اخباروگزارشات کارگری7دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری7دی1393

– بهنام در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا دچار خونریزی شدید معده شد

– احضار7نماینده کارگران اخراجی معدن طلای آق دره توسط دادستان تکاب

– اقدام به خودکشی سه کارگر اخراجی معدن طلای آق‌دره

– وزارت کار صلاحیت نماینده کارگران نانوایی‌های سنندج را تایید نکرد

– تجمع ۶۰ نفر از کارگران پارسیلون در مقابل تامین اجتماعی خرم آباد

– عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری تبریز

– نظر مجلس تعیین کننده مجرمیت سعید مرتضوی

– جدول نرخ بیکاری در 43 کشور

-جان باختن29 کارگر در حوادث ناشی از کار در کردستان

– مرگ کارگر جوان در سقوط از ارتفاع 8 متری

– مرگ کارگر در دستگاه بزرگ بتون ساز

اطلاعیه شماره ۴۱ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده

بهنام در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا دچار خونریزی شدید معده شد

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

امروز شنبه ۶دی‌ماه اعتصاب غذای بهنام ۲۴ روزه شد که به دلیل ضعف جسمانی و مدت طولانی اعتصاب غذا بهنام دچار خونریزی شدید معده شد اما همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد.

امروز مسئولان زندان  به بهنام گفتند ما می‌خواهیم تو را به بند زندانیان سیاسی انتقال بدهیم اما قاضی خدابخشی با این امر مخالفت کرده و اظهار داشته میتوانید بهنام را به هر بند دیگری انتقال دهید غیر از بند زندانیان سیاسی که به همین منظور مسئولان زندان امروز ساعت ۳ بعد از ظهر بهنام را به بند ۲ سالن ۱۲ که محل نگهداری زندانیان خطرناک می‌باشد انتقال دادند اما بهنام به مسئولان زندان اعلام کرد تا زمانیکه به بند زندانیان سیاسی بازگردانده نشود و به وضعیت بیماری و پرونده او رسیدگی نکنند کما کان به اعتصاب غذا ادامه میدهد. 

کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده ضمن محکومیت تمامی‌ فشار‌ها بر کارگران و فعالین کارگری زندانی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی‌ کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است. 

ششم دی‌ ماه ۱۳۹۳

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده آقای محمود صالحی ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.behnam.ebrahimzadeh@gmail.com
komitehbehnam1.blogfa.com

احضار7نماینده کارگران اخراجی معدن طلای آق دره توسط دادستان تکاب

امروز7دی تمامی 7نماینده کارگران اخراجی معدن طلای آق دره توسط دادستان تکاب برای ارائه توضیحات احضار شدند.

به گزارش7دی ایلنا،بدنبال تجمع روز6دی ماه کارگران معدن طلای آق دره دراعتراض به اخراج 350نفرازهمکارانشان،قرار بود ظهر امروزجلسه ای در بخشداری تخت سلیمان برای رسیدگی به وضعیت کارگران اخراجی برگزار شود، این جلسه برگزار نشده است.

به گفته کارگران معدن آق‌دره ، تمامی هفت کارگر اخراجی که قرار بود به نمایندگی از سایر اخراج شدگان گان در این جلسه شرکت کننده توسط دادستان تکاب برای ارائه توضیحات احضار شده و به همین دلیل جلسه مورد نظر برگزار نشده است.

اقدام به خودکشی سه کارگر اخراجی معدن طلای آق‌دره

سه نفر از کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره در استان آذربایجان غربی، شب گذشته (شنبه) در محوطهٔ معدن دست به خودکشی زدند.

به گزارش7دی ایلنا،بنقل ازکارگران این معدن،حوالی ساعت ۸ شب گذشته، سه نفر از کارگران اخراجی معدن طلای آق دره در شهرستان تکاب که اسامی دو نفر از آنان بنامهای، «ی. ک» «ی. ر» است تحت فشار روحی وارده شده در اعتراض به از دست دادن شغلشان اقدام به خود کشی کردند.

