خباروگزارشات کارگری24آبان1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خباروگزارشات کارگری24آبان1393

-” پیام سندیکا (33) منتشر شد ”

-300کارگردرآستانه بیکارشدن بدنبال قطع گاز کارخانه شیشه آبگینه قطع شد!

-۱۵۰ کارگرکارخانه قند کامیاب دو ماه حقوق طلبکارند

– عدم صدور دفترچه خدمات درمانی کارکنان آموزش و پرورش استان تهران علیرغم کسر حق بیمه ازحقوق ماهیانه!

-۳ شرط پرداخت بیمه بیکاری

– ایجاد فضای روحی- روانی سالم در محیط کار برای حفظ سلامت کارگران ضروری است!

– نتایج نظرسنجی درباره مهمترین عوامل بروز حوادث کاردر صنعت نفت!

– بازگشایی مجدد پرونده مرگ دو کارگر پیمانی پتروشیمی جم ؟!

– چرایی مرگ کارگرمعدن باب شگون؟

– تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به قوانین ضد کارگری واخراج کارگران!

” پیام سندیکا (33) منتشر شد ”

پیام سندیکا ؛ پیام آور سندیکاهای کارگری ایران در دو نسخه چاپی و الکترونیکی منتشر شد .

در این شماره می خوانید:

سرپیام

اطلاعیه های سندیکاهای کارگری

اخبار کارگری

 گزارش کارگر فلزکار

مسولیت رعایت حقوق فعالان صنفی و سندیکایی با کیست؟

اشعار فلزبان

روزجهانی کودک

از زنان پیشرو بیاموزیم

گام به گام تا آزادی سندیکاهای کارگری

برگی از قانون

دستاوردهای حکومت کارگران و دهقانان….

کالایی شدن انسان ها در نظام پزشکی سرمایه داری

منطقه های آزاد و ویژه اقتصادی

با پیشروان سندیکایی آشنا شویم

زندگی دشوار پرستاران

حداقل دستمزد کارگری باید تامین کننده هزینه خانوار چهار نفره باشد.

300کارگردرآستانه بیکارشدن بدنبال قطع گاز کارخانه شیشه آبگینه قطع شد!

کارگران کارخانه «شیشه آبگینه» از قطع گاز این کارخانه به دلیل انباشت بدهی‌ها به اداره گاز شهر صنعتی الوند قزوین خبر دادند.

به گزارش 24آبان ایلنا، کارگران این کارخانه می‌گویند که با قطع گاز، بلحاظ فنی زیان غیر قابل جبرانی به کوره‌های کارخانه شیشه آبگینه وارد خواهد آمد و به تبع خرابی کوره‌ها امنیت شغلی ۳۰۰ نیروی کار این واحد تولیدی تهدید خواهد شد.

بنا بر این گزارش، ماموران اداره گاز شهرک صنعتی الوند صبح امروز (۲۴ آبان) به دلیل انباشت بدهی‌ها وارد کارخانه شیشه آبگینه قزوین شدند و گاز این واحد تولیدی را قطع کردند.

بر اساس اظهارات کارگران، قطع گاز شیشه آبگینه به دلیل بدهی ۳ میلیارد تومانی این واحد تولیدی به اداره گاز الوند انجام گرفته است.

یک کارشناس فنی تولید در این کارخانه گفته است به دلیل آنکه سوخت جایگزین گاز موجود نیست، در صورت تداوم قطعی گاز طی چند ساعت آینده خسارت میلیاردی به کارخانه وارد می‌شود چرا که پس از سرد شدن کوره‌ها، امکان فروریختن آن‌ها وجود دارد.

او در تشریح تبعات فنی قطعی گاز برای کارخانه گفت: طاق کوره‌ها از موادی همانند سیلیس، شاموت، زاک، ژارگاد با بیش از ۱۱ متر قوس تشکیل شده‌اند که اگر دمای آن کاهش یابد با انبساط ایجاد شده، مواد تشکیل دهنده آن دچار شوک شده و فرو می‌ریزند.

