۶۰ کارگرکارخانه آلدا دامغان ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

۶۰ کارگرکارخانه آلدا دامغان ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

یکی از کارگران کارخانه آلدا از تعویق ۳ ماه حقوق حدود ۶۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود خبر داد.

به گزارش۷اسفند ایلنا،این کارگر که نخواست نامش فاش شود گفت: کارفرمای کارخانه آلدا واقع در دامغان که در زمینه تولید یراق آلات خطوط انتقال نیرو و دکل‌های فشار قوی برق فعالیت دارد از آذر ماه سال۹۲، حقوق ۶۰ کارگر شاغل در کارخانه را نپرداخته است.

او با بیان اینکه در آستانه سال نو، کارگران منتظر دریافت معوقات حقوقی خود و همچنین عیدی و پاداش پایان سال هستند، با ابراز نگرانی از امنیت شغلی کارگران افزود: تعداد کارگران کارخانه آلدا ۲۵۰ نفر بود که از سال ۸۶ به تدریج با تعدیل نیروی کار از سوی کارفرمای قبلی تعداد کارگران به ۶۰ نفر رسید.

این کارگر پیرامون شرایط کار و قرارداد کاری کارگران گفت: دو ماه است که ۶۰ کارگر کارخانه آلدا بدون قرارداد کاری مشغول به کارند و پیش از این نیز قرارداد‌ها با کارگرانی که حدود ۱۸ سال سابقه فعالیت در این کارخانه را دارند بصورت یک الی دو ماهه امضاء می‌شده است.

او در ادامه پیرامون مشکلات کارگران باسابقه این کارخانه گفت: یکی از مشکلات عمده کارگرانی که در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند ثبت عناوین نامربوط شغلی در لیست بیمه‌ای آنان است.

او گفت: کارفرما عملا با این روش خواسته است با دور زدن قانون، سهم چهار درصدی اضافه کارفرما در مشاغل سخت و زیان آور را نپردازد و به این ترتیب کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد را از شمول این قانون خارج شده‌اند.

او در این باره تصریح کرد: به عنوان مثال کارگری که در بدو ورود به کارخانه تا زمان بازنشستگی بعنوان جوشکار یا تراشکار به استخدام کارخانه در آمده، در لیست بیمه‌اش هر چند سال یک عنوان غیر مرتبط شغلی که تامین اجتماعی آن را به عنوان مشاغل سخت نمی‌شناسد ثبت شده است.

به گفته این کارگر کارخانه آلدا، بخش دیگری از مشکلات بیمه‌ای کارگران مربوط به بیمه تکمیلی آنان است که کارفرما با وجود آنکه از سال ۹۱ ماهانه از حقوق کارگران مبلغی را بابت پرداخت به شرکت بیمه‌گر کسر کرده است اما به دلیل افزایش بدهی‌ها، کارگران امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را ندارند.

این کارگر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه سه ماه پیش کارفرمای آلدا قصد انتقال ماشین آلات کارخانه به تهران را داشت که با دخالت کارگران این اتفاق بی نتیجه ماند، افزود: در‌‌ همان تاریخ، کارفرما سه دستگاه از ماشین الات کارخانه شامل دو دستگاه کوره القایی و یک دستگاه تراش را به بهانه‌های مختلفی از کارخانه خارج کرد که هنوز بازگردانده نشده‌اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.