ادامه تجمعات اعتراضی در طول شب؛ تظاهرات در چند شهر به خشونت کشیده شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تظاهرات اعتراضی مردم ایران که در روزهای گذشته در چندین شهر در جریان بوده، شامگاه شنبه نیز گسترش یافته و بر اساس گزارش‌ها در چند شهر با دخالت مأموران امنیتی به خشونت کشیده شده است.

در روزی که از سوی حکومت ایران «حماسه نهم دی» خوانده می‌شود، تظاهرات حکومتی کم‌رمق برگزار شد، اما اعتراض‌های مردمی شدت گرفت و علی‌رغم هشدار مقام‌های دولتی به تهران، پایتخت کشیده شد.

معترضان شنبه ۹ دی در شهرهای بسیاری به خیابان‌ها آمدند. تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از اعتراض‌ها در تهران، کرمانشاه، شهرکرد، مشهد، تبریز، بندرعباس، اهواز، آمل، ایذه، اراک، زنجان، کرمان، لاهیجان، بهبهان، دورود، خرم‌آباد، گرگان، شیراز، ساوه، ملایر و هشتگرد حکایت دارند.

تظاهرات اعتراضی در زنجان، نهم دی:

ویدیوهایی که کاربران در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند حکایت از آن دارد که برخی تجمعات در تهران تا نیمه شب ادامه پیدا کرده و گروهی از مردم در نزدیکی پل کالج – تقاطع خیابان انقلاب و خیابان حافظ – علیه علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، شعار “مرگ بر خامنه‌ای” می‌دادند.

در اراک نیز معترضان به یک خودروی پلیس حمله و آن را تعقیب کرده‌اند. گروهی از معترضان هم گفته می شود در بندر عباس به خیابان آمدند، ضد حکومت و در حمایت از رضا پهلوی شعار دادند.

ویدیویی از شهر آمل:

در شهر دورود استان لرستان چند نفر از معترضان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. گزارش شده که تیراندازی به معترضان پس از آن بوده که عده‌ای از آنها مقابل ساختمان فرمانداری شهر تجمع و آتش روشن کردند.

ویدویی از دورود:

ویدیویی از میدان آزادی تهران:

گزارش‌های تأیید نشده حاکی از کشته شدن چند نفر از مصدومان است. تصاویری هم از جسد یک نفر منتشر شده که به نظر می‌رسد گلوله به چشم او خورده و گفته می‌شود از کسانی است که امروز در تظاهرات دورود مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

ویدیویی از شهر کاشان:

این اعتراضات پنجشنبه (۲۸ دسامبر/۷ دی) گذشته در مشهد شروع شد، هنگامی که عده‌ای در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی تجمع کردند و علیه دولت و حسن روحانی، رئیس جمهور شعار دادند. اما شعارها به مخالفت با دولت محدود نماند و شعارهایی مثل “مرگ بر دیکتاتور”، “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران” و “اسلام رو پله کردین، مردم رو ذله کردین” هم سر داده شد. فراخوان این تجمع در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه تلگرام منتشر شده بود. مأموران امنیتی با تظاهرکنندگان برخورد کردند و بیش از ۵۰ نفر بازداشت شدند.

ویدویی از ملایر:

روز جمعه دامنه اعتراض‌ها به شهرهای دیگر کشید. اصفهان، کرمانشاه، رشت، قم، ساری، همدان و قزوین شاهد راهپیمایی‌های اعتراضی بودند که گاه شعارهای تندی در آنها علیه رهبران حکومت سر داده شد. “ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم” از جمله شعارهایی بود که در نقاط مختلف کشور به کرات شنیده شد. عده‌ای از تظاهرکنندگان در تهران بازداشت شدند.

ویدیویی از کرمان:

شنبه، همزمان با تجمع‌ها و راهپیمایی‌های هواداران حکومت در سالگرد راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸، معترضان در شهرهای مختلف دوباره به خیابان آمدند. در تهران اعتراض‌ها از خیابان انقلاب و دانشگاه تهران آغاز شد و به میدان انقلاب کشید. دو ایستگاه متروی انقلاب و ولی‌عصر “به دلایل امنیتی” تعطیل شدند.

در این تظاهرات شعارهای دیگری نیز بنیان نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند: «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی»، «رفراندوم، رفراندوم، اینه شعار مردم»، «اسلامو پله کردین، مردمو ذله کردین».

ویدیویی از خرم آباد:

ادامه تجمعات اعتراضی در طول شب؛ تظاهرات در چند شهر به خشونت کشیده شد

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.