به گفته این کارشناس فنی در کارخانه شیشه آبگینه در حال حاضر کارگران در تلاش هستند با بستن دریچه‌های کوره‌ها، گرمای داخل کوره را حفظ کنند و فروریختن آنها را به تأخیر بیاندازند.

او در این باره توضیح داد: کف کوره انباشته از مواد ذوب شده است که با استفاده از دمای مواد مذاب می‌توانیم برای مدت کوتاهی دمای داخل کوره را حفظ کنیم.

این کارشناس فنی با اشاره به پی گیری کارگران شیشه آبگینه برای وصل مجدد گاز کارخانه، تصریح کرد: صبح امروز جمعی از کارگران به اداره گازشهر صنعتی الوند و سایر نهادهای دولتی شهرستان مراجعه کردند و در تلاشند برای جلوگیری از پیامدهای قطعی گاز، مشکل قطعی گاز را به گونه‌ای حل کنند.

 ۱۵۰ کارگرکارخانه قند کامیاب دو ماه حقوق طلبکارند

منابع کارگری از پرداخت نشدن دو ماه حقوق نزدیک به ۱۵۰ کارگر کارخانه قند کامیاب خمینی‌شهر (از شهرستان‌های استان اصفهان) خبر داده‌اند.

به گزارش 24آبان ایلنا، اگر چه قسمت قابل توجهی از معوقات کارگران قند کامیاب در ماه‌های گذشته پرداخت شده است اما این کارگران در ماه‌های دی و بهمن پارسال حقوق نگرفته‌اند. این کارگران در عین حال از رویه معمول شدن یک ماه تاخیر در پرداخت حقوق‌شان ناراضی‌اند.

بر اساس این گزارش، کارفرما وعده داده است که دو ماه حقوق معوقه کارگران را تا پایان امسال پرداخت کند.

یک کارگر معترض که نخواست نامش فاش شود در تشریح سایر مشکلات همکارانش گفت: مواد اولیه موجود در کارخانه برای تولید قند ناکافی است بنابرین ظرفیت تولید به خودی‌خود کاهش یافته است.

او در ادامه از صاف شدن بدهی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۰ کارگر قند کامیاب بازنشسته می‌شوند. کارفرما به این دلیل بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را صاف کرده است که زمینه بازنشستگی این کارگران را فراهم کند. البته او بخاطر منافع خودش این کار را کرده است چرا که این کارگران رسمی (قرارداد دائم) هستند و او می‌خواهد هر چه زود‌تر از دست آنان خلاص شود.

او با اشاره به مشکل شماری از کارگران که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: در حالی که کارگران خط تولید قند کامیاب مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند، سابقه کار شماری از آنان در لیست بیمه در سال اول کارشان کارگر ساده درج شده و به همین دلیل برای بازنشسته شدن مجبورند حدود یکسال بیشتر در کارخانه کار کنند.

او در پایان با اشاره به نبود نهاد صنفی در این واحد تولیدی گفت: هیچ کارگری جرات نمی‌کند برای تشکیل شورا یا انجمن قدمی بردارد چرا که در این صورت کارفرما به شیوه‌های مختلف او را زیر فشار می‌گذارد.

گفتنی است حدود ۱۵۰ کارگر در کارخانه قند کامیاب کار می‌کنند که حداقل ۲۶ نفرشان رسمی هستند اما قرارداد کار مابقی به صورت سه ماهه تمدید می‌شود.

عدم صدور دفترچه خدمات درمانی کارکنان آموزش و پرورش استان تهران علیرغم کسر حق بیمه ازحقوق ماهیانه!

دفاتر خدمات الکترونیک دولت دفترچه خدمات درمانی کارکنان آموزش و پرورش استان تهران را تمدید نمی کنند.

عدم پرداخت حق بیمه از سوی آموزش و پرورش باعث شده تا سازمان بیمه خدمات درمانی استان تهران نسبت به مسدود نمودن سایت آموزش و پرورش اقدام کند.

