این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری9تیر1394

– اخراج120کارگرشاکی شرکت پیماب (پیمانکارپروژه سد تنگ سرخ شیراز) با عدم پرداخت7ماه حقوق،عیدی وحق سنوات

-” کوشندگان صنفی معلمان را آزاد کنید “

– ضرورت اقدامات فوری علیه شدت یابی سرکوب معلمان در ایران

– تجمع کارکنان بیمارستان های همدان در اعتراض به اجرای طرح قاصدک  دربلوارمقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی

– اعتصاب وتجمع پرستاران بزرگترین بیمارستان دولتی آمل دراعتراض به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

پرستاران معترض توسط مدیران و روسای بیمارستان ها تهدید به اخراج شدند!

– نهمین روزاعتصاب کارگران معدن گل‌گهر در اعتراض به پرداخت نشدن 3ماه حقوقشان

– دومین روزاعتصاب وتجمع کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق ،حق بیمه وعیدی وسنوات

– تجمع کارگران کارخانه نیشکرهفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت بیش از2ماه حقوق

عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران روزمزد

– اعتصاب کارگران کارخانه ایران برک رشت چهل ودومین روز را پشت سرگذاشت

– تهدید وشرط و شروط کارفرما جهت پرداخت  ماه ها حقوق معوقه کارگران معادن زغال سنگ رامیان

– اخراج 14کارگر باسابقه کارخانه کاشی ایرانا

تاخیر درپرداخت حقوق وحق بیمه کارگران این کارخانه

– بیکاری40کارگر فیروز الکتریک نیشابور بدنبال تعطیلی کارخانه

-48 کارشناس متخصص مرکز اسناد مجلس اخراج شدند

– بدهی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت نفت به صندوق بازنشستگی نفت

– دو کارگر شرکت استیم پتروشیمی ایلام کشته شدند

– مرگ کارگرچاه کن جوان در کاشان

– اعتصاب مجدد کارکنان  شرکت«مای فری لینک» در بندر کاله فرانسه

اخراج120کارگرشاکی شرکت پیماب (پیمانکارپروژه سد تنگ سرخ شیراز) با عدم پرداخت7ماه حقوق،عیدی وحق سنوات

120کارگر شرکت پیماب (پیمانکارپروژه سد تنگ سرخ شیراز) که بدلیل عدم پرداخت7ماه حقوق وعیدی اقدام به شکایت دراداره کار شیراز کردند،همگی اخراج شده و افراد دیگری به جای آنها استخدام شده‌اند.

مدت ۷ ماه است که کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز حقوقی دریافت نکرده‌اند و تلاش آنها برای احقاق حقشان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش 9تیرتسنیم ، 120 نفر از کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز مدت 7 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و این امر سبب شده که مشکلات بسیاری برای آنها و خانواده‌هایشان رخ دهد و دردهایی از جنس شرمندگی را برای این کارگران به ارمغان آورده است.

یکی از کارگران این پروژه می‌گوید: مسئولان دانشگاهی که دخترم در آن تحصیل می‌کند به علت پرداخت نکردن شهریه مانع ورود وی به سالن امتحان شدند.

مهدی نظری، معاون فنی کارگاه این پروژه مطالبات این کارگران را به اضافه عیدی و سنواتی که پرداخت نشده، معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌داند که عدم پرداخت شرکت سبب شده که کارگران برای شکایت به اداره کار شیراز مراجعه کنند ولی تاکنون نتیجه‌ای نگرفتند.

وی می‌گوید این 120 کارگر که برای مطالبه حق خود اقدام به شکایت کرده‌اند، اخراج شده و افراد دیگری به جای آنها استخدام شده‌اند که براساس عرف شرکت‌های عمرانی نیز شرکت می‌تواند به افراد تازه استخدام شده تا 3 ماه حقوق ندهد.

نظری این امر را راه فراری می‌داند که شرکت پیماب انتخاب کرده است تا ضمن پیشبرد کار خود مجبور به پرداخت حقوق به کارگران نباشد.

براساس گفته کارگران آخرین حقوق پرداختی به کارگران متعلق به مهر 93 بوده که در تاریخ 27 اسفند 93 پرداخت شده و پس از آن حقوقی به کارگران داده نشده است که البته این پرداخت حقوق نیز متعلق به تیر تا مهر 93 بوده که پس از انتشار نامه حق‌خواهی کارگران با رونوشت به نماینده ولی فقیه و استاندار فارس شرکت این مبلغ را پرداخت می‌کند.

کارگران این شرکت گفتند: زمان‌بر بودن زمان بررسی شکایت در واقع فرصت دادن به شرکت برای پایمال کردن حقوق کارگران است چراکه اغلب این کارگران از شهرها و روستاهای کوچک استان فارس هستند و امکان رفت‌وآمد و پیگیری این پرونده را ندارند کما اینکه شرکت پس از محکوم شدن بر پرونده‌ها درخواست تجدیدنظر می‌دهد و این امر روند بررسی پرونده را بیشتر می‌کند.

