آخرین خبرها از زلزله تهران: ۱ کشته و ۹۷ مجروح/ تعطیلی مراکز آموزشی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفته است که در اثر این زمین‌لرزه دیشب در ایران یک نفر در استان البرز جان خود را از دست داده و نود و هفت نفر دیگر مصدوم شده‌اند. گزارش شده عمده جراحت‌ها نه به‌طور مستقیم از خرابی‌های احتمالی، بلکه در جریان فرار رخ داده‌ است.

شب گذشته، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ در ساعت ۲۳:۲۷ در عمق ۷ کیلومتری سطح زمین روی داد و کانون آن حدود ۴۰ کیلومتری غرب تهران و حدود ده کیلومتری جنوب کرج در نزدیکی ملارد ثبت شده است.

خبرگزاری مهر گفته است تنها تلفات این زمین لرزه یک زن باردار در استان البرز بوده که اثر اضطراب ناشی از زمین‌لرزه درگذشت. پیشتر، خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از فرماندار ملارد درگذشت یک زن باردار در ملارد در اثر “ترس از وقوع زمین لرزه” را گزارش کرده بود.

تعطیلی مراکز اجرایی و آموزشی
در پی زمین‌لرزه نیمه‌شب چهارشنبه در تهران، سازمان مدیریت بحران کشور، خبر از تعطیلی مراکز و نهادهای اجرایی، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر داده‌است.

بر اساس اعلام این سازمان، تمامی مدارس و مراکز آموزشی و نیز اداره‌ها و نهادهای اجرایی در استان‌های تهران، البرز و قم، در روز پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود. نهادها و مراکز امدادرسانی و بانک‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش‌ها از سطح شهر تهران و نیز شهرهایی مانند کرج، شهریار و دیگر نقاطی که شدت لرزه‌ها بیشتر بوده، بسیاری از شهروندان ساعت‌های پس از واقعه را بیرون از خانه‌های خود گذرانده‌اند.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های داخل ایران و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از شهروندان در خودروهای خود خوابیده‌اند، شماری در گوشه خیابان‌ها، برخی در پارک‌ها و فضاهای باز چادر زده‌اند یا آتش روشن کرده‌اند و گروهی نیز به فضاهای باز ورزشی رفته و یا در کوچه‌های اطراف محل سکونت خود مانده‌اند.

آن‌طور که گزارش‌های فعلی حاکی‌ست، زمین‌لرزه نیمه‌شب چهارشنبه خرابی مشخصی به‌جا نگذاشته‌است. رنگین‌کمان، گزارش‌ها و اخبار آتی مرتبط با زمین‌لرزه در ایران را پوشش خواهد داد.

آخرین خبرها از زلزله تهران: ۱ کشته و ۹۷ مجروح/ تعطیلی مراکز آموزشی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.