کارگری26خرداد1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری26خرداد1394

– یورش نیروی انتطامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض

– تهدید به اخراج واعمال فشاراقتصادی بر نمایندگان کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک

– مرکب دستورالعمل شماره40 روابط کار خشک نشده لغوشد!

-«کف خیابانی» خواندن اعتراضات صنفی مقدمه مهندسی انتخابات نظام پرستاری است

– اعتصاب کارگران کارخانه چوکای تالش دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه وکاربدون قرارداد!

— بلاتکلیفی شغلی80 کارگر کارتن پارس قزوین بدنبال پلمب شدن کارخانه با 2ماه حقوق معوقه وعدم پرداخت یکسال حق بیمه!

– تجمع و راهپیمایی کارکنان اداره برق  رشت در اعتراض به اخراج از کار و عدم پرداخت مطالبات

– کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:تجمع کارگران بازنشسته کارخانه پوشش رشت

– وعده پرداخت حقوق تا پایان هفته جاری بدنبال تجمعات اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد

– تجمع اهالی قاسم آباد همدان و ایجاد راه بندان دراعتراض به نداشتن آب شرب

– تجمع فعالان محیط زیست به ساخت سد شفارود در مقابل وزارت نیرودراعتراض به ساخت سد شفارود

– سرگردانی کارگران شهرداری زاهدان درساخت مسکن درمحدوده دکل های فشارقوی

– جان باختن یک کارگرچاه کن جوان درحین کار

یورش نیروی انتطامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض

شاهدان عینی:مامورین به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند. در همین هنگام محمدعلی میرزایی که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

به گزارش26خرداد ایلنا، «محمد علی میرزایی» که در اثر برخورد با تریلر حامل زغال کشته شده، حدودا 40 ساله و دارای دو فرزند بود که صبح امروز به همراه سایر کارگران شرکت معدنجو در اعتراض به 3 ماه بلاتکلیفی  پس از تعطیلی معدن در ابتدای جاده پابدانا حضور یافته بود.

به گفته کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی، حدود 60 نفر از کارگران شرکت معدنی معدنجو از ساعت 6 صبح امروز (26 خردادماه) در اعتراض به توقف فعالیت این معدن و بیکاری بیش از 350 کارگر با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن جاده کرده بودند.

دست کم 4 شاهد عینی گفتند: پس از بسته شدن جاده، مامورین به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند. بنا بر این ادعا که هنوز از سوی نهادهای ذیربط تایید نشده است، در همین هنگام محمدعلی میرزایی که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

منابع خبری در زرند زمان وقوع این حادثه را 7 صبح اعلام کرده و می گویند، پس از کشته شدن این کارگر تجمع کارگران تا ظهر امروز ادامه پیدا کرد و پس از آن با حضور نماینده دادگستری و وعده وی مبنی بر رسیدگی به وضعیت کارگران معدنجو ظرف 15 روز آینده، خاتمه یافته است.

همین منبع،از برگزاری جلسه ای اضطراری در فرمانداری زرند جهت بررسی موضوع خبر می دهد. گفته می شود نماینده دادستان و نمایندگان کارگران در این جلسه حضور دارند.

کارگر کشته شده نماینده کارگران معدنجو بود

در همین حال یکی از بستگان کارگر کشته شده که خود نیز از کارگران معدنجو است در ارتباط با جزییات این حادثه گفت: هنوز هیچ اطلاع دقیقی از علت این حادثه ندارم. اما آنچه می دانم این است که در چند ماهه گذشته کارگران معدنجو روزهای سختی را گذرانده‌اند و قرار بود امروز نسبت به ادامه این وضعیت اعتراض کنند تا شاید کسی صدایشان را بشنود.

او با بیان این مطلب که محمد علی میرزایی نماینده کارگران معدنجو بوده، در خصوص پیگیری های انجام شده از سوی این کارگر برای بازگشایی دوباره معدن و بازگشت به کار کارگران گفت: بارها از طریق ادارات و نهادهای مختلف خواستند تا اقدامی در خصوص بازگشایی معدن انجام دهند. سه ماه به مسولین شرکت فرصت دادند تا تکلیف کارگران را مشخص کنند. با گذشت سه ماه هنوز این کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار نگرفته اند و مرتب می گویند چون قراردادتان تمام شده بیمه بیکاری ندارید.

