اخراج۲۶ کارگر پیمانی آگاهان نیرو – خودداری تامین اجتماعی از پرداخت بیمه بیکاری

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخراج۲۶ کارگر پیمانی آگاهان نیرو – خودداری تامین اجتماعی از پرداخت بیمه بیکاری

در حالی که ۲۶ کارگر پیمانی موسسه آموزشی و پژوهشی «آگاهان نیرو» تعدیل شده‌اند، سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به آنان خودداری می‌کند.

به گزارش۳اردیبهشت ایلنا،یکی از کارگران تعدیل شده آگاهان نیرو، گفت: کارفرما در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته با شرکت پیمانکاری «سابرین» قطع همکاری کرد و به تبع، ۲۶ کارگر این شرکت پیمانکاری که در موسسه آموزشی و پژوهشی آگاهان نیرو مشغول به کار بودند، تعدیل شدند.

وی در تشریح علت تعدیل گسترده کارگران پیمانی آگاهان نیرو، بیان کرد: وزارت نیرو همواره برای آموزش متقاضیان کار در صنعت برق به آگاهان نیرو مجوز می‌داد اما از سال گذشته به دلایل مختلف از جمله نداشتن رتبه بندی، اشکال اساسنامه‌ای و… از ارائه برخی مجوزها به این مجموعه خودداری کرد و به دنبال آن، درآمد آگاهان نیرو کم و کمتر شد.

این کارگر پیمانی که به همراه ۲۵ همکار دیگرش بیکار شده است، افزود: کارگران تعدیل شده قرارداد کار کتبی نداشته اند اما حق بیمه آنان پرداخت می‌شده است.

وی با اشاره به مراجعه همکارانش به سازمان تامین اجتماعی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، بیان کرد: مدیران سازمان تامین اجتماعی در کمال تعجب می‌گویند شما کارگر «پروژه‌ای» هستید، بنابراین مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوید.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.