اخبار و گزارشات کارگری (20 مرداد ۱۳۹۶)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتراض به طرح های کارورزی و مهارت آموزی وظیفه ای همگانی (کارگران،معلمان،پرستاران،کارمندان،دانشجویان،فارغ التحصیلان دانشگاه ها،دانش آموزان ،جوانان متقاضی کارو….) است
اعتراض به اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی دفاع ازدستاوردهای کارگران، حقوق خود ونسل های آینده است

– فراخوان همبستگی بازنشستگان خطاب به شاغلین
– اعتراض کارگران گروه ملی فولاد ایران روزجمعه هم جریان پیداکرد
– اعتراض جمعی از کارگران فلزکار به خلف وعده شرکت تعاونی مسکن در تحویل آپارتمان‌هایشان
– بیکاری 74 کارگرکارخانه دستمال کاغذی سبحان چرام
– جان باختن2کارگرجوان در حادثه ریزش کانال فاضلاب بیرجند
فراخوان همبستگی بازنشستگان خطاب به شاغلین
قابل توجه دوستان شاغل
دوستان و همراهان شاغل سلام
نظر به اینکه اهداف صنفی پیشکسوتان و شاغلین نهایتا به هم مرتبط هستند و هر اتفاق مثبتی به نفع هر دو طرف خواهد بود.
از آنجا که ما در حقیقت آینده شما هستیم و باز از آنجایی که ما همواره در فعالیتهای صنفی دوش در دوش و در کنار هم گام برداشتیم.
از شما دعوت می شود در حماسه تجمع کشوری 31 مرداد در کنار ما قرار گرفته و همصدا با پیشکسوتان ندای حق خواهی سر دهید .
تابستان است و الحمدلله مشکل مدرسه هم ندارید
منتظر حضور پر شورتان هستیم
وعده دیدار : روز سه شنبه 31 مرداد 96 ساعت 10 صبح مقابل مجلس شورای اسلامی
اعتراض کارگران گروه ملی فولاد ایران روزجمعه هم جریان پیداکرد
امروزجمعه20مرداد،جمعی از کارگران گروه ملی فولاد ایران با حضوردرمصلای مهدیه اهوازوحمل پلاکاردهایی، اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی وعدم پرداخت ماه ها مطالبات،ادامه دادند.
این کارگران با اعتراض در روز جمعه وهمه روزه کردن تجمعات اعتراضیشان عزم راسخشان را در راه احقاق حقوق برحقشان بنمایش گذاشتند.
برپایه گزارشاتی که عصرامروز رسانه ای شد، کارگران گروه ملی فولاد ایران باحمل پلاکاردها و دست نوشته هایی اعتراضات روزهای گذشته شان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی وعدم پرداخت ماه ها مطالباتشان در مصلای مهدیه اهوازادامه دادند.
درهمین رابطه:
ادامه اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد ایران
صبح روزسه شنبه۱۷مرداد،بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد مقابل برج سرپرستی بانک ملی خوزستان واقع درامانیه اهوازتجمع کردند.
این کارگران پیش از ظهرروزدوشنبه شانزدهم مردادماه هم مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز واقع  در خیابان ۲۴ متری تجمع کردند.
یکی از کارگران گروه ملی فولاد ایران: حدود ۲۰ روز است که شرکت خوابیده و کسی کار نمی‌کند، سنوات ۲ سال کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخی نیز ۳ و جمع دیگری نیز ۴ سال از شرکت طلب دارند.
مسئولان فقط وعده می‌دهند ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود قرار بود روز یکشنبه یعنی ۱۵ مرداد حقوق پرداخت شود ولی خبری نشد تمام کرایه خانه، قسط‌‌های وام ما عقب افتاده است نمی‌دانیم چه کار کنیم کسی پاسخگوی ما نیست.
یکی از کارگران معترض به خبرنگاری گفت: الان ۲ سال است که قسط وام‌ها رو از حقوق بچه‌ها کم می کنند ولی به بانک‌های مربوطه نمی‌دهند، مبلغی نیز بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما به بیمه‌ها داده نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد: بیمه تامین اجتماعی را از حقوقمان کم می‌کنند ولی مبلغ آن را به بیمه نمی‌دهند این پول‌هایی که جمع می‌کنند کجا رفته است کسی نمی‌داند.
