بیانیه (۲۳) سی سال از قتل شاپور بختیار گذشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

انگیزه کنشگر سیاسی خدمت به مردم، کوشش در برقراری عدالت، آزادی و برابری شهروندان از یکسو و حفظ استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملت از سوی دیگراست. هدف کنشگر سیاسی رشد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور با مشارکت مردم است. برای اینکار کنشگر سیاسی باید آماده قبول مسئولیت در زمان لازم باشد تا بتواند سپهر اجتماعی را در راستای انگیزه‌ها و اهداف جامعه آزاد و دموکرات به حرکت درآورد و پندار را به کردار تبدیل کند.

اینکار ناب اما خالی از شکست و نا‌امیدی نیست. هرجامعه‌ای که از ابزار دموکراسی‌ِ اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بیشتر برخوردار باشد در دست یابی به این اهداف موفق تر می‌باشد و در شکست و نا‌امیدی کمتر گرفتار میشود.

در کشوری مانند ایران، به علت دخالت بیگانگان و دیکتاتوری ناشی از آن و نبود ابزارهای دمکراسی بسیاری از کسانی که در سر سودای خدمت به کشور و مردم داشته‌اند صدمات زیادی را تحمل کرده‌اند. نمونه هایی از این سیاستمداران مانند امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، مصدق و دهخدا را میتوان نام برد.

ششم اوت ۲۰۲۱ سه دهه از قتل انسانی میهن دوستی میگذرد که در روزهای سخت قبل از انقلاب ۱۳۵۷ احساس مسئولیت کرد، پا پیش گذاشت و نخست وزیری محمد رضاشاه را پذیرفت تا شاید پرچم مبارزان جنبش بیداری ایرانیان را افراشته نگهدارد. اما توفان انقلاب آنچنان توفنده بود که صدایش در هیاهوی انقلاب گم شد. این شخص شاپور بختیار از رهبران برجسته جبهه ملی و یکی از دبیرکل های حزب ایران بود. او پس از ناکامی دست از مبارزه علیه جمهوری اسلامی برنداشت، پس از افت و خیزهای نافرجام سرانجام سی سال پیش در چنین روزی بدست دژخیمان گماشته شده توسط جمهوری اسلامی در خانه‌اش و در کشور فرانسه که بنا بر قوانین بین‌المللی ضامن امنیت جان او میباید می‌بود با خشونت وحشتناکی قصابی شد. خدمتکار او نیز در کنار او کشته شد.

جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران ـ همسازی ملی ـ آدمکشی های حکومت اسلامی را محکوم می‌کند، یاد همه ی کشته شدگان راه آزادی در ایران و شاپور بختیار را گرامی میدارد، خشونت و آدمکشی را محکوم می‌کند و به مبارزه خود با جمهوری اسلامی برای آزادی، استقلال، دموکراسی، لائیسیته و برچیدن فقر و بی‌عدالتی اجتماعی ادامه میدهد.
ششم اوت ۲۰۲۱ -۲۳
جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی –

مطالب مرتبط با این موضوع :

نوروز خجسته‎

از سینه‌ی فراخ زمین، زین مادر زمان، بهار، از بهار، نوروز آمد به بار. آوردی ماندگار، نیکی و داد را یادگار، رُفت تاریکی ، شُست

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.