در اعتراضات استان لرستان دو نفر کشته شدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبرگزاری مهر به نقل حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، گزارش کرده است که در تجمعات روز شنبه (۳۰ دسامبر/۹ دی) دو نفر در این شهر کشته شده‌اند.

این مقام امنیتی جمهوری اسلامی تجمعات روز گذشته را «غیر قانونی» خوانده است. او تاکید کرده که در درگیری که منجر به کشته شدن این دو ‌شده «هیچ تیری از ناحیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما به سمت مردم شلیک نشده است.» خجسته‌پور مدعی شده که در در این درگیری‌ها «ردپای گروه‌های تکفیری، معاند با نظام و سرویس‌های بیگانه کاملاً قابل‌ مشاهده است.»

هشدار مقامات به برخورد با معترضین
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور فراخوان‌هایی که در فضای مجازی برای شرکت در تجمعات منتشر شده است را «غیرقانونی» خواند و از مردم خواست در این تجمعات شرکت نکنند.

او گفته «کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی، بی‌نظمی و بی‌قانونی کرده و موجب سلب امنیت مردم می‌شوند در قبال قانون مسئولند و باید پاسخگوی رفتارهای خود بوده و هزینه آن را بپبردازند.»

پیش از او نیز محسن نسج همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران به گفته او «عناصر ضدانقلاب» هشدار داده بود که در صورت تجمع با برخورد نیروی انتظامی مواجه خواهند شد.

همزمان سرتیپ اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، گفته است «افرادی که اماکن دولتی را تخریب کردند، بدانند که شناسایی شدند و آنها باید حتما پاسخگوی اقداماتشان باشند.»

موج اعتراضات اخیر در ایران از روز پنجشنبه، ۷ دی شروع شده و در چند روز گذشته در بسیاری از شهرهای ایران ادامه داشته است.

این تجمعات در ابتدا با هدف اعتراض به گرانی شروع شد اما در تجمعات بعدی دامنه شعارات و اعترا‌ض‌های مردمی گسترده تر شده است.

در اعتراضات استان لرستان دو نفر کشته شدند

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.