در آستانه ٢٢ بهمن و چشم اندازهای تازه برای آزادی اندیشه و بیان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کانون نویسندگان ایران در تبعید

در آستانه سی و دومین سال گرد انقلاب ۵٧ و سال روز قیام شکوه مند ٢٢ بهمن، خیزش تازه ای شمال افریقا و خاورمیانه را در برگرفته و لرزه بر اندام دیکتاتورها و سرکوب گران آزادی اندیشه و بیان انداخته و نویدهای تازه ای را سر داده است.

سال¬ها سانسور و خفقان و سرکوب مردمی که در محروم¬ترین مناطق جهان کنونی در آفریقا و خاورمیانه اسیر دست چپاول گران ثروت¬های عمومی و آزادی کشان حرفه ای بوده اند، اکنون لحظه ای تاریخی را پدید آورده است که می تواند سرنوشت تازه ای برای این منطقه و به طبع آن برای مجموع جهان پیرامونی و ستم¬دیده به بار آورد.
 
این خیزش تازه، نوید برقراری آزادی را می¬دهد. زبان گشودگی محصول آن خواهد بود و مردم می¬توانند در پی آن، حق خود را تا رسیدن به جامعه¬ای ایده-آل، بدون فقر، ستم و آزادی¬کشی بیان کنند و در پی بنای دنیای بهتر برآیند.

رژیم¬های سرکوبگر مصر و تونس و دیگر دیکتاتورهای منطقه اما نمی¬خواهند با آسانی از سر راه آزادی مردم کنار بروند و در راستای سماجت خود برای سلطه و چپاول، تاکنون خون بسیاری از آزادی¬خواهان و مردم زحمت¬کش و کارگر و گرسنه را بر زمین ریخته اند و هم¬چنان می¬ریزند.

در این میان، حاکمان تبه¬کار جمهوری اسلامی نیز که سال¬ها کشته¬اند و سرکوب کرده¬اند، می¬کوشند که در آستانه ٢٢ بهمن، با سانسور، خفقان، زندان و شکنجه و اعدام که ابعاد بی¬مانند و وحشتناکی به خود گرفته خود را از هرگونه نتایج این خیزش¬های تازه دور نگه دارند. در واقع، سردمداران جمهوری اسلامی¬، با اجرای سیاست¬های سرکوب¬گرانه و شدت دادن به اعدام¬ها نشان می¬دهند از سرایت این موج تازه مبارزاتی به ایران بر خود لرزیده¬اند. آنان می-کوشند تا با تحریف رویدادها و وارونه وانمودن آن¬ها، این خیزش¬ها را اسلامی و در راستای برپایی رژیمی از قماش خود وانمود کنند.

اما چه زیباست پاسخ مردم این منطقه به جمهوری اسلامی که انقلاب¬شان از قماش جمهوری اسلامی نیست و از ترس همین واکنش مردمی هم هست که هم¬پالگی¬های سردمداران جمهوری اسلامی در مصر، حتی از هم¬خوان و هم¬گون شناخته شدن خود با جمهوری اسلامی به هراس می¬افتند و پاسخ مخالف و درشت به رهبر جنایت¬کاران رژیم جمهوری اسلامی می¬دهند. زیرا، افسانه جمهوری اسلامی، حتی برای اسلام¬گرایان منطقه نیز از میان رفته است. سال¬ها سرکوب، آزادی¬کشی و بی¬حقوقی همه جانبه زنان، کارگران، دانش¬جویان، روشنفکران، هنرمندان مردمی و دیگر اقشار مردم ایران، سال¬ها اعدام، زندان و شکنجه و خفقان و سانسور، مردم را در تمام این منطقه از حاکمیت اسلامی روگردان کرده و پیام تازه¬ای در راستای آزادی اندیشه و بیان در داده است.

در آستانه ٢٢ بهمن و در چشم انداز موج خیزش تازه در این منطقه، پایان سرکوب اندیشه و بیان در جمهوری اسلامی نیز فرارسیده است.

کانون نویسندگان ایران در تبعید
٢٢ بهمن ١٣٨٩

www.iwae.org
kanoon_dt@yahoo.com
 

                                               جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.