اخباروگزارشات کارگری3بهمن1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری3بهمن1393

– کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:

برای لغو حکم ناعادلانه بهنام ابراهیم زاده و آزادی او از زندان، تلاش و مبارزه کنیم!

-دررابطه با آزادی فردین میرکی:

* آزادی «فردین میرکی»از اعضای کمیته هماهنگی

* فردین میرکی آزاد شد

* پیام تبریک به مناسبت آزادی فردین میرکی

– کانون متحد کارگری «کمک» از خواست به حق کارگران معترض ایران خودرو حمایت می کند

– کارگر فلزکار از ایران خودرو گزارش می دهد:

– جمعی از کارگران کارخانه فنرسازی زر تهدید به اخراج شدند

– ا ز اعتصاب آموزگاران در شهرهای مختلف حمایت می کنیم!

– کارنامه اشتغال‌زایی دولت های نهم،دهم ویازدهم = 0

– پیام سندیکا شماره ششم به زبان انگلیسی ( مسنجر) منتشر شد!

– معادن حاجی آباد درمعرض حوادث ناگوار

– مرگ دلخراش یک کارگر شرکت رنگسازی در جاده قدیم کرج

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:

برای لغو حکم ناعادلانه بهنام ابراهیم زاده و آزادی او از زندان، تلاش و مبارزه کنیم!

………

بهنام به دلایل مختلف از جمله وضعیت نامناسب جسمی و روحی ناشی از اعتصاب غذای طولانی و دوری از خانواده، که هم اکنون شرایط ویژه ای را به لحاظ درگیری با بیماری نیما فرزندش سپری می کنند، هم اکنون در شرایط خیلی مساعدی نیست. این مسئله که در یک چنین شرایط سخت و نگران کننده ای نمی تواند در کنارفرزند دلبندش باشد سخت او را دلگیرکرده و آزار می دهد. هر پدری قطعاً تمایل دارد در چنین شرایط ی در کنار فرزند خود باشد و از او دلجویی و پرستاری کند. شرایط ویژه بهنام فعالیت های ما را برای لغو حکم زندان مجدد وی و آزادیش دو چندان می کند. باید با همه ی توان به یاری او بشتابیم و از هر طریق ممکن به عوامل سرمایه برای آزادی وی از زندان فشار وارد نمائیم. باید از همه ی کارگران، وجدان های آگاه و بیدار جامعه و افکارعمومی سرتاسر جهان بخواهیم که ازهر طریق ممکن برای آزادی وی تلاش کرده و به حامیان سرمایه در این مورد فشار وارد نمایند. بهنام ابراهیم زاده و خانواده اش در شرایط موجود به یاری و پشتیبانی ما و همه ی مردم کارگر و آزاده جهان نیاز دارند. باید به هر طریق ممکن به یاری وی بشتابیم و از دردها و آلام او بکاهیم.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن اعلام حمایت از بهنام ابراهیم زاده و دفاع از خواست های فوری و برحق وی در زندان، خواهان آزادی بدون قید و شرط این عزیز و تمامی کارگران و زندانیان سیاسی و عقیدتی که تنها به خاطر اعتقادات و باورهای خود در دفاع از کارگران و توده های مردم ستمدیده و استثمار شده در زندان به سر می برند می باشد. کمیته هماهنگی همچنین از همه ی کارگران، تشکل های کارگری و نهادهای مدافع حقوق این طبقه در سرتاسر دنیا می خواهد که در حد توان به دفاع از این فعال کارگری و تمامی کارگران در بند و زندانیان سیاسی بپردازند.

لینک متن کامل:

http://komitteyehamahangi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2041:1393-11-03-08-12-00&catid=14:1389-12-23-23-57-18&Itemid=27

آزادی «فردین میرکی»از اعضای کمیته هماهنگی

بنا به گزارش رسیده پنجشنبه 2/11/ 93 در ساعت 5 بعد از ظهر، فردین میرکی،فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری پس از دو ماه بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و پیگیریهای مداوم خانواده و فعالین کارگری، سرانجام با تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد گردید. لازم به ذکر است که این فعال کارگری مورد استقبال خانواده، دوستان و جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری شهر سنندج قرار گرفت.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن تبریک آزادی فردین میرکی به خانواده و تمامی کارگران و فعالین کارگری خواهان آزادی تمامی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی در بند می باشد.