این کارگر در خصوص وضعیت نامناسب کارگران شرکت معدنجو پس از توقف فعالیت این معدن گفت: سه ماه است که بلاتکلیف و بدون حقوق هستیم. ما را به بیمه بیکاری معرفی کرده اند اما هنوز مقرری به ما تعلق نگرفته است. معدن را بدون دلیل بسته اند و تکلیف این همه کارگر مشخص نیست. قسط های وام مان عقب افتاده و حق و حقوقمان هنوز از سوی شرکت، پرداخت نشده است.به خاطر بیکاری خیلی از زندگی ها از هم پاشیده است. تا کی می شود تحمل کرد. وقتی هیچکس توجه نمی کند طبیعی است که صدای اعتراض کارگر هم بلند می شود.

تهدید به اخراج واعمال فشاراقتصادی بر نمایندگان کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک

چهار کارگر کارخانه ایران برک که طی یک ماه اعتصاب در مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی از جانب کارگران به عنوان نماینده انتخاب شده‌ بودند، علاوه بر دریافت نکردن حقوقی که به سایر کارگران پرداخت شده است، تهدید به اخراج شدند.

به گزارش26خرداد ایلنا، در طول بیست و نه روز اعتصاب 120 کارگر ایران برک، «رمضان رفیع زاده»، «مهرداد میرزایی»، «لیدا مسرت بخش» و «صدیقه میرزایی» کارگران را در مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی نمایندگی می‌کردند. با این حال پس از آنکه در میانه اعتصاب در روز های 19 و 24 خرداد دو ماه از مجموع 9 ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شد، این کارگران مورد استثنا قرار گرفتند و هیچ مبلغی به آنان پرداخت نشد.

همچنین کارگران معترض طی یک ماه اعتصاب در چند نوبت گزارش داده‌اند که نمایندگان‌شان تهدید به اخراج شده‌اند.

از سوی دیگر، پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان نمایندگان کارگران و مدیر داخلی کارخانه ایران برک در روز گذشته که با نظارت ماموران قضایی استان گیلان انجام شد، قرار بود امروز سه شنبه مدیر عامل کارخانه ایران برک  برای تایید این تفاهم نامه در محل کارخانه حاضر شود اما تا زمان تنظیم این خبر حضور نیافته است.

منابع کارگری در کارخانه پشم بافی ایران برک می‌گویند مشکلات کارگران تنها به تعویق حقوق محدود نمی‌شود. کارگران امنیت شغلی خود را در مخاطره می‌بینند. بنا به گفته معترضین  شائبه اخراج حدود 40 نفر از کارگران طی دو  روزگذشته قوت گرفته است.

مرکب دستورالعمل شماره40 روابط کار خشک نشده لغوشد!

با صدور دستور معاون روابط کار به مدیران کل استانها انجام شد : توقف اجرای دستور العمل شماره 40

به گزارش26خرداد وب سایت وزارت کار،معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور دستور به مدیران کل استانها توقف اجرای دستور العمل شماره 40 را اعلام کرد.

در این دستور به مدیران کل استانها آمده است : با عنایت به سوالات  مطروحه جامعه کار و تولید و تفاسیر مختلف در خصوص دستور العمل شماره  40 و ضرورت بررسی مجدد و به منظور شفاف سازی ، دستور العمل یاد شده  کان لم یکن و متعاقبا پس از تکمیل اعلام  خواهد شد.

«کف خیابانی» خواندن اعتراضات صنفی مقدمه مهندسی انتخابات نظام پرستاری است

دبیرکل خانه پرستار به رد صلاحیت فعالان صنفی جامعه پرستاری در انتخابات نظام پرستاری به دلیل آنچه وزیر بهداشت تجمعات غیر قانونی و سیاسی خوانده است واکنش نشان داد.

به گزارش26خردادایلنا،محمد شریفی مقدم ضمن بیان این مطلب که ادبیات به کار گرفته شده از سوی وزیر بهداشت، در خصوص دلایل رد صلاحیت فعالان صنفی جامعه پرستاری در انتخابات نظام پرستاری تاسف برانگیز است گفت: وزیر بهداشت با “کف خیابانی” و “غیرقانونی” خواندن مطالبات صنفی پرستاران در صدد القای این تفکر بوده که گویی پرستاران صرفا مطالباتشان را از همین طریق پیگیری کرده اند.