به گزارش24آبان ایرنا ، دفتر خدمات الکترونیک از تعویض و یا صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی کارکنان آموزش و پرورش امتناع می کنند و علت این امر را بسته بودن سایت آموزش و پرورش اعلام می کنند.

این امر در حالی صورت می گیرد که حق بیمه کارکنان آموزش و پرورش و معلمان به طور ماهانه از حقوق آنها کسر می شود.

عدم صدور دفترچه جدید بیمه خدمات درمانی باعث شده تا معلمان در شهرستان های استان تهران جهت درمان خود با مشکل مواجه شوند و نتوانند از بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی جهت درمان خود استفاده نموده و مجبورند تا هزینه ها را به صورت آزاد پرداخت نمایند.

یکی از مسوولین بیمه خدمات درمانی استان تهران در این رابطه گفت: عدم پرداخت حق بیمه از سوی آموزش و پرورش باعث شده تا سازمان بیمه خدمات درمانی استان تهران نسبت به مسدود نمودن سایت آموزش و پرورش اقدام کند.

وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران حق بیمه کارکنان آموزش و پرورش را به حساب سازمان بیمه خدمات درمانی واریز ننموده و این امر باعث شده تا فعلا امکان صدور دفترچه خدمات درمانی جدید میسر نباشد.

وی زمان مشخصی را برای رفع این مشکل اعلام نکرد.

۳ شرط پرداخت بیمه بیکاری

کریم یاوری، در خصوص طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار»  گفت: اکنون طرحی در مجلس بررسی می‌شود که در سال 66 به تصویب رسیده است.

به گزارش24آبان تسنیم،مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طرح دولت در خصوص بیمه بیکاری بهتر از طرحی است که مجلس پیگیری می‌کند، گفت: طرح مجلس به‌دلیل ایراد بار مالی از سوی شواری نگهبان فعلاً‌ اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار نفر ماهیانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: الآن مقرری بیمه بیکاری از حداقل حقوق مصوّب شورای عالی کار کمتر نیست و سال گذشته 480 هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری مقرری پرداخت می شد که امسال به 602 هزار تومان تومان افزایش یافت.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طبق قانون فعلی که در حال اجراست، اخراج از محل کار، پرداخت حداقل 6 ماه حق بیمه و داشتن یک‌سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه از مهم ترین شرایط پرداخت بیمه بیکاری است، گفت:کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری 6 ماه و بیشترین پرداخت 50 ماه است.

  ایجاد فضای روحی- روانی سالم در محیط کار برای حفظ سلامت کارگران ضروری است!

یک متخصص طب کار گفت: صنایع، بخش بزرگی از نیروی انسانی را به خود اختصاص داده‌اند و به منظور حفظ سلامت کارگران ضروری است که فضای روحی- روانی سالم در محیط کار ایجاد شود.

 به گزارش24آبان ایسنا،عباس محمدی اظهار کرد: شرایط نامساعد آب و هوایی، وجود گاز هیدروژن در ارتفاعات، حمل بار سنگین و در پی آن‏ ایجاد بیماری‌های اسکلتی و عضلانی از جمله مشکلاتی است که کارگران صنایع با آنها مواجه می‌شوند. علاوه بر این، وجود سر و صدا در صنایع و محیط‌های شلوغ از مهمترین مشکلاتی است که کارگران با آن سر و کار دارند.

 عضو هیات علمی دانشگاه اهواز با بیان این که توصیه‌های ایمنی بستگی به نوع خطر موجود در کارگاه‌های صنعتی دارد، ادامه داد: جایگزین کردن مواد مضر با موادی که ضرر کمتری دارند، استفاده کمتر از ابزار کار زیان‌آور، استفاده از وسایل صدا خفه‌کن در اطراف محیط‌های پر سر و صدا و حذف سر و صدای اضافی از اطراف محیط کارگران که البته این کار نیازمند درآمد و هزینه است و کمتر به آن توجه می‌شود؛ از جمله اقداماتی است که مدیران و پیمانکاران صنایع باید در جهت حفظ سلامت و بهداشت محیط کار کارگران انجام دهند.