فردین میرکی آزاد شد

بر طبق اخبار واصله، فردین میرکی از فعالین کارگری سنندج که در روز تجمع به نفع کوبانی توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود، پس از مدتها بازداشت آزاد شد.

کانون مدافعان حقوق کارگر، آزادی این فعال کارگری را به خانواده ایشان و به خانواده بزرگ فعالین کارگری تبریک میگوید.

اطلاعیه شماره ۳۳ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

پیام تبریک به مناسبت آزادی فردین میرکی

کارگران ، تشکل‌های کارگری

همانگونه که مطلع هستید در چند ماه گذشته بسیاری از فعالین کارگری و اعضای کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در شهر سنندج احضار ، بازداشت و بازجویی شدند که فردین میرکی فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری هم یکی‌ از این فعالین بود که روز شنبه اول آذر ماه ۱۳۹۳ از طرف ماموران اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و بعد از گذراندن ۲ ماه بازداشت امروز پنج شنبه ۲ بهمن ماه با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن تبریک و شاد باش به خانواده فردین میرکی خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی‌ کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

دوم بهمن ۱۳۹۳

کانون متحد کارگری «کمک» از خواست به حق کارگران معترض ایران خودرو حمایت می کند

همراه با کارگران معترض ایران خودرو، به دست اندر کاران تعیین دستمزد هشدار می دهیم که فاصله ی طبقاتی در این سرزمین، به زیان کارگران، هر روز در حال افزایش است. دستمزد پایین تا عمق خانه های مان را متاثر نموده، فرزندان مان را تحقیر و کانون خانواده هامان را متزلزل کرده است؛ از این رو درد مشترکی را که کارگران ایران خودرو فریاد می زنند، فریاد خود و حمایت از آنان را وظیفه ی طبقاتی خود می دانیم. همچنین تحدید و تهدید کارگران معترض را قویا محکوم کرده و خواستار حمایت همه ی زحمتکشان، از این حق مسلم کارگران معترض هستیم؛ چرا که باور داریم نان مان در گرو عمل مشترک طبقاتی ست.

کانون متحد کارگری «کمک»

1393-10-21

https://kmkoomak.wordpress.com/

کارگر فلزکار از ایران خودرو گزارش می دهد:

پس ار خاتمه یافتن مشروط اعتصاب غذا در ایران خودرو و اعلام کتبی رسیدگی به خواسته های کارگران توسط مدیریت ، یک هفته ای است که مدیریت به سرپرستان سالن های تولیدی اعلام کرده اند که هر سالن با انتخاب 2 نماینده جهت اجرا کردن طبقه بندی مشاغل به مدیریت معرفی گردند. این ترفند در حالی صورت می گیرد که کارگران ایران خودرو اصلی ترین خواسته اشان افزایش حقوق بوده است. مدیریت با سرگرم کردن کارگران به طبقه بندی مشاغل می خواهد تا آخر اسفند موضوع افزایش حقوق را در سایه قرار دهد. هوشیار باشیم هم طبقه بندی مشاغل را اجرایی کنیم و هم موضوع افزایش 30 درصدی حقوق را دنبال کنیم.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک 1/11/1393

جمعی از کارگران کارخانه فنرسازی زر تهدید به اخراج شدند

این کارگران که بعضاً سوابق کارشان به پانزده سال می رسد، در پی اعتراضات چندین هفته پیش به وضعیت حقوق و آکورد که با اعتصاب و تجمع جلوی ساختمان مرکزی مدیریت همراه بود، تهدید به اخراج شده اند.

به گزارش2بهمن طبقه دات کام،این تهدید تنها سه هفته بعد از قول مساعد مدیران می گذرد؛ آنها از کارگران در روز دوم اعتصابشان که خط تولید را از کار انداخته بودند خواهش کردند و به آنها قول دادند که پیگیر مطالباتشان باشند. مدیران در برگه ای در حضور نمایندگان کارگران نوشته ای را به عنوان قول به کارگران داده بودند که در آن افزایش آکورد و تمدید قراردادها تا پایان خرداد 94 تضمین شده بود.

