اخباروگزارشات کارگری7مهر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

– اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس اراک برای سومین روز متوالی

– اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا به سیزدهمین روز متوالی وارد شد

– کارگران اعتصابی معدن زغال‌سنگ سنگرود امروز مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجمع کردند

– اخراج بیش از ٧٠ نفر از کارکنان شرکت نفتی آزادگان جنوبی

– کاهش تا 40درصدی حقوق یک‌میلیون بازنشسته

– بیکاری1500کارگرطی2سال گذشته دراستان اردبیل

– گزارشی از مشکلات یک راننده حادثه دیده

– مرگ کارگر 24 ساله در مرند براثرریزش آوار

اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس اراک برای سومین روز متوالی

اعتصاب نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در اعتراض به تعویق حقوق سه ماه گذشته صبح امروز (دوشنبه ۷ مهر) به سومین روز متوالی وارد شد.

به گزارش 7مهرایلنا، سومین روز اعتصاب کارگران واگن پارس اراک در حالی آغاز شده که بر خلاف وعده قبلی کارفرما، فرمانده قرارگاه نظامی خاتم الاوصیاء (سهامدار اصلی واگن پارس) به این واحد تولیدی نیامده است.

بر اساس این گزارش، کارفرما دیروز به کارگران قول داده بود فرمانده قرارگاه نظامی خاتم الاوصیاء به کارخانه بیاید و به مطالبات کارگران رسیدگی کند.

گفتنی است نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک از روز شنبه (۵ مهر) در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق از ابتدای تیر ماه امسال دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران دیروز گفته بود: مهم‌ترین موضوع برای حل مساله توقف تولید، پرداخت حقوق معوقه کارگران است. اگر حقوق سه ماه گذشته کارگران را پرداخت کنند، تولید مجددا از سر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است کارگران واگن پارس یکبار دیگر در ماه گذشته دست از کار کشیده بودند اما اعتصابشان به دنبال توافق نمایندگان کارگران با کارفرما و فرماندار پایان یافته بود.

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا به سیزدهمین روز متوالی وارد شد

نزدیک به ۱۶۰ کارگر معترض کاشی گیلانا در منجیل صبح امروز (دوشنبه ۷ مهر) برای سیزدهمین روز متوالی دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.

به گزارش7مهرایلنا،یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز با بیان اینکه کارگران سه شیفت خطوط تولید این کارخانه طی سیزده روز گذشته در اعتراض به تعویق حقوق و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، گفت: قرار است جمعی از کارگران فردا که روز «ملاقات مردمی» با فرماندار شهرستان رودبار است، به دیدار این مقام دولتی بروند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران کاشی گیلانا از سال ۸۸ تا سال ۹۳ بیش از ۱۶ ماه است و کارگران از کارفرمای جدید انتظار دارند حداقل مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.

او با بیان اینکه کارفرما از روز سه شنبه (۲۶ شهریور) که اعتراضات کارگران کاشی گیلانا تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: کارفرمای جدید حاضر نیست به تعهدات کارفرمای قبلی در برابر کارگران عمل کند. این در حالی است که برابر ماده ۱۲ قانون کار، هرگونه تغییری در مالکیت و یا مدیریت کارگاه تاثیری بر قرارداد‌های منعقد شده با کارگران ندارد و کافرمای جدید در برابر تعهداتی که بطور قانونی به کارگران داده شده است، مسئول شناخته می‌شود.

کارگران اعتصابی معدن زغال‌سنگ سنگرود امروز مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجمع کردند

حدود ۲۸۰ کارگر معدن زغال سنگ سنگرود (معدن البرز غربی) که از گیلان به پایتخت آمده‌اند، صبح امروز (دوشنبه ۷ مهر) برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و نامشخص بودن وضعیت معدن مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجمع کردند.

به گزارش7مهرایلنا،تجمع اعتراضی کارگران زغال سنگ سنگرود در تهران در حالی وارد دومین روز شده است که روز گذشته نیز حدود ۱۵۰  کارگر برای تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند، که آن تجمع نهایتا با وعده پیگیری «کریم یاوری»، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خاتمه یافت.

