ملت ایران از انتخاب بین بد و بد تر عبور کرده است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هموطنان عزیز !

جبهه ملی ایران سازمانی است که در میدان مبارزات انتخاباتی تاسیس گردیده و اولین سنگ بنای آن در سال 1328 در جریان انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی به دست دکتر محمد مصدق بر زمین نهاده شده است . بنا بر این ، با چنین سابقه و گذشته ای ، طبیعی است که این سازمان ، بیشترین توجه و تاکید را در امر انتخابات داشته باشد . اما اهمیت انتخابات برای ما و تاکیدمان نسبت به آن در صورتی است که انتخابات به شکلی سالم و بی غل و غش و در شرایطی دموکراتیک برگزار شود . نه انتخاباتی که از حضور افراد ملت به مانند عواملی بی اراده و بی اختیار ، سوء استفاده شده و به سلامت عقل و آگاهی و قدرت تشخیص آنان اهانت گردد . پیش شرط های لازم برای انجام یک انتخابات سالم و آزاد ، تحقق  آزادی احزاب و اجتماعات ، آزادی مطبوعات ، آزادی حق انتخاب کردن وآزادی حق کاندیدا شدن است . وقتی حکومت تحت عنوان نظارت استصوابی توسط شورایی انتصابی به نام شورای نگهبان ، تمام شخصیت های سیاسی مورد وثوق مردم را به زعم خود  رد صلاحیت کرده و فقط افرادی از بین عوامل خود  را گزینش نموده و به نام کاندیدا در مقابل مردم قرار می دهد و از مردم می خواهد که به پای صندوق های رای بروند و به یکی از این حواریون حکومت رای بدهند ، آیا به این حرکت ، که جز اهانت به شعور مردم و نا بالغ و ناقص العقل تصور کردن آنان چیز دیگری نیست  می توان انتخابات نام نهاد ؟ و آیا این ترفند آلوده به فریب و ریا را می توان « انتخابات » دانست ؟ آیا یک چنین شکلی از انتخابات در هیچ کشوری در جهان سابقه دارد ؟ افزون بر شکل برگزاری انتخابات که از فلسفه و چگونگی یک انتخابات واقعی به دور است ، ما در حکومت جمهوری اسلامی با ساختاری مواجهیم که نه مجلس شورا ، مجلسی است که دارای اختیار بوده و بتواند وظیفه نمایندگی مردم را ایفاء نماید و نه رئیس جمهوری آن ، همان طور که به کرات دیده ایم ، نقشی در تعیین خط مشی سیاسی کشور و روابط بین المللی دارد و یا در سیاست داخلی توانی در حفظ وصیانت از حقوق ملت را داراست ، و علاوه بر بی اختیاری در مسائل سیاسی ، در مسائل امنیتی و تصمیمات کلان اقتصادی و اجتماعی هم محلی از اعراب ندارد .

جبهه ملی ایران اعتقاد دارد که تمام زنان و مردان ایرانی که از سوء پیشینه های اجتماعی مبرا باشند ، با هر مرام و طرز تفکر سیاسی و عقیدتی باید از حق رای دادن و حق کاندیدا شدن برای انتخابات بر خوردار باشند .

جبهه ملی ایران اعتقاد دارد که برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم باید ابتدا آزادی احزاب و اجتماعات و آزادی مطبوعات و سایر رسانه های همگانی محقق گردد . 

جبهه ملی ایران اعتقاد دارد که بدون تحقق شرایط فوق ، شرکت در انتخابات جز مهر تایید زدن بر انتخاباتی نا صحیح و فریبکارانه که از اساس از شرایط انتخابات سالم و آزاد به دور است ، نتیجه دیگری ندارد و لذا اعضاء و هواداران جبهه ملی ایران در انتخاباتی این چنین ، که به وضوح از موازین انتخابات واقعی به دور است شرکت نخواهند نمود . ما از انتخاب بین بد و بد تر عبور کرده ایم و خواهان انتخاب خوب و خوب ترین ها  برای میهنمان می باشیم .

                                                                                              شورای مرکزی جبهه ملی ایران

                                                                              تهران     هجدهم فروردین ماه 1400

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.