این کارگر تصریح می‌کند: تولیدی که در سال ۱۳۹۶ داشته‌ایم پول و سودش کجا می‌رود این را هم کسی خبر ندارد.
یکی دیگر از کارگران نیز در همین ارتباط بیان می‌کند: متاسفانه مدیرعامل گروه ملی هم در مصاحبه‌هایش می‌گوید که کارگران فقط ۲ ماه طلب دارند در صورتی که این طور نیست.
وی یادآور می‌شود: مسئولان فقط وعده دروغ می‌دهند مدیرعامل در مصاحبه با خبرگزاری‌های اعلام می‌کند که فقط یک ماه حقوق معوق داریم چرا این صحبت‌ها را در جمع کارگران انجام نمی‌دهد چرا از ما فراری است.
این کارگر اضافه می‌کند: چرا شرکت در اهواز است ولی مدیرعامل آن در تهران زندگی می‌کند و به اینجا نمی‌آید اگر هوا گرم است برای ما هم گرم است و ما در این دمای بالا کار می‌کنیم.
وی تاکید می‌کند: دمای کارخانه ۷۰ تا ۸۰ درجه درجه است کار ما با آهن ۱۴۰۰ درجه است شوخی نیست ۱۴ سال کار می‌کنیم ولی این دستمزد و حقوق حق یک پرسنل زحمت کش در این گرمای شدید هوا نیست.
یکی دیگر از کارگران معترض گروه ملی نیز می‌گوید: دلیل تجمع ما این است که بچه‌ها ۴ ماه حقوق نگرفتند و بیمه‌ها پرداخت نشد، کارکنان وضع معیشتی خوبی ندارند.
وی ادامه می‌دهد: الان حدود ۲ سال است که کارخانه به این روز افتاده و مسئولان رسیدگی نمی‌کنند و توجهی به ما ندارند، دلایش هر چه باشد ولی نباید وضعیت معیشت کارکنان را تحت شعاع قرار دهد.
این کارگر خاطرنشان می‌کند: آن طوری که مسئولان می‌گویند شرکت به بانک ملی واگذار شده ولی مسئولان بانک ملی نیز تا کنون به مطالبات ما پاسخی ندادند.
در همه خبرگزاری‌های آمده که گروه ملی به بانک ملی واگذار شده ولی هیچ کس جوابگوی ما نیست ما هم به خاطر این جمع شده‌ایم که کسی جوابگوی ما باشد، اینها حرف‌های کارگری است که با مشقت زندگی خود را می‌چرخاند و ادامه می‌دهد: پرسنل مستقیم ۳ هزار نفر هستند ولی با خانواده حدود ۲۰ هزار نفر هستیم که ۴ ماه حقوق نگرفتیم و بیمه ما نیز پرداخت نشد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای کارگران گروه ملی به وجود آمده، عنوان کرد: کارخانه‌ای که روزی کارخانه ما در خاورمیانه حرف اول را می‌زد الان با مشکل مواجه شد. ما به عنوان پرسنل این کارخانه دوست داریم یکی بیاید و جواب ما را بدهد که چرا این مشکلات به وجود آمده، یک نفر بیاید بگوید حق و حقوق شما با من هست تا بدانیم طرف حساب ما چه کسی است.
بانک ملی نه مشکلات را برطرف می‌کند و نه شرکت را واگذار می‌کند ما را بلاتکلیف گذاشته است، اینها آغازگر سخنان یکی دیگر از کارگران گروه ملی فولاد ایران است که ادامه می‌دهد: کارگران فقط ما ۳ هزار نفر نیستیم بلکه راننده اتوبوس‌ها، راننده جرتقیل هست که جمعا حدود ۲۰ هزار نفر هستیم.
وی اضافه می‌کند: آقای حسن‌زاده از مسئولان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفته اگر کار گروه ملی بخوابد قلب فولاد خوزستان نیز به تپش می‌افتد چون فولاد خوزستان ششم‌های این گروه را به صورت مرتب می‌خرد.
اما یکی دیگر از کارگران گروه ملی فولاد ایران در تکمیل سخنان دوستش می‌گوید: حدود ۲۰ روز است که شرکت خوابیده و کسی کار نمی‌کند، سنوات ۲ سال کارگران را پرداخت نمی‌کنند برخی نیز ۳ و جمع دیگری نیز ۴ سال از شرکت طلب دارند.
