تداوم تنش در بند زندانیان سنی مذهب؛ ضرب و شتم و تهدید به اعدام در سومین روز اعتصاب غذا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبرگزاری هرانا – زندانیان سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج که سنی مذهبان دارای احکام غیر اعدام هستند در اعتراض به اعدام دست کم ۲۰ زندانی هم مذهب خود در این زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. روز گذشته در جو متشنج زندان نیروهای گارد به این سالن یورش برده و ضمن ضرب و شتم زندانیان، تخریب و ضبط اموال، آنها را به اعدام شدن تهدید کردند. مسئولان زندان آنها را با دست، پا و چشم های بسته نزدیک به ۷ ساعت در معرض آفتاب و گرمای هوا در حیاط نگهداشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از اعدام دست کم ۲۰ زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج، زندانیان سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان که از اتهامات مشابه ولی احکام غیر از اعدام برخوردارند به نشانه اعتراض از روز سه شنبه دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.

روز گذشته پنج شنبه، ساعت ۱ بعدازظهر نیروهای گارد زندان در معیت نیروهای امنیتی به محل استقرار این زندانیان یورش بردند و پس از ضرب و شتم زندانیان تمامی آنها را با دستبند، پابند و چشم بند به محوطه هواخوری بند منتقل کردند.

نیروهای امنیتی سپس به تفتیش بند پرداختند، حین این تفتیش تخریب اموال تعمدی و گسترده ای نیز صورت گرفت و حتی قسمتهایی از دیوارهای بند توسط نیروهای امنیتی به بهانه بازرسی تخریب شد.

نیروهای امنیتی از ساعت ۱ بعد از ظهر تا حدود ۷ عصر زندانیان را با دستبند و پابند در هوای بسیار گرم و آفتاب نگهداشتند و ضمن تهدید آنان به اجرای قریب الوقوع اعدام به توهین و ضرب و شتم تنی از آنان پرداختند.

نیروهای امنیتی به طور مشخص پس از پایان بازرسی دو زندانی به نامهای فواد رضازاده و مریوان کرکوکی را از جمع جدا کرده و به دلیل اینکه آنها به وضعیت پیش آمده اعتراض کرده بودند مورد ضرب و شتم بیشتری قرار دادند.

لازم به ذکر است اعتصاب غذای زندانیان مورد اشاره در چهارمین روز خود همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.