این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– سریال اعتراض بیمارستان های شهرهای تبریز، قم،چالوس، بوشهر، نور، فریدون کنار، تهران و…..

تهدید پرستاران معترض به اخراج!

*پرستاران معترض بیمارستان های تبریز تهدید به اخراج شدند

*اعتراض پرستاران بیمارستان امام حسین تهران به طرح مبتنی بر عملکرد

*اعتراض پرستاران بیمارستان امام حسین تهران به طرح مبتنی بر عملکرد

– بازداشت اسماعیل عبدی و گسترش دامنه سیاست سرکوب اعتراضات کارگران و معلمان را قویا محکوم می کنیم

– مذاکره نمایندگان کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک با فرمانداری و اداره کار رشت

– تجمع کارگران شرکت صنعتی و معدنی آریا ناران سرچشمه مقابل فرمانداری رفسنجان دراعتراض به اخراج،عدم پرداخت یک سال حقوق ومزایا

– تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت شوشتردراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ونحوه پرداخت پاداش سالانه (کارانه)  

– اعتصاب3روزه وتجمعات کارگران کارخانه گمین قزوین دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق

– ادامه تجمع اعتراضی کارکنان شرکت هواپیمایی خدمات ویژه جهاد کشاورزی

– بیکاری 30کارگر بدنبال تعطیلی کارخانه باند و گاز لطیف سمنان

– تاخیردرپرداخت حقوق کارگران فضای سبز و پسماندهای شهرداری قزوین

– سرنوشت نامعلوم شغلی 80 کارگر بیکار شده صنایع غذایی دست‌چین بهمن پاکدشت

– دست وپنجه نرم کردن کارگران شرکت خودرو سازی ساپیا ساکن شهرک کلارک با شرکت تعاونی مسکن وشهرداری کرج

– کارگران درایران کمترین میزان حقوق را در بین کشورها دارند

– تجمعات اعتراضی دانشجویان خوابگاهی «پسران و دختران» دانشگاه مازندران طی هفته گذشته

– کشته وزخمی شدن6کارگرپتروشیمی ایلام بدنبال سقط جرثقیل

سریال اعتراض بیمارستان های شهرهای تبریز، قم،چالوس، بوشهر، نور، فریدون کنار، تهران و…..

تهدید پرستاران معترض به اخراج!

*پرستاران معترض بیمارستان های تبریز تهدید به اخراج شدند

به دنبال افزایش گستره اعتراض پرستاران بیمارستان های دولتی تبریز به دلیل مشکلات صنفی خبر می رسد برخی از بیمارستان ها از جمله بیمارستان رازی و شهدا پرستاران معترض را تهدید به اخراج کرده است!

به گزارش7تیر نصر نیوز، پرستاران برخی بیمارستان های دولتی تبریز که روز به روز هم به تعدادشان افزوده می شود در اعتراض به عدم اجرایی شدن طرح قاصدک در بیمارستان ها و تبعیض موجود بین پرداختی ها دست از کار کشیده اند که این امر هنوز واکنشی از سوی مسئولان امر نداشته است.

این گزارش حاکی است، ، پرستاران از جمله اقشار زحمت کش جامعه هستند که هر گونه کوتاهی در عملکردشان تاثیر مستقیم بر وضعیت بیماران می گذارد امیدواریم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اسرع وقت پاسخگوی منطقی این مطالبات باشند.

همچنین خبر می رسد پرستاران بزرگترین بیمارستان دولتی شمال غرب کشور امام رضانیز به جمع معترضان پیوستند.

*اعتراض پرستاران بیمارستان امام حسین تهران به طرح مبتنی بر عملکرد

امروز پرستاران بیمارستان امام حسین تهران نیز در واکنش به طرح مبتنی بر عملکرد، خواستار جلوگیری از اجرای این طرح شدند.

آنها خواستار پاسخگویی معاون درمان وزارت بهداشت به اعتراض شان شدند.

در همین حال، با شروع پرداخت مابه التفاوت ۶ ماهه دوم سال ۹۳ نیروها و پرسنل بیمارستان های دولتی و دانشگاهی اعم از پرستار، پزشک و …، شاهد اعتراض پرستاران به این اقدام وزارت بهداشت هستیم. بطوریکه در روزها و هفته های گذشته در برخی از بیمارستان های دانشگاهی شهرهای تبریز، قم، بوشهر، نور، فریدون کنار، تهران و…، پرستاران خواستار حذف پرداخت مبتنی بر عملکرد شده اند.

به گزارش7تیرمهر،پرداخت مابه التفاوت طرح مبتنی بر عملکرد در بیمارستان های دولتی، منجر به اعتراض پرستاران شده است.

به دنبال اقدام وزارت بهداشت برای پرداخت مابه التفاوت ۶ ماهه دوم سال ۹۳ به پرسنل بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، جامعه پرستاری نسبت به این اقدام وزارت بهداشت معترض  و خواستار اصلاح در پرداخت ها شد.