در روز سه شنبه 30 دی که قرارداد کارگران باید تمدید میشد، تاریخ اتمام قراردادها 29 اسفند 93 نوشته شده بود و قرارداد برخی از کارگران به علت نامعلوم حاضر نبود. وقتی که ایشان علت را جویا شدند به آنها گفته شد به دلیل اغتشاش و بی نظمی قرارداد آنها تمدید نخواهد شد!

فنرسازی زر در سال1343 تحت لیسانس شرکت آلمانی Bruning Huvs به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد.

در سال 1375 شرکت اقدام به نصب و بهره برداری از ماشین آلات تولید فنر پارابولیک نموده و در حال حاضر نیز خط تولید میل موجگیر و تورشن بار انواع خودرو نصب و راه اندازی شده است. درتاریخ29/11/75 شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و متعاقب آن سهام شرکت در بازار بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است و در سال 82عمده سهم از سهام شرکت که متعلق به شرکت رنا ( عام ) بود به گروه خودرو سازی سایپا انتقال یافت.

کارگران زر درصدد اعتصاب جدید و اعتراض به شرایط کارخانه هستند.

ا ز اعتصاب آموزگاران در شهرهای مختلف حمایت می کنیم!

در دو روز اخیر آموزگاران در شهرهای مختلف نسبت به مسایل رفاهی خود دست به اعتصاب و اعتراض زده اند که بخشی از آن را سایت کانون صنفی معلمان ایران پوشش داده است. ما ضمن حمایت ازخواسته های این آموزگاران  توجه کانون صنفی معلمان ایران را به این موضوع جلب می کنیم که در روزهای پایانی سال موضوع دستمزدهای سال آینده دغدغه همه مزدبگیران است و آنگونه که در گفتار معاون رییس جمهور و شخص رییس جمهور مشاهده می شود از تورم تک رقمی در اسفند ماه صحبت می شود و این به معنای افزایش دستمزدهایی با 9 درصد در ذهن مسوولین مربوطه است. آیا وقت آن نرسیده که موضوع دستمزدها را به حرکتی واحد تبدیل کنیم.

 روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک 3/11/1393

کارنامه اشتغال‌زایی دولت های نهم،دهم ویازدهم = 0

اشتغال‌زایی در 10سال گذشته صفر بوده و این مسئله باعث شده تا بیکاری فارغ التحصیلان نگران کننده شود، برای خروج از این وضعیت باید سالیانه 800 هزارتا یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

به گزارش 3بهمن مهر، آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد تعداد بیکاران مطلق کشور 2 میلیون و 500 هزارنفر و تعداد افرادی که در معرض بیکاری قرار دارند یک میلیون و 800 هزارنفر است. همچنین بیشترین تعداد بیکاران مربوط به گروه سنی زیر 30 سال می شود و طبق اعلام مقامات دولتی، حدودا یک میلیون و 200 هزارنفر از کل بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشیکل می دهد.

نرخ بیکاری جوانان 2 برابر نرخ عمومی کشور و بیکاری زنان متقاضی شغل کشور نیز تا 40 درصد است؛ از اینرو بیکاری و تقاضا برای شغل به عنوان یکی از مهم ترین خواسته ها و نیازهای خانوارهای ایرانی شناخته می شود؛ موضوعی که دولت یازدهم در دوره فعالیت یک و نیم ساله خود قادر به حل آن نبوده است.

طی سالهای گذشته، دولت ها از موضوع بیکاری و تقاضاهای شغل در کشور به عنوان یک سوژه تبلیغاتی استفاده کرده و بیشتر از اینکه در زمینه کاهش بیکاری اقدامات موثری را انجام داده باشند، درباره آن سخن گفته شده و وعده داده اند.

بنابراین بیکاری در طول دو دهه گذشته به یک مسئله جدی و دغدغه برای خانواده ها تبدیل شد و با ناتوانی دولت ها در حل کامل آن، امروز کشور با انباشت تقاضا برای کار مواجه است و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار با دشواری ها و مسائل فراوانی روبرو هستند.

