اخباروگزارشات کارگری24مهر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

آفرین و سپاس بر کارگران شرکت واحد که جانانه از حق خود دفاع می کنند

– اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا یک ماهه شد!

– اتحاد برای آموزش با کیفیت – علم و دانش را از کالائی شدن برهانیم 

– مرگ دلخراش یک کارگر ساختمانی جوان درتنکابن

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

آفرین و سپاس بر کارگران شرکت واحد که جانانه از حق خود دفاع می کنند

طبق یک آماده باش کامل و برنامه ‌ریزی پشت پرده، قرار بر این بود با انجام یک انتخابات و رای گیری مهندسی شده در روزهای ۲۲و ۲۳ مهر ماه سال ۹۳، شورای فرمایشی و کارفرمایی را بار دیگر به عنوان نماینده کارگر بر زحمت‌کشان شریف سامانه یک اتوبوسرانی تحمیل نمایند. در این راستا عملیات فریب کارانه و توهین آمیزی چون پخش کیک و نوشابه و تحویل کفش و لباس و پپامک تبلیغاتی مدیریت سامانه مذکور در روزهای انتخابات ضد کارگری و نرده‌کشی‌های هدایت گرانه و تعطیل قسمت‌های اداری برای مراجعه به محل صندوق و زد و بند با ماموران ناطر اداره کار در چشم پوشی از تخلفات و عدم برگزاری مجمع عمومی، چاره ساز این تباهی‌ها نشد. اما زحمت‌کشان شریف سامانه یک با آگاهی و همبستگی و با شجاعت و خردمندی این نیرنگ‌های داد شکن و ضد کارگری را همانند انتخابات فرمایشی چند ماه پیش، نقش بر آب و ناکام و باطل نمودند، و حق و عدالت را بر این تبهکاری‌ها پیروز کردند. نتایج خنده آور شمارش آراء که توسط عوامل کارفرما، پنهانی و دور از چشم کارگران انجام شده به دورغ از شرکت ۶۶۰ تن در انتخابات فرمایشی خبر داده اما در کمال تعجب و حیرت هیچ یک از ۱۶ کاندیداها رای لازم را نیاورده است. کارگران با شادی از پیروزی خود، این نتایج دستمالی شده و دروغ بزرگ شرکت ۶۶۰ تن را تکذیب کرده و اعلام می نمایند این عدد جعلی، فقط بهانه ودستاویزی برای تکرار سناریوی انتخابات مهندسی شده بعدی است. سندیکای کارگران شرکت واحد که در این حق طلبی کارگری همراه و یار و یاور این زحمت کشان شریف و خدمتگزاران واقعی مردم در سامانه یک اتوبوسرانی بوده است این پیروزی کارگری را بر عموم همکاران شرکت واحد به ویژه زحمت‌کشان آگاه سامانه یک اتوبوسرانی تهران جانانه شاد باش می‌گوید. باشد که با اتحاد و همبستگی سندیکایی موفقیت‌های بیشتری برای همه‌ی کارگران حاصل آید

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه-24مهر

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا یک ماهه شد!

کارگر کاشی گیلانا: صبح پنجشنبه (۲۴ مهر ماه) کارگران شیفت صبح با تجمع در محوطه کارخانه خواستار تسریع در روند پی گیری مطالبات خود شدند.

همزمان با گذشت یک ماه از شروع اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا، روز گذشته شورای تامین شهرستان رودبار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را متولی رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش کرد.

به گزارش 24مهرایلنا، شورای تامین شهرستان رودبار بعد از ظهر روز چهارشنبه (23 مهرماه) با حضور یکی از معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ساختمان فرمانداری رودبار تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان متولی رسیدگی به مشکلات کارخانه کاشی گیلانا و ۳۰۰ کارگر آن شود.

بر اساس این گزارش، با معلوم شدن موضع کارفرمای فعلی این کارخانه مبنی بر انصراف از خرید، پیگیری وضعیت کارخانه، پیدا کردن خریدار جدید، پرداخت مطالبات معوقه کارگران و… بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

بنا به گفته یکی از نمایندگان کارگران درباره موضع کارگران در قبال تصمیم جدید شورای تامین استان : آبان ماه سال گذشته نیز پس از بازداشت مالک این کارخانه، سازمان صنعت استان مسئولیت پی گیری مطالبات کارگران و بررسی مشکلات کارخانه را بر عهده گرفته بود اما با تحولات صورت گرفته طی یک سال گذشته این کارخانه دوباره به این سازمان واگذار شده است و این در حالی است که هیچ تغییری در مطالبات کارگران صورت نگرفته است.