به دنبال تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر جایگزینی طرح مبتنی بر عملکرد به جای پرداخت کارانه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، جامعه پرستاری کشور این اقدام وزارت بهداشت را غیرکارشناسی و تبعیض آمیز دانست. بر همین اساس، در بیمارستان هایی که طرح مبتنی بر عملکرد اجرا می شود، پرستاران معترض  و خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ششم تیر ماه ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ولی با گذشت ۸ سال از تصویب آن، هنوز این قانون اجرایی نشده است.

این در حالی است که به گفته محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار، برای تمامی خدماتی که در بیمارستان ها ارائه می شود، تعرفه وجود دارد ولی پرستاران همچنان از داشتن تعرفه خدمات پرستاری محروم هستند.

در همین حال، با شروع پرداخت مابه التفاوت ۶ ماهه دوم سال ۹۳ نیروها و پرسنل بیمارستان های دولتی و دانشگاهی اعم از پرستار، پزشک و …، شاهد اعتراض پرستاران به این اقدام وزارت بهداشت هستیم. بطوریکه در روزها و هفته های گذشته در برخی از بیمارستان های دانشگاهی شهرهای تبریز، قم، بوشهر، نور، فریدون کنار، تهران و…، پرستاران خواستار حذف پرداخت مبتنی بر عملکرد شده اند.

به گفته یکی از پرستاران معترض، جامعه پرستاری با اعتراضات خود سعی دارد، اجرای این طرح ظالمانه وزارت بهداشت را متوقف کند اما متاسفانه اعتراضات ما مورد توجه قرار نمی گیرد.

یکی دیگر از پرستاران نیز گفت: چگونه ممکن است طرح مبتنی بر عملکرد که در سطح وزارت بهداشت تدوین شده است، این قدر با اقتدار اجرا می شود، اما هیچ اعتنایی به اجرای مصوبه مجلس در طول این سال ها نمی شود.

وی افزود: ما می خواهیم با اجرای قانون تعرفه گذار خدمات پرستاری حق و حقوق واقعی خود را دریافت کنیم، نه اینکه خدمات را پرستاران انجام دهند، تعرفه ها به پزشکان تعلق گیرد.

این در حالی است که امروز پرستاران بیمارستان امام حسین تهران نیز در واکنش به طرح مبتنی بر عملکرد، خواستار جلوگیری از اجرای این طرح شدند.

آنها خواستار پاسخگویی معاون درمان وزارت بهداشت به اعتراض شان شدند.

به دنبال اعتراضات جامعه پرستاری در بیمارستان هایی که طرح مبتنی بر عملکرد درآن ها  اجرا شده است، وزارت بهداشت تصمیم گرفت جلسه ویژه ای را با حضور وزیر و معاونان وزارتخانه برگزار کند.

آن طور که دکتر علیرضا اولیایی منش مدیرکل دفتر ارزیابی فن آوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت عنوان داشته است، تشکیل کارگروهی مشترک برای ایجاد وحدت رویه در سطح دانشگاه ها و بیمارستان های مستقر در شهر تهران، به عنوان مهم‌ترین تصمیم این جلسه بوده است.

در واقع، تشکیل این جلسه ویژه آن هم با حضور معاونان درمان و پرستاری وزارت بهداشت، حکایت از این موضوع دارد که وزارت بهداشت نیز متوجه تبعات اجرای این طرح شده است. از همین رو، می خواهد به نوعی شرایط را تلطیف و پرستاران را مجاب کند تا طرح مبتنی بر عملکرد را بپذیرند.

به گفته پرستاران، در طرح مبتنی بر عملکرد، اختلاف در پرداخت ها نه تنها کم نشده که شدت هم یافته است. بطوریکه از یک ریال تا چند صد میلیون،  اختلاف پرداختی به پرستاران و پزشکان وجود دارد.

*تجمع پرستاران بیمارستان طالقانی چالوس مقابل درب اورژانس

صبح امروز،جمعی از پرستاران بیمارستان طالقانی چالوس با تجمع مقابل درب اورژانس این بیمارستان به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و همچنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، اعتراض کردند.

به گزارش7تیر کلارنا،این پرستاران خواهان بررسی کارشناسی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و اجرای عدالت در این زمینه شدند.

مدت زیادی است که پرستاران به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات اعتراض داشتند اما مورد توجه جدی مسئولان جهت رسیدگی به این اعتراضاتی که با روش قانونی و بسیار محترمانه مطرح می شد، قرار نگرفت.

اواخر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی طی مصاحبه ای با خبرنگاران عنوان کرده بود کارانه گروه های پزشکی از جمله پرستاران، متناسب با وقت و کارآیی آنها پرداخت می شود و به عدالت نزدیک است.

اما آنچه که امروز به عنوان کارانه به حساب پرستاران واریز شده است به نسبت آنچه که به حساب دیگر پرسنل بیمارستان واریز شده، اختلاف فاحشی دارد.

