1 may 2012

تظاهرات اول ماه مه در پاریس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

1 may 2012

 1 may 2012

 آنچنان از تظاهرات اول ماه مه امسال استقبال صورت گرفت که در ساعت هفده هنگامی که سر صف تظاهرات به میدان باستیل وارد شد و با کف مرتب حاضرین در میدان مورد استقبال قرار گرفت ، هنوز بخشی از تظاهر کنندگان حرکت به سمت باستیل را از میدان “دانفر روشرو” آغاز نکرده بودند!

این استقبال بی سابقه که بیش از سه صد هزار نفر را؛ تنها در پاریس!؛ در چند کیلومتر، به خیابان آورد، بی تردید در ارتباط با سیاست های ورشکستهء سرمایه داری جهانی و امید به تغییر مثبت در سراسر جهان می باشد.

ایرانیان “ضد سرمایه” و طرفدار “اصالت انسان” مقیم پاریس نیز در این تظاهرات در سه صف مستقل؛ “کمیتهء موقت برگزاری اول ماه مه در پاریس”، کمیتهء هماهنگی برگزاری مراسم اول ماه مه ایرانیان” و “جنبش سبز ایرانیان”؛ شرکت کردند و هر یک پرچم ها و شعارهای ویژهء خویش را حمل می کردند. آنچه در هر سه صف توجه عموم علاقمندان را جلب می کرد همانا تاکید بر شعارهای مشترک این دسته از هم میهنان “لغو فوری شکنجه و مجازات اعدام” و “آزادی بی چون و چرای زندانیان سیاسی و عقیدتی” بود!

تردیدی نیست که شرکت آزادانهء گرایشات مختلف ایرانان مقیم پاریس در این تظاهرات نشان دهندهء درک عمیق این دسته از ایرانیان از نقش ویژهء کارگران و دیگر فاقدان سرمایه، در رقم زدن آینده ای مثبت در سراسر ایران است.

زنده باد طبقهء کارگر محور اصلی استقرار آزادی، برابری و عدالت در آیندهء ایران

جواد قاسم آبادی

{youtube width=”640″ height=”380″}rRQfKrLJCuw{/youtube}

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.