نذری های چند صد میلیونی انتخاباتی – سیاسی!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

654sdf65g65gsdfg

همواره اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نزدیکی به اتمام دوره نمایندگی خود، تلاش کرده‌اند برای حضور در دور آتی مجلس منتهای همت خود را به کار گیرند بنابراین جسته وگریخته شاهد تبلیغات برخی نمایندگان مجلس از هم اکنون برای حضور در دور آتی انتخابات پارلمان بوده ایم، تبلیغاتی که بعضا در نوع خود عجیب هم است؛ از پخش تراول داخل کتاب گرفته تا ولیمه‌های انتخاباتیزودرس و افطاری‌های انتخاباتی که همه و همه این تبلیغات گزاف جنب و جوش‌های زود هنگام برای ورود به مجلس است. مجلسی که فکر می کنند با ورود به آن می توانند به منافع خود دست پیدا کنند و هزینه های گزافی راکه برای تبلیغات پرداخته اند را جبران کنند. ظاهرا پدیده جدید نذری‌های انتخاباتی را نیز بایستی به این موارد اضافه نمود! تعجب نفرمایید! خبررسیده برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی با ورود به هیئت‌های عزاداری، ضمن ایراد سخنرانی‌های انتخاباتی و سیاسی، حاضران را برای شرکت در مراسم نذری خود دعوت می‌کنند. تا از قبل این موضوع برای انتخابات اسفندماه توشه ای اندوخته نمایند!

فعالیت های انتخاباتی فراتر از نذری های سیاسی است

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این خصوص به آفتاب یزد می گوید: متاسفانه فعالیت‌های انتخاباتی فراتر از نذری‌های سیاسی است، اما برخی از این آقایان با نذری‌های سیاسی می‌توانند خودشان را توجیه کنند و برای خودشان راه فراری بگذارند. وی اظهار داشت: فعالیت‌ها و تبلیغات غیرمرسوم و خارج از قوانین انتخاباتی در برخی از حوزه‌ها به شدت کلید خورده و متاسفانه برخی افراد مستقیما نه برای تبلیغات انتخاباتی بلکه با پرداخت هزینه‌های گزاف و شیوه‌های متنوع وارد بحث انتخابات شده اند مثلا در ماه محرم در سطح شهرستان‌های مختلف از طریق سخنرانی که در بنرها درج می‌شود برای
حضورشان در مراسم متعدد و توزیع کارت برای تبلیغات در سطح وسیع استفاده می کنند اما اینکه در هیئت‌ها حضورشان را با نذرهای سیاسی و ریخت و پاش‌های غیرمتعارف اعلام می کنند جای تردید و سوال را ایجاد می‌کند که چرا برخوردهای لازم در این خصوص ‌صورت‌ نمی‌گیرد. ابراهیم نکو بیان داشت :از سوی دیگر، این مسئله وجود دارد که چون افراد هنوز برای انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرده‌اند اسم کاندیدا را نمی‌توان روی آنان گذاشت ولی چون مشخص است که این افراد قصد ثبت‌نام دارند دستگاه‌های مربوطه، هیئت‌های نظارت، فرمانداری‌ها و ادارات مختلف باید فعالیت‌های این دسته از افراد را ثبت کنند تا در وقت لازم و مقرر برخوردهای قانونی را با این قانون شکنان داشته باشند. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد : کسانی که امروز هزینه‌های گزافی در هیئت‌ها جهت ورود به مجلس پرداخت می کنند با توجه به مخدوش کردن ذهن مردم و دروغ پراکنی‌هایی که دارند قطعا جزء قانون گریزان در مجلس خواهند بود. چون با وعده‌های دروغین مردم را به نظام، انقلاب و مسئولان بدبین می‌کنند. وی اذعان داشت : متاسفانه برخی فکر می‌کنند که چون در مجلس خبری است و نمایندگان به راحتی به منابع مالی دسترسی دارند دست به چنین کارهایی می‌زنند و برای ورود به مجلس هزینه های گزافی را پرداخت می کنند ،گویی هنگام ورود به مجلس تمامی این هزینه‌ها را در اسرع وقت جبران خواهند کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برخی از کاندیداها متاسفانه هزینه های گزافی بالغ بر ده‌ها میلیون یا صدها میلیون برای ورود به مجلس پرداخت می‌کنند. در بحث نذری‌های سیاسی هم ضمن اینکه در هیئت‌ها انجام می‌شود نوعی توهین بزرگ به یک مجموعه مذهبی هم تلقی می‌شود که برخی ازاین افراد از این اقدام به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.

کمال الدین پیرموذن دیگر نماینده مجلس نیز در این خصوص گفت:حرمت محرم و سوگواری غمبار اهل بیت(ع) ایجاب می‌کند که تمامی عزاداری‌ها از هرگونه آلودگی‌ها و وصله‌های غیرمعنوی پالایش شود. متاسفانه در اقصی نقاط ایران برخی یا مداح را با پرداخت مبلغی اجیر می‌کنند که به جای مدح اهل بیت (ع)، مدایح بعضی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را بگویند یا ازطریق نذری‌های سیاسی وارد بحث انتخابات می‌شوند که این گونه استفاده از مقدسات، آثار زیانباری را در اجتماع به وجود می‌آورد.

وی افزود : تردید ندارم با توجه به آگاهی آحاد ملت، افکار عمومی این حرکات ناپسند را برنمی‌تابد و این گونه افراد نباید از ماه محرم برای منافع شخصی خودشان سوءاستفاده کنند.پیرموذن با بیان اینکه چه قبول کنیم چه نکنیم این گونه حرکات نسنجیده غیرمعنوی بسیار زیاد است گفت: چند سالی است استفاده از مقدسات پررنگ شده اما چیزی عاید استفاده کنندگان نمی‌شود این افراد بدانند با چنین رفتارهایی چیزی عایدشان نمی‌شود. سوءاستفاده از نذری‌های سیاسی بی‌تردید تاثیرگذار نیست ولی حواشی و آسیب های زیادی به کشور وارد می کند.


  • منبع : پایگاه خبری تحلیلی روز نو

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.