با کمی دقت درنحوه توزیع کارانه بر اساس طرح مبتنی برعملکرد در بیمارستانهای کشور کاملا واضح است که کارانه برخی پرسنل نسبت به قبل تغییری نداشته یا تغییر اندکی داشته است ، عده دیگری کمی بیشتر شده است (در حدود یک ونیم برابر) ، عده دیگری که بیشتر از مسئولین مانند سرپرستار و سوپروایزر هستند تا دو یا سه برابر و برخی مانند رئیس امور مالی و مدیر داخلی بیمارستان ، تا 10 و 20برابر قبل ، افزایش کارانه داشته اند ؛ آیا این عدالت است؟ آیا این پرداختها مبتنی بر عملکرد است ؟

طی روزهای گذشته و امروز پرستاران بیمارستانهای مختلف در سراسر کشور و استان مازندران با تجمع اعتراض آمیز خود بیان داشتند تعرفه ‌های پیراپزشکی، پرستاری و پزشکان باید به صورت متوازن و براساس سختی کار افزایش یابد.

گرچه مسئولین بیمارستان چالوس به نحوی سعی در آرامسازی این ماجرا داشتند و خواستار برگشت پرستاران به بخش های بیمارستان شدند و قول انتقال این اعتراض به مسئولان بالا دست دادند و آن را به عنوان حقوق واقعی پرستاران قبول داشتند، اما نباید از نظر دور داشت که این مسئله همچون مشکلات فرهنگیان،ریشه ای عمیق در بین جامعه بهداشت و درمان دارد و لزوم رسیدگی به آن در جهت رفع مشکلات قشر زحمتکش پرستار و ایجاد انگیزه در بین آنان احساس می شود و ضروری است.

گفتنی است مبنای شکل گیری طرح افزایش کارانه پرسنل براساس عملکرد برگرفته از بند ۴ قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت است.

اگر طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد آن هم بعد از قرار گرفتن ۲۵۰ خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی، صحیح اجرا شود، تعرفه های پرستاری را در بالین، سامان می بخشد.

بازداشت اسماعیل عبدی و گسترش دامنه سیاست سرکوب اعتراضات کارگران و معلمان را قویا محکوم می کنیم

اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران دیروز شنبه بدنبال حضور در دادسرای اوین جهت پیگیری ممنوع الخروج بودنش، بازداشت شد. بازداشت اسماعیل عبدی و احضار برخی دیگر از معلمان در سطح کشور در حالی صورت میگیرد که طی سه ماهه ی اول سالجاری، گروه اخبار کارگری ایلنا بدلیل مقاومت در برابر سانسور اخبار کارگری بطور گروهی از کار اخراج شدند، بازداشت اعضای تشکلهای مستقل کارگری با دستگیری داود رضوی، پدرام نصراللهی، آرام و فواد زندی، نظام صادقی، محمود صالحی، عثمان اسماعیلی، ابراهیم مددی، رضا امجدی و حامد محمود نژاد ابعاد هر چه گسترده تری بر خود گرفت، علیرغم صدور حکم شش سال حبس برای جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و صدور حکم ممنوع الخروجی برای نامبرده، بار دیگر وی به همراه شاپور احسانی راد بازداشت و پرونده ای با جرایم امنیتی برای آنان در دادگستری شهرستان ساوه تشکیل شد و همزمان دامنه  تعرض به اعتراضات کارگران و دیگر اقشار زحمتکش مردم ایران در شهرهای مختلف از مرز بازداشت و تعقیب قضائی، به حمله ی رو در رو توسط نیروهای امنیتی به این اعتراضات و استفاده از گاز اشک آور و جان باختن کارگران بسط پیدا کرد.

گسترش کم سابقه بازداشت کارگران و معلمان معترض و تعقیب قضائی آنان در سه ماهه ی اول سالجاری و کشاندن سطح این سرکوب گریها از بازداشت و تعقیب قضائی به یورش  رو در روی نیروهای امنیتی به اعتراضات کارگری، حکایت از تشدید سیاست سرکوب عریان و بی چون چرای اعتراضات کارگران و معلمان و دیگر اقشار زحمتکش مردم ایران  به عنوان یگانه پاسخ حکومتگران به مطالبات بر حق آنان دارد.

اتخاذ چنین سیاستی از سوی سرمایه داری حاکم بر ایران، همچنانکه تاکنون روشن شده است، نه تنها میلیونها کارگر و معلم و انسان زحمتکش را از دست یابی به مطالبات بر حق شان، ذره ای وادار به عقب نشینی نخواهد کرد بلکه شرایط را بیش از پیش برای بروز مصافی تعیین کننده بر سر زندگی و معیشت اکثریت عظیم مردم ایران مهیا خواهد نمود. مصافی که با سیاست کنونی حکومت گران، یک سوی آن تشدید هر چه بیشتر سرکوب اعتراضات میلیونها کارگر و معلم خواهد بود و سوی دیگر آن گسترش بی محابانه تر اعتراضات کارگران و معلمان و دیگر اقشار زحمتکش مردم ایران. مگر می شود آنهم در کشوری مانند ایران به میلیونها کارگر و معلم، زندگی سه چهار برابر زیر خط فقر را تحمیل کرد آنوقت به ضرب زندان و بازداشت و تعقیب قضائی جلوی اعتراض و حرف زدن و تجمع و اعتصاب آنان را گرفت.

