مسئولان پارلمان اروپا در ارتباط با ایران: اعدام ها را متوقف کنید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

رییس کرسی نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا به همراه معاونش در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته اند تا اعدم ها در ایران را متوقف کند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

عالیجناب

امروز این نامه را برای شما در حالی مینویسیم که چندین اعدام قریب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نویس است نوید محبی در جریان است.
بنابر اخبار و گزارشهای رسمی دو زندانی سیاسی کرد بنامهای حسین خزری و زینب جلالیان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند.

در گزارشها امده بود که جریان محاکمه این افراد یک جریان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان انها تحت شکنجه و ازار بوده اند. لذا از شما میخواهیم که این اعدامها را متوقف کنید و شرایطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنید تا در یک محاکمه زیر قوانین بین المللی تجدید نظر شود.

پرونده دیگر مربوط به بانو خدیجه جهاد است که وی نیز به اعدام محکوم شده ریاست قوه قضائیه ایران در اویل سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود که در جریان رسیدگی به پرونده وی معایبی وجود داشته و لازم است که تحقیقات و بازنگری انجام شود . بنابراین از شما میخواهیم که اعدامها را متوقف کنید و این احکام را مضمحل کنید.

ما به حقوق و مسئولیت رهبران و مسئولین شما ارج مینهیم که مرتکبین جرائم و متهمین را به دستگاه عدالت در شرایطی عادلانه و زیر قوانین بین المللی قرار دهند. مجازات اعدام عملی ظالمانه و غیر انسانیست بنابراین ما با احترام از شما میخواهیم : اعدامها را متوقف کنید و این مجازاتها را لغو کنید.

مسئله دیگری که جای بسیار نگران کننده ای دارد شرایط جسمی و روانی نوید محبی مدافع حقوق بشر است .
بنا بر گزارشها از لحظه دستگیری وی ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۷ شهریور۸۹) بدفعات مورد ازار و شکنجه قرار گرفته و کلیه وسائل ارتباطات را از وی دریغ داشته اند. وی با وکیل و اعضاء خانواده خود تاکنون اجازه ملاقات و ارتباط نداشته .
ما از شما خواستار ازادی بلافاصله وی هستیم و اعلام بیگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که این مغایر تعهدات ایران در دفاع از مدافعین حقوق بشر است.
ما امیدواریم پاسخ مناسب شما را بزودی دریافت کنیم. 

با تقدیم احترام

ریاست کرسی نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا باربارا لخبیلر

معاون کرسی نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا کورت لخنر

نوامبر ۲۴ سال ۲۰۱۰ میلادی- استراسبورگ

گیرنده: رهبر جمهوری اسلامی

       جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.