مهدی پردازی، مجری این طرح و نماینده اداره آب منطقه‌ای گفت: مطالبات این شرکت به طور کامل پرداخت شده و آخرین پرداختی آذر ماه 93 بوده است و این شرکت هیچ طلبی از اداره آب منطقه‌ای ندارد.

وی معتقد است مشکلات کارگران و عدم پرداخت حقوق ایشان به عهده شرکت است و این شرکت به علت پرداخت نکردن حقوق کارگران مقصر است و باید جوابگو باشد.

در حالی‌که پردازی مشکلات داخلی و مالی شرکت را مهم‌ترین علت این مشکل می‌داند اجرای پروژه سد قیر و کوار نیز به این شرکت سپرده شده است.

تلاش برای ارتباط با مدیر این پروژه بی‌نتیجه بود و در تماسی که با معاون اجرایی این شرکت داشتیم ایشان ضمن اظهار بی‌اطلاعی پاسخ‌گویی درباره این موضوع را به آب منطقه‌‌ای استان فارس حواله داد.

” کوشندگان صنفی معلمان را آزاد کنید “

طی یک ماه گذشته دو تن از کوشندگان کانون صنفی معلمان ایران علی اکبر باغانی و اسماعیل عبدی زندانی شدند. همانطوریکه در اطلاعیه قبلی نیز متذکر شدیم بازداشت و حمله به کوشندگان صنفی به سیاست دولت و وزارت کار تبدیل شده است.ما ضمن محکوم کردن این گونه برخوردها ، حمایت از این دو کوشنده صنفی را حمایت از حقوق اجتماعی و صنفی دانسته و رعایت حقوق تاکید شده در قانون اساسی را به حکومت گران متذکر می شویم. حق تجمع و حق داشتن انجمن های صنفی از حقوق اصلی انسانی همه آحاد ملت است و تعرض به این حقوق زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

۹۴/۰۴/۰۸

ضرورت اقدامات فوری علیه شدت یابی سرکوب معلمان در ایران

معلمان همچون بخشهای دیگر طبقه کارگر ایران از حق اعتصاب و ایجاد تشکل های مستقل خود تحت حاکمیت سرمایه داری جمهوری اسلامی محروم هستند و اعتراضات آنها با فشارهای امنیتی و برخورد نیروهای انتظامی و دستگیری فعالین و نمایندگان آنها روبرو می شود.

معلمان در ایران همانند سایر هم طبقه ای های خود با دستمزد چند برابر زیر خط  فقر زندگی می کنند؛ تعداد بسیاری از معلمان بصورت پیمانی و نیمه وقت کار می کنند و دستمزد بسیار پایینی دریافت می کنند. افزایش دستمزدها، همسان سازی مشاغل، بیمه های درمانی معتبر، ایجاد مکان های تفریحی برای معلمان، بهبود ساختار آموزشی در ایران و جلوگیری از خصوصی سازی مدارس از جمله مطالبات معلمان است.

معلمان سه دور تظاهرات در اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر در سراسر کشور در ماه های ژانویه، مارس و مه 2015 سازمان داده اند، طومارهای اعتراضی جمع آوری کرده اند، نشستهای متعددی سازمان داده اند، خبررسانی کرده اند، خواستار آموزش رایگان برای همه شده اند، به خصوصی سازی مدارس و نقض استانداردهای بین المللی کار و آموزش و پرورش اعتراض کرده اند، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه همکاران خود از جمله آقایان رسول بداغی، محمود باقری، علیرضا هاشمی و اکبر باغانی (که اخیرا دستگیر شده است) شده اند. اما خواسته های به حق  معلمان نه تنها پاسخ مثبتی نیافته  بلکه در عوض با سرکوب مواجه بوده است که آخرین نمونه آن بازداشت اسماعیل عبدی است.

اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، که از طرف “آموزش بین الملل” (“ای آی” فدراسیون بین المللی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش) به کنگره این فدراسیون که در روزهای ۲۱ تا ۲۶ جولای ۲۰۱۵ در اتاوا پیتخت کانادا برگزار می گردد،  دعوت شده بود، در مرز ایران و ارمنستان  توسط ماموران امنیتی رژیم بازداشت شد و پاسپورت و دیگر مدارک او  توسط مامورین ضبط گردید، و سپس از او خواسته شد که خود را به زندان اوین معرفی کند. آقای عبدی در روز شنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵  با مراجعه  به زندان اوین، همانجا بازداشت و زندانی شد.  تعدادی از معلمان به نشانه همبستگی، او را در هنگام مراجعه به زندان اوین همراهی می کردند.