براساس گفته‌های کارگرانی که در معدن حضور داشته‌اند؛ شب گذشته یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحت در بیمارستان شهدای تکاب از ناحیه شکم مورد جراحی قرار گرفت که هم اکنون در بخش عمومی بیمارستان بستریست اما دو کارگر دیگر که جراحتشان سطحی بود بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

اقدام به خودکشی کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره در حالی است که صبح روز گذشته گروهی از کارگران این واحد معدنی در اعتراض به اخراج ۳۵۰ نفر از همکارانشان در محوطه این معدن تجمع کرده بودند؛ این تجمع تا ساعت هشت شب ادامه داشت و پس از آن کارگران مورد نظر که صبر و تحمل خود را از دست داده بودند اقدام به خودکشی کردند.

به گفته کارگران این معدن با وجود آنکه روز گذشته برخی مسئولان شهرستان تکاب برای پیگیری موضوع درجمع کارگران اخراجی معترض حضور داشتند اما در ‌‌نهایت کارفرما توجهی به خواسته‌های تجمع کنندگان نکرد.

بنا به گزارش همین منبع، یکی از این سه کارگر به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

او که در حال حاضر در بیمارستان شهدای تکاب بستری است گفت: صبح دیروز من و تعدادی از کارگران اخراجی در اعتراض به از دست دادن شغلمان در محوطه معدن تجمع کردیم که به دلیل بی‌اعتنایی کارفرما این تجمع تا حوالی ساعت ۸ شب به طول انجامید.

وی که به دلیل شدت جراحت به سختی سخن می‌گفت؛ افزود: با مشاهده این وضعیت در یک لحظه تصمیم گرفتم که به زندگی خود خاتمه دهم برای همین یک تکه شیشه را برداشته و به شکم خود فرو کردم از اتفاقات بعدی چیز در ذهنم نیست و زمانی هوشیاری خود را بدست آورم که دربیمارستان بستری بودم.

او گفت: به من گفته شده است که به دلیل شدت جراحت وارده همان دیشب در بیمارستان از ناحیه شکم مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ام.

این کارگر اخراجی در خصوص شرایط شغلی خود گفت: چند سالی است که در این معدن با حداقل حقوق بصورت فصلی مشغول کارم اما هیچگاه احساس امنیت شغلی نکردم و این موضوع که هرلحظه امکان اخراج شدن وجود دارد نه تنها من بلکه سایر کارگران را آزار می‌داد.

وی گفت: در لحظه حادثه احساس کردم وضعیت شغلی وسرنوشت خانواده‌ من و سایر همکاران اخراج شده برای کسی مهم نیست و برای همین تصمیم گرفتم که به زندگی خود خاتمه دهم.

این کارگر اخراجی معدن آق‌دره همچنین گفت: شنیده‌ام برخی مسئولان اقدام به خودکشی من را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که حادثه دیشب نتیجه مشکلات روحی وروانی من بوده است که از قبل داشته‌ام اما باید بگویم که اینطور نیست، من هیچ سابقه روانی ندارم وچنین ادعایی کذب است.

او که در ادامه مدعی شده بود دریافتی کارگران معدن طلای آق‌دره چیزی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی است؛ افزود: کارگران این معدن با حداکثر کار حداقل حقوق (پایه حقوق) را می‌گیرند و هیچ گونه مزایای دیگری به آنها پرداخت نمی‌شود.

این کارگراخراجی افزود: برای فردی مانند من که با یک فرزند کوچک ساکن یک روستای دور افتاده وبدون امکانات‌ است، از دست دادن شغل و محل درآمد به معنی گرسنگی اعضای خانواده‌است.

وی ادامه داد: پیش از این حدود ۵ سال از سر ناچاری به تهران رفته بودم وبرای تامین معاش خانواده‌ام در یکی از شهرداری‌های بکار خدماتی مشغول بودم، وقتی به استخدام معدن درآمدم همه دلخوشی من این بود که در کنار خانواده‌ام هستم.

