«یک نوع انزجار در داخل حاکمیت نسبت به احمدی نژاد وجود دارد»، رادیو فردا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمود احمدی نژاد، در دیدار با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، یک بار دیگر گم شدن یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را کذب محض خواند و طرح این موضوع را در مجلس و آن هم در آستانه انتخابات سال گذشته، ضربه‌ به دولت نهم دانست.
بر اساس گزارش سایت پارلمان نیوز، وابسته به جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی، و خبرگزاری فارس، رییس جمهوری اسلامی ایران، همچنین از علی لاریجانی، رییس مجلس گلایه کرده که چرا او بر این موضوع صحه گذاشته است.

گلایه ها و انتقادهای علنی محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی از یکدیگر؛ موضوع گفت و گوی رادیو فردا با مجتبی واحدی، سردبیر پیشین روزنامه آفتاب یزد، است که اینک ساکن آمریکاست.

رادیو فردا: مبنا و پایه گلایه تازه آقای احمدی نژاد، چیست؟

مجتبى واحدى: آقاى احمدى نژاد در صحبت هاى اخیرشان گفته اند که بعد از اینکه مشخص شد این بحث یک میلیارد دلار واقعیت نداشته است،‌ چرا دوباره آقاى لاریجانى بر آن صحه گذاشته است؟

موضوع از این قرار است که آقاى احمدى نژاد،‌ سال گذشته در شرایطى که دیوان محاسبات اصرار داشت این پرونده، حقیقى است،‌ ایشان به تلویزیون آمدند و به دروغ گفتند که دیوان محاسبات این پرونده را بسته است.

البته من هنوز از دیوان محاسبات نشنیده ام که پرونده بسته شده باشد. اما به فرض هم که پرونده بسته شده باشد،‌ گله آقاى احمدى نژاد،‌ بلاموضوع است.

به این دلیل که سال گذشته و درست زمانى که دیوان محاسبات بر صحت این پرونده تاکید داشت،‌ آقاى احمدى نژاد – به دروغ – در یک مصاحبه تلویزیونى گفت که دیوان محاسبات این پرونده را بسته است،‌ البته خیلى نباید از دروغ آقاى احمدى نژاد کسى به فکر فرو برود یا اینکه به فکر پاسخگویى باشد.

اما نکته مهم شاید این باشد که ایشان به صورت روشن از آقاى لاریجانى نام برده است. این روزها، گوشه و کنایه هایى از سوى هر دو طرف شنیده مى شود، به اعتقاد شما ریشه این گوشه و کنایه ها در چیست؟

ببینید،‌ آقاى احمدى نژاد تا چند وقت پیش بسیار تلاش مى کرد که خودش را قدر قدرت نشان دهد و وانمود کند که کسى جرات نمى کند علیه ایشان کارى انجام دهد یا علیه ایشان حرفى بزند.

اما اخیرا احساس کرد که شرایط، دیگر مثل گذشته نیست. به دلیل یک نوع انزجارى که در داخل حاکمیت از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح نسبت به آقاى احمدى نژاد وجود دارد.

به هر حال آقاى احمدى نژاد تصورش بر این است که اگر اختلاف را علنى کند،‌ رهبرى وارد ماجرا خواهد شد. و ورود رهبرى به این معناست که وى از مجلس خواهد خواست در مقابل آقاى احمدى نژاد کوتاه بیاید. براى اینکه آقاى احمدى نژاد نشان داده است که اهل کوتاه آمدن نیست.

او به دلیل اینکه احساس مى کند حاکمیت به وجودش نیاز دارد از هر فرصتى سوء استفاده مى کند و در هیچ موردى کوتاه نمى آید. او در قضیه آقاى مشایى کوتاه نیامد،‌ در مورد ماجراى آقاى رحیمى و در بسیارى از مسائل پیش آمده به هیچ وجه کوتاه نیامده است.