 این متخصص طب کار افزود: یک کارگر نباید به طور دائم از یک وسیله و ابزار در محیط کار استفاده کند بلکه کارگران در هنگام استفاده از وسایل باید تغییر کنند تا دچار سردرد و عدم تمرکز حین کار نشوند.

 وی عنوان کرد: حفاظت فردی از دیگر اقدامات لازمی است که کارگران صنایع باید هنگام فعالیت لحاظ کنند و  لازم است کارگران به طور دائم وسایل حفاظتی مانند کلاه ایمنی‏ عینک و دستکش را به همراه داشته باشند.

 محمدی گفت: کارگران باید بعد از کار با آلاینده‌های مضر تنفسی، بلافاصله حمام کنند تا غبار و ذرات سمی موجب عارضه‌های تنفسی نشوند.

 وی تصریح کرد: انجام معاینات پزشکی ماهانه، معاینات بعد از استخدام، معاینات برگشت به کار و ارزیابی سلامت کارگران از جمله معاینات ضروری برای پیشگیری از ابتلا کارگران به بیماری‌ها است و لازم است کارفرما انجام این معاینات را در دستور کار خود قرار دهد.

 عضو هیات علمی دانشگاه اهواز بیان کرد: افسردگی و بیماری‌های روانی مانند کم‌حرفی و گوشه‌گیری به علت استرس‌های شغلی، بیشتر در بین کارگران شایع است. بروز این بیماری‌ها در میان کارگران صنایع  علت‌های مختلفی دارد از جمله محول شدن کارهایی سنگین به کارگری که نمی‌تواند از عهده مسئولیت سنگین آن برآید.

 این متخصص طب کار ادامه داد: عدم رضایت کارگر از درآمد شغل، دوری از خانواده و مشکلات خانوادگی از عوامل بروز مشکلات روحی روانی است که برای جلوگیری از آن باید پیمانکار در کنار کار، ورزش و سرگرمی و تفریح را در برنامه کاری کارگران اضافه کند تا کمتر دچار استرس و مشکلات روحی شوند.

 محمدی توصیه کرد: کارگران به هنگام کار توجه داشته باشند که صحت و سلامت بر کار اولویت دارد؛ پس تا می‌توانند در حفظ سلامت خود دقت کنند زیرا کار زیاد موجب بروز حوادث خطرناک و غیرقابل جبران خواهد شد.

 کارفرماها نیز لازم است که به طور جدی توصیه‌های پزشکی را اجرا کرده و فضای روحی- روانی سالمی در محیط کار ایجاد کنند.

نتایج نظرسنجی درباره مهمترین عوامل بروز حوادث کاردر صنعت نفت!

نظرسنجی در مورد مهمترین عوامل بروز حوادث اخیر در صنعت نفت نشان می دهد، بی احتیاطی کارگران را نمی توان عامل حوادث اخیر دانست.

