احتمال اعدام دسته جمعی بیش از دەها زندانی سنی مذهب کُرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بعد از ظهر دیروز “گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج” طی یورشی ،بیش از دەها تن از زندانیان سنی مذهب محکوم به اعدام ساکن در سالن ۱۰ این زندان را با دستبند، پابند و چشم بند تحت تدابیر شدید امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

به گزارش “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان”، از آنجای که همگی این زندانیان سنی مذهب حکم اعدام دارند و حکمشان هم در “دیوان عالی کشور “تأیید شده است، بیم آن می‌رود که این زندانیان برای اجرای حکم اعدام منتقل شده باشند.

هر چند تاکنون تعداد و اسامی دقیق این زندانیان معلوم نشده، ولی امروز “وزارت اطلاعات در کردستان” به خانواده بیست تن از این زندانیان گفته که برای آخرین ملاقات به “زندان رجایی شهر کرج” مراجعه کنند.

به گفته ی یک منبع آگاه احتمال اینکه تعدادی از این زندانیان شب گذشته اعدام شده باشند وجود دارد، هرچند تا به حال هیچ منبع موثقی این خبر را تأیید نکرده است.

“شهرام احمدی” نیز یکی از این زندانیان است که برای اعدام به مکان نامعلومی منتقل‌شده است. پدر “شهرام احمدی” طی گفتگوی تلفنی ضمن تأیید این خبر به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفته که « امروز از طرف اطلاعات با ما تماس گرفتند که ملاقات آخر را با شهرام داشته باشیم. هم اکنون هم راهی تهران هستیم و واقعاً نمی‌دانیم که شهرام زنده است یا اینکه اعدامش کردند.»

گفتنی است که یورش بی سابقه و انتقال غیرمعمول این زندانیان درست چند روز پس از پخش فیلم اعترافات تنی از آنان تحت عنوان “در عمق تاریکی” صورت گرفته است، این مقدمات و نحوه انتقال زندانیان محکوم به اعدام خطر اجرای احکام اعدام دست کم تعدادی از آنان را محتمل می کند.

قبلاً اسامی ۲۷ زندانی سنی‌مذهب محکوم به اعدام “زندان رجایی شهر کرج” است که گفته می شود حکم آنها از سوی” دیوان عالی کشور” نیز تأیید شده است ، در اختیار “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان “قرار گرفت. این زندانیان اهل سنت از سوی دستگاه قضاییه با اتهاماتی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروه‌های سلفی”، “افساد فی‌الارض” و “محاربه” به اعدام محکوم شده اند و درباره جزئیات و فعالیت های آنان از سوی مسئولین و ارگان های قضایی شفاف‌سازی نشده است.

اکثر این زندانیان طی سال‌های ۸۸ تا ۹۰ در کُردستان توسط “مأموران وزرات اطلاعات” بازداشت شده و پیش از محاکمه، بدون دسترسی به وکیل و یا ارتباط با خانواده، برای چندین ماه در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که آنها در این دوران شکنجه شده و یا مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. مردم ایران بدانند که برای خاموشیشان در برابر اینهمه جنایت تاوانی سخت خواهند پرداخت. امام خامنه ای این مردک مخنث پست فطرت و احمق بداند که حتما تاوانی سخت خواهد پرداخت. به امید نابودی حوزه های «علمیه». به امید نابود امامزاده ها به امید نابودی حسینیه ها. نابود با اسلام.
    امام هامنه ای شما تروریست را پایه گذاری کردید امام خمینی فرمان ترور در فرانسه را داد و فتوای را توسط هاشمی رفسنجانی و خامنه ای و موسوی اردبیلی برای وحید گرجی فرستاده شد و او با همکارانش پاریس را به خاک و خحخو کشید. بعد فتوای قتل شاپور بحتیار و شهریاد کتیبه را خمینی داد و انیس نقاش به جای بختیار فرانسویها را کشت٬ البته فرانسویها خودشان هم همکاری کردند و بعد البته با فرستادن پسر بختیار که رییس شعبه شش پلیس بود و مسئول امنیت پدرش را فرانسوی برای تسهیل کار فرزندان امام فرستادنش به مسافرت تا آنها با موفقیت سر بختیار را بریدند و آلت تناسلی او را قطع کردند و در دهانش گذاشتند و با موفقیت پاریس را ترک کردند. سرخدی زاده را در اثر بسیار بسیار بی توجهی خودش و سویسی ها فرانوسی ها مجبور شدند دستگیرش کنند. فرانسویها ترجیح می دادند همشان فرار کنند و با رودربایستی های فراوان مجبور شدند سرخدی زاده را زندانیش کنند که سرانجام هم با سلام و صلوات به تهران بازگشت و مورد استقبال رییس جمهور اسلام ناب قرار گرفت. همان شب هم ضیافت شامی در بیت رهبری و با خضور ائمه جمعه و هاشمی رفسنجانی و فرماندهان سپاه و بسیج به افتخار او برپا کردند. بی آنکه فتوای ترور سلمان رشدی و قاسملو و شرافکندی و فتوای تجاوز به علی اکبر سیرجانی با باتوم آلوده به سیانور و هزار هزار قتل و سربه نیست کردن و تیرباران و خفه کردذن و به دار زدن وووو همه و همه پایه های تروری بود که روحانیت در ایران ریختند و به منطقه و سپس جهان سرایتش دادند. اما حالا این همه فتوای ترور دارد به سوی ایران و حکومت الله تحت نضارت امام زمانم کمانه می کند. بزودی اتوبوسها و متروها و بازارها و مساجد و حسینه ها منفجر خواهند شد. این را روحانیت و روحانیون خودشان سفارش داده اند. خیلی دیر شده اما بزودی اتفاق خواهد افتاد. به علاوه امام خامنه ای بدجوری فرزندان امام را در سوریه گیر انداخته است. منتظر خبرهای بسیار بزرگ باشید.
    مرگ بر حکومت اسلامی از خراسان تا تهران و تبریز و سراسر ایران تا بغداد و شام. زنده باد ایران یکپارچه و لاییک.

  2. در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا
    سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
    در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
    از گوشه‌ای برون آی ای کوکب هدایت
    از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
    زنهار از این بیابان وین راه بی‌نهایت
    آدمکشان بر ما حکومت می کنند و ما دارای بی عرضه ترین اپوزیسیونهای جهان هستیم. مرگ بر اسلام و مرگ بر تشیع و مرگ بر روحانیت شیعه که باعث و بانی تروریسم در ایران و منطقه و جهان است. نابود باد اسلام و خصوصا روحانیت شیعه در کشور عزیزمان ایران. ترس دارد جا عوض می کند برای همین بیشرفان فرزندان ایران زمین را به دروغ داعشی معرفی می کنند تا آنها را سرببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.