آخرین خبرها از اعتراضات ایران: منابع رسمی از کشته شدن ۱۵ نفر خبر میدهند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تلویزیون دولتی ایران در گزارشی اعلام کرده که ۶ تن در شهر تویسرکان در استان همدان و سه تن در شاهین شهر در استان اصفهان کشته شده اند. با محاسبه این آمار، تعداد افراد کشته شده در تجمع‌های اخیر، براساس آمار رسمی، به ۱۵ تن رسیده است.

مطالب زیر را مطالعه کنید:

شامگاه یکشنبه ۱۰ دی، گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که حکایت از تیراندازی نیروهای امنیتی به تعدادی از تجمع‌کنندگان در تویسرکان داشت.

در همین حال تلویزیون دولتی ایران توضیحی در مورد شاهین شهر نداد اما پیشتر کاربران شبکه های اجتماعی فیلم هایی را به اشتراک گذاشته بودند که حاکی از درگیری معترضان و نیروهای بسیج و انتظامی بود.

پیش از این نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی کشته شدن دست کم دو نفر در جریان اعتراضات یکشنبه شب در شهر ایذه در استان خوزستان را تأیید کرده بود. همزمان، ماشاءالله نعمتی، فرماندار دورود نیز آمار کشته‌شدگان در این شهر را ۴ نفر اعلام کرد.

هدایت‌الله خادمی امروز دوشنبه (۱۱ دی/ ۱ ژانویه) به خبرگزاری ایلنا گفت که هنوز نمی‌داند «تیراندازی از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی»، اما تأیید کرده که مأموران انتظامی در پی حمله معترضان به بانک‌ها، «وارد عمل» شده‌اند.

به گفته خادمی تعدادی از معترضان دستگیرشده‌اند و منازل آنها مورد بازرسی قرار گرفته است.

از سوی دیگر ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود آمار کشته‌شدگان در این شهر را ۴ نفر اعلام کرد. پیش از این منابع دولتی و خود فرماندار دورود کشته شدن دو نفر را تائید کرده بودند. به گفته نعمتی در روز اول اعتراض‌ها در دورود ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. او گفت که هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در روز دوم اعتراض‌ها ندارد.

تازه‌ترین واکنش حسن روحانی
حسن روحانی،‌ در دومین سخنرانی خود پس از آغاز تجمع های اعتراضی در چندین شهر ایران گفت: «ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین و تخریب اموال عمومی بکنند، به خوبی جمع می‌کند».

او این موضوع را روز دوشنبه ۱۱ دی، در جلسه‌ای با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی بیان کرده است.

روحانی در عین حال،‌ از سیاست های اقتصادی دولتش و نتایج آنها دفاع کرد و گفت: « شرایط ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است. چرا نباید بگوییم؛ وضع اقتصادی ما از وضع اقتصادی متوسط دنیا بهتر است».

موج اعتراضات اخیر در ایران از روز پنجشنبه، ۷ دی شروع شده و در چند روز گذشته در بسیاری از شهرهای ایران ادامه داشته است.

این تجمعات در ابتدا با هدف اعتراض به گرانی شروع شد اما در تجمعات بعدی دامنه شعارات و اعترا‌ض‌های مردمی گسترده تر شده است.

آخرین خبرها از اعتراضات ایران: منابع رسمی از کشته شدن ۱۵ نفر خبر میدهند

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.