به گزارش 24آبان نکونیوز، نظرسنجی که طی دو هفته اخیر و در پی حوادث اخیر در صنعت نفت و مرگ تعدادی از کارگران در حوادث جداگانه در صفحه اصلی سایت قرار گرفت نشان می دهد از بین چهار عامل مطرح شده، مخاطبان نظرسنجی، بی احتیاطی کارگران را عامل آخر در بروز این حوادث می دانند، بطوریکه تنها ۱۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، بی احتیاطی کارگران را عامل اصلی حوادث صنعت نفت ذکر کرده اند. این درحالیست که پس از بروز این حوادث، اغلب مسوولان، عامل حادثه را بی احتیاطی کارگران ذکر می کنند تا از این طریق، مسوولیت را از خود ساقط کنند. این در حالیست که ۳۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، عدم نظارت دقیق توسط کارفرما را مهمترین عامل حوادث در صنعت نفت می دانند. ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، ضعف پیمانکاران و ۲۵ درصد دیگر، عدم تعریف دقیق اصول ایمنی در صنعت نفت را به عنوان عوامل بروز حوادث اخیر در صنعت ذکر کرده اند. مجموع آمارها نشان می دهد که بیش از کارگران و حتی پیمانکاران، کارفرمایان در بروز این حوادث نقش دارند، ضمن اینکه نمی توان از کنار موضوع عدم تعریف دقیق اصول ایمنی در صنعت نفت نیز با بی تفاوتی عبور کرد، عاملی که همچون ضعف کارفرمایان، به مجموعه دولتی نفت باز می گردد. امید است با بهبود شرایط، شاهد کاهش حوادث در صنعت نفت باشیم چراکه مر هر عضوی از خانواده نفت، نه تنها برای همکاران آن فرد ناگوار است، بلکه تاثیرات غیر قابل جبرانی بر خانواده و بازماندگان او خواهد گذشت و به همین دلیل ضروری است مسوولان، برای جان کارگران در صنعت ارزش بیشتری قایل باشند.

بازگشایی مجدد پرونده مرگ دو کارگر پیمانی پتروشیمی جم ؟!

با گذشت 11 روز از وقوع حاثه کاری که منجر به مرگ دو کارگر پیمانی پتروشیمی جم شد، یکی از کارگران این مجتمع پتروشیمی از جزئیات حادثه سخن گفت. بر اساس این گفته‌ها گویا در لحظه وقوع حادثه برخلاف آیین نامه‌های ایمنی، جای نماینده واحد ایمنی در محل حادثه خالی بوده است.

به گزارش 24آبان ایلنا،در روز ۱۳ آبان ماه دو کارگر پیمانکاری مجتمع پتروشیمی جم به نام‌های «حسین حیدری» و «محمود جعفری» بر اثر گازگرفتگی در یکی از مخازن این مجتمع کشته شدند؛ همانزمان برخی از کارگران این مجتمع در تشریح این حادثه گفته بودند که در زمان حادثه مرحوم حیدری تازه با مجوز واحد ایمنی برای تعمیر وارد یکی از مخازن واحد «الفین» شده بود که بر اثر گاز گرفتگی بر کف مخزن افتاد؛ درست‌‌ همان موقع مرحوم جعفری نیز که از بالای در ورودی مخزن شاهد این اتفاق بود برای نجات همکارش وارد مخزن شد که او نیز لحظاتی بعد بر اثر گازگرفتگی نقش زمین شد.

این کارگر پتروشیمی جم بابیان اینکه حسین حیدری از ۱۵ مهرماه سال ۸۷ تا زمان مرگش در روز ۱۳ آبان سال ۹۳ از طریق شرکت پیمانکاری «جم صنعت‌کاران» به عنوان متخصص تعمیرات و نگهداری در پتروشیمی جم مشغول کار بود، می‌گوید: حسین در اصل کارگر واحد «بوتن وان» بود که در روز حادثه به دلیل کمبود نیروی متخصص واحد «الفین» برای انجام کار به آنجا اعزام شده بود.

وی بابیان اینکه طبق مقررات حاکم بر پتروشیمی جم چنانچه برای انجام کار ضروری در هرکدام از قسمت‌های پتروشیمی نیروی متخصص کافی وجود نداشته باشد می‌توان از طریق هماهنگی با سایر قسمت‌ها نیروی متخصص مورد نیاز را بصورت موقت تامین کرد.

او ادامه داد: در روز حادثه واحد الفین برای کار در یکی از مخازنش به تعدادی متخصص تعمیرات و نگهداری احتیاج پیدا کرد که ظاهرا آنزمان به دلیل کافی نبودن نیروهای مورد نیاز او به عنوان نیروی تکمیلی از قسمت بوتن وان انتخاب شده بود.