وزارت کار صلاحیت نماینده کارگران نانوایی‌های سنندج را تایید نکرد

وزارت کار صلاحیت «یدالـله صمدی»، نماینده کارگران نانوایی‌های سنندج را در انتخابات بازرسان انجمن صنفی کارگران خباز این شهرستان تایید نکرد.

آقای صمدی که هم اکنون دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج و حومه است گفت: اداره کار از کاندیداتوری من در انتخابات بازرسان انجمن صنفی کارگران خباز سنندج و حومه به بهانه آنکه دو سال سابقه بیمه متوالی ندارم ممانعت کرده است.

او افزود: رد صلاحیت من به بهانه نداشتن دو سال سابقه بیمه متوالی در حالی اتفاق افتاده است که آیین نامه چگونگی «تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی عملکرد انجمن‌های صنفی و کانونهای مربوطه» درباره رد یا تایید صلاحیت کاندیدا‌های این تشکل‌های کارگری سکوت کرده است.

این فعال کارگری ادامه داد: این بهانه حتی با ماده ۳ دستورالعمل مربوط به انتخاب نماینده کارگران مغایر است. داشتن تابعیت ایران، داشتن حداقل بیست و دو سال سن، داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن و آشنایی به امور محوله، نداشتن سابقه محکومیت کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی گردد، نداشتن سمت مدیریت در واحد و برخورداری از صداقت و امانت و عدم اشتهار به فساد اخلاقی از جمله شروط این ماده برای تایید صلاحیت نمایندگان کارگران است.

صمدی گفت: آخرین شرط این ماده برای تایید صلاحیت نمایندگان کارگران می‌گوید کاندیدا باید کارگر‌‌ همان واحد بوده و دارای حداقل دو سال تمام سابقه کار متوالی یا متناوب در‌‌ همان واحد باشد، مگر در مورد واحدهایی که کمتر از دو سال سابقه فعالیت دارند.

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج و حومه در ادامه بیان کرد: بنابراین می‌بینیم داشتن دو سال سابقه بیمه متوالی برای تایید صلاحیت در انتخابات انجمن‌های صنفی در هیچ جای قانون کار و دستور العمل‌های مربوطه ذکر نشده است اما این بهانه را به عنوان دلیل رد صلاحیت بنده اعلام کرده‌اند.

او افزود: از طرفی بیش از ۴ ماه است که اسامی سایر کاندیدا‌ها را به اداره کار تحویل داده ایم اما این اداره تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌ است.

این فعال کارگری تصریح کرد: مدیرکل سازمان‌‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار مدتی پیش اعلام کرده بود که رویکرد این وزارتخانه، عدم دخالت در تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی است اما سخنان او به طور کامل با عملکرد وزارت کار در تضاد است چون که این وزارتخانه با آنکه مقاوله نامه‌های ۸۷ و ۹۸ ILO را پذیرفته است در قبال تشکل‌های کارگری خودساخته و مستقل بر اساس این مقاوله نامه‌ها عمل نمی‌کند و حاضر به رسمیت شناختن این دست از تشکل‌های کارگری نیست.

صمدی در پایان از نهادهای دولتی خواست که دید خود را نسبت به تشکل‌های کارگری تغییر دهند چرا که فعالان کارگری بر اساس قوانین موجود در کشور فقط خواستار زندگی انسانی‌تر هستند.

منبع:ایلنا-7دی

تجمع ۶۰ نفر از کارگران پارسیلون در مقابل تامین اجتماعی خرم آباد

جمعی از کارگران کارخانهٔ پارسیلون خرم آباد که مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه ویژه‌ای سخت و زیان آور بودن مشاغل آنهاست در مقابل اداره تامین اجتماعی خرم‌آباد تجمع کردند.

