ehsan dehkordi 01

به یاد جان باختگان آزادی اندیشه ( محمد جعفرپوینده و محمد مختاری)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ehsan dehkordi 01

ehsan dehkordi 01احسان دهکردی 

داد از که بستانیم زمانی که شمشیر استبداد از نیام حاکمان بیرون می آید و بر گلوی آزاداندیشان فرو می نشیند، وقربانگاهی از دگراندیشان، متفکر ان و نویسندگان برپا می شود تا پلیدی و خشونت دوام یابد.

تا به کجا باید از ظلم و بی داد بر انسان و آزادیهای انسانی سخن گفت، تاکی باید بر مرگ عزیزان به ماتم نشست.

در جوامعی که آزادیهای انسانی به اشکال مختلف سرکوب می شوند و حرمت انسانی با گسترش خشونت و تجاوز به حقوق فرد از میان می رود، استبداد است که گسترش می یابد و فرهنگ و آثار شوم خود را بر جامعه به جای میگذارد. درکشور ما چماق استبداد به نام دین بر سر دگراندیش و آزادیخواه فرود می آید تا به خودحقانیت بخشد.

۳۵  است که سرکوب و حذف دگر اندیش شعار جمهوری اسلامی است وروشنفکران و قلم بدستان قربانیان اصلی این هجوم ضد انسانی هستند.

ترورهای جمهوری اسلامی از بدو شکل گیری این نظام آغاز شد و نواندیشان و دگر اندیشان قربانیان این دوران بودند و این پلیدی همچنان ادامه دارد.

بعد از مجید شریف و احمد میرعلایی نوبت به محمد مختاری و محمد جعفرپوینده رسید. مگر یک ملت تا چه اندازه می تواند نویسنده و شاعر ودانشمند داشته باشد.

همه نواندیشان و دگر اندیشان مورد پیگرد رژیم بودند و هستند، برای جمهوری اسلامی هر گونه تلاشی برای برهم زدن بساط ایدئولوژیک  و سیاست حاکم و نوآوری در هر زمینه ای غیر قابل تحمل است، امنیت نظام در حذف کسانی بود و هست که رسم معمول و جاری را به چالش می کشند و روابط و مناسبات دیگری را تلاش می کنند.

تلاش جمهوری اسلامی برای استمرار خود در همه ابعاد ادامه دارد.

از یک طرف با ترورهای مخفی و از طرف دیگر با اعدام های رسمی در زندانها نسلی از دگراندیشان و متفکرین در ایران کشته شدند تا نظام دوام یابد. واین ظلم به مردم امروز هم با اسیدپاشی وچاقوزنی بر چهره زنان ادامه دارد

این نظام در تلاش است کنترل بر جامعه و سلطه در همه سطوح آنرا به هر روشی عملی کند. تجاوز در زندانها و اسید پاشی برچهره دختران تلاش برای حفظ فضای سیاسی وفشار برزنان و آزادیهای فردی آنهاست .

شاید باید نسلی بگذرد تا عمق فاجعه ای که برما می گذرد حس کنیم.

 من ضمن گرامیداشت یاد همه جان باختگان راه آزادی و دموکراسی در ایران، بخصوص محمد جعفرپوینده و محمد مختاری که در این روزها جانشان گرفته شد، تلاش برای استقرار دموکراسی و آزادی در ایران را در همه لحظه ها دنبال می کنم و در جهت سرنگونی این نظام ضد بشری می کوشم.

احسان دهکردی

14.12.2014

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.