سال ۲۰۲۱ قدرت انکشاف انسان در شرایط بحران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سال ۲۰۲۱ قدرت انکشاف انسان در شرایط بحران


چند ساعتی به پایان سال ۲۰۲۰ و آغاز سال ۲۰۲۱ باقی نمانده است. فرصتی است تا سال تازه میلادی را به یکدیگر تبریک بگویم و نیکی و خوبی و شادی را برای یکدیگر آرزو کنیم.
من از صمیم قلب این آرزو را برای شما دارم.
سال ۲۰۲۰ خسران و دشواری های فراوانی در سراسر جهان از خود به جای گذاشت. دامنه‌های این بی‌عدالتی ها و ناملایمات در خاورمیانه گسترده تر از سایر نقاط جهان بود.
ایران میهن عزیز ما در این میان به جهت حاکمیت غیر انسانی و ضد ایرانی صدمات بزرگی دید که بر شمردن آنها در اینجا جایز نیست.
خواست و آرزوی من اینست که در سال ۲۰۲۱ دامنه این صدمات در خاورمیانه و در ایران کاهش پیدا کند.
میدانم که، اگر واقع بین باشیم، دست یافتن این خواست و آرزو بس دشوار است.
دیگر اینکه تحولات جهانی در همه زمینه ها در حال تغییرات بنیادی هستند، ارزش های اخلاقی و انسانی، روش‌های مدیریت حکومت ها، به ویژه متدولوژی حاکمیت جهانی تحت نفوذ تکنولوژی و معادلات تازه ای را بکار می برند که برای انسانیت مناسب نیستند. آموزش و پژوهش که هنوز متاسفانه ابعاد جهان‌شمول ندارد از دسترسی بخش بزرگتری از مردمان جهان خارج خواهد شد؛ شانس کاهش فقر و استبداد و عدالت و برابری برای بخش بزرگی از مردمان جهان بیش از پیش کاهش خواهد یافت؛ انباشت ثروت و قدرت تمرکز بیشتری پیدا خواهد کرد؛ طبیعت در برابر بی‌عدالتی های که بر او وارد شده بطور طبیعی عکس‌العمل هائی نشان خواهد داد که دود آن بیشتر بر چشم زحمت‌کشان و بیکاران و فقیران و ناتوانان خواهد رفت…
با این همه نباید نا امید شد و دست از تلاش برای رهائی از این ناملایمات برداشت. انسان همیشه در بحران ها قدرت انکشاف پذیری بالاتری پیدا می کنند. فرهنگ قاسمی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.