به گزارش7دی ایلنا،یکی از تجمع کنندگان عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما شرکت پارسیلون به تامین اجتماعی و سرگردانی کارگران بازنشستهٔ این شرکت را دلیل این تجمع عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۸۰ نفر از کارگران کارخانهٔ پارسیلون که دارای مشاغل سخت و زیان آور هستند در مرحلهٔ بازنشستگی قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن  ۴ درصد حق بیمهٔ‌ ‌ای که کارفرما ملزم به پرداخت آن است هنوز تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

وی گفت: قرار بود با صدور آیین نامه جدید تامین اجتماعی مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اوضاع بهتر شود اما عملا برای کارگران پارسیلون این اتفاق نیفتاد.

این کارگرگفت: ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی تصریح می‌کند که اساسا کارگر نباید پیگیر پرداخت شدن حق بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی باشد چرا که قانون از یکسو کارفرما را ملزم به پرداخت حق بیمه کرده و از سوی دیگر به سازمان اختیار داده است که واریز شدن حق بیمه کارگران را مطالبه کند.

وی اضافه کرد: با این حال تامین اجتماعی با این دستگاه عریض و طویل از کارگر می‌خواهد که خودش برود و حقش را از کارفرما بگیرد، این در حالیست که هر گونه اعتراضی به کارفرما ممکن است به اخراج کارگران منجر شود. به همین دلیل ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا به تامین اجتماعی بگوییم فکر ی به حال ما کند و خودش پیگیر مطالباتمان باشد.

این کارگر افزود: مدتهاست که علی رغم پیگیری‌های انجام شده، در کارخانه پارسیلون کارگران مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بین شرکت و تامین اجتماعی سرگردان هستند چرا که از یکسو کارفرما حاضر به پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی نیست و از سوی مقابل سازمان تامین اجتماعی نیز برای وصول این طلب هیچ اقدامی نمی‌کند.

به گفتهٔ این کارگران، چندی پیش جلسه‌ای در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که در آن رییس سازمان تامین اجتماعی خرم آباد متعهد شد تا در ازای دریافت سند مالی معتبر از کارفرمای پارسیلون با بازنشستگی پیش از موعد ۷۰ کارگر مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور موافقت کند.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون سازمان تامین اجتماعی تنها با بازنشستگی ۱۰ تا ۱۲ کارگر مشمول موافقت کرده است و سایر کارگران همچنان سرگردان هستند.

ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی تاکید می‌کند که تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود، همچنین به موجب آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور کارفرمایان مشمول موظف هستند تا بابت بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول ۴ درصد حق بیمه اضافی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری تبریز

کارگران برخی مناطق شهرداری تبریز یلدا را بدون حقوق ماهانه سپری کردند.

عضو شورای شهر تبریز گفت: منصفانه نیست در حالیکه حق‌الجلسه اعضا شورا و مدیران شهرداری بیشتر شده است، کارگران شهرداری در شب یلدا حقوق ماهانه‌شان را نگرفته باشند.

  به گزارش 7دی فارس ،وی با انتقاد از عدم پرداخت حقوق کارگران بعضی مناطق شهرداری تبریز اظهار داشت: متاسفانه تعویق دستمزدها در سازمانی اتفاق می‌افتد که حقوق مدیرانش افزایش یافته و به تازگی اعضایش را با هواپیمای چارتر به جنوب فرستاده است.

وی خطاب به اعضای دیگر شورا گفت: حالا سئوال من این است که چرا چنین مجموعه‌ای با این هزینه‌ها، حقوق این افراد را که رقم زیادی هم نیست نداده است.

نظر مجلس تعیین کننده مجرمیت سعید مرتضوی

وکیل مدافع جمعی از کارگران شاکی از رییس وقت سازمان تامین اجتماعی گفت: مجرم بودن یا نبودن سعید مرتضوی به اظهارنظر مجلس بستگی دارد.

