حکم قصاص شهلا جاهد اجرا می شود

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

روزنامه وطن امروز، چاپ تهران گزارش داد رییس قوه قضاییه اجازه داده حکم قطعی قصاص نفس شهلا جاهد، که در قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمد خانی، فوتبالیست سابق ایرانی گناهکار شناخته شده است، اجرا شود.پرونده شهلا جاهد پس از ۹ سال و با اظهار نظر بیش از ۳۱ قاضی به مرحله پایانی خود رسیده است اما عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع شهلا جاهد به رادیو فردا گفت که حکم اعدام موکلش هنوز به او ابلاغ نشده است.

ساعت دو بعدازظهر روز ۱۷ مهرماه سال ۸۱، لاله سحرخیزان، همسر ۳۲ ساله ناصر محمدخانی، مربی وقت تیم پرسپولیس در غیاب دو فرزند و همسرش به قتل رسید. همان روزهای اول شهلا جاهد، همسر صیغه‌ای ناصر محمدخانی که مظنون به قتل بود، بازداشت شد. یازده ماه از بازداشت شهلا جاهد گذشت و در این مدت ناصر محمدخانی دو بار بازداشت شد اما شهلا جاهد اعتراف نکرد.

شهلا جاهد سرانجام به قتل لاله سحرخیزان اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه در حضور خبرنگاران و قاضی پرونده، روانه زندان شد.

اما پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، متهم که پیش از این با صراحت به قتل اعتراف کرده بود، تمامی گفته های خود را انکار کرد و گفت که هیچ دخالتی در قتل نداشته است و تنها بخاطر ناصر محمدخانی و علاقه ای که به او داشته، به قتل اعتراف کرده است.

ناصر محمدخانی و خانواده لاله سحرخیزان به نیابت از دو فرزند خردسال مقتول، برای شهلا جاهد درخواست قصاص کردند. پرونده با اعتراض شهلا و وکیلش عبدالصمد خرمشاهی، به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید شد.

پس از اعتراض های مجدد، پرونده در دفتر نظارت قوه قضاییه مورد بررسی مجدد قرار گرفت و قرار شد به این پرونده در شعبه هم عرض رسیدگی شود.

در شهریور ماه امسال، پس از ۹ سال، شهلا جاهد در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار تعیین تکلیف خود شد و در این نامه اعلام کرد که ۹ سال زندان او را خسته کرده است زیرا علاوه بر حکم قصاص، به سه سال زندان هم محکوم شده که اکنون ۶ سال بیشتر از مدت محکومیت در زندان مانده است.

آیت الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه پس از مطالعه و بررسی نهایی پرونده شهلا جاهد، اجازه اجرای حکم اعدام را صادر کرد و پرونده خانم جاهد از دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شده تا پس از تشریفات قانونی، در صورت اصرار اولیای دم برای مجازات مرگ، او به دار آویخته شود.

اخباری نیز از اعدامهای مخفیانه در زندان وکیل آباد مشهد منتشر شده است.

جامعه رنگین کمان

منبع : رادیو فردا

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.