جلوه ای دیگر از مردم سالاری دینی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع

با وجودی که قانون، راه حضور اقلیت‌های دینی یا « دگرباوران دینی » را برای عضویت در شورای‌های اسلامی کشور گشوده است ، شوربختانه ، نظام جمهوری اسلامی ، عضو زرتشتی شورای شهر یزد را از عضویت شورا ، محروم کرد . در حالی که تبصره یک ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی ، این حق را برای دگر باوران دینی ، به رسمیت شناخته است .
ماده ۲۶ ـ انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
الف ـ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
ب ـ حداقل سن ۲۵ سال تمام .
ج ـ این بند به موجب قانون اصلاحی ۱۳۸۲/۷/۶ حذف شده است .
د ـ اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه .
هـ ـ ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
و ـ ( اصلاحی ۱۳۸۲/۷/۶ ) ـ دارابودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روسـتا و داشتن حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن بـرای شـورای شـهرهای دارای تـا یـک میلیـون نفـر جمعیت و مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت .
تبصره ۱ـ اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ، بـه جـای اسـلام بایـد بـه اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند .
اما در میان شگفتی بسیار ، در تاریخ ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۶ از سوی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر توقف و جلوگیری از فعالیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد صادر شد که در این حکم آمده است : « دستور موقت صادره قطعی است » .
شورای اسلامی شهر یزد دارای ۱۱ عضو اصلی و هفت عضو علی البدل است و سپنتا نیکنام عضو شورای چهارم و عضو فعلی شورای شهر یزد است که با ۲۱ هزار و ۷۱۷ رای به عنوان نفر هفتم منتخب مردم یزد به شورای پنجم راه یافت.
البته می‌دانیم که جمعیت زرتشتیان شهر یزد ، بسیار کم تر از آرای سپنتا نیک‌نام است و این امر ، نشان می‌دهد که مردم ، وی را به خاطر کارآیی و نیز تاکید بر این اصل که : « ایرانی بودن » ، مهم‌تر از « باوردینی » است ، به عضویت شورای شهر خود برگزیدند .
از یاد نبرده‌ایم که دیوان عدالت اداری ، چندی پیش نیز در حکمی ، نجومی‌بگیران را « پاک‌شویی » کرد و با توقفِ و جلوگیری از فعالیت سپنتا نیک‌نام عضور زرتشتی انجمن شهر یزد ، نشان داد که بر خلاف شعارهای ظاهر فریبِ در جمهموری اسلامی ، تبعیض آشکار علیه هم‌میهنان دگرباوردینی ، در میان صاحبان قدرت وجود دارد که چهره‌ی تاریخ پرشکوه ملت بزرگ و مردم شریف ایران را سخت خدشه‌دار می‌‌کند .
بدون هرگونه دودلی ، در صورت امکان همه‌پرسی ( رفراندوم ) ، بیشینه‌ی نزدیک به همه ( اکثریت قریب به اتفاق ) مردم ایران ، این گونه اعمال زشت و ضد فرهنگ ملی را محکوم می‌کنند ؛ اگر باور ندارید ، تن به همه‌پرسی
( رفراندوم ) بدهید ؟!
با آرزوی پایندگی ایران و سرفرازی ملت بزرگ و مردم شریف ایران .
چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۶ ـ هوشنگ طالع

جلوه ای دیگر از مردم سالاری دینی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.