396

اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران پیرامون پرداخت نشدن حق‌التدریس هشت‌ماهه معلمان

کانون صنفی معلمان تهران ضمن تأکید بر حقوق مادی و معنویِ همکاران، از تأخیر طولانی و بی‌توجهی غیرمسئولانه در پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه‌ها که قرار است جبران‌کننده کسری حقوق ثابت شاغلان و بازنشستگان باشد، اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد و حق اعتراض به چنین رویه‌ی نادرستی را برای همکاران متضرر، به‌صورت فردی یا جمعی به رسمیت می‌شناسد.

اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران پیرامون پرداخت نشدن حق‌التدریس هشت‌ماهه معلمان

باوجود گذشت نزدیک به شش ماه از سال تحصیلی 96-97، طبق روال چند سال گذشته متأسفانه شاهد تأخیرهای طولانی در پرداخت حق‌التدریس کلاس‌های غیرموظف معلمان شاغل و بازنشسته هستیم. روندی که به‌تدریج به رسمی ناخوشایند تبدیل‌شده و حاکی از بی‌توجهی روزافزون به انجام ابتدایی‌ترین وظایف دستگاهی است که این نیروها را به دلیل نیاز شدید مالی، با کمترین دستمزد به خدمت می‌گیرد اما نمی‌تواند یا نمی‌خواهد حداقل شرایط یک قرارداد که انجام به‌موقع تعهدات مالی است را رعایت نماید. به‌گونه‌ای که همواره نارضایتی شدید همکاران و در برخی موارد اعتراضات آنان به‌صورت عدم حضور در کلاس درس را – علیرغم میل باطنی- به دنبال داشته است. در هر حالت این روند زیان‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی را برای همکارانمان به همراه داشته و دارد.

فرهنگیان شاغل و بازنشسته، سال تحصیلی 96-97 را در حالی آغاز نمودند که بخشی از حق‌الزحمه‌ی کلاس‌های غیرموظف خود در سال تحصیلی 95-96 را نیز طلبکار بوده و با خلف وعده‌ی مکرر مسئولان، بخش‌هایی از این بدهی‌ تاکنون نیز پرداخت‌نشده است و همچنین عدم پرداخت حق‌التدریس سال تحصیلی جاری که در نیمه ماه ششم آن به سرمی بریم، طلبکاری‌های معلمان را از سال تحصیلی قبل به سال تحصیلی کنونی ادامه دارو انباشته نموده است. اکنون‌که معلمان دست‌کم هشت ماه حق‌الزحمه تلاش‌های خود را در کلاس‌های درس غیرموظف طلب دارند، بیش از هر چیز انگشت اتهامشان متوجه کم‌کاری، بی‌برنامگی و عدم پای بندی به تعهدات در وزارت آموزش‌وپرورش و درنهایت دولت است.

کانون صنفی معلمان تهران ضمن تأکید بر حقوق مادی و معنویِ همکاران، از تأخیر طولانی و بی‌توجهی غیرمسئولانه در پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه‌ها که قرار است جبران‌کننده کسری حقوق ثابت شاغلان و بازنشستگان باشد، اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد و حق اعتراض به چنین رویه‌ی نادرستی را برای همکاران متضرر، به‌صورت فردی یا جمعی به رسمیت می‌شناسد.

انتظار می‌رود که وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌وبودجه و به‌طور کل، دولت در جهت حل ریشه‌ای و فوری این مشکل اهتمام جدی داشته و فارغ از تبلیغات رسانه‌ای مشکل را برطرف نمایند.

کانون صنفی معلمان  استان تهران ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

ادامه اعتراضات دامنه دار کشاورزان ورزنه نسبت به عدم اختصاص حقابه

حدود ده روز قبل کشاورزان ورزنه به نشانه نمایش مطالبه خود از حقابه شرعی و قانونی، تراکتورهای خود را در قسمتی از شهر قرار دادند تا مسئولان زوتر به جمعشان آمده و حرفشان را بشنوند.

حضور مسوولان در شهر ورزنه برای شنیدن سخنان کشاورزان یکی از مطالبه‌های کشاورزان بود که در شامگاه پنجشنبه در مسجد صاحب زمان این شهر محقق شد و همان طور که انتظار می‌رفت حضور پر شور کشاورزان ورزنه‌ای در این مسجد در پی مطالبه خود اتفاق افتاد.

احمد صادقی بخشدار بن‌رود با بیان بخشی از مشکلات کشاورزان که قبلا در بخشداری مطرح شده بود، اظهار کرد: شکی نیست که مطالبه حق قانونی کشاورزان است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با بانک کشاورزی، افزود: قرار شد بانک کشاورزی به کشاورزان فشار نیاورد، پیامک ندهد و تهدید هم نکند.