حق اعتراض، اعتصاب، تجمع و تشکل یابی، حتی اگر قانونی برای برسمیت شناسی آنها وجود نداشته باشد، جزو بدیهی ترین، قانونی ترین و اساسی ترین حقوق انسانهاست. اسماعیل عبدی و دیگر معلمان و کارگران زندانی و در معرض تعقیب قضائی، هیج جرمی جز دفاع از زندگی و هستی خود و همکاران شان مرتکب نشده اند. اینان نمایندگان پرشور حق خواهی کارگران و معلمان ایران هستند و ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران دوشادوش معلمان کشور لحظه ای در حمایت  از این عزیزان درنگ نخواهیم کرد.

ما خود را بخشی از اعتراضات بر حق معلمان کشور میدانیم و بدینوسیله بار دیگر با حمایت قاطعانه از اعتراضات معلمان، بازداشت و تعقیب قضائی اسماعیل عبدی و همکارانش را قویا محکوم می کنیم و بدینوسیله خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه کارگران و معلمان زندانی، منع تعقیب قضائی آنان، پایان دادن به هر گونه سرکوب و تحقق فوری مطالبات معلمان کشور هستیم.  

 اتحادیه آزاد کارگران ایران – هفتم تیر ماه 1394

مذاکره نمایندگان کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک با فرمانداری و اداره کار رشت

کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک می‌گویند که به غیر مسئله پرداخت معوقات مزدی اکنون تامین امنیت شغلی و استمرار فعالیت کارخانه ایران برک رشت نیز به خواسته های آنها افزوده شده است.

در چهلمین روز از شروع اعتصاب کارگران کارخانه ایران برک رشت پنج نفر از این کارگران به نمایندگی از همکاران خود با مسئولان فرمانداری و اداره کار رشت دیدار کردند.

به گزارش7تیرایلنا،این کارگران گفتند: در حالی که امروز نیز مانند روزهای پیشین در محل کار خود تجمع کرده‌ بودیم نمایندگان ما در جلسات جداگانه خواسته‌های آنها را پیگیری کردند.

کارگران برک می‌گویند که به غیر مسئله پرداخت معوقات مزدی اکنون تامین امنیت شغلی و استمرار فعالیت کارخانه ایران برک رشت نیز به خواسته های آنها افزوده شده است.

از قرار معلوم سه کارگری که برای پیگیری مطالبات از همکاران خود وکالت محضری گرفته اند به اتفاق دو کارگر دیگر کسانی هستند که امروز به نمایندگی از 120 کارگر ایران برک رشت در جلسات امروز فرمانداری و اداره کار حضور داشتند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که مسئولان فرمانداری به آنها توصیه کرده‌اند تا هرچه زودتر با خاتمه دادن به اعتصاب خود فعالیت کارخانه را از سربگیرند.

کارگرانی که با وکالت محضری وظیفه پیگیری مطالبات خود و همکارانشان را برعهده دارند نیز از جمله این 32 کارگر هستند و در روزهای اخیر کارگران معترض گفته بودند که کارفرما دستور تسویه حساب دو نفر از آنها را صادر کرده است. 

کارگران ایران برک رشت که شمار آنها تا حدود 120 نفر می‌رسد چهل روز پیش در اعتراض به هشت ماه مطالبات مزدی معوقه اعتراض خود را با تجمع در محوطه کارخانه و توقف تولید آغاز کردند که تا به امروز همچنان ادامه دارد.

تجمع کارگران شرکت صنعتی و معدنی آریا ناران سرچشمه مقابل فرمانداری رفسنجان دراعتراض به اخراج،عدم پرداخت یک سال حقوق ومزایا

کارگران در پاسخ به اعتراضشان برای دریافت حقوق و مزایا ، تهدید به اخراج شده اند

جمعی از کارگران شرکت صنعتی و معدنی آریا ناران سرچشمه* با تجمع جلوی فرمانداری رفسنجان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش 7تیرخانه خشتی، صبح روز7تیر جمعی از کارگران شرکت معد‌ن‌کاری آریان ناران وابسته به مجتمع مس سرچشمه به دلیل اخراج بدون دلیل ۱۶ کارگر این شرکت با تجمع جلوی فرمانداری رفسنجان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

بنا به گفته این کارگران، هنوز حقوق و مزایای خود را از یک سال پیش دریافت نکرده اند، همچنین مزایایی که به کارگران شرکت مس‌ سرچشمه تعلق میگیرد، شامل آنان نشده است.

