جنایات حکومت در مناطق کردنشین را محکوم و از فراخوان اعتصاب سراسری سوم آذر حمایت می‌کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعلامیه ۶ حزب و سازمان جمهوری خواه دموکرات

سپاه پاسداران،  در روزهای گذشته به شهرهای کردنشین لشکر کشی کرده و با سلاح های جنگی دست به کشتار مردم زده است. طی ۲۴ ساعت در روز دوشنبه دست‌کم ۱۳ شهروند کرد در شهرهای کردنشین با شلیک مستقیم نیروهای سرکوب کشته شده‌اند. گفته می شود طی یک هفته بیش از ۴۰ نفر در شهرهای کردنشین کشته شده اند. در کنار این کشتارها، حمله نظامی به مراکز احزاب کردی در کردستان عراق ادامه دارد.

هرچند پاسخ حکومت به خیزش انقلابی سراسری جز شلیک گلوله به معترضان نبود، اما سطح برخورد روزهای اخیر در شهرهایی چون جوانرود، مهاباد، پیرانشهر و بوکان، مرزهای جدیدی از سبعیت حکومت دیکتاتوری را نمایان کرد. استفاده از انواع اسلحه جنگی و گازهای ناشناخته، به گلوله بستن خانه ها، شلیک‌های بی‌هدف برای ایجاد رعب، قطع برق، و اینترنت نشانه‌های جنایت بزرگ دیگری است که به دلیل سانسور شدید خبری و اطلاع رسانی ابعاد آن هنوز به درستی روشن نیست.

مردم کردستان همراه با همه مردم ایران، با دست‌های خالی همچنان به مبارزه خشونت‌پرهیزانه خود ادامه می‌دهند و خشونت و اقدامات جنایت‌کارانه جمهوری اسلامی این مبدعان شعار زن، زندگی، آزادی را از مسیر مبارزه خشونت پرهیز منحرف نکرده است. مقاومت خویشتن‌دارانه معترضان در عین استمرار به مبارزه قهرمانه‌شان، باعث می‌شود تا کشور با تحریکات جنگ طلبانه حکومت به سراشیب جنگ داخلی نیفتد و صفوف متحد مردم تا سر منزل آزادی و پیروزی ادامه یابد.

ما شش سازمان و حزب جمهوری‌خواه دموکرات، از مبارزات مردم شهرهای کردنشین و دیگر مناطق ایران حمایت و تقدیر می‌کنیم و اعتقاد داریم بالاتر بردن سطح خشونت و جنایت کمکی به جمهوری اسلامی نخواهد کرد و جنبش انقلابی تداوم خواهد یافت.

ما از فراخوان احزاب، سندیکاها، انجمن ها، اصناف و بازاریان کردستان ایران برای اعتصاب عمومی، در تاریخ پنجشنبه  سوم آذرماه ۱۴۰۱ حمایت می‌کنیم و از اقشار مختلف مردم سراسر ایران می‌خواهیم تا با پیوستن به این اعتصاب و اعتراض سراسری گام دیگری برای گذار حکومت جنایت‌کار و کودک‌کش جمهوری اسلامی بردارند.

« زن، زندگی، آزادی »

هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی:

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

جبهه ملی ایران ـ اروپا (سامان ششم)

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران (همسازی جمهوری‌خواهان)

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

۱ آذر ۱۴۰۱ (۲۳ نوامبر ۲۰۲۲)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.