تجمع کارگران مقابل شهرداری قزوین

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع کارگران مقابل شهرداری قزوین در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماهه حقوقشان

کارگران:اگر مسئولین جوابگو نباشند با خانواده هایمان به اعتصاب ادامه خواهیم داد

در اعتراض به عدم اجرایی شدن وعده های شهرداری قزوین مبنی بر پرداخت حقوق و مزایای کارگران پسماند شهرداری، کارگران در مقابل شهرداری قزوین تجمع کردند.

به گزارش ۷اسفند صبح قزوین، ظهر چهارشنبه ۱۰۰ تن از کارگران پسماند شهرداری قزوین در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماهه حقوقشان در مقابل شهرداری قزوین تجمع نمودند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از کارگران گفت: پیمانکار اصفهانی با کارگران پسماند شهرداری قرارداد بست اما زمان احقاق حقوق کارگران، به هیچ وجه پاسخگو نیست. امروز که من گریسته و دلشکسته هستم چه کسی پاسخگو است.

وی افزود: من نان برای صبحانه نداشتم، چون به نانوا بدهکار هستم؛ دستمان را جلو چه کسی باید دراز کنیم؟ این جمعیت پیر و جوان درگیر وعده های شهرداری و پیمانکاران هستند، جواب خانواده هایمان را چگونه بدهیم. از همکارانم هر کسی معترض بوده تعدیل شده است و از هر ایستگاه کارگری، حداقل ۱۵ نفر تعدیل شده اند.

کارگر دیگری افزود: قزوین در مجموع دارای ۷ ایستگاه پسماند است که سه ایستگاه آن شامل ایستگاههای ۲، ۶ و ۷در اختیار پیمانکار اصفهانی است. در حال حاضر ایستگاه ۲ و ۷ را از پیمانکار اصفهانی گرفتند و با شرکت طرح توسعه قرارداد بسته اند.

وی ادامه داد: به ما می گویند با آنها قرارداد ببندید تا ۵۰۰ هزار تومان به شما بدهند در حالیکه نیروهای شامل این طرح هنوز حقوق دریافت نکردند؛ اگر مسئولین جوابگو نباشند با خانواده هایمان به اعتصاب ادامه خواهیم داد.

یکی از کارگران با بیان اینکه عسگری، مدیریت قبلی سازماند پسماند شهرداری قزوین به ما گفته بود از اصفهان پیمانکار خوبی خواهم آورد افزود: متاسفانه پیمانکار اصفهانی به فکر استیفای حقوق کارگران نیست.

وی افزود: هیچ پرداختی اعم از عیدی، بیمه، سنوات، مرخصی، و حتی حقوق از وی ندیده ایم. بیمه کارگران شهرداری، بیمه کارگری و ساختمانی است در حالیکه باید بیمه آنها تأمین اجتماعی باشد؛ یکی از کارگران تصادف کرده بیمه هم قبول نمی کند به دلیل اینکه ما، کارگر ساختمان هستیم و تنها در صورت مشکلات ساختمانی بیمه پرداخت می شود.

کارگر دیگری نیز بیان داشت: بسیاری از کارگران به خاطر بی پولی دچار مشکلات عاطفی و خانوادگی و در بعضی موارد حتی از همسر خود جدا شده اند. از خجالت به خانه نمی رویم؛ چرا با وجود دریافت مالیات، عوارض و دارایی پول کارگر پرداخت نمی شود؟

کارگر دیگری اظهار داشت: از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح کار می کنیم و هر شب باید کار کنیم. و این پیمانکار اصفهانی در این ۱۰ سال اخیر اصلا پیگیر مشکلات کارگران نبوده است .

وی ادامه داد: از سال ۹۱، مطالبات محقق نشده است و هر روز اعتراض می کنیم شهرداری هم وعده می دهند که امشب سرکار بروید، فردا حقوقتان احقاق می شود؛ اما بازهم وعده ها توخالی است؛ ۴ ماه حقوق نگرفتیم، ۳ ماه است که حق بیمه واریز نشده است؛ یک سال عیدی، بن و حق سنوات نگرفته ایم و از سال گذشته تسویه حساب حقوق و مزایا صورت نگرفته است .

این کارگر توضیح داد: اکنون اعلام می کنند روز شنبه ، ۵۰۰ هزار تومان را به حسابتان واریز می کنیم در حالی که ۶ میلیون طلبکار هستیم. گاهی هم می گویند ۱۵ روز بعد که در واقع شب عید است و واریز حقوق دیگر دردی از کارگران دوا نمی کند.

کارگر دیگری گفت: اکنون اعلام می کنند که با طرح توسعه قرار داد ببندید در حالیکه نیروهای خود این طرح هنوز حقوق دریافت نکرده اند.

وی افزود: من مستأجرم و چند ماه است کرایه خانه نداده ام؛ به ادارات بسیاری مراجعه نمودم ولی مشکلم حل نشده است.

مأمور پسماند دیگری گفت: اگر یک مدیر عامل ، ۱۰ روز در اتاق خود حضور نداشته باشد امور مربوط به آن سازمان پیگیری می شود، اما اگر یک شهری، رفتگری نداشته باشد آلودگی شهر را فرا می گیرد؛ پس چرا حقوق مدیر عامل به موقع پرداخت می شود ولی در زمان پرداخت حقوق کارگر، می گویند بودجه نداریم.

وی افزود: وقتی موضوع را با شهرداری در میان می گذاریم که چرا حقوقمان پرداخت نمی شود می گویند با پیمانکار خود مذاکره کنید و متاسفانه چند باری به سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری مراجعه کردیم که اجازه حرف زدن به ما نداده اند.

این کارگر ادامه داد: مبلغ فیش گاز من۱۰۰ هزار تومان است و متاسفانه پولی نداشتم پرداخت کنم حالا می خواهند با ۵۰۰ هزار تومان، کارگران را راضی کنند آیا این انصاف است؟ ما پایین ترین قشر جامعه هستیم چرا باید حقوقمان تضییع شود؟

شما باید بر روی عملکرد پیمانکار نظارت داشته باشید و نباید پیمانکاری با اختیار کامل مطالبات ما را ضایع کند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.