اخباروگزارشات کارگری27فروردین1394(همراه با ضمیمه ویژه اعتراض سراسری 27فروردین فرهنگیان)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری27فروردین1394(همراه با ضمیمه ویژه اعتراض سراسری 27فروردین فرهنگیان)

– انتقال ریبوار عبداللهی به زندان مرکزی سنندج!

– در محکومیت بازداشت آرام و فواد زندی

– رادیو ندا : عزم جزم کارگران ایران برای برگزاری روز جهانی کارگر

– دومین روزاعتصاب کارگران بخش استخراج معدنجو در اعتراض به شرایط سخت کار

– کارگران اخراجی کارخانه فارسیت دورودپس از3روزتجمع اعتراضی با وعده وزارت کار تهران را ترک کردند

– تجمع کارگران شهرداری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

-۹۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز طی ۴ ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند

– کارگرانی که محل کارشان با استانداری مازندران عوض شد

– مرگ کارگرنصاب پله‌برقی در پل هوایی مکانیزه خیابان بزرگمهر اصفهان

– تظاهرات کارگران رستوران های فست فود در آمریکا

انتقال ریبوار عبداللهی به زندان مرکزی سنندج!

ریبوار عبداللهی فعال کارگری که در دادگاه اولیه (شعبه یک) توسط قاضی سعیدی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود روز یکشنبه مورخ 22 فروردین 94 جهت اجرای حکم به شعبه 4 احضار و از آنجا به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

لازم به یاد آوری است که ریبوار در این مدت به حکم صادره معترض بوده و در دادگاه تجدید نظر استان کردستان بررسی و دوباره حکم یک سال زندان برای نامبرده ابقاء گرددید. نامبرده کارگر ساختمانی و دارای یک فرزند 6 ماهه می باشد.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم کردن حکم ریبوار عبداللهی خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط نامبرده و تمامی کارگران ، فعالین کارگری و زندانیان سیاسی دربند می باشد.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

26 فروردین 1394

اطلاعیه شماره ۴۲ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

در محکومیت بازداشت آرام و فواد زندی

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

روزی نیست که ما اخبار احضار ، تهدید و بازداشت فعالین کارگری را نخوانیم و نشنویم ، این بار هم در ادامه بازداشت‌ها آرام و فواد زندی از فالین کارگری شهر سنندج روز گذشته ۳ شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ظهر با یورش ماموران لباس شخصی‌ به منزل مادری آنها بازداشت و به مکان نا معلومی انتقال داده شدند.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکومیت بازداشت آرام و فواد زندی خواستار آزادی تمامی‌ فالین کارگری در بند است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

 بیست و ششم فروردین ۱۳۹۴

رادیو ندا : عزم جزم کارگران ایران برای برگزاری روز جهانی کارگر

شاپور احسانی راد، نماینده اخراجی کارگران پروفیل ساوه و عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در گفتگو با رادیو ندا با اشاره به اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا ، و با بیان اینکه ما کارگران کار می خواهیم، آزادی می خواهیم ، مسکن و امنیت کاری می خواهیم ؛ کارگران حق دارند تشکل و روزنامه خودشان را داشته باشند، گفت : ” روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) ما به خیابان خواهیم آمد و به تمام قوانین ضد کارگری و تمام حقوق های پایمال شده مان اعتراض خواهیم کرد!

لینک گفتگو:http://www.radioneda.de/2015/04/13/Ehsanirad150413.mp3

دومین روزاعتصاب کارگران بخش استخراج معدنجو در اعتراض به شرایط سخت کار

منابع کارگری در طبس از اعتصاب نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارگران پیمانی بخش استخراج شرکت معدنجو در اعتراض به شرایط جدیدی که کارفرما به تازگی وضع کرده است خبر می دهند.