تصور آقاى احمدى نژاد این است که اگر ماجراى اختلافش با آقاى لاریجانى را بزرگ نمایى کند و رهبرى وارد این ماجرا بشود، به خصوص که الان در آستانه روز ۲۲ خرداد ماه ممکن است اختلاف درون حاکمیت به نفع مردم و جنبش سبز عمل کند،‌ در نهایت رهبرى از آقاى لاریجانى خواهد خواست که موضوع را مختومه نماید.

آقاى احمدى نژاد با این پیش فرض ماجرا را علنى کرده است در حالى که به اعتقاد من این اتفاق نخواهد افتاد.

آقاى واحدى، همه درگیرى مابین دو طرف بر سر مسائلى است که این روزها مى گذرد یا اینکه نگاهى هم به آینده دارد؟ مثلا انتخابات بعدى ریاست جمهورى؟

ببینید. طرح هایى که از سوى دوستان آقاى احمدى نژاد مطرح شد و حتى از سوى سایت هاى طرفدار ایشان نوشته شد، مبنى بر این بود که مخالفت هاى موجود با آقاى مشایى، به این دلیل است که ایشان یکى از کاندیداهاى دوره بعد ریاست جمهورى است.

در واقع مى شود گفت که آقاى احمدى نژاد،‌ تبلیغات زودهنگامى را براى دوره بعد ریاست جمهورى در داخل حاکمیت، آغاز کرده است. چرا که اصلا بحث اصلاح طلبان که دیگر منتفى است.

او سعى مى کند در داخل حاکمیت دیگران را تحریک کند تا واقعیات را درباره آقاى احمدى نژاد و فساد موجود در اطرافیانش ابراز نکنند. طبعا این اظهارات نگاهى به آینده دارد. منتهی این نگاه به آینده را آقاى احمدى نژاد زودتر از موعد آغاز کرده اند.

آقاى احمدى نژاد همواره بر اصل مبارزه با فساد اقتصادى تاکید مى کند. با وجود اینکه اصلاح طلبان بسیارى هم اکنون در زندان به سر مى برند اما نمونه اى از این فساد در جریان اصلاح طلب مطرح نشده است. اما اخیرا ایشان در کرمان به این نکته اشاره کرده است که یک نفر حوالى تهران ۳۰۰ هکتار زمین را غضب کرده و سعى مى کند که این زمین هاى غصبى را،‌ به طور قانونى تصاحب کند. برخى،‌ سخنان ایشان را به این شکل تفسیر کرده اند که احتمالا منظور نظرشان، آقاى جواد لاریجانى بوده است. نظر شما در این مورد چیست؟

کمى بعید به نظر مى رسد که آقاى احمدى نژاد در شرایط فعلى به جنگ آقاى جواد لاریجانى برود. چون از بین برادران لاریجانى،‌ تنها کسى که به شکل مشمئز کننده اى از آقاى احمدى نژاد حمایت مى کند،‌ آقاى جواد لاریجانى است.

بعید مى دانم در شرایط فعلى که آقاى احمدى نژاد در معرض انزواى داخلى و خارجى قرار گرفته است،‌ حاضر باشد معدود طرفدارانش را هم از دست بدهد.

ضمن اینکه با توجه به نفوذى که آقاى لاریجانى در دستگاه قضایى دارد،‌ فشار به ایشان مى تواند فشار بر سر موضوع آقاى رحیمى را زیاد کند. به اعتقاد من اشاره به این ۳۰۰ هکتار با موضوع آقاى لاریجانى مطابقت ندارد.

اگر آقاى لاریجانى هم چنین کارى کرده باشد، مطمئن باشید که آقاى احمدى نژاد در چنین شرایطى به جنگ با آقاى لاریجانى نخواهد رفت.

ضمن اینکه در شرایطى که افشاگرى بر سر موضوع آقاى رحیمى، طبل رسوایى دولت آقاى احمدى نژاد را به صدا در آورده است،‌ دیگر کسى، خیلى هم حرف هاى آقاى احمدى نژاد را قبول نخواهد کرد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.