اخباروگزارشات کارگری5مهر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری5مهر1393

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

وثیقه سنگین برای مرخصی پزشکی یک ماه ،برای رضا شهابی

– فشارهای غیر مستقیم پیمانکاران برای ساکت کردن کارگران

– اعتصاب900 کارگرکارخانه واگن پارس اراک

– اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا یازدهمین روزراپشت سرگذاشت

– حمایت رانندگان سرویس معدن سنگرود از کارگران اعتصابی

– تجمع کارگران شهرداری منطقه یک اهواز دراعتراض به۳ ماه حقوق معوقه

– کارگران قطار شهری اهواز با وعده ۲۰ روزه به اعتصاب خاتمه دادند

– عدم پرداخت بیش از2سال حقوق کارگران کارخانه کاشی تبریزکف مرند

– استراحت‌گاه (کمپ) کارگران در عسلویه فاقد امکانات بهداشتی ورفاهی استاندارد

– برخورد اتوبوس سرویس ایران خودرو با ستون آهنی کنار جاده ، جان راننده را گرفت

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

وثیقه سنگین برای مرخصی پزشکی یک ماه ،برای رضا شهابی

رضا شهابی راننده زحمت کش و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که بهنگام دستگیری و انتقال به زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بر اثر ضربات ماموران دچار آسیب دیدگی شدید شد و در طی 5 سال زندان آسیب دیدگی اش بدتر شد،بالاخره پس از دوندگی های بسیار همسر ایشان در سال گذشته گردن و حدود یکماه قبل از ناحیه مهره های کمر مورد عمل جراحی سنگین قرار گرفت و هم اکنون در بیمارستان بستری است .

بنا به توصیه اکید پزشک معالج و به دلیل سنگین بودن عمل جراحی قرار بود ایشان به مدت 3ماه درمان و معالجه را بیرون از زندان ادامه دهد و دوران استراحت را تحت نظر پزشکان در منزل طی کند، اما به همسر شهابی که دوندگی های بسیاری در این رابطه انجام داده مراجع قضایی گفته اند که باید 200 میلیون تومان وثیقه برای مدت یکماه مرخصی تهیه کند ، با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی و مستاجر بودن این کارگر زندانی تهیه این وثیقه برای نامبرده بسیار سخت و مشکل می باشد .

سندیکای کارگران شرکت واحد هم صدا با عموم رانندگان و کارگران کماکان ضمن اعلام نارضایتی از این وضعییت تحمل ناپذیر برای وی و  خانواده اش از مسئولان قضایی می خواهند به در خواست های آقای رضا شهابی و خانواده او توجه نموده و آزادی بدون قید و شرط و احقاق حقوق پایمال شده کارگری وی را هر چه زودتر به سرانجام برسانند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

5 مهر ماه 93

فشارهای غیر مستقیم پیمانکاران برای ساکت کردن کارگران

نماینده کارگران یک واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در واکنش به محکومیت چهار کارگر پتروشیمی رازی، به افشای آنچه «فشارهای غیر مستقیم پیمانکاران برای ساکت کردن کارگران» می‌خواند پرداخت.

به گزارش5مهرایلنا،این فعال کارگری که خواست نامش محفوظ بماند گفت: بعضی کارفرمایان با وارد آوردن فشار کاری غیرمستقیم سعی در کنترل و یا «از میدان به‌ در کردن نمایندگان کارگری» دارند.

وی ادامه داد: کارفرما با درنظر گرفتن «تخصص» هر یک از نمایندگان کارگری به‌صورت ناملموس تلاش می‌کند تا آنان را با اهداف خود همسو می‌کند.

به گفته این فعال کارگری، نمایندگان کارگرانی که از مهارت فنی بالایی برخوردارند بیشتر در معرض این‌گونه فشارهای ناملموس کارفرمایان قرار دارند و فعالان دیگر که دارای مهارت‌های برنامه‌ریزی – دفتری هستند، کمتر از سوی کارفرما زیر فشار قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارهای فنی نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارند زیرا اتلاف تجهیزات و نیروی انسانی در این بخش هزینه سنگینی دارد؛ کارفرما با علم به این موضوع با کاهش زمان انجام کار فشار روانی ناشی از اتمام کار را بر نماینده کارگران افزایش می‌دهد و در این شرایط چنان‌چه خطایی (ناشی از خستگی در کار) روی دهد، کارفرما می‌تواند نماینده کارگران را در قبال بخشش و یا چشم‌پوشی وادار به مماشات (نرمش) در قبال خواسته‌های صنفی کارگران کند.