تمامی شواهد نشان می دهد که کلیت دستگاه حاکمه جمهوری اسلامی ایران، منجمله دولت روحانی، بطور آشکار و پنهان اما در سطح گسترده و سراسری در تلاش هستند که صدای اعتراض معلمان را خاموش کنند. این تلاش ها و تحرکات گاه بدون سر و صدا و بصورت موردی صورت می گیرد اما هدف کلی رژیم منکوب کردن اعتراضات معلمان در کل کشور است. اکنون که تابستان فرا می رسد و معلمان تقریبا پراکنده هستند و تجمعات آنان کمتر شده است و توان عکس العمل های سریع را ندارند،  رژیم قصد دارد که تا فرا رسیدن مهر ماه و شروع مدارس، که احتمال تجمعات بیشتر در سال تحصیلی آینده می رود، قدرت سازماندهی معلمان را تا آنجا که امکان دارد تضعیف نماید. رژیم می کوشد از یک  سو با احضار معلمان فعال و تهدید آنها به اخراج، دستگیری و زندان و از سوی دیگر با تبلیغات دروغین رسانه ای و نسبت دادن اعتراض معلمان به عوامل خارجی،  زمینه را برای خواباندن جنبش معلمان آماده کند.  با همین هدف است که  اخیرا  تعداد زیادی از معلمان در شهرهای مختلف  مورد بازجویی، تهدید و اذیت و آزار قرار گرفته اند.

ما ضمن اعلام همبستگی با معلمان ایران، از مبارزات آنان برای دست یابی به شرایط بهتر زندگی و کار حمایت می کنیم. مبارزه برای افزایش دستمزدها و علیه خصوصی سازی ها و سیاستهای نئولیبرالی جمهوری اسلامی که هر چه بیشتر به شکاف طبقاتی دامن زده و میلیونها کودک کار را در ایران از حق آموزش و پروش محروم کرده است، یک مبازره طبقاتی بسیار مهم برای کل جنبش کارگری ایران است. ما همه بخش های جنبش کارگری را به همبستگی و اتحاد فرا می خوانیم. تهدید، اذیت و آزار، پیگردهای قانونی و بگیر وببند معلمین و نمایندگان آنها و دیگر فعالین کارگری باید متوقف شود و همه معلمان و کارگران زندانی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردند.

ما از همه تشکلات کارگری در جهان و به ویژه از فدراسیون بین المللی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش که از آقای عبدی برای شرکت در کنگره جهانی معلمین دعوت به عمل آورده است، در خواست می کنیم که به دستگیری ایشان و سرکوب اعتراض های معلمان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران شدیدا اعتراض کنند و برای آزادی فوری همه معلمان و دیگر کارگران زندانی دست به اقدامات لازم بزنند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۲۹ ژوئن ۲۰۱۵

تجمع کارکنان بیمارستان های همدان در اعتراض به اجرای طرح قاصدک  دربلوارمقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی

صبح امروز9تیر،پزشکان، کادر بیمارستانی، کادر آزمایشگاهی و پرستاران بیمارستان های همدان در اعتراض به اجرای طرح قاصدک در وزارت بهداشت در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند.

بلافاصله پس از شروع تجمع عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی در محل حاضر شدند و سعی در متفرق کردن پرستاران داشتند که با شعار ” نیروی انتظامی، حمایت حمایت” مواجه شدند.

به گزارش9تیر صبح الوند، خردادماه سال جاری بود که تعداد زیادی از پرستاران استان با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی علوم پزشکی همدان اعتراض گسترده خود را نسبت به عدم پرداخت حقوق های معوقه، سختی شغل و نداشتن امنیت شغلی ابراز کردند.

در آن تجمع متاسفانه هیچ یک از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع پرستاران و کادر پزشکی و بیمارستانی حاضر نشدند.

پرستاران همدانی مجددا پس از گذشت یک ماه گویا هنوز به وعده‌ هایی که از طرف وزارت بهداشت و مسئولین علوم پزشکی همدان داده شده بود، نرسیده‌اند و امروز سه شنبه 9 تیر باز هم شاهد تجمع اعتراضی آنها در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بودیم.

پرستاران با تجمع گسترده خود که از ساعت 9 صبح آغاز شد ابتدا بلوار آیت الله کاشانی همدان رابستند و سپس به سردادن شعارهایی صنفی پرداختند.

شعارهای تجمع کنندگان عبارت بود از: “حرف بسه، عمل کنید”، “قاصدک نابود باید گردد”، “ریاست ریاست حمایت حمایت”.

شعار و خواسته اصلی آنها حذف طرح قاصدک بود که جدیدا از سوی وزارت بهداشت جهت سنجش حقوق و کارانه پرستاران و کادر پزشکی ابلاغ شده است.