به گزارش27فروردین ایلنا، از صبح دیروز چهارشنبه ۲۶فروردین ماه، نزدیک به 200 نفر از کارگران بخش استخراج معدنجو در طبس، در اعتراض به شرایط سخت به وجود آمده در بخش استخراج و بی‌توجهی کارفرما نسبت به سختی کار، دست از کار کشیده اند.

این کارگران که هنوز موفق به دریافت حقوق اسفند ماه خود نشده‌اند گفتند:هنوز حق عیدی و سنوات سال گذشته را به طور کامل دریافت نکرده‌اند و تسویه حساب کامل با آنها صورت نگرفته است.

به گفتهٔ این کارگران، یکی از دلایل اصلی  این اعتصاب،دستور کارفرما از ابتدای امسال درباره افزایش ساعت کار به ۶ ساعت در روز،  افزایش متراژ استخراج زغال از ۵ متر به ۶ متر بوده است، با این وجود قرار نیست میزان دستمزد کارگران افزایش پیدا کند.

یکی از کارگران در این باره گفت: علی رغم زیاد شدن متراژ استخراج حقوق کارگران‌‌ همان حقوق قبلی است و می‌گویند قرار نیست تغییری هم داشته باشد. این کارگر ادامه داد: مدیریت معدن به کارگران گفته است، اگر بخواهند با متراژ قبلی (۵ متر) کار کنند باید مالیات و نصف حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و اگر حاضر به پذیرش این شرایط نیستند «ساکشان را بردارند و از معدن بروند».

به گفتهٔ این کارگر، در شرایطی که حق تونل به کارگران تعلق نمی‌گیرد و کمترین میزان حق سختی کار نصیب کارگران می‌شود، افزایش متراژ استخراج بدون بالارفتن دستمزدظلم در حق کارگر است.

کارگران همچنین از بی‌توجهی اداره کار طبس به مشکلات کارگران معدنجو در دو روز گذشته گله کردند. یکی از کارگران در این باره گفت: از روز گذشته که کارگران دست از کار کشیده‌اند، هیچ کدام از مسولین اداره کار طبس به معدن نیامده‌اند تا ببینند کارگران چه خواسته‌ای دارند.

این کارگر همچنین از عدم انعقاد قرارداد جدید با کارگران از ابتدای سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون تنها یک برگه که اسم مان روی آن نوشته شده بود به ما داده‌اند که امضا کنیم در حالیکه این برگه اصلا برگهٔ قرارداد نبود. بنابراین اگر شرایط برای ادامه کار فراهم نشود و بیکار شویم هیچ حق وحقوقی به کارگران تعلق نمی‌گیرد چون اساسا قراردادی وجود ندارد.

کارگران می گویند، علی رغم سابقه های کاری بالایی که در این معدن دارند بسیاری از حقوق صنفی که باید از آن برخوردار باشند مانند تعطیل کاری و شب کاری به آنها پرداخت نمی شود.

لازم به ذکر است، شرکت معدنجو در طبس نزدیک به ۱۲۰۰ کارگر دارد که عمدتا غیربومی هستند و نزدیک به ۴۰۰ نفر از آن‌ها در بخش استخراج این معدن مشغول به کارند.

کارگران اخراجی کارخانه فارسیت دورودپس از3روزتجمع اعتراضی با وعده وزارت کار تهران را ترک کردند

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت فارسیت دورود که طی سه روز گذشته با سفر به تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل وزارت کار کرده بودند، با وعدهٔ بررسی درخواست‌هایشان از سوی مسولین وزارت کار و هلدینگ فارس خوزستان، شب گذشته ۲۶ فروردین ماه، به تجمع اعتراضی خود پایان دادند . راهی شهر خود شدند.

به گزارش27فروردین ایلنا،کارگران اخراجی فارسیت دورود گفتند:علی رغم امتناع مدیریت هلدینگ فارس خوزستان از پذیرش خواسته‌های کارگران، در جلسه‌ای که مجددا روز گذشته بین معاونین و قائم مقام وزیر کار، مدیریت هلدینگ فارس خوزستان و نمایندگان کارگران برگزار شد از کارگران خواسته شد یک هفته به شرکت فرصت دهند تا با تشکیل جلسهٔ هیئت مدیره درخواست‌های کارگران را مورد بررسی قرار دهد.