این کارگر در تشریح ساختار مخزنی که در روز ۱۳ آبان ماه به محل مرگ دو همکارش تبدیل شد، گفت: کافی است که در ذهن یک بشکه با ارتفاع ۲۰ متر را تصور کنید تا متوجه بزرگی مخزن مورد نظر بشوید؛ بعد داخل‌‌ همان مخزن را با قراردادن صفحات فلزی که در فاصله ۲ تا ۳ متری از یکدیگر هستند جدا کنید و بعد برای هر طبقه حداقل دو دریچه ورودی و خروجی تعبیه کنید؛ اینطور مخزن قابلیت خواهد داشت تا همزمان حجم معینی از مایعات مختلف را نگهداری کند.

وی ادامه داد:  حوالی ساعت ۱۳ حسین حیدری طبق مجوز (پرمیت) کاری که توسط مسئولان بهره برداری و ایمنی واحد الفین صادر می‌شود با پوشش ماسک هوا به اتفاق گروهی از همکارانش در بالای یکی از مخازن ۲۰ متری حاضر می‌شود و بعد در حوالی ساعت ۱۵ از طریق ورودی ۲۰ اینچی با نردبام داخل طبقه فوقانی مخزن می‌شود و در حالی که تازه به پایین پله رسیده بود براثر گازگرفتگی بیهوش و نقش زمین می‌شود.

این کارگر پتروشیمی جم ادامه می‌دهد: در این هنگام مرحوم جعفری که از بالای نردبام و بیرون مخزن شاهد ماجرا بوده وارد می‌شود اما او نیز تا خود را به پایین نردبام برساند بر اثرگازگرفتگی نقش زمین می‌شود که در این هنگام سایر افرادی که در بیرون مخزن قرار داشتند به پیروی از یک اصل درست ایمنی تا زمان حضور مسئولان امداد و نجات از ورود سایر کارگران به داخل مخزن جلوگیری می‌کنند زیرا هیچ بعید نبود که با ورد سایرین به داخل مخزن شمار قربانیان تا سه، چهار و… حتی بیشتر نیز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بعد از حضور نیروهای امداد و نجات، آقایان حیدری و جعفری از طریق جرثقیل به آمبولانس و از آنجا به بهداری منتقل می‌شوند از قرار معلوم تیم کمک‌های اولیه از تنفس مصنوعی در آمبولانس شروع و تا شوک الکتریکی در واحد بهداری ادامه می‌یابد اما در ‌‌نهایت این کمک‌ها موثر واقع نشده و هر دو نفر جان خود را از دست می‌دهند.

بررسی یک تخلف احتمالی

این کارگر پتروشیمی جم ادامه داد: صرف نظر از سیر ترتیبی وقایعی که در ‌‌نهایت حادثه روز ۱۳ آبان پتروشیمی جم را رقم زد، در حال حاضر یک مسئله بیش از هر چیز دیگری مایع تشویش شده و آن این است که طبق گفته‌های کسانی که در لحظه حادثه در بالای مخزن حضور داشته‌اند در زمان حادثه نماینده واحد ایمنی غایب بوده است.

وی افزود: در حالی که براساس مقررات ایمنی حاکم بر محیط‌های پتروشیمی، مختصصان ایمنی و بهره‌برداری از لحظه صدور مجوز کار تا پایان عملیات باید همراه کارگر در محل انجام کار حضور داشته باشند، شنیده می‌شود که در روز حادثه نماینده واحد ایمنی تنها برگه مجوز را صادر کرده و بعد از آن در محل حضور نداشته است.

وی افزود: حضور نماینده ایمنی در محل کار از آن حیث دارای اهمیت است که در مواردی مانند کار در مخازن، نماینده ایمنی وظیفه دارد با استفاده از میزان و نوع گاز موجود در داخل مخزن در‌‌ همان برگه پرمیت تجهیزات ایمنی و ابزار کار کارگر را معین کند.