بلافاصله پس از شروع تجمع عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی در محل حاضر شدند و سعی در متفرق کردن پرستاران داشتند که با شعار ” نیروی انتظامی، حمایت حمایت” مواجه شدند.

نیم ساعت بعد از آغاز تجمع فرماندار همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان در جمع معترضین حاضر شده و سعی بر متفرق کردن آنها داشتند که بازهم موفق نشدند.

حاضران شرط خود برای ترک بلوار کاشانی را حضور خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.

خجسته نیز پس از دو ساعت از آغاز تجمع در بین پرستاران حاضر شد.

وی گفت: دیروز با وزیر بهداشت و رئیس مجلس در رابطه با مشکلات پرستاران جلسه ای دو ساعته داشتم که مشکلات بزودی حل خواهد شد.

خجسته از تجمع کنندگان درخواست کرد که محل تجمع خود را ترک کرده و در سالن همایش های علوم پزشکی همدان مستقر شوند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

تجمع کنندگان پس از دو ساعت و نیم تجمع محل بلوار کاشانی را ترک و در سالن همایش های علوم پزشکی مستقر شدند تا مسئولین در جمع آنها حاضر شده و خواسته های آنان را به وزیر بهداشت انتقال دهند.

اعتصاب وتجمع پرستاران بزرگترین بیمارستان دولتی آمل دراعتراض به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

پرستاران معترض توسط مدیران و روسای بیمارستان ها تهدید به اخراج شدند!

شمار زیادی ازپرستاران بیمارستا ن امام رضا آمل به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستانهای دولتی شهرهای مرکزی مازندران روز دوشنبه در اعتراض به نحوه پرداخت های اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اعتراض کرده و با معلق کردن کار، در درون این بیمارستان تجمع کردند.

مدیران و روسای بیمارستان ها به جای حمایت و دل جویی از پرستاران با زبان تحقیر و تهدید به اخراج با پرستاران صحبت کرده اند.

به گزارش 8تیرایرنا، پرستاران معترض که تعداد آنها بیش از یکصدنفر بوده در محوطه بیمارستان امام رضا آمل تجمع وپس از چند ساعتی با حضور سرپرست این بیمارستان وحضور در سالن همایش های بیمارستان از تجمع آنان در محوطه بیمارستان جلوگیری شد.

این پرستاران که خواستند نامشان ذکر نشود در خصوص دلایلشان برای تجمع روزدوشنبه شان گفتند: اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد از سوی وزارت بهداشت ودرمان که از بهمن ماه سال93 به طور رسمی آغاز شده، هدفش پرداخت عادلانه به پرستاران و پرسنل درمانی براساس کارکرد آنان بوده است.

به گفته معترضان، نحوه پرداختی اولیه این طرح تاکنون، متاسفانه بسیار ناعادلانه و غیرمنصفانه بوده است.

این پرستاران ادامه دادند: عنوان طرح که پرداخت مبتنی بر عملکرد بوده در ظاهر خوب و نیروهای درمانی آنالیز وبراساس کارکرد مفید وسختی کار دربخش های درمانی دریافتی خواهند داشت، اما متاسفانه درعمل با تفاوت زیاد آن مواجه شدیم.

این پرستاران ، اضافه کردند: براساس ابلاغ ودستورالعمل وزارت بهداشت پرداخت به پرستاران بر اساس میزان و نحوه عملکرد صورت خواهد گرفت ، در حالی که امروز شاهدیم بسیاری از افرادی که فعالیت نسبتا کمتری داشته اند مبالغ زیاد چند میلیونی دریافت کرد ه اند و از سویی دیگر برخی از پرستاران حتی کارانه چند هزار تومانی خود را نیز دریافت نکردند.

پرستاران بیمارستان امام رضا آمل درعین حال خواستار شفاف سازی مسوولان بیمارستان در پرداخت ها و نحوه محاسبه عادلانه کارکردشان، برطرف شدن مشکلات کاری وکاهش دغدغه های کاری آنان در محیط کارشان شدند.

درهمین رابطه عضو هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل گفت: اعتراض پرستاران بیمارستان امام رضا آمل به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد بوده که پس از دریافت حق الزحمه شان تجمع کردند.

وی در تشریح طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد افزود: این طرح از سال گذشته پس از اجرای سه برابر شدن تعرفه های پزشکی از سوی وزارت بهداشت جایگزین طرح کارانه شد که متاسفانه پرداخت ها به صورت عادلانه نبود.