این در حالی است که در پاسخ به اعتراضشان برای دریافت حقوق و مزایا ، تهدید به اخراج شده اند.

*شرکت صنعتی و معدنی آریا ناران سرچشمه

در تاریخ1377/3/23 به شماره ثبت 3792 در اداره ثبت شرکت های کرمان با سرمایه اولیه 10.000.000 ریال (ده میلیون) ریال‌ تاسیس گردید . شرکت سرمایه گذاری در سال 1385 نسبت به خرید سهام سایر سهامداران اقدام نمود . در این راستا با توجه به تغییراتی که در موضوع فعالیت شرکت داده شده ، در تاریخ 1386/2/26  در اداره ثبت شرکت ها نام شرکت از مس راه کرمان به شرکت صنعتی و معدنی آریا ناران سرچشمه تغییر یافت و سرمایه این شرکت به 60.000.000.000 ریال (ششصد میلیارد) ریال‌ افزایش داده شد .

این شرکت از همان ابتدا با استفاده از رزومه کاری شرکت سرمایه گذاری پیگیر انعقاد قراردادهای مرتبط با هدف شرکت با شرکت ملی صنایع مس گردید که در این رابطه موفق به عقد قراردادهای هیپ 2 ، جاده خط لوله آب برگشتی از سد رسوبگیر میدوک ، سدهای آبگیر و رسوبگیر میدوک ، سد موقت TD1   و ترفیع سد سرچشمه فی مابین شرکت سرمایه گذاری و شرکت مس گردید که علاوه بر مدیریت انجام کار بخشهایی از کار نیز توسط خود شرکت انجام شده است و سرانجام فعالیت های خود را برای آینده در زمینه های زیر برنامه ریزی نمود .

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت شوشتردراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ونحوه پرداخت پاداش سالانه (کارانه)  

روز گذشته نیز پس از انتشار خبر تجمع کارگران کشت و صنعت شوشترتعدادی از کارگران گله های خود را در رابطه با مشکلات موجود در این شرکت تولیدی مطرح کردند.

این کارگران عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را اصلی ترین مطالبه در  شرکت کشت و صنعت شوشتر مطرح کردند.

و در ادامه افزودند: با توجه به این که مسئولین شرکت کشت و صنعت شوشتر در جهت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل چندسالی قول مساعد داده اند اما تاکنون هیچگونه اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

همچنین دیگر مطالبه کارگران غیرعادلانه پرداخت کردن پاداش سالانه (کارانه) بوده است که از مسئولین شرکت درخواست رسیدگی فوری به این مشکلات را دارند.

به گزارش 7تیررهیاب،خبر تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت شوشتر بهانه ای شد تا به بررسی وضعیت این مجموعه اقتصادی بپردازیم.

این شرکت از واحد های هفت گانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن است که در اراضی شعیبیه بین دو رودخانه شطیط و دز واقع شده است.

کشت و صنعت شوشتر15300هکتار از اراضی دهستان شعیبیه و مناطق اطراف را در حالی در اختیار دارد که شاید اگر این میزان اراضی بین مردم بومی منطقه برای کشت سایر محصولات کشاورزی توزیع می شد بخش زیادی از گره اشتغال در این منطقه محروم قابل حل بود.

این واحد تولیدی درحالی بیش از 15 سال از عمر خود را می گذراند که وسعت خود را بیش از  30کیلومتر در منطقه ای محروم گسترده کرده است لکن این توسعه سرزمینی تاکنون نتوانسته یکی از محروم ترین مناطق استان خوزستان را سامان دهد چرا که در حواشی آن شاهد زندگی مردم در روستاهایی با کمترین امکانات هستیم.

علی رغم حضور مدیری بومی در راس این مجموعه اقتصادی که حتی از پسماندهای نیشکر نیز درآمد دارد شاهد توجه کافی نسبت به مردم محروم منطقه اطراف این شرکت که قطعا توسعه نیشکر وامدار آن ها می باشد نیستیم.

به نظر می رسید ضرورت رسیدگی به وضعیت غول های اقتصادی استان از طرف مسئولین امر بیش از پیش باید مورد توجه باشد چرا که حداقل اقدام این شرکت های اقتصادی که غالبا دولتی نیز می باشند داشتن پیوست منطقه ای می باشد نه اینکه فقط پسماند و دود نصیب مردم محروم منطقه کنند.

اعتصاب3روزه وتجمعات کارگران کارخانه گمین قزوین دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق

کارگران کارخانه گمین قزوین به دلیل دریافت نکردن سه ماه از حقوق خود به مدت 3 روز دست به اعتصاب ونیزتجمع درمحوطه کارخانه زدند.

به گزارش 7تیرباشگاه خبرنگاران ،در این تجمع که در داخل حیاط کارخانه رخ داد تعداد ۶۰ نفر از کارگران شرکت تولیدی بلور و شیشه “بلورگمین” که در 3 کیلومتری جاده قزوین – رشت قرار دارد ، خواستار رسیدگی به وضیعت خود بودند.