براساس این گزارش، شب گذشته ۱۳۰ نفر از کارگران معدن سنگرود به سایر همکارانشان در تهران ملحق شده‌اند.

کارگران سنگرود حاضر در تهران خواهان پیگیری برای وصول مطالبات خود و همکارانشان هستند. آنان علاوه برتوقف انحلال معدن، خواستار پرداخت منظم دستمزد و حقوق سه ماهه تیر، مرداد و شهریور سال جاری هستند

قابل یادآوری است،کارگران معدن زغال سنگ سنگرود به وعدهای دولت در زمینه متوقف کردن موضوع انحلال معدن تا پایان سال ۹۵ اعتماد کرده بودند اما متاسفانه بعد ازگذشت حدود ۹ ماه، تا این لحظه این موضوع قانونا مورد موافقت مسئولان وزارت صنایع و اقتصاد قرار نگرفته است.

اخراج بیش از ٧٠ نفر از کارکنان شرکت نفتی آزادگان جنوبی

به گزارش 7مهرکُردپا، طی ١٠ روز اخیر بیش از ٧٠ کارگر و کارمند یک شرکت نفتی در شهرستان میسان(دشت آزادگان) از سوی کارفرما اخراج شدند.

بنابهمین گزارش، بیشتر کارگران و مهندسین اخراجی از شهروندان بومی منطقه به ویژه ساکنین شهرهای بستان، رفیع، سوسنگرد(خفاجیه)، حویزه و منطقه هورالعظیم می‌باشند.

میدان نفتی آزادگان در ٨٠ کیلومتری اهواز و در حاشیه مرز ایران ـ عراق قرار دارد و بزرگترین میدان نفتی ایران محسوب می‌شود.

حدود ٢٧% از ذخایر نفتی ایران در در شهرستان‌های دشت آزادگان( میسان) و حویزه قرار دارد و نرخ بیکاری در منطقه ٣٧% است.

کاهش تا 40درصدی حقوق یک‌میلیون بازنشسته

بخشنامه جدید معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، نور امید را در دل باز نشستگان تامین‌اجتماعی خاموش کرد به‌طوری‌که بر اساس این بخشنامه با حذف حق‌بیمه از اضافه‌کار کارمندان دولت تحت پوشش تامین‌اجتماعی، حقوق بیش از یک‌میلیون بازنشسته 20 تا 40درصد کاهش می‌یابد. 17تیرماه سال‌جاری معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری بخشنامه‌ای را امضا و ابلاغ کرد مبنی بر اینکه حق‌بیمه از اضافه‌کار کارکنان دولت که از بیمه تامین‌اجتماعی برخوردارند حذف شود که این مصوبه از 31شهریور نیز اجرایی شد.

براساس این بخشنامه محاسبه اضافه‌کار در پاداش پایان‌خدمت و حقوق بازنشستگان نخواهد بود و براساس قوانین سازمان تامین‌اجتماعی حقوق بازنشستگی مساوی مجموع پرداختی دوسال پایان‌خدمت تقسیم بر ماه‌های این دو سال است و این به این معنی است که کارمندانی که 30سال تمام از حقوق و اضافه‌کارشان هفت درصد کسر شده با این ابلاغیه جدید، کاهش حقوق در دوران بازنشستگی خواهند داشت. کارمندانی که در حال حاضر ماهانه هفت درصد از حقوقشان به‌عنوان حق‌بیمه کسر و به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز می‌شود با ابلاغیه قانون جدید، پس از بازنشستگی با کاهش 20 تا 30درصدی حقوق مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه حقوق بازنشستگی افراد تحت پوشش تامین‌اجتماعی در مقایسه با نهادهای دیگر پایین است با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد.