این فعال کارگری در تشریح ابعاد دیگر این موضوع گفت: کارفرمایان در برخی از مواقع نیز با پیشنهاد دادن پست‌های بالا به نمایندگان یا فعالان کارگری سعی در پیشبرد اهداف خود و یک‌دست کردن فضای کارگری همراه با منافع خود دارند.

به گفته این فعال کارگری پست بالا‌تر مزایای حقوقی و دستمزد بالاتری را به‌همراه دارد و طبعا نماینده کارگران را در انتخاب وسوسه می‌کند.

این فعال کارگری در خاتمه ضمن بیان بخش دیگری از شیوه‌های تلویحی به سکوت واداشتن نمایندگان کارگران ادامه داد: در جلسات نمایندگان کارگری – کارفرمایی که محل ارتباط دوجانبه برای پی‌گیری مطالبات صنفی کارگران است، بالای برگه صورت‌جلسات جمله «حفاظت اطلاعات منطقه» نوشته شده است که به‌گونه‌ای غیرمستقیم به نمایندگان کارگران این مفهوم را می‌‌رساند که رونوشتی از تمامی گفتگوهای جلسه به مراجع امنیتی ارسال می‌شود.

 اعتصاب900 کارگرکارخانه واگن پارس اراک

نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک صبح امروز (شنبه ۵ مهر) در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق دست از کار کشیدند.

کارگران واگن پارس در ساعاتی که در بلوار آیت الله اراکی تجمع کرده بودند، یک باند از این بلوار را بسته بودند. این کارگران ، حضور پلیس و ماموران امنیتی در محل تجمع را پرشمار توصیف کرده‌اند اما برخورد خشنی با کارگران معترض گزارش نکرده‌اند.

به گزارش 5مهرایلنا، این کارگران که در خیابان مجاور محوطه  کارخانه تجمع کرده‌اند به تعویق حقوق تیر، مرداد و شهریور ماه امسال معترض‌اند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض در تجمع صبح امروز با سردادن شعارهایی، خواستار استعفای مدیران این واحد تولیدی شده‌اند.

گفتنی است کارگران واگن پارس یکبار دیگر در ماه گذشته دست از کار کشیده بودند اما اعتصاب‌شان به دنبال توافق نمایندگان کارگران با کارفرما و فرماندار پایان یافت.

یکی از کارگران‌‌ همان زمان گفته بود کارگران به تعویق حقوق دو ماه گذشته (تیر و مرداد ماه امسال) و تاخیر در پرداخت حق بیمه، عیدی و پاداش معترضند.

بنا به گزارش همین منبع، تجمع نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی مذاکرات نمایندگان کارگران با «حسن بختیاری»، فرماندار این شهرستان به محوطه کارخانه منتقل شد.

فرماندار اراک ساعاتی پیش در تجمع کارگران واگن پارس در بلوار آیت الله اراکی، خیابان مجاور محوطه این واحد تولیدی حاضر شده است و قول داده که مشکلات صنفی کارگران را حل کند.

بر اساس این گزارش، کارگران اعتصابی در پی وعده‌های فرماندار تصمیم گرفته‌اند به محوطه کارخانه بازگردند و اعتراض صنفی‌شان را در داخل کارخانه ادامه دهند.

بنابهمین گزارش،کارگران واگن پارس در ساعاتی که در بلوار آیت الله اراکی تجمع کرده بودند، یک باند از این بلوار را بسته بودند. این کارگران ، حضور پلیس و ماموران امنیتی در محل تجمع را پرشمار توصیف کرده‌اند اما برخورد خشنی با کارگران معترض گزارش نکرده‌اند.