این شرکت بیش از 450 کارگر به صورت استخدامی و قراردادی دارد.

محمد وقاری مدیر شرکت تولیدی بلور و شیشه “بلورگمین” هم گفت: این شرکت به دلیل قرار گرفتن در جاده ی ترانزیت نمی تواند برای کارگران اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی اضافه کرد: از اینکه به مشکلات کارگران رسیدگی شود خوشحال می شویم ولی به دلیل مسائل مختلف نمی توانیم اجازه ی تصویر برداری و مصاحبه با کارگران را بدهیم.

مدیر شرکت تولیدی بلور و شیشه “بلورگمین” خاطرنشان کرد: ما یک شرکت خصوصی هستیم که می خواهیم باری را از دوش دولت برداریم اما کار کردن خیلی سخت است و زمانی که پول گاز و برق بالاست این گونه اتفاقات هم رخ می دهد.

ادامه تجمع اعتراضی کارکنان شرکت هواپیمایی خدمات ویژه جهاد کشاورزی

کارکنان شرکت هواپیمایی خدمات ویژه جهاد کشاورزی مقابل دفتر امام جمعه قزوین تجمع کردند.

به گزارش 7تیرباشگاه خبرنگاران،در این تجمع اعتراض آمیز که ظهرامروز رخ داد تجمع کنندگان خواستار تعیین تکلیف شرکت هواپیمایی خدمات ویژه و دریافت حقوق معوقه خود شدند.

کاپیتان جمالیان یکی از خلبانان شرکت کننده در این تجمع گفت: پس از آنکه در دولت احمدی نژاد طرح خصوصی سازی فرودگاه خدمات ویژه جهاد کشاورزی به اجرا درآمد برخی از فعالیت ها و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این شرکت به شهرداری واگذار شد .

جمالیان افزود : با روی کار آمدن دولت روحانی این قانون مجددا اصلاح شد و وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر جهاد کشاورزی به بازگشت مالکیت این فرودگاه به جهاد کشاورزی تاکید کرد ودرنهایت در پی این بده بستان ها پرداخت حقوق کارکنان این فرودگاه در برخی مواقع با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شود.

سازمان جهاد کشاورزی استان هم درباره موضوع مالکیت این شرکت اعلام کرد : وزارت جهاد کشاورزی شرکت مذکور را با انجام مراحل و تشریفات قانونی به شهرداری قزوین فروخته و قرارداد خرید شرکت هواپیمایی خدمات ویژه بر این مبنا تنظیم شده است و ادعای تغییر کاربری شرکت برای مقاصد تفریحی صحت ندارد.

شرکت سهامی هواپیمایی خدمات ویژه به موجب ماده واحده لایحه قانونی مصوب 29/8/1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و طبق اساسنامه با هدف سمپاشی و گردپاشی هوایی مزارع کشور علیه آفات و بیماریهای گیاهی و علف های هرز و بذرپاشی و کودپاشی هوایی تشکیل گردیده است.

بیکاری 30کارگر بدنبال تعطیلی کارخانه باند و گاز لطیف سمنان

از ابتدای ماه جاری (تیر ماه 94) با تعطیلی کارخانه باند و گاز لطیف در سمنان حدود 30 کارگر بیکار شدند.

به گزارش7تیرایلنا،کارگران باند و گاز لطیف سمنان گفتند:پیش از تعطیلی این کارخانه که در زمینه تولید  انواع  باند وگاز استریل در شهرک صنعتی شرق سمنان فعالیت می‌کرد 30کارگر قرارداد موقت در این کارخانه با سوابق کار متفاوت مشغول کار بودند که در حال حاضر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده اند.

کارگران می‌گویند دلیل تعطیلی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین اداره دارایی بوده است.

به گفته کارگران عمده ترین مشکل مالی این کارخانه  بدهی به اداره مالیات و امور دارایی سمنان است که در نتیجه آن کارفرما کارخانه را تعطیل کرده است.

طبق اظهارات منابع کارگری، بیکاری 30کارگر قرارداد موقت و دائمی با چندین سال سابقه کار ، شرایط زندگی را برای خانواده‌هایشان سخت کرده است.

تاخیردرپرداخت حقوق کارگران فضای سبز و پسماندهای شهرداری قزوین

مهرطی گزارشی بتاریخ7تیر از تاخیردرپرداخت حقوق کارگران فضای سبز و پسماندهای شهرداری قزوین،خبرداد.

 براساس این گزارش یکی از اعضای شورای شهر ضمن تایید تاخیر درپرداخت حقوق کارگران فضای سبز و پسماندهای شهرداری قزوین گفت:هر چند شهرداری با قراردادی که با پیمانکار منعقد کرده مقرر شده تا حقوق تا دو ماه باید زودتر تامین شود تاخیر در پرداخت بر عهده شهرداری نیست لذا از شورا انتظار داریم راهی را اتخاذ کند که حقوق کارکنان فضای سبز و پسماند به دلیل سختی کار بموقع و بدون تاخیر پرداخت شود.   