اشاره محمد شریفی مقدم به بخش از گفته های سید حسن هاشمی در هشتاد و یکمین جلسه شورای آموزش پزشکی است که در مورد رد صلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری گفته است «تعارف نداریم اگر عده‌ای خلاف قانون، “کف خیابان” و “جلوی مجلس” حرفی بزنند، این کاری سیاسی است و حرفه‌ای نیست. دستگاه‌های امنیتی از آنها تعهد گرفتند اما آنها به کارشان ادامه دادند».

دبیرکل خانه پرستار در این باره گفت: اکنون دیگر مشخص شد دلیل اصلی رد صلاحیت فعالین صنفی پرستاران، سیاسی دانستن مطالبات صنفی جامعه پرستاری و شرکت آنان در تجمعات صنفی است اما تشخیص غیرقانونی بودن این تجمعات بر عهده قوه قضاییه است و وزیر بهداشت  صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارد. خواسته پرستاران «برقراری عدالت همه جانبه و اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری» بوده و هست.

وی ادامه داد: بارها این خواسته را از طریق نامه نگاری و امضاء طومار و راه های قانونی دیگر با وزارتخانه درمیان گذاشتیم اما هیچ ترتیب اثری به این خواسته ها داده نشد و صرفا بحث کمبود بودجه مطرح شد. با تامین بودجه در سال جدید، گفتیم دیگر بهانه ای برای اجرای کامل قانون تعرفه گذاری وجود ندارد اما باز هم وزارتخانه از زیر بار اجرای قانون شانه خالی کرد. وقتی از وزارت بهداشت ناامید شدیم از طریق دولت و مجلس پیگیر مطالباتمان شدیم .چند هزار شکایت به کمیسیون اصل نود داده شد اما آنها هم هیچ وقعی بر خواسته های به حق جامعه پرستاری نگذاشتند.

به گفته شریفی مقدم، پس از این بی توجهی ها بود که جامعه پرستاری از ظرفیت قانونی خود که برگزاری تجمع صنفی است برای اعتراض استفاده کرد.

وی اضافه کرد:اصل 27 قانون اساسی برگزاری تجمعات مسالمت آمیز را مجاز دانسته بنابراین هیچ ایراد قانونی در برگزاری این تجمعات صنفی وجود نداشته است.

شریفی مقدم با اشاره به گفته وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلیل  رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات نظام پرستاری شرکت در تجمعات صنفی پرستاران است گفت: دلایل رد صلاحیت در ماده 22 آیین نامه نظام پرستاری به صراحت بیان شده و بر اساس آن رد صلاحیت افراد منوط به عدم التزام آنها به قانون اساسی و اشتهار آنها به فساد و برخورداری از محکویت منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی است. بنابراین وقتی شرکت در یک تجمع مسالمت آمیز محکومیتی برای ما ایجاد نکرده آن تجمع قطعا اشکال قانونی نداشته است.

وی تصریح کرد: رد صلاحیت ها و حذف منتقدین نشان از تسلط روحیه پزشک سالار در ساختار وزرات بهداشت دارد. وقتی تمام بخش های ریاستی در وزارتخانه در اختیار پزشکان است مشخص است که به دنبال چه چیزی هستند. بی عدالتی از همین جا آغاز می شود.

این فعال صنفی برخورد صورت گرفته در خصوص رد صلاحیت ها در انتخابات نظام پرستاری را کاملا سیاسی و در جهت مهندسی انتخابات خواند و گفت: تاخیر در اعلام نتایج تایید صلاحیت ها و رد صلاحیت و برخورد با فعالین صنفی جامعه پرستاری نشان از مهندسی انتخابات به نفع جریانی خاص در وزارتخانه دارد.

دبیرکل خانه پرستار در ادامه، به دامنه دار شدن اختلاف در پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران اشاره کرد و گفت:اگر جلوی این بی عدالتی ها گرفته می شد، اکنون نباید شاهد این می بودیم که پزشکی چند صد میلیون درآمد داشته باشد و برخی از پرستاران چند صد هزار تومان هم بابت خدماتشان دریافت نکنند.