بخشدار بن‌رود با اشاره به مشکلات کشاورزان پایین دست زاینده‌رود، تصریح کرد: شرایط برای کشاورزان بخش‌ بن رود سخت و معیشت ان‌ها دچار مشکل شده است.

کشاورزان ورزنه‌ای که بی‌صبرانه منتظر حضور استاندار و یا فرماندار بودند چندین‌بار صحبت‌های صفر علی رعایایی نماینده فرماندار اصفهان را قطع کردند و خواستار حضور خود شخص فرماندار و استاندار اصفهان شدند.

صفر علی رعایایی معاون اداری و مالی فرمانداری با ابراز خوشحالی از حضور در جمع کشاورزان، اظهار کرد: فرزند کشاورز هستم و به آن افتخار می‌کنم و مشکلات و دردکشاورزان را به خوبی درک ‌می‌کنم و صحبت‌های کشاورزان جزء حق چیزی نیست.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار اصفهان مبلغ قابل توجه‌ای بابت خسارت کشاورزان به زودی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

*ترک جلسه توسط کشاورزان

اما کشاورزان صحبت‌ها را تکراری دانسته و خواستار مسوولان سطح بالاتر کشوری در شهر ورزنه و دیدار با کشاورزان شدند.

کشاورز ورزنه‌ای با اشاره به اینکه در شهر ورزنه حدود ۱۵ سال است چیزی شبیه به زلزله اتفاق افتاده است اما مسوولان کشاورزان را نمیبینند؛ افزود:  مشکل ما شرایط بد اقتصادی است که با وعده درست نمی‌شود.

کشاورز دیگر ورزنه‌ای با اشاره به تجارب گذشته قول و قرار‌ها، تصریح کرد: وضعیت امروز ما یک شبه اتفاق نیفتاده است و در این سال‌ها فقط وعده‌هایی که عملی نشده است.

کشاورزی دیگر گفت: ما صدقه بگیر نیستیم ما حق‌آبه داریم حق‌ابه‌ای که مهریه‌زنان و حق فرزاندان است چرا وضعیت ما باید بگونه‌ای باشد که از پیش خانواده خجل باشیم.

عمده صحبت‌های کشاورزان از عدم توانایی در گذران زندگی و تامین هزینه‌ها بود.

کشاورزان ورزنه‌ای مسوولان و حرف‌های داخل جلسه در حالی که سه میهمان استانی آن یعنی بصیرپور معاون مدیرکل آب منطقه ای، رعایایی معاون فرماندار و میرمیران عضو صنف کشاورزی حضو داشتند مفید ندانسته و حضور استاندار اصفهان و مسئولان کشوری به ورزنه را خواستار شدند.

کشاورزان باز شدن گره مشکلشان را با حضور مسوولان طراز اول کشور دانستند و در اعتراض به عدم حضور مسولان جلسه را ترک کردند و در کنار تراکتورهای خود جمع شدند.

شمه ای از روزگار سیاه کشاورزان ”ورزنه” از زبان یکی از کشاورزان!

یکی از کشاورزان ورزنه در گفت و گو با رادیو ندا با بیان شمه ای از روزگار سیاه 200 – 300 هزار خانوار شرق اصفهان و اعتراض کشاورزان با شعار کنایه آمیز ” مرگ بر کشاورز، درود بر ستمگر”، گفت : ” نه آب داریم نه غذا ؛ در کویر غرق شده ایم!”

گوش کنید:

http://www.radioneda.de/2018/03/02/Varzaneh96.mp3

جان باختن یک کارگر ساختمانی براثر سقوط

ظهر روزجمعه یازدهم اسفند ماه،یک کارگر ساختمانی حین کار در خیابان شریعتی خیابان کدویی تهران براثر سقوط جانش را ازدست داد.

رییس کلانتری ۱۰۳ گاندی از فوت یک کارگر ۴۰ ساله ساختمانی بر اثر سقوط خبر داد.

سرهنگ فرهاد حیدری رییس کلانتری ۱۰۳ گاندی درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه ظهر امروز خبر سقوط یک کارگر در کارگاه ساختمانی به کلانتری ۱۰۳ اطلاع داده شد.

او با بیان اینکه علت سقوط این کارگر مشخص نیست، ادامه داد: یک کارگر ۴۰ ساله با از طبقه ۵ یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شریعتی خیابان کدویی سقوط کرده و فوت می‌کند.

رییس کلانتری ۱۰۳ گاندی خاطرنشان کرد: تحقیقات و بررسی درباره چگونگی وقوع حادثه و علتِ آن ادامه دارد.

یازدهم اسفند ماه 1396

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.