به گزارش 7دی ایرنا، مصطفی ترک همدانی روز یکشنبه در پایان جلسه بازپرسی رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران افزود: پرونده در جلسه امروز به یک نقطه قابل قبولی رسیده است و مقام قضایی به این حجت رسید که اگر اجازه ای برای پرداخت از اموال و وجوه در اختیار سازمان تامین اجتماعی به خارج از سازمان وجود نداشته باشد، این عمل یقینا مجرمانه است.

وی اضافه کرد: بازپرس پرونده با توجه به دفاعیات متهم و برای رفع تردید قرار است از مجلس استفساریه ای بگیرد.

ترک همدانی مضمون کلی این استفساریه را اینگونه عنوان کرد که مجلس شورای اسلامی نظر دهد که آیا سازمان تامین اجتماعی می تواند از اموال و وجوه خود به خارج از سازمان با اذن هیات مدیره پرداخت کند.

وکیل مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار با استناد به ماده 104 قانون سازمان تامین اجتماعی گفت: تنها ماده جزایی این قانون است که می گوید کسانی که به صورت غیرقانونی از صندوق تامین اجتماعی پول برداشت می کنند از دو حال خارج نیستند

وی ادامه داد: طبق این ماده جزایی این افراد یا تصرف قانونی داشته اند و یا مرتکب اختلاس شده اند

ترک همدانی با بیان اینکه با توجه به موارد گفته شده فعلا بحث آخرین دفاع منتفی است گفت: بازپرس می خواهد بداند که برداشت این پول با اذن هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مجاز است یا نه.

وی خاطرنشان کرد: اگر که مجلس بگوید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اجازه پرداخت پول این سازمان را به کسی که خواست داشته باشد، پس رییس سابق سازمان تامین اجتماعی متهم و گنهکار نیست.

جدول نرخ بیکاری در 43 کشور

در حالیکه وضعیت بازار کار در برخی کشورها مانند تایلند با 0.8 درصد و سنگاپور با 1.9 درصد در شرایط عالی قرار دارد؛ بیکاری در آفریقای جنوبی 25.4 درصد، اسپانیا 24 درصد و در یونان نیز 25.9 درصد است.

به گزارش 7دی مهر، بررسی جدیدترین تغییرات نرخ بیکاری در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که وضعیت بیکاری در برخی مناطق مانند یونان با 25.9 درصد و اسپانیا با 24 درصد؛ همچنان در شرایط نامناسب قرار دارد.

همچنین این نرخ در آفریقای جنوبی 25.4 درصد و نرخ برآوردی برای ایران نیز به میزان 18.1 درصد است. نرخ بیکاری در منطقه یورو 11.5 درصد شده و از آنسو در برخی مناطق مانند نروژ با 3.7 درصد، سوئیس 3.2 درصد، هنگ کنگ 3.3 درصد و مالزی با 2.7 درصد؛ شرایط مناسب تری در بازار کار حاکم است.

وضعیت مناسب نرخ بیکاری در برخی کشورهای دیگر مانند سنگاپور با 1.9 درصد، کره جنوبی 3.2 درصد، تایلند 0.8 درصد و ژاپن با 3.6 درصد نیز قابل مشاهده است.

جدول نرخ بیکاری در 43 کشور

(درصد)

کشور

نرخ بیکاری

کشور

نرخ بیکاری

ایران

18.1

سوئیس

3.2

آمریکا

5.8

عربستان

5.6

چین

4.1

ترکیه

10.1

ژاپن

3.6

استرالیا

6.2

بریتانیا

6

هنگ‌کنگ

3.3

کانادا

6.5

هند

8.8

حوزه یورو

11.5

اندونزی

5.9

اتریش

5.1

مالزی

2.7

بلژیک

8.5

پاکستان

6.2

فرانسه

10.5

سنگاپور

1.9

آلمان

6.7

کره‌جنوبی

3.2

یونان

25.9

تایوان

3.9

ایتالیا

12.6

تایلند

0.8

هلند

8

آرژانتین

7.5

اسپانیا

24

برزیل

4.7

چک

7.1

شیلی

6.6

دانمارک

5

کلمبیا

8.4

مجارستان

7.4

مکزیک

4.8

نروژ

3.7

ونزوئلا

7

لهستان

11.3

مصر

13.1

روسیه

4.9

سوئد

7.5

آفریقای‌جنوبی

25.4

  • جان باختن29 کارگر در حوادث ناشی از کار در کردستان

مدیر روابط کار اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان از فوت 29 نفر در حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 18 کارگر در بخش ساختمانی بوده‌اند. 

