نزدیک شدن بخشی از چپ منفرد در خارج از کشور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همبستگی برای ایران، برنامه ای از امین بیات بخش بیست و پنج: نزدیک شدن بخشی از چپ منفرد در خارج از کشور

  تلویزیون اینترنتی رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان آذر ماه ۱۳۹۸

امروز با خوشحالی تمام خبری خوش آیند دررابطه با نزدیکی های بخشی از چپ منفرد ، مستقل و دمکرات ایران در خارج از کشور را به اطلاع عموم، هموطنان و بخصوص ، طبقه ی زحمتکش ایران، میرسانم.
دفتر جدیدی پس از سالها تاخیر سر انجام در خارج از کشور توسط حد اقل پنجاه نفر اولیه از طیف های مختلف چپ منفرد ، مستقل و دمکرات ، بنا بر شرایط امروز جامعه ایران، گشوده شد.
ماهها طول کشید تا میان این افراد منفرد داوطلب اولیه که از گرایشات مختلف سیاسی و سازمانی ، از تشکلهای مختلف جدا شده از سازمانها، و گاهن با درصد بالای تضاد فکری و عقیدتی از لحاط تئوری و تشکیلاتی، در مبارزه علیه شاه و شیخ ، بوده اند ، بالاخره به این نتیجه رسیدند که باید به جدائیها خاتمه داد و نسبت بهم اعتماد متقابل نمود، از لحاظ تشکیلاتی و سیاسی با تمایل بسیار زیاد و رفیقانه، مبارزات آینده را با همفکری و تبادل نظر با شیوه ی کار شورائی به پیش ببرند، با آگاهی به گرایشات فکری و خلاقیتهای متفاوت موجود ، قرار است موانع بر سر راه همکاری نیروهای چپ منفرد ایرانی در سرتاسر جهان را با دوری از جزم گرائی، آتوریته پرستی و… را از سر راه جنبش کارگری بر دارند. منشوراین همکاری بر پایه ی نکات مشترک افراد منفرد دردفاع از مبارزات جنبشهای مردمی در ایران بنا نهاده شده است، همراهان “شورای مستقل همبستگی با جنبشهای اجتماعی در ایران” که در اکثر کشورهای جهان بفعالیت فردی مشغول بوده اند و بطور مستقل فعالیت میکرده اند ، با تدوین این بیانیه قرار است که همه ی این فعالین منفرد در راستای منشور هماهنگ شوند و بر اصل و اساس حق مساوی مبارزه را ادامه دهند .
متن تهیه شده و بتصویب رسیده ی حاضر تحت نام :
” شورای مستقل همبستگی با جنبشهای اجتماعی در ایران”
من در اینجا یکبار بیانیه را قرائت میکنم:
ما با پشتیبانی از این بیانیه ، با عزمی راسخ ،ایستا، متحد و نه به عنوان ” وارث حقیقی” سازمانهای مارکسیتی ایران بلکه دانسته و آگاهانه در کنار طبقه ی زحمتکش جامعه ی ایرانی ، قرار میگیریم، و دلیل صحت و درستی راه خود را میدانیم، و روسومات گذشته ، نا موفق تا کنونی را به تاریخ می سپاریم ، و با درس آموزی از گذشته و با همت و همکاری مشترک ” طرحی نو” بنا میگذاریم.
با این روش نوین اتخاذ شده بیانیه مزبور در شرایطی انتشار یافت که قصد داریم به روند از هم پاشیدگی چپ های منفرد ، بسرعت خاتمه دهیم، و با اطمینان، از سایر گرایشات و هواداران چپ مستقل و منفرد ایرانی دعوت به همکاری شورائی مینمائیم، تا بتوانیم مشترکا برنامه ی سیاسی قابل پیاده شدن درایران برای آینده ی زحمتکشان کشورمان ، تدوین کنیم. این سند موقت است و در اولین نشست عمومی قابل تکمیل شدن، میباشد.
این دفتر چه و اتخاذ سیاست نوین ما بمثابه ی محفل تئوریک جدیدی نیست، بلکه قصد ما سر و سامان دادن به طیف چپ دمکرات، مستقل ، آزادیخواه، ضداستبداد وضد سرمایه داری است، البته با بهره برداری از مجموعه ی استعداد های موجود بمنظور سازمان دادن به انرژیهای پراکنده ی میباشد، وایجاد شرایطی برای نزدیکی بیشتر و دامن زدن به مبارزه ی ئیدئولوژیک، در خدمت کارگران و زحمتکشان جامعه ی اسلام زده ی ایران، میباشد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.