وی دربخش دیگری از صحبتهای خود، به اظهار نظر وزیر در خصوص ضرورت انتخاب افراد غیر سیاسی و باسواد برای نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: این حرفها نشان از دخالت آشکار در انتخابات نظام پرستاری دارد در حالیکه اصلا قرار نیست وزیر در این خصوص دخالت کند.

شریفی مقدم ادامه داد:کارهایی که این وزیر در وزارت بهداشت انجام داده است در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.در دوره آقای هاشمی هیچ اقدام خاصی برای پرستاران صورت نگرفته است بلکه با اجرای طرح مبتنی بر عملکرد و فراخوان برای تربیت بهیار یک ساله فعالیت پرستاران تحت تاثیر سیاست های غیر کارشناسانه وزارتخانه قرار گرفته است.

گفتنی است، در یک هفته گذشته و با نزدیک شدن به انتخابات نظام پرستاری، 5 نفر از اعضای خانه پرستار رد صلاحیت شدند که در نهایت رد صلاحیت 4 نفر از آنها با وجود اعتراض به رای صادره، قطعی اعلام شد.این رد صلاحیت ها موجی از نارضایتی در بین پرستاران در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، برقراری عدالت در پرداختها و کاهش تفاوت درآمد بین پزشک و پرستار از جمله مهمترین مطالبات صنفی جامعه پرستاری است. پرستاران بارها و در تجمعات صنفی مختلفی به عدم اجرای قانون  و آنچه سلطه سیستم پزشک سالار بر نظام سلامت کشور خوانده شده اعتراض کرده اند.

اعتصاب کارگران کارخانه چوکای تالش دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه وکاربدون قرارداد!

صبح امروز تعداد زیادی از کارگران کارخانه چوکای تالش که حدودا به ۴۰۰ نفر می رسیدند،دست از کارکشیدند و داخل ساختمان و جلوی درب اصلی کارخانه تجمع نمودند و خواستار تعیین و تکلیف وضعیت حقوق و مطالبات خود شدند.

به گزارش 26خرداد رضوان خبر ، صبح امروز تعداد زیادی از کارگران صنایع چوب وکاغذ ایران چوکا که حدودا به ۴۰۰ نفر می رسیدند داخل ساختمان و جلوی درب اصلی کارخانه تجمع نمودند و خواستار تعیین و تکلیف وضعیت حقوق و مطالبات خود شدند.

از جمله مطالبات این کارگران زحمتکش بازگشت مجدد اضافه کاری ، راه اندازی مجدد کارخانه ، و تجدید قرارداد کاری با کارگران است .

بنا بهمین گزارش،این کارگران حدود دوماه است بدون قرارداد و بیمه مشغول به کار می باشند.

بلاتکلیفی شغلی80 کارگر کارتن پارس قزوین بدنبال پلمب شدن کارخانه با 2ماه حقوق معوقه وعدم پرداخت یکسال حق بیمه!

فعالیت کارخانه کارتن پارس در استان قزوین با حکم مراجع قضایی متوقف شد. در این کارخانه 80 کارگر مشغول به کار بودند که 40 درصد از حقوق فروردین و حقوق کامل اردیبهشت ماه را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش26خرداد ایلنا، کارخانه کارتن پارس که حدود 40 سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد پس از شکایت مالک کارخانه چوکای تالش که تامین کننده مواد اولیه این کارخانه است، به دلیل پرداخت نشدن بدهی با حکم قضایی پلمپ شد.

کارگران می‌گویند علاوه بر بدهی 700 میلیون تومانی کارخانه کارتن پارس به کارخانه چوکای تالش، این واحد تولیدی بدهی‌های دیگری نیز به چند نهاد دولتی و خصوصی همچون اداره تامین اجتماعی، چند بانک خصوصی و دولتی دارد.

کارگران گفتند حق بیمه آنان نیز طی یک سال گذشته (۹۳) به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

بنا بر این گزارش از مجموع 80 کارگر این کارخانه 68 کارگر با قرارداد موقت مشغول کار بودند که با وضعیت پیش آمده و اتمام زمان قراردادشان تا پایان خردادماه، نگران از دست دادن شغلشان هستند.

