متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی سه ساعت بعد احضار از ایران فرار کرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش‌ها از ایران حاکی‌ست یکی از مدیران وزارت نفت که متهم به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس شد، سه ساعت پس از احضار از ایران گریخته است.

این خبر را یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت «خبرگزاری رسمی مجلس» اعلام کرده است.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفته است که این فرد برای مدت طولانی بیش از ۳۰ سال کارمند وزارت نفت بوده اما تخلفات او از جمله جعل اسناد و مدارک که در ۱۰ سال آخر خدمتش اتفاق افتاده، به تازگی کشف شده است.

این نماینده مجلس گفته که یک ساعت بعد از کشف، موضوع به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شده است. او این طور توضیح داده است: «زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده‌ها را دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد. پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.»

وی افزوده که سه ساعت بعد از احضار متهم به دستگاه‌ نظارتی، او با کمک همسرش بلیت هواپیما گرفته و به مقصد کانادا گریخته است.

وزیر نفت جمهوری اسلامی این موضوع را تأیید کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از دستگاه‌های نظارت مالی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتقاد کرده که چرا به گفته او در طول ده سال نتوانسته‌اند متوجه کسر سالانه ده میلیارد تومان از حساب وزارت نفت شوند.

کارمند وزارت نفت اولین متهم اختلاس نیست که از ایران می‌گریزد. پیش‌تر هم محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، در مهر ۱۳۹۰ از مقام خود استعفا داد و به کانادا رفت.

پیش از این نیز گزارش شده بود که یکی از متهمان پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از ایران گریخته است.

متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی سه ساعت بعد احضار از ایران فرار کرد

مطالب مرتبط با این موضوع :

صدای نسل امروز

هموطنان ببینید چه بر سر این ملت آوردند. تهیدستی و بیداد میکند اما این زن شرافتمند با چه زبانی خواست هایش که خواست مردم است

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.