این کارگر گفت: این موضوع از آن جهت موجب نگرانی کارگران کاشی گیلانا شده است که آنان بعد از یک ماه اعتصاب و تجمع در مقابل نهادهای دولتی شهرستان و محوطه کارخانه و پیش از آن چندین ماه پیگیری مداوم دوباره باید از نقطه صفر خواسته‌های خود را از طریق سازمان صنعت و معدن استان پی‌گیری کنند.

نماینده کارگران با بیان اینکه کارگران با وجود تعویق 16 ماه مطالبات حقوقی از سال 88 تا کنون، این روزها بلحاظ مالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریع‌تر به وضعیت کارخانه کاشی گیلانا رسیدگی کند، چرا که طولانی شدن روند بررسی وضعیت کارخانه مشکلات کارگران را افزون‌تر می‌کند.

به گفته این کارگر کاشی گیلانا، به همین دلیل صبح پنجشنبه (۲۴ مهر ماه) کارگران شیفت صبح با تجمع در محوطه کارخانه خواستار تسریع در روند پی گیری مطالبات خود شدند.

وی ضمن بیان اینکه کارگران از مسولان دولتی شهرستان برای رسیدگی کردن به مطالباتشان ناامید شده‌اند در خاتمه اظهار داشت: ما به اعتراض خود برای سرعت بخشیدن به مطالباتمان در روزهای آینده همچنان ادامه خواهیم داد.

اتحاد برای آموزش با کیفیت

  علم و دانش را از کالائی شدن برهانیم 

آموزش و پرورش  برای بقای جامعه انسانی و تمدن ضروری است  از این رو برای انجام این امر مهم  هر یک از جوامع مختلف خودشان را موطف به تهیه شرایط آموزش برای انتقال علم و دانش  به  نسل های آینده میدانستند. در زمانهای مختلف  آموزش و پرورش همواره وظیفه کل جامعه بوده و نهادهای آموزشی از نسلی به نسل دیگر انتقال می یافته اند و تقریبا در تمام جوامع این نهادها جزءاموال عمومی محسوب  می شوند.

لینک متن کامل:http://www.kanoonm.com/1502#more-1502

مرگ دلخراش یک کارگر ساختمانی جوان درتنکابن

  محمد یونسیان ساکن روستای زنگیشامحله در حین کار در یک واحد آپارتمانی بر اثر سرگیجه و از دست دادن تعادل از طبقه سوم ساختمان سقوط و با میله گردهایی که به صورت عمودی بر روی زمین قرار داشتند!! برخورد نمود.

به گزارش19مهرتنکابن24،یکی از شاهدان عینی این حادثه اظهار داشت: رعب و وحشت ناشی از سقوط و فرورفتن تعدادی میله گرد در بدن  مرحوم محمد یونسیان، مانع از نزدیکی کارگران و انجام هر اقدامی جهت خارج کردن میله گرد و کمک به وی گردید.

افراد حاضر در محل حادثه با مشاهده این صحنه دلخراش چندین بار با اورژانس بیمارستان رجایی تنکابن تماس گرفته و هر بار نیز ضمن تشریح شدت جراحات وارده ؛عاجزانه خواستار سرعت بخشیدن نسبت به فرستادن آمبولانس به محل شدند لیکن هیچ اقدامی صورت نگرفت.

یکی از دوستان نزدیک متوفی که در همان ساختمان مشغول کار بود گفت: دکتر بهشاد کامفر از پزشکان متخصص شهرستان و از همسایگان ساختمان مذکور با مشاهده صحنه خود را به بالای سر مرحوم رساند و ضمن تماس تلفنی و معرفی خود، حضور سریع آمبولانس و انتقال مصدوم به بیمارستان را خواستار شد که متأسفانه این درخواست پزشک متخصص نیز با بی اعتنایی پرسنل اورژانس مواجه گردید.

با گذشت نزدیک به بیست دقیقه!! از وقوع حادثه، کارگرانی که از نزدیک شاهد صحنه دلخراش دست و پا زدن متوفی بودند!! طاقت نیاورده و با استفاده از یک دستگاه برش فلزات!! و قطع نمودن میله گردهای درون بدن فرد مصدوم !!، وی را با یک دستگاه خودروی پراید!! و در حالی که میله گردها از دوسوی بدن وی خارج شده بود!!!، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل نمودند.

با انتقال کارگرمصدوم به اورژانس بیمارستان رجایی و در پی عدم مشاهده هرگونه علائم حیاتی در وی، یک تیم پژشکی متشکل از دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی(انترم) و یک پزشک احتمالا عمومی، مراحل احیاء و بازگرداندن را آغاز نمودند که متأسفانه تلاش بیست دقیقه ای کادر پزشکی اورژانس مفید واقع نشد .

بیست وچهارم مهرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.