کارگران می‌گویند سهامدار اصلی کارتن پارس پیش از پلمب کارخانه اعلام ورشکستگی کرده بود. همچنین مدیران کارخانه برای رهایی از ورشکستگی، پیشنهاد اقساطی کردن مطالبات معوقه کارخانه را به طلب کاران داده بودند اما یکی از طلبکاران بی‌توجه به این پیشنهاد با شکایت به مراجع قضایی دستور پلمب کارخانه از سوی مراجع قضایی را دریافت کرده است.

کارگران این کارخانه معتقدند کاهش حجم فروش، افزایش هزینه‌های مالی بابت جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی و افزایش هزینه‌های متفرقه جهت خرید کاغذ و سایر اقلام مصرفی، بخشی از مشکلاتی است که این واحد را  دچار بحران مالی کرده است.

تجمع و راهپیمایی کارکنان اداره برق  رشت در اعتراض به اخراج از کار و عدم پرداخت مطالبات

تعدادی از کارکنان اداره برق شهرستان رشت در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

به گزارش26خردادباشگاه خبرنگاران،60نفر از کارکنان اداره برق شهرستان رشت در اعتراض به اخراج از کار و عدم پرداخت مطالبات درطول 7سال اخیر در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

این گروه از کارکنان با بیان اینکه تجمع ما در مقابل استانداری تاکنون بی نتیجه بوده است ، افزودند: قصدداریم هم اکنون با حرکت به سوی فرمانداری و تجمع در آن محل ، به بیان مشکلاتمان با مسوولان فرمانداری بپردازیم.

به گزارش26خردادفارس درهمین رابطه،نیمی از کارگران اخراج شده شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان برای احقاق حق خود در مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

 برپایه این گزارش،شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان در کیلومتر 6 جاده تهران سه‌راه سنگر واقع است و از سال 86 بر اساس اصل 44 قانون اساسی خصوصی‌ شده است.

این شرکت دارای 50 کارگر است که نیمی از آنها در مقابل استانداری گیلان تجمع کرده و خواستار احقاق حق و رهایی از بلاتکلیفی شدند.

یکی از کارگران به نمایندگی از دیگر کارگران دقایقی پیش در حاشیه تجمع مذکور اظهار کرد: طبق قانون برق بخش‌خصوصی باید تا پنج سال کارگران موجود را مشغول به‌کار کند، اما برق گیلان قراردادهای پرسنلی را قطع کرده و این حکم از 11 خرداد امسال اجرایی شده است.

این کارگر که خواست نامش محفوظ بماند، گفت: از تاریخ مذکور تاکنون حدود 50 نفر از کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان را اخراج کردند، در حالی که آزادگان مدیرعامل شرکت برق این استان نسبت به وضعیت کارگران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکل کارگران این شرکت قرار شد در فرمانداری جلسه‌ای گذاشته شود، تصریح کرد: تاکنون هیچ تلاشی برای بازگرداندن کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق استان صورت نگرفته و ما بیکار شده‌ایم، ضمن اینکه برخی کارگران مطالبات چند ساله دارند که پرداخت نشده است.

شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان تولیدکننده تیر برق و تنها تعمیرگاه ترانس برق گیلان است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:تجمع کارگران بازنشسته کارخانه پوشش رشت

امروز صبح 31 نفر از کارگران بازنشسته کارخانه پوشش مقابل واحد مرکزی سازمان تامین اجتماعی رشت دست به تجمع زدند. این کارگران که در اسفند ماه سال 93 بازنشسته شده اند و ارتباط کاری آنها با شرکت قطع گردیده هنوز جهت دریافت حقوق بازنشستگی به بانک معرفی نشده اند و حسابی جهت پرداخت حقوق آنها باز نشده است. این کارگران نه تنها از اسفند ماه تاکنون هیچ حقوقی دریافت ننموده اند بلکه عیدی سال 93 نیز به آنها پرداخت نشده است.

کارگران بازنشسته کارخانه پوشش برای پی گیری خواسته هایشان ابتدا به استانداری مراجعه و سپس مقابل سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع زدند. آنها اعلام کردند تا زمانی که وضعیتشان مشخص نشود همه روزه مقابل این سازمان دست به تجمع خواهند زد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

1394/03/24

وعده پرداخت حقوق تا پایان هفته جاری بدنبال تجمعات اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد

نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و همچنین احمدزاده رئیس صندوق بازنشستگی فولاد وعده داده اند تا پایان هفته جاری دو ماه حقوق معوق بازنشستگان پرداخت شود.