یکی از این کارگران با اشاره به حاضر شدن فرماندار در جمع کارگران معترض، گفت:فرماندار برای همکاری در ۳ موضوع پرداخت به موقع حقوق، اجرای قانون طبقه بندی مشاغل و رسیدگی به وضعیت کلی کارخانه قول مساعد داده است.

او در ادامه با اشاره به خلف وعده‌ مدیرعامل واگن پارس، گفت: در جلسه‌ای که در پی اعتراضات صنفی ماه گذشته کارگران این واحد تولیدی در شورای تامین شهرستان اراک برگزار شده بود، کارفرما متعهد شده بود ضمن پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران، قانون طبقه بندی مشاغل را تا پایان سال در این واحد تولیدی اجرا کند.

او در عین حال تاکید کرد با گذشت چندین هفته از جلسه یاد شده، نه تنها حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت نشده است، بلکه کارفرما برای اجرای قانون طبقه بندی مشاغل نیز اقدامی نکرده است.

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا یازدهمین روزراپشت سرگذاشت

کارگرکارخانه کاشی گیلانا:چگونه است که کارگران برای مطالبه حقوق صنفی خود با تهدید روبرو می‌شوند اما مسببین بی‌عدالتی‌هایی که به کارگران تحمیل شده و آنان را ناچار به اعتراض کرده است، نه تنها مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند بلکه حمایت می‌شوند؟

امروز شنبه، در یازدهمین روز از آغاز اعتصاب کارگران کاشی گیلانا، معترضین با چشم‌پوشی از شرایطی که در ابتدا اعلام کرده بودند (پرداخت کامل ۱۶ ماه حقوق معوقه)، شرط خاتمه موقت این اعتراض صنفی را پرداخت حقوق معوقه سال جاری اعلام کردند.

به گزارش 5مهر ایلنا، کارگران کاشی گیلانا همچنان دست از کار کشیده و در محوطه این واحد تولیدی تجمع کرده‌اند. یکی از کارگران معترض گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های پرس، پخت، کوره، رنگ، لعاب، بسته بندی و… کار می‌کنند خواستار دریافت حداقل حقوق و پرداخت حق بیمه سال جاری برای تمدید دفترچه‌های درمانی‌شان و تامین امنیت شغلی‌شان پس از خاتمه اعتصاب هستند.

این کارگر در تشریح مطالبات سال جاری کارگران گفت: کارگران کاشی گیلانا از اردیبهشت ماه سال جاری که کارفرمای جدید وارد کارخانه شده است ۶۵۰ هزار تومان حقوق مردادماه، ۱۸۰ هزار تومان حقوق تیر ماه و یک ماه کامل حقوق شهریورماه را دریافت نکرده‌اند؛ علاوه بر آن بیمه تامین اجتماعی ماههای فروردین، خرداد، تیر، مرداد و شهریور به تعویق افتاده است.

کارگر کارخانه کاشی گیلانا درباره مطالبات گذشته کارگران از کارفرمای قبلی این کارخانه گفت: پرداخت مطالبات گذشته کارگران (پیش از اردیبهشت ماه سال جاری) از کارفرمای سابق کارخانه، به کارفرمای جدید انتقال یافته و کارفرمای جدید طبق صورت جلسه شورای تامین متعهد به پرداخت تعهدات مدیر قبلی است.

به گفته وی؛ کارخانه کاشی گیلانا در شهرستان رودبار استان گیلان بیش از ۱۶۰ کارگر دارد که به جز تعداد کمی، همگی طی یازده روز گذشته در تمامی تجمعات صنفی حاضر بوده‌اند.

این کارگر همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران کاشی گیلانا توضیح داد: با وجود اینکه کارفرما ماهانه ۷ درصد از کل حقوق کارگران بابت پرداخت بیمه تامین اجتماعی کسر می‌کند اما از ۴ سال پیش پولی به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و میزان بدهی کارفرما به تامین اجتماعی به بیش از ۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی، بخش دیگری از مطالبات کارگران کاشی گیلانا مربوط می‌شود به کارگران بازنشسته که از سال ۹۰ تا سال ۹۳ در این کارخانه بازنشسته شده‌اند. این کارگران بازنشسته هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمتشان را از کارفرما بگیرند. در ضمن مقرری بازنشستگی این ۷۰ کارگر به دلیل افزایش بدهی‌های کارفرما به تامین اجتماعی هنوز برقرار نشده است.

