۳۰- آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آقای داوید ساسولی رئیس پارلمان اروپا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

متاسفانه سرنوشت ملت بزرگ ایران، در دهه های اخیر در دست یکی از نادان‌ترین، مستبدترین، غیر انسانی‌ترین و خشک مغز ترین قشرهای جوامع بشری قرار گرفته است.

بی‌تردید ملت ایران این رژیم را سرنگون خواهد کرد؛ از این ننگ بزرگ آزاد خواهد شد و با امکانات طبیعی و نیروی انسانی و تمدن و فرهنگ خود در کنار ملت های متمدن جهان گام خواهد برداشت.

اما با این یادداشت، من می‌خواهم شما را در ارتباط با اپیدمی خارج از نُرم های معمول کرونا-ویروس در ایران، مورد خطاب قرار دهم.

آقایان، من در بحران کنونی، به عنوان یک مبارز دیرین حقوق بشر و طرفدار آزادی انسان ها از بی‌عدالتی و سلطه، شما را به وجدان بشردوستانه خودتان مراجعه می‌دهم و از شما مشخصاً می‌خواهم که در شرایط کنونی‌ی پاندمی جهانی و اپیدمی بی‌نظیر covid 19 در ایران، که آمار کشته شدگان آن ناروشن و ابعاد مبتلایان به آن هر لحظه گسترده‌تر و درجات شیوع آن فراگیرتر می‌شوند در کمک به مردم ایران و نه رژیم اسلامی  بطور جدی و با امکانات ضروری وارد عمل شوید.

آقایان، هیچ مشرب، عقیده، دین، هیچ ملاحظه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی به شما اجازه نمی‌دهد در شرائط استثنایی کنونی به ادامه تحریم‌هائیکه زیان‌های آنها مستقیما به ملت ایران وارد می شود، ادامه دهید.

لازم است در این مدت پاندمی حداقل آن بخش از تحریم ها را که مردم را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد لغو کنید. در غیر اینصورت می توان نتیجه گرفت که شما با ملاحظات سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در امر بی توجهی به مردم ایران، به ویژه در این شرایط بحران جهانی، در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اید و چون آنان به مسئولیت انسانی خود عمل نمی‌کنید. این کوتاهی باعث می‌شود که ملت ایران از امکانات به حق و جهان‌شمول بهداشت جهانی برخوردار نشود.

آقایان، حتما می‌دانید، اما با وجود این لازم است در اینجا، با کمال تواضع تکرار کنم، فشارهای ناشی از عدم امنیت بهداشتی و نبود لوازم اولیه، جهت جلوگیری از شیوع بیماری و بهبود مبتلایان به این بیماری مهلک، مردم ایران را در برابر وضعیت هولناکی قرار داده است که ابعاد فاجعه انگیز آن هر ساعت بطور تصاعدی افزایش می‌یابد که به احتمال زیاد متاسفانه تمام خاورمیانه را در بر خواهد گرفت.

وجدان انسانی و مسئولیت مقام رهبری شما بر بخش مهمی از جهان، به شما حکم می‌کند، بدون وقفه و بی شرط و ملاحظه به عملیات کمک رسانی بهداشتی و انسانی در ایران و مستقیماً به سوی مردم ایران اقدام کنید.

آقایان، بدانید که اختلاف شما با جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی با مردم ایران ندارد. کمک شما در این لحظه بحرانی در تاریخ، به عنوان کمک به مردم ایران ثبت خواهد شد. در غیر اینصورت شما موظف هستید در تاریخ جهان در برابر مردمان ایران و خاورمیانه پاسخگو باشید.
فرهنگ قاسمی
رئیس کمیسیون حقوق بشر فدراسیون مدارس عالی و دانشگاهای اروپا.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.