این کارگر پتروشیمی جم افزود: براین اساس در روز حادثه چنانچه میزان گاز داخل مخزن مشخص شده بود می‌شد قبل از ورود کارگر حداقل از طریق نصب هواکش‌های صنعتی در دریچه‌های ورودی و خروجی طبقه فوقانی مخزن نسبت به تخلیه گاز داخل مخزن اقدام کرد و یا دست کم مرحوم حیدری را علاوه بر ماسک تنفس به کپسول اکیسژن مجهز کرد.

وی ادامه می‌دهد: از قرار معلوم بعد از حادثه این موضوع به اطلاع مسئولان واحد بازرسی کار منطقه ویژه عسلویه نیز رسیده است بطوری که شنیده می‌شود آن‌ها برای برطرف شدن سوء ظن تحقیقات خود را بصورت جداگانه از سرگرفته‌اند.

چرایی مرگ کارگرمعدن باب شگون؟

به گزارش24آبان ایلنا، در پی انتشار خبر کشته شدن عماد بهرامی مسول ایمنی معدن باب شگون زرند، در تاریخ 18 آبان‌ماه، معاون فرماندار زرند اعلام کرد علت مرگ مشکوک معدنکار زرندی توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

به گزارش24آبان ایلنا، این در حالیست که پیشتر یک پایگاه خبری محلی اعلام کرده بود، مسول ایمنی معدن باب شگون در حین کار و در شرایطی که گازسنج در دستش بود در این معدن در عمق 200 متری زمین جان خود را از دست داده است.

درهمین رابطه:

مرگ مسئول ایمنی در معدن باب‌شگون زرند

معاون فرماندار زرند گفت: معدن باب‌شگون زرند جان مسئول ایمنی این معدن را گرفت.

به گزارش 19آبان ماین نیوز، علی صادق‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عماد بهرامی مسئول ایمنی معدن باب‌شگون زرند در حالی که گازسنج در دستش بود در این معدن در عمق 200 متری زمین جان خود را از دست داد.

معاون فرماندار زرند بیان کرد: این حادثه عصر روز گذشته اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک کارگر در این معدن جان خود را از دست داد.

معدن باب‌شگون در فاصله 50 کیلومتری شمال شرقی زرند در حوالی شهر ستزی‌درگر واقع شده و در حال حاضر حدود 200 کارگر در آن مشغول به کار هستند.

تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به قوانین ضد کارگری واخراج کارگران!

به گزارش14نوامبریورونیوز،شهرهای ایتالیا روز جمعه شاهد تظاهرات متعددی بود که از سوی اتحادیه ها و انجمن های کارگری و دانشجویی سازماندهی شده بود. تظاهر کنندگان در شهرهایی چون رم، میلان، تورین و فلورانس به بودجه سال آینده میلادی و اصلاحات در قوانین کار اعتراض داشتند.بزرگترین این اعتراضات در شهر میلان جریان داشت.پلیس دربرخی شهرها ازجمله پادوا، به تظاهرکنندگان حمله کرد.

اصلاحات مورد نظر دولت ماتئو رنزی در قوانین کار، اخراج کارگران را برای کارفرمایان آسان می کند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «امروز زمان آن فرارسیده تا همگی از حقوق کار دفاع کنیم و به دولت این پیام را بدهیم که ادامه این مسیر به بن بست خواهد انجامید.»

بنابه گزارش همین منبع،صدها تن نیز با تجمع در برابر سفارت آلمان در رم اعتراض خود را علیه تصمیم شرکت تولیدکننده فولاد ترنی وابسته به گروه تیسن کروپ آلمان در مورد اخراج ۵۳۰ کارگر ابراز داشتند. این تجمع با مداخله پلیس همراه بود و چند تن از تظاهرکنندگان زخمی شدند.

بر اساس برنامه اعلام شده در برخی شهرهای ایتالیا همچون ناپل، کاگلیاری و پالرمو در روزهای آتی تظاهرات برگزار خواهد شد.

بیست وچهارم آبان ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.