این کارگر تاکید کرد: ما مجبور به اعتراضیم چون تنها راه باقی مانده برای وصول مطالبات‌مان اعتراض کردن است.

او با اشاره به احضار و بازداشت کوتاه‌مدت هشت نفر از کارگران در روز 30 شهریور، ادامه داد: چگونه است که کارگران برای مطالبه حقوق صنفی خود با تهدید روبرو می‌شوند اما مسببین بی‌عدالتی‌هایی که به کارگران تحمیل شده و آنان را ناچار به اعتراض کرده است، نه تنها مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند بلکه حمایت می‌شوند؟

حمایت رانندگان سرویس معدن سنگرود از کارگران اعتصابی

کارگران معترض معدن زغال سنگ سنگرود امروز (5 مهر) نیز در ششمین روز از آغاز اعتصابات کارگری، همچنان با توقف تولید در مقابل ساختمان اداری معدن تجمع کرده‌اند.

امروز شنبه، در ششمین روز از دور دوم اعتراض صنفی ۳۱۰ کارگر معدن سنگرود، ایلناطی گزارشی از تعویق بیش از ۴ ماه از مطالبات حقوقی ۱۰ راننده سرویس رفت‌ و برگشت روزانه کارگران این معدن خبر داد.

برپایه این گزارش،دستمزد ۱۰ راننده سرویس کارگران معدن سنگرود که وظیفه حمل کارگران از معدن به شهرهای رشت، قزوین، لوشان، منجیل، رستم آباد، و دو منطقه فاراب و خورگام عمارلو را بر عهده دارند از ۴ ماه پیش پرداخت نشده است.

به تعویق انداختن مطالبات رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران، حربه‌ای بود که کارفرما برای جلوگیری از حضور کارگران در اجتماع صنفی شان در نظر گرفته بود.

مطالبات این تعداد راننده بر اساس مسیرهای معین شده از مبلغ ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است، و قرار شده است آنان به خدمات رسانی به کارگران تا وصول مطالباتشان ادامه دهند.

این گزارش می افزاید،تا به امروز وعد‌های مسئولان محلی، شهرستانی و حتی استانی برای تحقق خواسته‌ای کارگران معدن سنگرود تو خالی بوده و صرفا آنان برای حفظ جایگاه‌شان از دخالت در امور صنفی کارگران خودداری می‌کنند.

بنابهمین گزارش،کارگران اعتصابی معدن سنگرود تصمیم گرفته‌اند در صورت ادامه بی‌توجه‌‌ای‌ها، اعتراضات خود را در خارج از معدن ادامه دهند.

تجمع کارگران شهرداری منطقه یک اهواز دراعتراض به۳ ماه حقوق معوقه

تاخیر در پرداخت حقوق قانونی کارگران خدماتی باعث شد روز گذشته (۴مهر ماه) جمع زیادی از کارگران در مقابل ساختمان شهرداری منطقه یک اهواز دست به تجمع بزنند.

یکی از کارگران خدمات شهری منطقه یک اهواز از تعویق سه ماه حقوق ۲۵۰ کارگر، به دلیل کمبود منابع مالی خبر داد.

به گزارش5مهرایلنا،این کارگر خدماتی شهری اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «مروارید درخشان» کار می‌کند، گفت: شرکت پیمانکاری «مروارید درخشان» حدود ۲۵۰ کارگر خدماتی در منطقه یک اهواز دارد که پرداخت حقوق آنان سه ماه به  تاخیر افتاده است.

او با بیان اینکه معوقات حقوقی این تعداد کارگر مربوط به ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال جاری می‌شود، درباره سایر مطالبات کارگران افزود: با وجود تعویق سه ماه حقوق در سال جاری، سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته کارگران نیز هنوز به آنان پرداخت نشده است.

وی افزود: تاخیر در پرداخت حقوق قانونی کارگران خدماتی باعث شد روز گذشته (۴مهر ماه) جمع زیادی از کارگران در مقابل ساختمان شهرداری منطقه یک اهواز دست به تجمع بزنند.

