برنامه نظارت آزار مداوم قضایی علیه خانم نرگس محمدی را به شدت محکوم می کند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پاریس ـ ژنو، 10 ژوئیه 2015 ( 19تیر  1394) ـ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH و «سازمان جهانی مبارزهبا شکنجه» (OMCT است، نگرانی شدید خود را از فشارهای وارد شده بر مدافع حقوق بشر خانم نرگس محمدی که در حبس خودسرانه در ایران به سر می برد، محکوم می کند.

خانم نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، که روز 15 اردیبهشت 1394، [1] خودسرانه دستگیر شد، اکنون با اتهام های کیفری بیشتر و آزار قضایی در زندان روبروست. برنامه نظارت یادآوری می کند که در آن هنگام ادعا شد خانم محمدی را برای گذراندن باقی مانده حکم شش سال زندان دستگیر کرده اند. وی در تاریخ 2 اردیبهشت 1391 محکومیت شش سال زندان را آغاز کرد و در تاریخ 10 مرداد 1391 به علل پزشکی با وثیقه آزاد شد.

بنا به اطلاعات دریافتی، مسؤولان اعلام کرده بودند جلسه محاکمه او در تاریخ 6 ژوئیه 2015 (15 تیر 1394) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار می شد. گویا وزارت اطلاعات برای اتهام هایی که در جلسه 3 مه 2015 (13 اردیبهشت 1394) علیه او اعلام شده بود، از قاضی درخواست صدور اشدّ مجازات کرده بود. «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله این اتهام ها بودند. [2] اما دادگاه برگزار نشد و مسؤولان هیچ توضیحی در باره علت برگزار نشدن آن یا احتمال برگزاری جلسه بعدی دادگاه ارایه نکردند.

ادامه در اینجا یا در پیوست

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.