وی ادامه داد: انتظار می رفت که در اجرای این طرح فاصله زیاد طبقاتی میان پزشکان با پرستاران ودیگر کادردرمانی کاهش یابد ولی متاسفانه اکنون برعکس آنان رخ داده و شفافیتی در پرداختی ها از سوی بیمارستانها مشاهده نمی شود.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری آمل اضافه کرد: در اجرای این طرح که تاکید زیادی بر محاسبه کارکرد پرستاران ونیروهای خدماتی در بخش های مختلف داشت وانتظار می رفت که حداقل حدود 700تا 800 هزار تومان به درآمدهای آنان اضافه شود، متاسفانه در پرداختی ها اخیر کمتر از نصف آن به حسابشان واریز شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مدیران و روسای بیمارستان ها به جای حمایت و دل جویی از پرستاران با زبان تحقیر و تهدید به اخراج با پرستاران صحبت کرده اند.

بیمارستان امام رضا آمل با حدود 200 تخت درمانی به عنوان یکی از سه بیمارستان دولتی وبزرگترین آنان در شهرستان آمل است که به بیماران ارجاعی شهرهای مرکزی مازندران نیز خدمات درمانی ارائه می کند.

شهرستان آمل دارای حدود 400هزارنفر جمعیت است.

نهمین روزاعتصاب کارگران معدن گل‌گهر در اعتراض به پرداخت نشدن 3ماه حقوقشان

کارگر معدن گل‌گهر: از ابتدای ماه جاری (9 روز پیش) دست از کار کشیدم و امروز برای پیگیری مطالبات معوقه خود به اداره کار و فرمانداری سیرجان مراجعه کردیم.

جمعی از کارگران پیمانکاری معدن گل‌‌گهر کرمان صبح امروز در اعتراض به طولانی شدن زمان پرداخت معوقات مزدی خود در محل اداره کار و فرمانداری سیرجان تجمع کردند.

به گزارش9تیرایلنا،یکی از کارگرانی که در تجمع اعتراضی امروز حضور داشت گفت: نزدیک به 1500 کارگر از طریق شرکت‌های پیمانکاری شهسوار ماشین و فتح جنوب در فعالیت‌های استخراجی معدن معدن شماره 4 گل‌گهر مشغول‌ کارند که دست‌کم از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بابت معوقات مزدی طلبکارند.

وی گفت: تا به امروز برای وصول مطالبات خود چندین مرتبه به نهادهای مسئول مراجعه کردیم که تمامی آنها بی‌نتیجه بوده است.

این کارگر معدن گل‌گهر گفت: تنها زمانی که بعد از عید بصورت جدی پیگیر مطالبات معوقه خود شدیم کارفرما حاضر شد تا عیدی و پاداش پایان سال 93 را در انتهای فرودین ماه پرداخت کند.

وی افزود: در تمامی این مدت در معدن مشغول کاربودیم اما چون هنوز ریالی بابت مزد جاری و معوقه به ما پرداخت نشده است در این مدت به ناچار همه ما برای تامین معاش در ساعاتی غیر کاری بصورت موقت در مشاغل دیگری مانند مسافرکشی و کارهای روزمزد دیگر کار کرده‌ایم.

این کارگر معدن گل‌گهر ادامه داد: از آنجا که ادامه این وضعیت دیگر مقدور نیست از ابتدای ماه جاری (9 روز پیش) دست از کار کشیدم و امروز برای پیگیری مطالبات معوقه خود به اداره کار و فرمانداری سیرجان مراجعه کردیم.

وی گفت: در جریان تجمع امروز که حدود 300 کارگر حضور داشتند به ما وعده پرداخت شدن یک ماه از معوقات مزدی داده شده است و امیدواریم که این اتفاق بیفتند.

در همین رابطه یک منبع آگاه در اداره کار سیرجان گفت: شرکت های فتح جنوب و شهسوار ماشین از حوالی سال 90 به عنوان پیمانکار در استخراج معادن شماره چهار و پنج گل‌گهر که زیر نظر وزارت صنایع قرارد دارد حضور دارند.

وی افزود: از قرار معلوم در میان کارگران اینطور شایع شده است که دلیل به تاخیر افتادن مطالبات مزدی آنها به تاییدنشدن صورت وضعیت‌های ماهیانه این دو شرکت پیمانکاری از سوی شرکت ایمیدرو باز می‌گردد.

این منبع آگاه گفت: در حال حاضر تا بیشتر از 50 درصد پرونده‌هایی که در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار مطرح می‌شوند مربوط به کارگران سابق این دو شرکت است که معمولا از طریق مصالحه توافقی بر سر چگونگی پرداخت مزایای پایان کار کارگران خاتمه می‌یابد.

دومین روزاعتصاب وتجمع کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق ،حق بیمه وعیدی وسنوات

کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دو روز است که در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کرده‌اند.

به گزارش9تیرایسنا،منطقه کهگیلویه و بویراحمد کارگران بخش خدمات شهری شهرداری یاسوج از جمله جاروکاران و جدولکاران به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق و بیمه سه ماهه اول امسال و عیدی و سنوات سال‌ ۹۳ دو روز است که در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کرده‌اند.