به گفته این کارگر؛ تاخیر در پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکتهای پیمانکاری زیرمجموعه شهرداری اهواز، عامل اصلی تعویق حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز است.

این کارگر خدماتی شهرداری اهواز با بیان اینکه کارگران به دلیل نداشتن امنیت شغلی و ترس از اخراج قدرت بیان مشکلاتشان را ندارند و در صورت اعتراض تهدید به اخراج می شوند، افزود: پیش از این نیز در تاریخ دهم آذر ماه سال گذشته حدود ۴۰ نفر از کارگران خدماتی شهرداری منطقه یک اهواز در اعتراض به قراردادهای غیر قانونی کار و ۵ ماه حقوق معوقه، تجمع کرده بودند.

کارگران قطار شهری اهواز با وعده ۲۰ روزه به اعتصاب خاتمه دادند

اعتصاب کارگران پیمانی قطار شهری اهواز (مترو) صبح امروز (شنبه ۳ مهر) در پی وعده‌ یکی از مدیران شرکت پیمانکاری مبنی بر پرداخت معوقات کارگران در ۲۰ روز آینده پایان یافت.

به گزارش5مهر ایلنا، یکی از مدیران شرکت کیسون (پیمانکار قطار شهری اهواز) صبح امروز در پنجمین تجمع حدود ۱۵۰ کارگر قطار شهری اهواز در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی حاضر شد و به کارگران قول داد حقوق ۴ ماه گذشته آنان را طی ۲۰ روز آینده (حوالی ۲۵ مهر) پرداخت می‌کند.

او در عین حال وعده داد در روزهای آینده، یک میلیون تومان را به عنوان مساعده به حساب کارگران پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، کارگران در پی وعده‌های پیمانکار اکنون به اعتصابشان خاتمه داده‌اند و از ساعت ۱۰ صبح امروز به کار خود بازگشته‌اند.

گفتنی است کارگران پیمانی قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق چندین ماهه حقوق از دوشنبه هفته گذشته (۳۱ شهریور) دست از کار کشیده بودند.

کارگران این مجموعه پیش‌تر در بهمن ماه سال ۹۱، آذر ماه پارسال و خرداد سال جاری در اعتراض به تعویق چندین ماهه حقوقشان تجمع کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شرکت پیمانکاری کیسون در پایان هر یک از تجمعات یاد شده، شماری از کارگران فعال در این اعتراضات صنفی را به بهانه‌های غیر صنفی اخراج کرده است.

لازم به ذکر است حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان در شیفت صبح و ۱۰۰ نفر دیگر در شیفت شب به کار گرفته می‌شوند. همچنین ۱۰۰ کارگر این پروژه عمرانی به صورت روزمزد کار می‌کنند که اکثرا از کارگران با سابقه و اخراجی به شمار می‌آیند. مابقی کارگران قطار شهری اهواز در بخش‌های اداری این پروژه عمرانی کار می‌کنند.

عدم پرداخت بیش از2سال حقوق کارگران کارخانه کاشی تبریزکف مرند

کارگر کارخانه کاشی تبریزکف مرند :جلساتی که با حضور مسئولان تشکیل می شود بیشتر در جهت منافع کارفرماست و تاکنون خیری برای کارگران نداشته است.

کارگران کارخانه کاشی تبریزکف مرند، بیش از 2 سال است که برای مطالبه حقوق عقب افتاده خود در خیابان ها و مقابل فرمانداری سرگردان هستند و ای کاش هایشان -به یک رویا در زندگی تبدیل شده اند.

 به گزارش 5مهرشبستان،یکی از کارخانه ها که کارگران آن بیش از 2 سال است که حقوق دریافت نکرده اند، کارخانه «کاشی تبریزکف مرند» است. در این گزارش گوشه ای از مشکلات و مطالبات کارگران این کارخانه را که تاکنون در «کف» خیابان ها مانده است، مطرح می کنیم.

 قطع حق بیمه کارگران

جواد داداش لو، نماینده کارگری کارخانه کاشی تبریزکف مرند، با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه اظهار داشت: مطالبات کارگران این کارخانه از سال 1391 به بعد پرداخت نشده که کارگران را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

 وی افزود: با پیگیری های متعددی که انجام شد مطالبات چندماه پرداخت شد، اما از آغاز سال جدید به بعد، تنها یک ماه حقوق فروردین ماه پرداخت شده است.

