دیدار “جمعیت دفاع از مبارزات مردم ایران” با وزارت امور خارجه سوئد پیرامون اعتراضات اخیر در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

روز چهار شنبه ۲۷ نوامبر دیداری بین مهرداد درویش پور و امیر نیلو از سوی “جمعیت دفاع از مبارزات مردم ایران” با دانیل پترسون از بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه سوئد صورت گرفت.
در این دیدار هیئت نمایندگی “جمعیت پشتبانی…”، توضیحاتی درباره نامه ارسالی به وزیر امور خارجه سوئد و قطعنامه تظاهرات صدها نفره ایرانیان در 23 نوامبر در استکهلم درحمایت از مبارزات مردم ایران دادند. آنها نگرانی خود را از خشونت های لجام گسیخته و کشته شدن چند صد نفر (که عفو بین الملل تا کنون صحت بیش از 150 کشته را با نام تائید کرده است) و دستگیری هزاران نفر بیان کردند.
هیئت نمایندگی از واکنش نامحسوس رسانه ها و دولت سوئد و اتحادیه اروپا نسبت به این خشونت ها و گروگان گرفته شدن ملت ایران از طریق بستن اینترنت در ایران انتقاد کرد. هچنین تهدید حکومت به اعدام دستگیر شدگان را خطری جدی خوانده و خواستار افزایش فشار سوئد و اتحادیه اروپا برای پایان بخشیدن به خشونت جمهوری اسلامی ایران علیه مردم و برای آزادی دستگیر شدگان شد. آنها همچنین درباره نقش فعال لابی های جمهوری اسلامی برای کمرنگ جلوه دادن خیزش آبان ماه و اغتشاش گر جلوه دادن مبارزات مردم هشدار داده و اضافه کردند انتقال اطلاعات گمراه کننده این افراد به سوئد و اتحادیه اروپا می تواند در واکنش منفعلانه این کشورها در برخورد به جمهوری اسلامی ایفای نقش کند.
دیدارکنندگان ضمن ابراز مخالفت با هر نوع حمله نظامی به ایران و تحریم های گسترده آمریکا که دودش می تواند به چشم مردم رود و نقد سیاست بی نتیجه “دیالوگ انتقادی” دولت سوئد و اتحادیه اروپا و حمایت یک سویه از اصلاح طلبان، بر ضرورت پشتیبانی از جامعه مدنی ایران و مبارزات مردم علیه استبداد دینی و در راه تامین حقوق انسانی شان تاکید کردند. آنها تاکید کردند سوئد و اتحادیه اروپا می بایست با تجدید نظر در سیاست تا کنونی و با فرا خواندن سفرای خود از ایران یا دستکم احضار سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی به گونه ای جدی تر مخالفت خود را با سرکوب تظاهرات و اعتراضات مردم ایران بیان کنند. آنها تاکید کردند یک سیاست منفعلانه در برابر سرکوب خونین تظاهرات مردم، بی اعتمادی نسبت به سوئد و اتحادیه اروپا را نه تنها در میان ایرانی تباران مقیم سوئد، بلکه کل جامعه ایرانی گسترش خواهد داد و دست نظام را در تداوم سیاست های سرکوبگرایانه خود باز خواهد گذاشت.
علاوه برآن هیئت دیدارکننده بر ضرورت واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نقش مبتکرانه ای که سوئد و اتحادیه اروپا در این زمینه می تواند ایفا کند تاکید کردند.
در ادامه این دیدار و گفتگو، دانیل پترسون مسئول بخش ایران در وزارت امور خارجه سوئد، ضمن اشاره به مخالفت علنی خانم آنا لینده وزیر امور خارجه سوئد با سرکوب تظاهرات اخیر توسط حکومت ایران، توضیح داد نا مطمئن بودن از کم وکیف اخبار مربوط به اعتراضات به دلیل بسته بودن اینترنت یکی از دلایل نوع واکنش نسبتا محتاطانه دولت سوئد و اتحادیه اروپا بود. او تاکید کرد با این همه سوئد بیش از دیگر کشورهای اروپایی واکنش نشان داده است. او اضافه کرد یک واکنش موثرتر درگروه اتخاد تصمیم مشترک اتحادیه اروپا است. مسئول بخش ایران در وزارت امور خارجه در پاسخ به درخواست های هیئت نمایندگی “جمعیت پشتیبانی”، توضیح داد که بعد از رایزنی و بررسی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه به درخواست های مطروحه در نامه و در این دیدار پاسخ خواهند داد.

جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران 27 نوامبر 2019

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.