یکی از این کارگران گفت: طی سه ماهه سال جاری حقوق ما پرداخت نشده و به همین خاطر با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: از مسئولان استان و شهرداری انتظار داریم با توجه به مسائل و مشکلاتی که داریم به وضعیت و حقوق ما رسیدگی کنند تا ما هم به حق و حقوق خود برسیم.

یک کارگر دیگر نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حق بیمه ما پرداخت نشده که برای بهداشت و درمان این کارگران و خانواده‌های آنها دردآور است.

وی اظهار کرد: دیروز یکی از فرزندانم بیمار شد اما متأسفانه به‌علت اینکه حق بیمه برای ما پرداخت نشده، دفترچه بیمه‌ای برای درمان فرزندم نداشتم و پولی هم که برای درمان هزینه کنم، ندارم حالا مسئولان خود را جای ما بگذارند.

کارگری دیگر گفت: همه این کارگران زن و بچه دارند و با توجه به اینکه مخارج زندگی خود را از همین کار به‌دست می‌آورند وقتی که سه ماه است حقوق و بیمه برای آنها پرداخت نمی‌شود چطور می‌توانند پاسخگوی خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: ما هنوز عیدی و سنوات سال ۹۳ خود را دریافت نکرده‌ایم لذا از مسئولان و متولیان امر تقاضا داریم به خواسته‌های ما توجه کنند.

بنابهمین گزارش، سه نفر از این کارگران به نمایندگی از سایر کارگران برای رایزنی و گفت‌وگو با مسئولان استانداری با حضور در دفتر استاندار مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند. این کارگران روز گذشته نیز در جلوی استانداری تجمع کرده بودند.

تجمع کارگران کارخانه نیشکرهفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت بیش از2ماه حقوق

عدم پرداخت 3ماه حقوق کارگران روزمزد

همزمان با تجمع روز گذشته کارگران کارخانه نی شکر هفت تپه در محوطه این واحد تولیدی کارفرمای این واحد تولیدی یک ماه از مطالبات معوقه 200کارگر را پرداخت کرد.

به گزارش9تیرایلنا، حدود 50 کارگر کارخانه نی شکر هفت تپه در روز گذشته برای چندمین بار در اعتراض به عدم دریافت بیش از 2ماه حقوق معوقه در  محوطه کارخانه تجمع کرده بودند.

کارگران می‌گویند، با وجودی که کارفرما ادعا می‌کرد منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد اما روز گذشته ، یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را که مربوط به حقوق  اردیبهشت ماه می شد را پرداخت کرد.

به گفته کارگران، کارفرما هنوز دستمزد خرداد ماه را به همراه بخشی از حقوق فروردین ماه سال جاری را به کارگران بدهکار است .

بنا بر این گزارش، کارگران کارخانه نی شکر هفت تپه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند، اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد.

در عین حال گزارش می‌رسد  مطالبات معوق کارگران روزمزد ی نیز به سه ماه می‌رسد و آنان علارغم سوابق کار بالا به سبب نداشتن قرار داد کار با کارفرما امنیت شغلی ندارند.

همچنین تعداد بیش از 50 نفر از راننده‌های کامیون که با ماشین‌های استیجاری در این مجتمع مشغول به کارند گفتند: در  6ماه گذشته هنوز با آنان تسویه حساب نشده است.

کارگران در عین حال با اشاره به اینکه هم اکنون در این واحد صنعتی هیچ نماینده قانونی مسئولیت پیگیری مطالبات آن‌ها را برعهده ندارد، درباره انحلال شورای اسلامی کارخانه نی شکر هفت تپه  توسط کارفرمامی گویند: زمانی که هشت ماه از فعالیت این نهاد می‌گذشت کارفرما به بهانه تخلف انتخاباتی شورای اسلامی کار کارخانه نی شکرهفت تپه را منحل کرد و با گذشت 4 ماه از آن زمان دیگر اجازه فعالیت این نهاد را نمی‌دهد.

اعتصاب کارگران کارخانه ایران برک رشت چهل ودومین روز را پشت سرگذاشت

به گفته کارگران کارخانه ایران‌برک رشت  درچهل و دومین روز اعتصابشان،به احتمال قوی روز پنجشنبه ( 11 تیرماه) کمسیون کارگری شورای تامین برای رسیدگی به مشکلات آنها تشکیل جلسه خواهد دارد.

به گزارش9تیرایلنا،120 کارگر کارخانه ایران برک که امروز وارد چهل و دومین روز  اعتصاب خود شدند با اعلام این خبر یادآور شدند: قرار بود این جلسه روز گذشته برگزار شود که به دلایل نامعلومی این اتفاق نیفتاد.

