احمد آتلان، روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس ترکیه‌ای بازداشت شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبرگزاری دولتی آنادلو گزارش داده است که احمد آتلان و برادر او محمود آتلان، شنبه ۲۰ شهریور توسط پلیس ضد شورش ترکیه بازداشت شدند.

خبرگزاری دوغان گزارش داده است که این روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته و برادرش به اتهام تبانی با فتح‌الله گولن در سازماندهی کودتا دستگیر شده‌اند.

احمد آتلان یکی از سرشناس‌ترین روزنامه‌نگاران ترکیه است. او سال‌ها در روزنامه‌های حریت و ملیت مقاله می‌نوشت و در سال ۲۰۰۷ هم موفق شد روزنامه مستقلی به نام «طرف» را تأسیس کند که خود سردبیری‌اش را به عهده داشت. او چندین رمان هم نوشته است.

محمود آتلان هم تا پیش از کودتا استاد دانشگاه بود و چندین کتاب در زمینه علوم سیاسی تألیف کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه حریت، این دو برادر، در شامگاه کودتا، در یک میزگرد تلویزیونی که از شبکه تلویزیونی Can Erzincan پخش شده بود شرکت کرده بودند. این شبکه تلویزیونی از طرفداران فتح‌الله گولن بود و اکنون توقیف و تعطیل شده است.

از زمان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه تاکنون، بیش از ۲۰ هزار معلم به خاطر ارتباط احتمالی با جنبش گولن از کار برکنار شده‌اند. علاوه بر این دولت ترکیه دستور تعطیلی ده‌ها مجله و روزنامه و شبکه تلویزیونی را داده و برای روزنامه‌نگاران حکم دستگیری صادر کرده‌ است. دو روز پیش، دولت ترکیه در یک اقدام تازه، ۱۱ هزار معلم را به اتهام ارتباط با پ ک ک تصفیه کرد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.