بازگشایی مجدد کارخانه و پرداخت حقوق ماهیانه به کارگران و یا قبول پرداخت سنوات به ازای سابقهٔ کار هر کارگر از جمله مطالبات مطرح شده از سوی کارگران فارسیت دورود است.

یکی از کارگران درباره جزییات این جلسه گفت: فعلا منتظریم ببینیم در این فرصت یک هفته‌ای کدامیک از درخواست‌های کارگران توسط مسولین مورد پذیرش قرارمی گیرد. این کارگر ادامه داد: امید کارگران بازگشایی مجدد کارخانه فارسیت دورود است اما اگر این امر محقق نشود باید نسبت به پذیرش درخواست دیگر کارگران مبنی بر پرداخت سنوات به ازای هر سال کار، موافقت شود تا بیش از این به مشکلات کارگران اضافه نشود.

تجمع کارگران شهرداری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

ایلنا طی گزارشی بتاریخ26فروردین از تجمع کارگران شهرداری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان،خبرداد.

براساس این گزارش،در روزهای اخیرکارگران شهرداری اهواز در اعتراض به تاخیر‌های دو تا سه ماهه‌ در پرداخت مطالباتشان مقابل شهرداری اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند.

۹۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز طی ۴ ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند

کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز که تعطیلات نوروز را بدون دریافت حقوق چهار ماه گذشته‌شان سپری کرده بودند، در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه هنوز دستمزدشان را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش27فروردین ایلنا، کارگران قطار شهری اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» فعالیت می‌کنند درحالی تعطیلات نوروز ۹۴ را سپری کردند که حقوق ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند سال گذشته را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند:علی رغم وعدهٔ کارفرما مبنی بر پرداخت مطالبات تا پایان اسفند سال گذشته در حال حاضر که بیست و هفت روز از فروردین ماه 94 می‌گذرد، هنوز تکلیف چهار ماه دستمزد معوقه کارگران مشخص نیست.

کارگران شرکت پیمانکاری کیسون با بیان اینکه پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است تصریح کردند: کارفرما روزهای پایانی اسفند ۹۳ با پی گیری کارگران تنها حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران را پرداخت کرده و حقوق 4 ماه گذشته هنوز پرداخت نشده است.

به گفته کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز، شرکت پیمانکاری کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند، کارگران که دارای سوابق کاری ۳ تا ۱۲ساله هستند در بخش‌های حفاری، تاسیسات، خدمات و حراست فعالیت می‌کنند، از وضعیت شغلی خود رضایت ندارند.

کارگران شرکت پیمانکاری کیسون همچنیناضافه کردند: کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه کارگران هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد و ما منتظریم شاید مسئولان استانی حرکتی از خود نشان دهند.

کارگرانی که محل کارشان با استانداری مازندران عوض شد

از حدود 6 ماه گذشته تجمع‌های زیادی در جلوی ساختمان سفید و نارنجی رنگ خیابان انقلاب شهرستان ساری شاهدیم، اینجا ساختمان استانداری مازندران است که هم‌اکنون سکان آن به‎دست کسانی است که از سوی دولت تدبیر و امید به اینجا آمدند.

به گزارش27فروردین بلاغ، شلوغی جلوی درب ورودی استانداری مازندران که در کنار پارک معروف به شهرداری ساری دیده می‌شود شاید در ابتدا تصور شود که این شلوغی به‌دلیل استفاده مردم از پارک است اما زمانی که نگاه‌‌های نگرانی‎ و پچ‎پچ‌های آنها را که با افراد در قالب حلقه‎های چندنفره مشاهده می‌کنی، تازه متوجه می‎شوی که آنها برای حل مشکل خود برای چاره آمدند و حوصله نگاه کردن به پارک، آب‎نما و تلویزیون قدیمی که در این پارک تعبیه شده را ندارند و حتی نگاهی به روزنامه‌های که در دکه مطبوعاتی در چندقدمی درب ورودی ساختمان سفید استانداری مازندران چیده شده است را هم ندارند.