سرنوشت نامعلوم شغلی 80 کارگر بیکار شده صنایع غذایی دست‌چین بهمن پاکدشت

صنایع غذایی دست چین بهمن پاکدشت به دلیل تخلفات بهداشتی موقتا تعطیل شد و حدود 80 کارگر این واحد صنعتی بیکار شدند.

به گزارش7تیر ایلنا، صنایع غذایی «دست چین بهمن پاکدشت» به دلیل آنچه مشکلات بهداشتی عنوان می‌شود، از اول فروردین ماه سال جاری موقتا تعطیل شده است و 80 کارگر این کارخانه بیکار شده اند.

فعالان کارگری منطقه پاکدشت می‌گویند: صنایع غذایی دست چین بهمن به دلیل مشکلات بهداشتی، وضعیت نامناسب فضای ساختمانی و رعایت نکردن بهداشت محیط و نوع محصولاتی که در این کارخانه بدون مجوز تولید می شد  متخلف شناخته شد و با رای رئیس شعبه ۵۴ اداره کل تعزیرات استان تهران تعطیل شده است.

به گفته آنان؛ این واحد تولید کننده مواد غذایی بهمن ماه سال ۹۳ از سوی  ماموران گشت اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران  مور دبازدید قرار گرفت که درنهایت ماموران متوجه تولید و پخش آبلیموهای تقلبی با نام‌های تجاری مختلف از جمله دست چین  می‌شوند.

در مورد سرنوشت این کارگران گفته می‌شود به احتمال قوی در این واحد صنعتی نیز مانند بیشتر کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ تشکل منسجمی وجود نداشته و در نتیجه از وضعیت پرداخت مطالبات، تسویه حساب پایان و احتمالا معرفی این کارگران به صندوق بیمه بیکاری هیچ اطلاع موثقی در دست نیست.

دست وپنجه نرم کردن کارگران شرکت خودرو سازی ساپیا ساکن شهرک کلارک با شرکت تعاونی مسکن وشهرداری کرج

گرفتاری کارگرانی که از طریق تعاونی مسکن شرکت خودرو سازی ساپیا در شهرک باغشهر کلارک کرج ساکن شده‌ند هنوز با شهرداری کرج ادامه دارد.

به گزارش7تیرایلنا،این کارگران که سال گذشته گفته بودند که شهرداری منطقه 11 کرج برای دسترسی به خدمات عمومی همکاری لازم را نمی کند این بار می‌گویند که این بار علاوه بر استمرار مشکلات از آنها خواسته شده است تا بابت هرینه ساخت حدود 25 میلیون ‌تومان دیگر نیز پرداخت کنند.

یکی از این کارگران در این باره گفت: در حال حاضر تعداد ساکنان مجمتع 144 واحدی شهرک باغشهر کلارک کرج به حدود 70 خانوار رسیده است و هنوز از امکانات عمومی همچون فضای سبز و اماکن تفریحی، خیابان‌های آسفالت شده، مسجد، مدارس و سرویس خدمات حمل و نقل عمومی خبری نیست.

وی ادامه داد: این شهرک مسکونی در واپسین ماه های سال 92 به مالکان آن که همگی از کارگران شرکت سایپا هستند بصورت ناتمام تحویل داده‌شد و مالکان مجبور شدند برخلاف قرارداد تمام هزینه ها و پیگیری‌های مربوط به تامین آب شرب و روشنایی برق، خطوط تلفن و گاز کشی را پرداخت کنند.

یکی دیگر از این کارگران ادامه داد: تامین آب شرب و سیم کشی برق خانه‌های این مجتمع از شب عید سال 93 تا اواسط تابستان زمان برد و پس از آن به تدریج کارگران صاحب‌خانه به منازل جدید نقل مکان کردند اما تقریبا اواخر زمستان سال گذشته بود که بازهم توانستیم با پیگیری‌های قبلی از خدمات گاز شهری و خطوط تلفن مخابرات استفاده کنیم.

این کارگر سایپا افزود: بصورت مشخص سرتاسر زمستان گذشته ناچار بودیم تا با بخاری و هیتر‌های برقی گرمای منازل خود را تامین کنیم و برای همین تقریبا در این مدت مبلغ بسیاری هنگفتی را بابت قبض برق پرداخت کردیم.

این کارگران می‌گویند در چنین شرایطی هیات مدیره تعاونی مسکن کارکنان سایپا از ما توقع دارد تا مبلغ 25 میلیون‌تومان دیگر بابت هزینه ساخت این منازل از جمله هزینه خلافی ساخت و بیمه و مالیات پیمانکار پرداخت کنیم و این درحالی است که طبق قرارداد ما از قبل همه هزینه‌ها را پرداخت کرده بودیم.