راه‌اندازی دوباره کارخانه، پرداخت هشت ماه معوقه مزدی و تمدید قرار داد کار تمامی کارگرانی که در روزهای اخیر به دلیل تمام شدن اعتبار قرارداد زمزمه اخراجشان شنیده می شود از جمله خواسته‌های کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک رشت است.

از چهل و دو روز پیش که اعتراضات اخیر کارگران ایران برک رشت با متوقف شدن تولید آغاز شده‌است بیشتر این کارگران با تجمع در محوطه کارخانه خواسته های خود را پیگیری کرده‌اند.

تهدید وشرط و شروط کارفرما جهت پرداخت  ماه ها حقوق معوقه کارگران معادن زغال سنگ رامیان

فرماندار شهرستان رامیان گفت: شرکت صنعتی شمال شرق در تاریخ 10 الی 15 هر ماه یک ماه حقوق معوقه کارگران را پرداخت نماید با این شرط که ظرف دو ماه آینده طرح توسعه تولید زغال کیفی محقق شود.

به گزارش9تیر گل رامیان، فرماندار شهرستان رامیان با مدیر عامل شرکت صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود در خصوص رسیدگی به مشکلات کارگران و صاحبان معادن این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

جواد صادقلو” فرماندار شهرستان رامیان نیز در این دیدار تصریح کرد: حل مشکل صنعت زغال سنگ بایستی به گونه ای باشد که هم مشکلات کارگران و هم مشکلات صاحبان معادن در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان رامیان گفت: در تاریخ 10 الی 15 هر ماه یک ماه حقوق معوقه کارگران را پرداخت نماید با این شرط که ظرف دو ماه آینده طرح توسعه تولید زغال کیفی محقق شود.

“علی نصیری” مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شاهرود در دیدار با فرماندار شهرستان رامیان، پیرامون موضوعات مختلفی همچون مطالبات معدن کارگران، معادن بالادست رامیان، حق بیمه و مجوز حفر تونلهای جدید پرداخت و گفت: به کارگران معدن شمال شرق دو ماه فرصت داده شد تا در جهت تولید زغال کیفی تلاش کنند در غیر اینصورت آنان از معدن ملچ آرام به معدن قشلاق آزادشهر منتقل می شوند.

اخراج 14کارگر باسابقه کارخانه کاشی ایرانا

تاخیر درپرداخت حقوق وحق بیمه کارگران این کارخانه

از ابتدای ماه جاری نزدیک به 14کارگر قرار دادی کارخانه کاشی ایرانا به دلیل آنچه که تمدید نشدن اعتبار قراردادهای کاری آنها عنوان شده است اخراج شده‌اند.

به گزارش9تیرایلنا،کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر افزودند: با شروع فصل تابستان قرارداد کار نزدیک به ۱۴ نفر از همکاران قراردادی آنها به دلیل آنچه که از سوی کارفرما عدم نیاز عنوان می‌شود تمدید نشده است و هم اکنون این تعداد کارگر برای پیگیری مطالبات مزدی معوقه خود به اداره کار تهران شکایت کرده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ کارخانه کاشی ایرانا درحال حاضر حدود 700 کارگر دارد که از این تعداد 230 نفرشان رسمی هستند.

به گفته آنها کارگران تازه اخراج شده از جمله کارگرانی بودند که در آبان ماه سال گذشته با حذف فعالیت  پیمانکار بصورت مستقیم با کارخانه  قرارداد موقت سه ماهه امضا کردند البته همان زمان نیز برخی از کارگران نیز که در جریان برچیده شدن قرارداد پیمانکار به عنوان نیروی مازاد تعدیل شده‌بودند اعلام کردند که سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری آنها را برقرار نمی‌کند.

در همین رابطه یکی از کارگران تازه اخراج شده کارخانه کاشی ایرانا گفت: از ابتدای آبان ماه سال گذشته که قرارداد پیمانکار تمام شد خود کارفرما با ما قرارداد کار موقت انعقاد کرد و این قرارداد دست‌کم تا دو نوبت تمدید شد.

وی ادامه داد: روز 31 خرداد بود که مطلع شدیم کارفرما قصد ندارد قرارداد کاری ما را تمدید کند و در حال حاضر 9 روز از اخراج ما که درکارخانه کاشی ایرانا از 5 تا نزدیک به 20 سال سابقه کار داشتیم می‌گذرد.

به گفته این کارگر اخراجی از مجموع کارگران تعدیل شده تعدادی با شکایت به اداره کار خواستار بازگشت به کار و یا حتی دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند و در مقابل عده‌ای دیگر گمان می برند که در صورت منتظر ماندن امکان استخدام دوباره آنها وجود داشته باشد.