 داداش لو تاکید کرد: حق بیمه کارگران شاغل این کارخانه، از خردادماه امسال قطع شده و هم اکنون کارگران در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی با مشکل بیمه مواجه هستند.

 نماینده کارگری کارخانه کاشی تبریز کف مرند همچنین عنوان کرد: در مراجعات مکرر به فرمانداری مرند، تنها کاری که مسئولان برای ما کردند این بوده که گفتند صبر و تحمل کنید، اما کارگران در این شرایط گرانی و مالی، بیش از این نمی توانند صبر کنند.

 وی گفت: کارگران شدیدا با مشکل مواجه هستند، بسیاری از قبوض آب و برق منازل کارگران پرداخت نشده، که در برخی موارد شاهد قطعی آب و برق منازل هستیم و شرکت آب و برق نیز با کارگران همکاری نمی کند.

 داداش لو با اشاره به تعداد کارگران این شرکت اظهار داشت: برخی از کارگران این شرکت، بازنشسته شدند اما در کل حدود 218 نفر در این کارخانه کار می کنند.

نماینده کارگری کارخانه کاشی تبریزکف مرند ادامه داد: مدت 20 روز است که به علت عدم خرید مواد اولیه، هیچ تولیدی در کارخانه نداریم و کارگران این کارخانه تنها حضور فیزیکی دارند و در شیفت های خود در کارخانه حاضر می شوند.

 وی تصریح کرد: مدیرکارخانه نیز در پاسخ به مطالبات چندساله کارگران می گوید نقدینگی نداریم در آینده درست می شود اما آینده ای که از آن سخن می گویند، با گذشت 2 سال هنوز نرسیده است.

داداش لو با انتقاد از عدم توجه فرمانداری ویژه مرند به مشکلات کارگران اظهار داشت: جلساتی که با حضور مسئولان تشکیل می شود بیشتر در جهت منافع کارفرماست و تاکنون خیری برای کارگران نداشته است.

 نماینده کارگری کارخانه کاشی تبریزکف مرند افزود: آخرین تجمع کارگران 2 هفته پیش مقابل فرمانداری شهرستان مرند صورت گرفت، اما پس از آن هیچ گونه تجمعی نداشتیم و صبر کردیم، اما هیچ گونه رسیدگی تاکنون صورت نگرفته است.

 مانع ادامه تحصیل فرزندم شدم

حسین منوچهری، یکی از کارگران کارخانه کاشی تبریزکف مرند،  گفت: 2 سال است که حقوق خود را دریافت نکرده ایم و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می داریم.

 وی افزود: من خارج از ساعات کاری، به جوشکاری می پردازم تا شکم زن و بچه ام را سیر کنم، اما باز در تامین مخارج زندگی مانده ام، برای من جای سوال است کارگرانی که مثل من شغل دیگری ندارند، چگونه امور خود را می گذرانند.

 این کارگر کارخانه تبریزکف مرند، تاکید کرد: کارگران این کارخانه با سختی زندگی می کنند و امروز تنها منبع دریافتی شان، یارانه هایی است که دولت پرداخت می کند، در واقع آن ها با سیلی، صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

 منوچهری ادامه داد: فرزند بزرگترم امسال باید وارد دانشگاه می شد اما به دلیل عدم تامین مخارج، از ورود فرزندم به دانشگاه جلوگیری کردم، فرزند دیگرم هم که به تازگی وارد مدرسه می شود، هنوز موفق نشده ام لباس و کیف و کفشش را تهیه کنم.

جوان کارگری که زیر بار ازدواج نمی رود

رسول عهدنو، نیز با گلایه از وضع نابسمان کارگران اظهار داشت: من به اتفاق دو تن از فرزندانم، کارگر هستیم، اما با نان و پنیر زندگی خود را سپری می کنیم.

 وی با اشاره به اینکه دارای سه فرزند هستم، افزود: یکی از فرزندام 28 ساله، یکی 25 ساله و سومی کوچکتر از آن هاست، فرزند بزرگ ترم زیر بار ازدواج نمی رود و معتقد است با این وضع درآمد و کار، قادر به تامین مخارج زندگی نیست و حق هم دارد.