به گزارش25خردادایمنا، نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و همچنین احمدزاده رئیس صندوق بازنشستگی فولاد وعده داده اند تا پایان هفته جاری دو ماه حقوق معوق بازنشستگان پرداخت شود.

تجمع اهالی قاسم آباد همدان و ایجاد راه بندان دراعتراض به نداشتن آب شرب

نداشتن آب شرب و آسفالت نبودن کوچه ها در روستای حاشیه قاسم آبادهمدان سبب تجمع مردم و راه بندان بلوارخمینی شد.

به گزارش26خردادنافع،سرهنگ رسول مرادی درخصوص تجمع امروز گفت: مردم روستای  حاشیه قاسم آبادهمدان به خاطر نداشتن آب شرب و آسفالت نبودن کوچه های روستای خود با تجمع و راه بندان جنب پمپ بنزین و گاز یامهدی بلوار خمینی از رفت آمدخودرو ها در هر دو لاین جلوگیری نموده و درخواست رسیدگی مسئولان استان به مشکلات بودند.

مرادی گفت: ما با تماسی که با فرماندار، معاون فرماندار رئیس راه سازی و بقیه مسئولان استان گرفته شد قرارشد همه مسئولان مرتبط عصر امروز در حسینیه قاسم آباد حاضر شوندو پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به این تجمع مردم و راه بندان  پاسخگو باشند.

تجمع فعالان محیط زیست به ساخت سد شفارود در مقابل وزارت نیرودراعتراض به ساخت سد شفارود

حامیان محیط زیست و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی کشور صبح امروز با تجمع مقابل وزارت نیرو نسبت به بی‌توجهی وزارت نیرو به منابع آب و ادامه سیاست‌های گذشته سد سازی مورد اعتراض قرار دادند.

به گزارش26خرداد امروز و فردا،این تجمع صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۰ صبح در تقاطع نیایش و ولی‌عصر مقابل پارک ملت آغاز شد.

در این تجمع که بسیاری از نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی حضور داشتند مدیریت وزارت نیرو در امور آب مورد اعتراض قرار گرفت. تجمع کنندگان در پلاکارد‌های خود این مدیریت را مدیریتی ناکارآمد دانسته و خواستار توقف سد‌سازی‌های متعدد در کشور شدند. تجمع‌کنندگان به ویژه خواهان توقف ساخت سد شفارود در گیلان بودند.

از نظر این تجمع‌کنندگان مشکل امروز آب که به مرحله بحران رسیده است محصول نوع مدیریت وزارت نیرو بوده که همچنان ادامه دارد.

در این تجمع رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا چهار نفر از نمایندگان تشکل‌ها را به دفتر خود دعوت کرده و با آنان به گفت‌و گو نشست.

سرگردانی کارگران شهرداری زاهدان درساخت مسکن درمحدوده دکل های فشارقوی

واگذاری زمین از سوی تعاونی مسکن شهرداری در سالهای گذشته به کارگران شهرداری در محدوه دکلهای فشار قوی در ناحیه موسوم به باغ شهرداری هم اینک این خانواده ها را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

به گزارش26خرداد ایرنا،شماری از کارگران زحمت کش شهرداری زاهدان با مراجعه و ارائه نامه ای اعلام کردند که حدود 13 سال پیش از طریق تعاونی مسکن شهرداری زمین مسکونی در ناحیه باغ شهرداری به آنان واگذار شد که با مشقات زیاد اقدام به ساخت سرپناه کردند.

محمود رضا شه بخش یکی از کارگران شهرداری ساکن در این ناحیه گفت: در این سالها بدون برخورداری از امکانات اولیه نظیر آب، برق و بهداشت عمومی با مشکلات زیادی زندگی را سپری کرده ایم اما اکنون به ما اعلام شده که چون در محدوده دکل های فشار قوی برق قرار دارید باید خانه ها تخریب شوند.