 معاون فنی و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی نیز ضمن مخالفت با اجرای این بخشنامه در مورد کاهش حقوق بازنشستگان گفت: این قانون شامل حال افرادی که در گذشته بازنشسته شده‌اند نمی‌شود اما افرادی که از این پس بازنشسته شوند حقوقشان به‌طور متوسط با توجه به پرداختی‌هایی که دارند، کم خواهد شد.

محمد حسین‌زاده با اشاره به اینکه بخشنامه جدید معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری به ضرر بازنشستگان است، گفت: این بخشنامه شامل پرسنل رسمی دولت که تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی می‌شوند است. ما از ابتدا مخالف این قانون بودیم اما با بخشنامه جدید دولت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

منبع:شرق-7مهر

بیکاری1500کارگرطی2سال گذشته دراستان اردبیل

به گزارش7مهرتسنیم بنقل از ،‌ حسین منوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در 2 سال گذشته 1 هزار و 500 کارگردر استان اردبیل به دلایل مختلف بیکار شده‌اند.

بنابهمین گزارش، براساس آخرین آمارگیری ها در استان اردبیل بیش از 60 هزار و 825 نفر بیکار شناسایی شده که البته در این دو سال می تواند بر این آمار افزود.

گزارشی از مشکلات یک راننده حادثه دیده

علیرضا توسلی راننده سامانه پنج که در مورخ 93/05/19 در محل کار دچار حادثه ناشی از کار شده و استخوان روی پای راستش دچار شکستگی شده و 45 روز استراحت پزشکی داشته می‌گوید:

بعد از حادثه به دلیل درد شدید پا توسط مددکاری به بیمارستان شماره دو منتقل شدم و بعد از سیر مراحل پزشکی، پای مرا آتل بستند و برای تکمیل گزارش حادثه دوباره مددکاری من را به سامانه برد. و پس از اتمام کار اداری از مسئول شیفت درخواست کردم برای عظیمت به منزل وسیله نقلیه تهیه نماید ولیکن ایشان امتناع نمود. ناگریز تاکسی گرفتم و خودم را به منزل رساندم.

پیگیری‌های درمان و استراحت پزشکی را به سختی انجام دادم و در مورخ  93/05/25 که به بیمارستان رفته بودم از مددکاری هم آمدند و فقط صد و پنجاه هزار تومان به من دادند در حالیکه فقط هزینه آنروز بیمارستان صد هزار تومان بود.

به‌غیر از آنروز پس از اینکه نسبت به عدم رسیدگی مددکاری تلفنی گلایه کردم. یکبار نیز در منزل به عیادت آمدند. ولیکن با وجود اینکه به دلیل حادثه ناشی از کار به ناگاه هزینه های زیادی به من تحمیل شده بود حتی مدیریت حاضر نشد به من مساعده پرداخت نماید.

این سوء مدیریت وعدم رسیدگی به کارگران در حالی رخ می‌دهد که مدیریت شرکت واحد برای موضوعات غیر ضروری مربوط به مدیران ریخت و پاش‌های فراوان دارد.

مرجع:سایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه-5-

مهر/93

مرگ کارگر 24 ساله در مرند براثرریزش آوار

کارگر جوان 24 ساله ساختمانی که در حال انجام عملیات ساختمان در شهرستان مرند بود، بر اثر ریزش آوار در دم فوت کرد.

به گزارش7مهرفارس،علی طاحونی فرمانده انتظامی شهرستان مرند در این باره گفت: بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان مرند مبنی بر ریزش آوار ساختمان در یکی از محلات شهرستان مرند، بلافاصله عوامل انتظامی کلانتری 11 این شهرستان بلافاصله در محل حضور یافتند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر دیگر نیز از کارگران ساده ساختمان، در کوی تربیت سرگرم انجام عملیات ساختمانی بوده‌اند ناگهان بر اثر ریزش ساختمان در زیر آوار می‌مانند و از نواحی سر و صورت و نواحی مختلف بدن دچار صدمه و آسیب می‌شوند که توسط اکیپ امدادی اورژانس به بیمارستان رازی مرند انتقال وتحت مداوا قرار گرفت.

هفتم مهرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.