به گفته کارگرانی که خبر اخراج همکاران خود را داده‌اند در کارخانه کاشی ایرانا مدتی است که کارفرما با تاخیر 20 روزه مطالبات آنها را پرداخت می‌کند و علاوه بر این در حال حاضر حدود دو ماه است که سازمان تامین اجتماعی به بهانه واریز نشدن حق بیمه از تمدید دفترچه بیمه کارگران این کارخانه خودداری می‌کند.

کارگران اخراجی کارخانه کاشی ایرانا نیز نگران هستند که مبادا به دلیل بدحسابی‌های کارفرما سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به آنها خودداری کند.

بیکاری40کارگر فیروز الکتریک نیشابور بدنبال تعطیلی کارخانه

با تعطیلی کارخانه فیروز الکتریک از ابتدای سال جاری حدود 40 کارگر در شهرستان نیشابور بیکار شدند.

به گزارش9تیرایلنا،کارگران کارخانه فیروزالکتریک نیشابور گفتند:پیش از تعطیلی این کارخانه که در زمینه تولید  انواع  کلید وپریز در کیلومتر  فعالیت می‌کرد 40 کارگر قراردادی در این کارخانه کار می کردند که اکنون براساس سوابق کاری که داشتند مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

کارگران می‌گویند دلیل تعطیلی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی بوده است.

به گفته کارگران عمده ترین مشکل مالی این کارخانه  بدهی به بانک صادرات است که در نتیجه آن کارفرما کارخانه را تعطیل کرده است.

طبق گفته کارگران، تا پیش از تعطیلی کارخانه فیروزاالکتریک کارفرمای این کارخانه در پرداخت مطالبات مزدی کارگران تاخیراتی داشته است.

48 کارشناس متخصص مرکز اسناد مجلس اخراج شدند

48 نفر از کارشناسان قراردادی کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به دلیل اتمام اعتبار قراردادهای کارشان اخراج شدند.

به گزارش9تیر ایلنا، چهارشنبه هفته گذشته (سوم تیر ماه) به حدود 48 نفر از کارشناسان نخبه کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اعلام شده است که به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کارشان دیگر برای آن‌ها در این واحد فرهنگی شغلی وجود ندارد.

همچنین از مرکز اسناد مجلس گزارش می رسد اخراج های صورت گرفته در حالی  انجام شده است که مرکز اسناد مجلس فاقد مدیریت بوده وهم اکنون از سوی سرپرست اداره می شود. اخراج این نخبگان با امضای  یکی از مدیران سطح پایین انجام شده است.

به گفته یکی از کارشناسان اخراجی، تعدادی از  اخراجی تا بیش از ۱۰ سال سابقه کاری داشته اند و در حال حاضر برای پیگیری مطالبات خود شکایتی را در مراجع قضایی مطرح نکرده‌اند.

اخراج های صورت گرفته در کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در حالی است که به گفته یکی از کارشناسان این واحد ،همگی  اخراج شده ها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا هستند و در آزمو ن سراسری دارای رتبه های دو رقمی بوده اند.

کارشناسان اخراج شده کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی می‌گویند دست کم از مدیریت جدید این مرکز که قرار است از فردا عهده‌دار مسئولیت شود انتظار دارند تا با تجدید نظر در تصمیمات مدیران قبلی امکان بازگشت به کار آنها را فراهم کند.

بدهی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت نفت به صندوق بازنشستگی نفت

در حالی شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه بابت استقراض از صندوق بازنشستگی نفت و یاعدم پرداخت تعهدات خود حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند که صندوق به دلیل کمبود سودآوری حتی قادر به جبران یک چهارم هزینه‌های تورم برای بازنشستگان نیست.

به گزارش 9تیرتسنیم، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه بابت استقراض از صندوق بازنشستگی نفت برای اجرای طرح‌های خود یا عدم پرداخت تعهدات خود به صندوق از لحاظ وجوه بیمه بازنشستگی سهم کارکنان و کارفرما حدود 2500 میلیارد تومان بدهکار هستند. این در حالیست که شرکت ملی نفت در طول دو دهه برای بدهی‌ها خود به صندوق حتی اندک کامزدی پرداخت نکرده است.

این شرایط در حالیست که صاحبان اصلی وجوه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت هیچ گونه اطلاعی از راهبری و مدیریت صندوق و نحوه سرمایه‌گذاری‌های آن و شرکت‌های زیر مجموعه و خرید و فروش سهام ندارند. از سوی دیگر سالهاست که برنامه‌های اقتصادسنجی به منظور سرمایه‌گذاری و استخراج تصویر وضعیت مالی اقتصادی فعلی صندوق متوقف است.

از سوی دیگر توان مالی صندوق نسبت به حداقل سطح تعهدات آن پائین‌تر از حد متعارف است؛ در واقع صندوق به دلیل کمبود سودآوری و

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.