وی افزود: این در حالی است که تعاونی مسکن شهرداری این موضوع را به ما اعلام نکرده بود و ما هم اطلاعی نداشتیم و اکنون مجبورمان کرده اند که بدون پرداخت هیچ خسارت و کمکی باید سرپناه ما تخریب شود.

وی ادامه داد: در سالهای 85-86 که برای ساخت و ساز این زمین ها مراجعه کردیم شهردار وقت و مدیر تعاونی مسکن شهرداری به طور شفاهی به ما اعلام کردند که زمین ها مشکلی ندارد و می توانید خانه سازی کنید و ما هم چون قشر کم درآمد و مستاجر بودیم با گرفتن وام و قرض از دیگران اقدام به ساخت منازل مسکونی خود کردیم.

شه بخش تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت 13 سال و تحمل مشکلات زیاد به امید آینده بهتر بودیم که یکدفعه اعلام کردند در محدوده دکل های فشار قوی برق قرار دارید باید جابجا شوید و زمین و خسارت برای ساخت منزل به شما پرداخت می شود اما متاسفانه اکنون تاکید کرده اند که شهرداری تنها زمین در اختیار شما قرار می دهد و هیچ گونه خسارتی برای تخریب منازل پرداخت نمی شود.

یکی دیگر از ساکنان این ناحیه گفت: ما از قشر کارگر و کم در آمد شهرداری هستیم و وقتی زمین ها را به ما واگذار کردند با شادی و خرسندی اما هزار بدبختی و تحمل سختی های فراوان و قرض گرفتن از دوستان و اقوام برای خود و خانواده سرپناهی ساختیم و در حالی که هنوز بدهکار دیگران هستیم اعلام کردند که خانه ها را تخریب می کنند و پولی هم برای ساخت خانه جدید به ما نمی دهند.

ابراهیم صوفی افزود: اگر این سرپناه را تخریب کنند دیگر نه سرپناه و نه پولی برای ساخت خانه داریم، این در حالی است که تمامی افراد ساکن در این محدوده جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند و هیچ یک از ما توان مالی برای ساخت خانه نداریم.

وی ادامه داد: اگر وضعیت مالی مناسبی داشتیم 13 سال بدون آب و برق و سایر امکانات در محرومیت و فقر زندگی نمی کردیم و به ناچار برای فرار از بی سرپناهی و اجاره نشینی در خانه های مستضعفی بدون آب و برق زندگی می کردیم.

صوفی اظهار داشت: مسوولان تعاونی مسکن شهرداری که در آن زمان این زمین ها را به ما واگذار کردند بدون توجه به دکل های فشار قوی این زمین ها خریداری و به ما واگذار کردند و به ما گفتند که مشکل را با اداره برق حل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نه تنها مشکلی حل نشد بلکه هم اینک با گذشت 13 سال به ما اعلام کردند که منازل تخریب خواهد شد و برای ما یک زمینی در نظر گرفته اند اما هیچ گونه خسارتی برای تخریب منازل مسکونی به ما نمی دهند.

وی گفت: اگر قرار است خانه های ما را خراب کنند حداقل برای ساخت خانه جدید خسارت پرداخت کنند زیرا امکان تهیه سرپناه نداریم.

جان باختن یک کارگرچاه کن جوان درحین کار

امروز،درپی حادثه ریزش چاه در خیابان گروسی میدان هدایت،یک کارگرچاه کن جوان جانش راازدست داد.

به گزارش26خردادفارس،جلال ملکی اظهار داشت: در قطعه زمینی به وسعت 700 متر مربع به عمق 20 متر گودبرداری صورت گرفته بود که در ضلع شمالی این گودبرداری کارگران در حال حفر یک چاه بودند که به یکباره دیواره‌های چاه ریزش می‌کند.

ملکی افزود: دو کارگراهل  افغانستان در این چاه مشغول به کار بودند که یکی از آنها خارج و دیگری در داخل چاه گرفتار شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه هر لحظه احتمال ریزش دیواره‌های چاه وجود داشت آتش‌نشانان با استفاده از بیل مکانیکی مشغول عملیات شدند که پس از حدود 7 ساعت عملیات توانستند کارگر 22 ساله را از داخل چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس دهند که مشخص شد جان خود را از دست داده است.

بیست وششم خردادماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.