نامه‌ی سرگشاده اعتراضی به رئیس شورای حقوق بشر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همسازی ملی جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران

نامه‌ی سرگشاده اعتراضی به رئیس شورای حقوق بشر

آقای واتسلاو بالک رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل،

شما با معرفی علی بحرینی نماینده دائمی دولت نامشروع و ضد مردمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس مجمع  اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، آبرویی برای سازمان ملل و معنا و مفهومی برای حقوق بشر باقی نگذاشتید.   

شما می دانید که بر اساس مصوبات نهاد های گوناگون سازمان ملل رژیم جمهوری اسلامی ایران به نقض فاحش و مستمر حقوق بشر متهم است. طبق کدام اصل و کدام فلسفه سیاسی و حقوق بشری متهم به جنایت را به عنوان رئیس دادگاه میگمارند.  شما می‌دانید کهصندوق کودکان سازمان مللبارها به عمل کرد دولت نامشروع جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی کشتار کودکان اعتراض کرده است. دویچه وله می نویسد؛ « بر اساس گزارش چندین نهاد بین المللی و ایرانی، در اعتراضات ۹ ماهه اخیر در ایران بیش از ۷۰ کودک در ایران کشته شده است. علاوه بر آن دانش آموزان دخترانه ی مدارس نیز مورد حملات شیمیایی هدفمند قرار گرفته اند اما یونیسف سکوت اختیار کرده استدر همین دوره بیش از ۵۰۰ نفر را کشته، همین امروز ۳ جوان معترض دیگر را بدار آویخته است. جمهوری اسلامی هم اکنون در ردیف نخست کشور های اعدام کننده قرار دارد. کمیساریای عالی حقوق بشر در روز سه شنبه ۱۸ اکتبر از کشته شدن ۲۳ کودک و زخمی شدن شمار فراوانی از کودکان در اثر شلیک تیر جنگی و تفنگ های ساچمه ای و همچنین ضرب و جرح مرگبار شهروندان ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

مجمع  اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، سال جاری( ۲۰۲۳) در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در ژنو برگزار خواهد شد. هیلل نویر، مدیر دیده‌بان ملل این انتصاب راشرم آورنامیده است. تا کنون بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل به این پیشنهاد رئیس شورای حقوق بشر اعتراض کرده اند.

شما با این گزینش نه تنها  به حقوق بشر و به باورمندان آن بلکه به همه آزادیخواهان جهان بی اعتنایی و دهن‌کجی می کنید.

ما این اقدام شما را محکوم می‌کنیم و از شما میخواهیم در این گزینش تجدیدنظر فوری بکنید.

۱۹ ژوئن ۲۰۲۳

همسازی ملی جمهوری خواهان:

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران،

و

اندیشکده آگاهی و شناخت،

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.