وی افزود: در این میان هنوز مشکلات اهالی با عوامل شهرداری ادامه دارد و آنها از هر از چند گاهی سعی می کنند تا به شیوه‌هایی از جمله بستن راه ورودی شهرک اهالی را به آنچه تسویه حساب نامیده می شود وادار کنند.

کارگران درایران کمترین میزان حقوق را در بین کشورها دارند

براساس جدیدترین آمارها، حقوق هر ساعت کار یک فرد شاغل در بازار کار ایران ۳۷۱۱ تومان معادل ۱.۱۲ دلار، استرالیا ۳۱۴۸۲ تومان، فرانسه ۲۷۱۹۲ تومان و آمریکا ۲۰۶۵۸ تومان است.

بررسی جدیدترین آمارهای ارائه شده از حداقل دستمزد ساعتی در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد مشمولان قانون کار در ایران که اصطلاحا کارگر نامیده می شوند، یکی از کمترین میزان دریافتی ها را در بین کشورها دارند تا جایی که اختلاف دریافتی عادی (بدون اضافه کار و سایر مزایا) ساعتی یک کارگر ایرانی نسبت به یک نیروی کار استرالیایی در روز ۸.۴ برابر اختلاف دارد. به عبارتی، یک نیروی کار در استرالیا نسبت به نیروی کاری در ایران، ۸.۴ برابر دریافتی دارد.

براساس قانون کار ایران، هر کارگر و مشمول قانون کار در ماه باید حدودا ۱۹۲ ساعت کارکرد داشته باشد که این میزان با فرض ۴ هفته کاری بدون تعطیلی های رسمی است. براساس حداقل دستمزد ۷۱۲۴۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار در سال جاری، هر کارگر ایرانی برای هر ساعت کار تنها حدود ۳۷۱۱ تومان معادل ۱.۱۲ دلار به نرخ روز بازار آزاد (۳۳۰۰ تومان)، دریافت می کند.

میزان دریافتی و دستمزد نیروی کار در بسیاری دیگر از کشورها نسبت به ایران از شرایط بهتری برخوردار است و دولت‌ها در طول سنوات مختلف نتوانسته‌اند اقدام موثری به منظور جبران کسری معیشتی اقشار کارگری انجام دهند به نحوی که فاصله بین درامد و هزینه کارگران در طول دهه های اخیر همچنان وجود داشته است.

۶ میلیون تومان؛ حداقل حقوق ماهیانه در برخی کشورها

هم اکنون برخی کشورهای واقع در اروپا دستمزدهای مناسبی به نیروی کار خود پرداخت می‌کنند که البته این مقایسه نسبت به دریافتی نیروی کار شاغل در بازار کار ایران، بر مبنای ریال صورت گرفته است. با این وجود، یک نیروی کار استرالیایی در حال حاضر ساعتی ۹.۵۴ دلار حقوق و دستمزد دریافت می کند که با دلار ۳۳۰۰ تومانی بازار آزاد ایران، ۳۱۴۸۲ تومان خواهد شد.

اگر فرض کنیم در استرالیا نیروی کار ماهیانه ۱۹۲ ساعت کارکرد داشته باشد، میزان دریافتی یک کارگر استرالیایی در ماه بدون اضافه کاری و سایر مزایای احتمالی شغلی، ۶ میلیون و ۴۴ هزارتومان می شود در حالی که یک کارگر ایرانی در سال جاری به ازای هر ساعت کار بر مبنای حداقل مزد ۷۱۲ هزارتومانی و ۱۹۲ ساعت کار در ماه، ۳۷۱۰.۵ تومان دریافتی خواهد داشت که ماهیانه همان ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان می شود.

همچنین یک نیروی کار شاغل در کشور فرانسه برای هر ساعت کار، مبلغ ۲۷۱۹۲ تومان دریافت می کند که ماهیانه با فرض ۱۹۲ ساعت کارکرد و بدون اضافات دیگر، رقم ۵ میلیون و ۲۲۰ هزارتومان می شود. این رقم در مورد یک نیروی کار آلمانی ساعتی ۲۳۷۲۷ تومان و ماهیانه ۴ میلیون و ۵۵۵ هزارتومان است.

جدول دستمزد ساعتی در ۲۷ کشور جهان

(گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه)

(به دلار و مقایسه آن با ریال دریافتی در ایران)

کشور

دستمزدساعتی به دلار

دستمزدساعتی به ریال

حداقل‌دریافتی ماهیانه به ریال

کشور

دستمزدساعتی به دلار

دستمزدساعتی به ریال

حداقل‌دریافتی ماهیانه به ریال

استرالیا

۹.۵۴

۳۱۴۸۲۰

۶۰۴۴۵۴۴۰

اسلوونی

۵.۱۴

۱۶۹۶۲۰

۳۲۵۶۷۰۴۰

لوکزامبورگ

۹.۲۴

۳۰۴۹۲۰

۵۸۵۴۴۶۴۰

یونان<

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.