به گزارش 7دی فارس ، جلسه کمیسیون عمران شورای این شهر بعد از ظهر امروز با محوریت بررسی مشکلات کارگران و استادکاران سنندجی، برگزار شد.

در این جلسه مدیر روابط کار اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: آمار حوادث رخ داده برای کارگران ساختمانی بالا است.

محمدسعید جهان بین افزود: در سال 92 در حدود 238 مورد حوادث ناشی از کار در سطح استان به ما گزارش شد که 184 مورد از این تعداد مربوط به بخش ساختمانی است.

وی با اشاره به فوت 29 کارگر در سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار 18 مورد از متوفیان را مربوط به بخش کارگران ساختمانی عنوان کرد و گفت: هدف ما تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های کارگری و انجمن‌ها و تشکیل کانون‌ها در درازمدت است.

مرگ کارگر جوان در سقوط از ارتفاع 8 متری

صبح امروزسقوط کارگر 24 ساله ای در محل گودبرداری در منطقه غرب تهران، جنت آباد، خیابان ایرانشهر، مرگ وی را در پی داشت.

به گزارش 7دی پایگاه خبری 125، به گفته عباسعلی میرالی رئیس ایستگاه 94 آتش نشانی تهران، کارگر جوانی درلبه محل گودبرداری به عمق 8 متر مشغول کار بود به داخل گودبرداری و بر روی میلگردها سقوط کرد.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل، خود را به فرد حادثه دیده رساندند که پس از معاینه اولیه توسط عوامل اورژانس، فوت وی تایید شد.

مرگ کارگر در دستگاه بزرگ بتون ساز

صبح امروز،کارگر جوانی بر اثر سقوط به داخل دستگاه بتون ساز در یک شرکت تولیدی بتون، واقع در جاده ساوه، نرسیده به بزرگراه آزادگان ،جان خود را از دست داد.

به گزارش 7دی پایگاه خبری 125، به بزرگراه آزادگان حاضر شدند و عملیات خود را آغاز کردند.

حسین حسین بیگی معاون منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از لحظات ابتدایی این حادثه در صحنه حضور داشت در این خصوص ابراز داشت: یکی از کارگران شرکت سرگرم کار بود که به دلایل نامعلومی از قسمت فوقانی یک دستگاه بتون ساز(بچینگ) و ارتفاع 7 متری به پایین و داخل مخزن این دستگاه سقوط کرد و بین دیواره و ماسه های داخل مخزن مدفون شد.

وی با اشاره به این که این کارگر در زیرمقداری زیادی ماسه به عمق چهار الی پنج متر دفن شده بود و فقط پاهایش در زیر مخزن دستگاه دیده می شد، افزود: کارگران قبل ازحضور آتش نشانان برای نجات جان فرد مذکور و خارج کردن وی با استفاده از دستگاه هوا برش قسمتی از بدنه دستگاه را بریده بودند که تلاش آنان بی نتیجه بود واین فرد همچنان درزیر خروارها ماسه مدفون مانده بود.

معاون عملیات در ادامه اظهارداشت: آتش نشانان و نجاتگران با ایمن سازی محل حادثه و با استفاده از تجهیزات لازم پس از تلاش فراوان و تخلیه ماسه از اطراف پیکر این کارگر توانستند او را از داخل دستگاه بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دهند.

حسین بیگی با بیان این که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است.تصریح کرد: عوامل اورژانس بلافاصله به بررسی وضعیت مصدوم پرداختند و پس از انجام معاینات اولیه متاسفانه مرگ وی را تایید و اعلام کردند.

هفتم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.