دموکراسی منحط آمریکایی و مردم‌سالاری دینی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع
 
در مردم‌سالاری منحط آمریکایی ، جدا از نفس امپریالیستی رژیم  و نیزجدا از این که انتخابات چگونه است و نمایندگان با حمایت های مالی و سرسپردگی به کدام نهادها و ارگان‌ها ، به مجلس راه می یابند ، « مجلس »  در « راس امور » است .  مجلس توان و قدرت « سمت و سو دهی » به سیاست داخلی و خارجی  و حتا « کاهش اختیارات » رییس جمهور را نیز دارد . مجلس با دوسوم آرا « وتو »‌ی ریاست جمهوری را نیز در هم می‌شکند .
اما در این جا با وجودی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با روشنی تمام تصریح کرده‌اند که « مجلس در راس امور است » و نیز « میزان ، رای ملت است » ، کارمندان دست سوم و چهارم قوه‌ی‌مجریه در مساله‌ی برجام ( ترکمان‌چای هسته‌ای ) که با حیات و ممات ملت و مردم ایران بستگی دارد ( جدا از این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه کسانی هستند و چگونه انتخاب شده اند ) به خود جرات می‌دهند و می‌گویند : « ارجاع برجام به مجلس صلاح نیست » و یا «‌ اگر هم به مجلس برود ، نیازی به تصویب نیست »‌ و امثال این ها . این سخنان درست در راستای مخالف شعار « آزادی و استقلال » دیروز است .
ارجاع برجام به کمیسیون امنیت ملی بسیار خوب است ؛ اما این کمیسیون یک نهاد دولتی است . رییس جمهور ، رییس این نهاد است . چگونه است قراردادی را که رییس جمهور با آن دربست موافق است و به طور ضمنی آن را امضا کرده است     ( البته کارمند کارکند ایشان می‌گوید : این امضاها بچه‌بازی بود )  خود هم بتواند آن را در شورای امنیت ملی تصویب کند ؟!
 
چهارشنبه  25 شهریورماه 1394 ـ هوشنگ طالع 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.