هر 2 تا 3 روز تجمع دیده می‎شود شاید در زمان‎هایی که تحصن و تجمع تازه شروع شده بود استاندار، معاونان، مسئولان و رهگذران به این افراد توجه می‎کردند و وعده حل مشکلات آنها را می‎دادند اما اکنون دیگر مسئله عادی شده است تا حدی که دیگر کسی از آنها نمی‎پرسد، شما چه کسی هستید؟ با کی کار دارید؟ برای چه آمدید؟ کاری از دستم بر می‎آید؟ یا حتی فعلاً نمی‎توانم با شما نشست داشته باشم، بماند برای بعد و … .

اخراج کارگران از کار، ندادن حقوق و مزایا، نداشتن بیمه، مشکل مسکن و هزاران مسائل دیگر از قشر کارگران برای مسئولان استان عادی شده و گویا قرار است این قشر فعلاً دیده نشوند.

ندادن حقوق و مزایای 300 کارگر یک شرکت تولیدی مصالح ساختمانی در شرق مازندران و تحصن و تجمع این کارگران در جلوی این کارخانه در روزهای پایانی و ابتدایی سال، اخراج 600 کارگر واحدهای تولیدی قائم‌شهر در سال گذشته، بیکاری 150 هزار نیروی کار در استان، بیمه نبودن 30 هزار کارگر ساختمانی، همه و همه خبرهای ناخوشایندی از وضعیت اشتغال و کار در استان است.

مرگ کارگرنصاب پله‌برقی در پل هوایی مکانیزه خیابان بزرگمهر اصفهان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از جان باختن کارگر نصاب پله‌برقی در در پل هوایی مکانیزه خیابان بزرگمهر اصفهان خبر داد.

 به گزارش27فروردین فارس،بهزاد بزرگزاد اظهار کرد:کارگر نصاب پله‌برقی در میدان احمدآباد مشغول به کار بود که به دلیل عدم رعایت حفاظت از کارگاه دچار حادثه شد و در نهایت جان باخت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: صحنه دلخراشی از این حادثه در محل به وجود آمده بود که ظرف یک ساعت عملیات نیروهای این سازمان، محل پاکسازی شد.

تظاهرات کارگران رستوران های فست فود در آمریکا

هزاران تن از کارگران رستوران های فست فود در ایالات متحده آمریکا در اعتراض به دستمزدهای خود دست به اعتراض زدند.

به گزارش16آوریل یورونیوز،در نیویورک این تظاهرات با تجمع در برابر چند شعبه پرمشتری این رستوران ها برپا شد و دست کم یک رستوران مک دونالد به دلیل این تجمع برای ساعاتی تعطیل شد. یکی از معترضان می گوید: «ما برای ۱۵ دلار مبارزه می کنیم و داشتن یک اتحادیه. ما برای ۱۵ دلار حداقل دستمزد مبارزه می کنیم چراکه احساس می کنیم به آن نیاز داریم و نیازی انسانی است. ما برای اتحادیه می جنگیم زیرا بدون آن ایستادن برای اجرای قوانینی که شرکت ها آن را نادیده می گیرند سخت است.»

در شیکاگو و لوس آنجلس نیز تظاهرات مشابهی برپا شد. سازمان دهندگان این اعتراض خیابانی تصمیم دارند تا این تظاهرات را در ۲۳۰ شهر ایالات متحده برپا کنند. این کمپین به «مبارزه برای ۱۵ دلار» شهرت یافته است.

بیست وهفتم فروردین ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.