rohani 02

رئیس جمهور جدید ورزش بانوان را منع کرد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

rohani 02

rohani 02خدیجه موهبتی – فعال زنان

حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران که بنا به دلایل محکم و مستند از گماشته شدگان شخص خامنه ای است و بدون اجازه ی رهبر هیچ استقلال فکری واراده ای از خود ندارد (همچنانکه رئیس جمهوریهای پیشین قدرت خود را از رهبری می گرفتند) طی چندین نشست وگردهمایی در تهران در هفته های اخیر مقدمات لازم را برای توقف فعالیتها و ورزشهای بانوان آغاز نمود!

روحانی که در آغاز انتخابات با شعارهای لیبرال و انسانی وارد میدان شد تا جایی که امکان پذیر بود خود را به عنوان حامی جوانان –زنان – معلمین ودانشجویان و قلم به دستان کشور معرفی نمود. وی در برخی از سخنرانیهایش خود را جوان معرفی کرد. در جایی دیگر خود را خدمتگزار کهن سالان برشمرد. در برخی جاها خود را دانشجو تلقی کرد ودر جایی دیگر خود را معلم و استاد نیروهای جوان قلمداد کرد!

جالب تر آنکه در برخی موارد عملا سرمایه داران را به شدت مورد انتقاد قرارداد وهم خود و هم رهبر را به عنوان کارگرو خدمتگزار ملت معرفی نمودو بدینگونه همبستگی خویش را با کارگران نشان داد و این درحالی بود که همزمان جنبشهای کارگران در حال سرکوب شدن بود و فعالین کارگری زیر شکنجه جان خود را در شکنجه گاههای رژیم از دست می دادند!

از تمام این تناقضات که بگذریم روحانی تنها رئیس جمهوری است که به صورت بی نهایت متفاوت و لیبرال گرایانه از دیگر رئیس جمهورهای (حتی خاتمی) زنان ودختران جوان را تمجید کرد و آنها را طبقه ی ارزشمند جامعه به حساب آورد واداعا کرد:

زنان طی این ۳۰ سال آنگونه که لازم و شایسته بود به هویت انسانی وتواناییهایشان در زمینه ی ورزشی و هنری وفرهنگی اهمیت داده نشده است ! به همین جهت وی درجمع خبرنگاران تاکیید کرد که باید نخستین رئیس جمهوری باشد که اقدامات اساسی برای ورزش وفعالیتهای نیرو بخش بانوان انجام دهد. اما پس از گذشت چندین ماه از انتخابات ریاست جمهوری ایشان سیل تناقضات یکی پس از دیگری بر مردم ایران آشکار شد.

دامنه ی فشار بر دختران و زنان توسط گشت ارشاد افزایش یافت و آنچه که روحانی دولت تدبیر وامید نامیده است رفته رفته به گونه ای برای دختران و زنان بی دفاع ایران به دولت سرکوب وفشار تبدیل می شود ! بنا به گزارشهای رسیده به فعالین زنان وشبکه ی جنبش زنان در داخل وخارج از کشور رئیس جمهورایران طی هفته های اخیر به صورت حضوری ونیز به صورت تماسهای خصوصی از مزدوران گردان عاشورا – الزهرا – بسیج ودیگر نهادهای سرکوب مردم درخواست می کند که تحت هر عنوانی به مراکز ورزشی بانوان در سراسر کشور سرکشی کنند و تاجایی که امکان دارد فضایی را فراهم کنند که اماکن ورزشی بانوان یا به کلی پلمپ شود یا اینکه به شدت تحت فشار امنیتی و اسلامی قرار بگیرند.

در همین رابطه سعید بهرامی از دستیاران نزدیک به خانم فاطمی در گردان عاشورا در روزهای یکشنبه – دوشنیبه و سه شنبه هفته ی گذشته به چندین مرکز فعالیتهای ورزشی بانوان در تهران و کرج حمله ور شدند و بسیاری از مربیان ورزش کشور مانند خانم الهام سادات را مورد تفتیش قرار دادند. رخدادهای هفته های اخیر و توصیه های رهبرورئیس جمهور به نهادهای سرکوب فعالیتهای زنان موجب شده است که به شدت هراس زنان و دختران ایران از وضعیت خودشان از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بیشتر وبیشتر شود و هم اکنون شرایط پوشش اسلامی در کشور به حدی اسفبار شده است که عملا بسیاری از اساتید دانشگاههای بزرگ مانند دانشگاه تهران ناچارند پوشش سیاه اسلامی را به تن کنند و این فشارها در زمان ورزش بانوان آشکارتر مشاهده می شود. به همین خاطر چنین جو فاشیستی – اسلامی تنها دختران جوان و ورزشکار را در برنمی گیرد و حتی وکلای طراز اول کشور در مورادی به شدت به خاطر نوع پوشش در سالنهای ورزشی در سطح کشور مورد بازجویی واهانت قرار گرفته اند و در موراد دیگر هم بازداشت شده اند …

نوشته ی: خدیجه موهبتی – فعال زنان

توضیح :

خانم خدیجه موهبتی که فعال زنان واز قلم به دستان پناهنده می باشند برخی از اطلاعات و آمارها را از فعالین حقوق زنان سرشناس درآلمان وفرانسه گرفته اند که در این میان خانم پروفسو افشار ودکتر مریم محمدی بیش از دیگران برای تهیه ی این گزارش حقوق بشری نویسنده ی مطلب را یاری کرده اند و به همین جهت از دواستاد دانشگاه نامبرده صمیمانه قدردانی می شود).

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.