توقف اشتغال زایی جدید در 10 سال گذشته

مسئولان وزارت کار می گویند در صورتی که کشور بخواهد از بیکاری خارج شود و به نیازهای شغلی جوانان پاسخ مناسبی بدهیم، سالیانه بین 800 هزار تا یک میلیون شغل باید ایجاد شود؛ اما مقامات دولت یازدهم معتقدند در 10 سال گذشته تقریبا هیچ شغل موثری به اقتصاد کشور اضافه نشده است.

تنها در دو دولت سابق کشور، آمارهای فراوانی از ایجاد سالیانه 2 میلیون و 500 هزار شغل جدید در کشور ارائه شد، اما کارشناسان اقتصادی و بازار کار معتقدند در شرایطی که کشور دچار رکود شدید بوده و نرخ رشد اقتصادی منفی بوده است، چگونه دولت می توانست میلیون ها فرصت شغلی ایجاد کند؟

پیام سندیکا شماره ششم به زبان انگلیسی ( مسنجر) منتشر شد!

در آن می خوانیم :

سرپیام به نقل از پیام سندیکای شماره 34، آذرماه 1393

اطلاعیه راه اندازی سایت سندیکای کارگران فلزکارمکانیک 

اعتراض صدها تن از رانندگان شرکت واحد مقابل شهرداری تهران

عضو کانون صنفی معلمان خبر داد: تعویق سه ماه «اضافه تدریس» قریب به نیم میلیون معلم

اعتصاب در معدن زغال سنگ سنگرود

گزارش کارگر فلزکار از ایران خودرو

حمایت سندیکای کارگران فلزکارمکانیک از اعتصاب کارگران ایران خودرو

کاهش نظارت بر ایمنی کارگران به دلیل افزایش سرعت کار در پارس جنوبی

نابودی قانون کار و تامین اجتماعی ، الویت سرمایه داری

دم خروس یا قسم ……در گفتار سخنگوی وزارت کشور: هیچ منعی برای تجمعات صنفی کارگران وجود ندارد

معادن حاجی آباد درمعرض حوادث ناگوار

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد از معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه در بیشتر معادن منطقه با ورود به معدن اقدام به استخراج سنگ و فروش غیرقانونی می‌کند و تعطیلی معدن عملا هیچ مشکلی حل نمی‌کند، اظهارکرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار باید چاره اندیشی و تمهیدات لازم توسط دستگاههای ذیربط صورت پذیرد.

به گزارش3بهمن ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «قاسمی افشار»، با بیان اینکه تعداد ۱۳ معدن در حوزه شهرستان حاجی آباد فعال هستند و علی رغم صعب العبور بودن مسیر بیشتر معادن و با توجه به اهمیت ایمنی در معادن، از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۲۲ مورد بازرسی از معادن این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: وضعیت ایمنی معادن منطقه کوهشاه مناسب نیست و نواقص عمده موجود در این معادن موجب عدم بهره برداری بسیاری از آنهاست و ورود اهالی منطقه به معدن و برداشت غیراصولی توسط آنان، عدم انجام عملیات استخراج طبق اصول فنی و مهندسی، محصور نکردن معدن و نقاط حادثه خیز، عدم تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، احتمال ریزش، عدم حضور مسوول ایمنی در معدن و عدم وجود علائم هشدار دهنده از جمله نواقص عمده موجود در معادن این شهرستان است.

مرگ دلخراش یک کارگر شرکت رنگسازی در جاده قدیم کرج

صبح یکم بهمن،نگهبان یکی از شرکت های رنگ سازی در کیلومتر 15جاده قدیم کرج پس از اتمام شیفت نگهبانی خود در حال مراجعه به منزل بود که زیر چرخ های کامیون رفت و به طرز دلخراشی فوت کرد.

به گزارش 3بهمن پایگاه خبری پلیس، مشاهدات ماموران حکایت از آن داشت که نصیر از نگهبانان یکی از شرکت های رنگ سازی در جاده قدیم کرج است که پس از اتمام شیفت نگهبانی در حال مراجعه به منزل بوده که  زیرچرخ کامیون بنز اکتور سفیدرنگ که به صورت دنده عقب در حال حرکت بود به شدت مجروح و به طرز دلخراشی فوت شد.

سوم بهمن ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.