استراحت‌گاه (کمپ) کارگران در عسلویه فاقد امکانات بهداشتی ورفاهی استاندارد

یکی از کار‌شناسان ایمنی و بهداشت کار منطقه پارس جنوبی اعلام کرد: پیمانکاران منطقه در تهیه و تدارک استراحتگاه‌های کارگری کوتاهی می‌کنند.

به گزارش5مهرایلنا،این کار‌شناس ایمنی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: کارفرمایان اصلی اتاقک‌هایی را به عنوان استراحت‌گاه (کمپ) در اختیار پیمانکار قرار می‌دهند و پیمانکاران باید با مجهز کردن آن‌ها به امکانات رفاهی استاندارد و کافی  فضای سالمی برای زندگی کارگران فراهم کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر استراحت‌گاه باید به ۵ یا ۶ نفر اختصاص یابد، اظهار داشت: متاسفانه در این اتاقک‌ها بیش از ۹ نفر جای داده می‌شوند که با توجه به فضای کم اتاقک‌ها امکان استراحت بعد از کار سخت و طولانی کارگران بسیار نامناسب تلقی می‌شود.

به گفته این کار‌شناس ایمنی استاندارد یک استراحت‌گاه سالم عبارت‌ است از: استقرار تخت‌خواب به‌شمار افراد مستقر در اتاق‌ که به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات موذی انجام می‌شود؛ استقرار سیستم استحمام مناسب، تهیه آب نوشیدنی استاندارد و به دلیل گرمای منطقه تهیه یخ؛ نصب دستگاه تهویه مطبوع، یخچال، تلوزیون، چوب لباسی و جاکفشی.

وی با بیان این‌که نحوه «استقرار و اسکان کارگران» توسط کارفرمای اصلی باید کنترل شود، ادامه داد: این موضوع با بی‌توجهی کارفرمایان رو به رو بوده و آنان خود را فقط مقید به «تامین اتاقک» می‌دانند.

وی با اشاره به این‌که پیمانکار برخی وسایل ابتدایی را در اختیار کارگران قرار نمی‌دهد، گفت: کارگران خود اقدام به تامین  وسایلی چون تلویزیون می‌کنند.

این کار‌شناس ایمنی با نامناسب خواندن وضعیت سرویس‌های بهداشتی و استحمام کارگران در استراحتگاه‌ها گفت: در بازدید از این مراکز مشاهده شده در حمام‌‌ها شیرآب و دوش‌ها خراب است که استفاده از آن‌ها را با سختی روبه‌رو می‌کند؛ سرویس‌های بهداشتی نیز از بهداشت کامل برخوردار نیستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: در کنار معوقات مزدی که اغلب شرکت‌های پیمان‌کاری منطقه پارس جنوبی گرفتار آن هستند، امکانات رفاهی – آسایشی نامناسب بر روحیه و انگیزه کارگران تاثیر منفی می‌گذراد.

 برخورد اتوبوس سرویس ایران خودرو با ستون آهنی کنار جاده ، جان راننده را گرفت

برخورد اتوبوس سرویس ایران خودرو با ستون آهنی کنار اتوبان مخصوص کرج ، صبح امروز پنجم مهرماه ٩٣ ، باعث فوت راننده اتوبوس شد.

 به گزارش5مهرمرکز اورژانس تهران، صبح امروز پنجم مهرماه ، ظاهرا اتوبوس پس از پیاده کردن کارمندان شرکت ایران خودرو، در حال بازگشت بوده است که با ستون آهنی دور برگردان اتوبان تصادف کرده است.

شدت این برخورد به حدی زیاد بوده است که راننده اتوبوس در دم جان سپرده است.

بنابر گزارش تکنسین حاضر در صحنه تصادف ، بعلت شدت تصادف،  راننده در کابین حبس شده بود که سریعا با کمک عوامل آتش نشانی از داخل اتوبوس خارج شد اما متاسفانه بعلت شدت آسیب وارده به ناحیه سر و خونریزی شدید  ، فوت کرده بودند.

پنجم مهرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.