وی بیان می‌کند: مسئولان فقط وعده می‌دهند ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود قرار بود روز یکشنبه یعنی ۱۵ مرداد حقوق پرداخت شود ولی خبری نشد تمام کرایه خانه، قسط‌‌های وام ما عقب افتاده است نمی‌دانیم چه کار کنیم کسی پاسخگوی ما نیست.
لینک اخبار مرتبط:
کارگران گروه ملی فولاد ایران درنوزدهمین روز اعتصابشان مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز تجمع کردند
http://etehadbinalmelali.com/ak/16-05-96/
اعتراض جمعی از کارگران فلزکار به خلف وعده شرکت تعاونی مسکن در تحویل آپارتمان‌هایشان
جمعی از کارگران فلزکاراعتراضشان را نسبت به خلف وعده شرکت تعاونی مسکن در تحویل آپارتمان‌هایشان،رسانه ای کردند.
این کارگران در روزهای گذشته باحضور درخبرگزاری ایلنا،از تاخیر شرکت تعاونی در تحویل مسکن‌هایی که قراردادش را سال‌ها پیش بسته‌اند، اعتراض کردند.
به گفته این کارگران، شرکت هسا۱ به عنوان پیمانکار که مسئول واگذاری ۴۲ واحد مسکونی به این کارگران در فاز 6 شهر جدید پرند بوده، خلف وعده کرده و آپارتمان‌ها را تحویل نداده است.
کارگران می‌گویند: از اوایل دهه ۹۰ قرار بوده آپارتمان‌ها به کارگران واگذار شود اما تاکنون این واگذاری انجام نشده؛ در روزهای گذشته شرکت مربوطه با کارگران تماس گرفته و خواستار پرداخت پول بیشتر از قرارداد منعقده شده است تا بتواند آپارتمان‌ها را تحویل بدهد.
به گفته کارگران، قرار بوده این آپارتمان‌ها را با ۱۴ میلیون تومان به آن‌ها واگذار کنند که نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه چند برابر این مبلغ پول درخواست کرده‌اند.
کارگران فلزکار می‌گویند: توان پرداخت مبلغ بیشتر را نداریم ؛ خانه‌دار که نشده‌ایم هیچ، از ارزش سرمایه‌ای که پیش شرکت داریم نیز در این سال‌ها به شدت کاسته شده است.
بیکاری 74 کارگرکارخانه دستمال کاغذی سبحان چرام
رئیس صنعت معدن و تجارت چرام ازبیکاری 74کارگرکارخانه دستمال کاغذی سبحان چرام ودرآستانه ورشکستگی قرار گرفتن این واحد صنعتی خبرداد.
به گزارش یک منبع خبری محلی، باقر افشین گفت:درکارخانه دستمال کاغذی سبحان چرام82کارگر اشتغال داشتنداما ‌اکنون به علت شرایط نامناسب اقتصادی فقط حدود ۸ نفر در حال کار است که با این وضعیت ورشکسته می شود.
جان باختن2کارگرجوان در حادثه ریزش کانال فاضلاب بیرجند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:روزگذشته(19مرداد)، 2 کارگر که در کانال فاضلاب شهر بیرجند مشغول به کار بودند، بر اثر ریزش کانال جان خود را از دست دادند.
موسی میرزایی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاریافزود: این 2 کارگر در خیابان معصومیه مشغول گودبرداری برای لوله گذاری فاضلاب بودند که بر اثر ریزش خاک زیر آوار ماندند.
وی با بیان اینکه این حادثه ساعت 16:35 عصر روز19مرداد روی داد گفت: بلافاصله 2 تیم فرماندهی و چهار تیم عملیاتی از ایستگاه شماره 5 آتش‌نشانی بیرجند در محل حادثه حضور یافتند و با امدادگران جسد بی جان این 2 کارگر را از زیر خاک بیرون کشیدند.
وی اضافه کرد: این 2 کارگر حدود 30 و 35 سال سن دارند و اطلاع دقیقی از هویت آنان نداریم.
بیستم مرداد ماه 1396
akhbarkargari2468@gmail.com

اخبار و گزارشات کارگری (20 مرداد ۱۳۹۶)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.