مناظره اول: اکبر کرمی و محمدرضا راعی، موضوع “آزادی و قدرت”

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

برنامه ای از پویان اصلانی عضو نهاد راهبردی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
موضوع مناظره اول: آزادی و قدرت
مهمان:
اکبر کرمی: نویسنده، و استاد دانشگاه
اکبر کرمی از بنیان‌ گذاران حزب وفاق ایران در داخل کشور و انجمن مدرنیته و دموکراسی در “واشنگتن دی سی” است. او فارغ تحصیل رشته ی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اراک است و در جریان جنبش سبز بازداشت و زندانی سیاسی شده است. کرمی در استاندارد های ایران خود را هوادار گذار دموکراتیک از جمهوری اسلامی می‌ داند و در استاندارد های آمریکا خود را لیبرال و مترقی (progressive) معرفی می کند. کرمی تاکنون صدها مقاله و دو کتاب منتشر کرده است. کتاب های منتشر شده از کرمی “سکس و دموکراسی” است که به بررسی رابطه سکس و سیاست در ایران می‌ پردازد و در کتاب “هرمنوتیک صلح” کرمی به چگونگی اصلاح رابطه ی دین و سیاست در ایران می پردازد.
محمد رضا راعی: فعال سیاسی، روزنامه نگار
محمد رضا راعی عضو هیأت تحریریه جریدۀ انقلاب اسلامی در هجرت و عضو مجامع اسلامی ایرانیان در پاریس است.

تاکید بر نقش جنبش‌ های اجتماعی به‌ عنوان نیروی محرکه‌ ای برای تغییرات اجتماعی، نیاز به یک قرارداد اجتماعی پویا و متحول را نشان می‌ دهد که بر اساس کنش‌ ها و خواسته‌ های گروه‌ های مختلف در جامعه شکل می‌ گیرد. این بدان معناست که قرارداد اجتماعی باید با تغییر اجتماعی و اقتصادی سازگار شود. علاوه بر این، اذعان به همزیستی و رقابت موضوعات مختلف اجتماعی در قرارداد اجتماعی، امکان انعطاف پذیری، پذیرش دیدگاه ها و منافع مختلف گروه های مختلف را فراهم می کند. همچنین بر اهمیت فرهنگ و ارتباطات در شکل‌ دهی جنبش‌ ها و تغییر اجتماعی تأکید می‌ شود و نیاز به یک قرارداد اجتماعی مؤثر و قابل فهم را برجسته می‌ کند.
شعار جنبش حال حاضر در ایران، «زن، زندگی، آزادی» نیز بر لزوم وجود یک قرارداد تأثیرگذار تأکید می‌ کند. در نتیجه، هدف این بحث آزاد در مورد مفاهیم اساسی است، مفاهیمی مانند “آزادی و قدرت”، تا اعتماد حاصل شود که قرارداد اجتماعی آینده در ایران لازم است، منعکس کننده نیازهای حقوقی، و ارزش های در حال تغییر جامعه ایران باشد.
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ پاریس

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.