یورش به سالن شماره ۱۰ زندانیان و انتقال ۶ زندانی اهل سنت برای اجرای حکم اعدام

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعدام ده زندانی  امروز سه‌شنبه ٣ ماه مارس در شیراز و اکنون انتقال ۶ زندانی محکوم به اعدام در رجایی شهر به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام! طبق اخباری که از زندان رجایی شهر رسیده حدود ٢٠٠ مأمور گارد ویژه امروز صبح مورخ ١٢ اسفند با یورش به سالن ١٠ زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) که مخصوص زندانیان اهل سنت است، پس از بازرسی تمامی اتاق‌ها و همچنین بازرسی بدنی زندانیان، شش زندانی اهل سنت به نام‌های: حامد احمدی، جهانگیر دهقانی، جمشید دهقانی، کمال ملائی، صدیق محمدی و هادی حسینی را برای اجرای حکم با خود بردند.

این ۶ زندانی بارها تهدید به اجرای حکم شده و چندین بار گارد ویژه زندان برای انتقال آن‌ها به سلول انفرادی و اجرای حکم اقدام کرده که با مقاومت زندانیان و اعتراضات گسترده در بیرون زندان مجبور شده‌اند زندانیان را به بند شماره ۱۰ برگردانند.

جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که ده‌ها زندانی اهل سنت را به اعدام محکوم کرده و هر از چند گاهی چند نفر از آنان را اعدام می‌کند.

این زندانیان بارها اعتصاب غذا کرده و از دادگاه‌های غیر عادلانه و شکنجه و بی‌حرمتی در مورد خود حرف زده‌اند. اکنون حکومتاسلامی برای جلوگیری از اعتراضات با یورش ۲۰۰ نفر نیروی گارد ویژه آن‌ها را برای اجرای حکم برده است.

به این رفتار حکومت اسلامی باید اعتراض کرد. هنوز از سرنوشت ۶ زندانی سیاسی ربوده‌شده از زندان ارومیه خبر دقیقی در دست نیست. این موج کشتار فعالین سیاسی و عقیدتی و موج کشتارهای روزانه در جمهوری اسلامی ایران را باید محکوم کرد.

اعدام حداقل ۱۰۰ نفر در بیست روز گذشته سند محکومیت جمهوری اسلامی در ایران است که با داعش در عراق و سوریه مسابقه کشتار گذاشته است. امروز قرار بود در ایران یک نفر با ریختن اسید به چشمش کور شود و این رفتارهای وحشیانه در ایران روزانه در حال انجام شدن است.

روز گذشته ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با لبخندی کریه  بر لب و در نهایت وقاحت  اجازه یافت در سازمان ملل سخنرانی کند و از اسلام هراسی انتقاد کند، ننگ بر نهادهای بین‌المللی که میکروفون در اختیار این جانیان می‌گذارند و آن‌ها را به دلیل جنایت علیه بشریت و اعدام  هزاران نفر و به فلاکت کشاندن زندگی میلیون‌ها نفر محاکمه نمی‌کنند.

به اعدام‌ها در ایران باید اعتراض کرد این وظیفه همه ما است! بهر طریق ممکن به زمینه‌سازی برای اجرای حکم ۶ زندانی در رجایی شهر باید اعتراض کنیم.

دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام

٣ مارس ۲۰۱۵ 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.