jrk

سامان نسیم زندانی سیاسی محکوم به اعدام درخطر قریب‌الوقوع اعدام

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jrk

jrk

سامان نسیم زندانی سیاسی محکوم به اعدام درخطر قریب‌الوقوع اعدام

سامان نسیم در بند ۱۲ زندان ارومیه (دریا) به سر می‌برد و به همراه ۲۶ زندانی سیاسی دیگر در این بند در اعتراض به رفتارهای غیرانسانی مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده است. او در سن ۱۷ سالگی به جرم درگیری مسلحانه و قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران به اعدام محکوم‌شده و حکم اعدام او به تائید دیوان عالی کشور رسیده است. سامان نسیم این اتهام را رد کرده است و اعلام کرده که فقط اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌ است.

درحالی‌که ۲۵ روز از اعتصاب غذای سامان نسیم و دیگر زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان ارومیه می‌گذرد سامان با وخامت جسمی شدید روبه‌رو می‌شود و در حالت بیهوشی او را به بهداری زندان منتقل می‌کنند او در بهداری از تزریق سرم های خوراکی امتناع می‌کند؛ اما مسئولین زندان با قساوت و بی‌شرمی تمام او را تهدید می‌کنند و به او اعلام می‌کنند «اگر به اعتصاب غذایت پایان ندهی حکم اعدامت را اجرا می‌کنیم» و در همان حال سامان اعلام کرده «تا تحقق خواسته‌هایمان حتی اگر کشته شوم به اعتصاب غذایم پایان نمی‌دهم.»

زندانیان اعتصاب‌کننده در وخامت جسمی شدید به سر می‌برند و مسئولین زندان هیچ عکس‌العملی در رابطه با خواست‌های آن‌ها نشان نداده‌اند درعین‌حال حکومت اسلامی با قساوت تمام آن‌ها را به تبعید و شکنجه و اعدام تهدید می‌کند. زندانیانی که بیشتر از چندین سال را در این زندان‌ها زیر شکنجه و تحقیر و توهین و زیر تیغ اعدام به سر برده‌اند. داعشیان حاکم بر ایران بدترین شرایط را نسبت به زندانیان سیاسی اعمال می‌کند و عمدتاً آن‌ها را دربندهای مختلف همراه با متهمین دیگر نگهداری می‌کنند؛ و بدترین رفتارها را با آن‌ها می‌کنند.

این ماهیت جمهوری اسلامی و حاکمین آن است که در رسانه‌های بین‌المللی حرف از بهبود حقوق بشر در ایران می‌زنند و بی‌شرمانه اعلام می‌کنند که در ایران زندانی سیاسی نداریم. جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران روزانه دستگیر می‌کند، شکنجه می‌کند و آن‌طور که می‌خواهند پرونده‌سازی می‌کنند و به جرائم «محاربه باخدا» و «مفسد فی الرض» و… اعدام می‌کنند.

باید به جنایات آشکار جمهوری اسلامی در ایران وسیعا اعتراض کرد. کمیته بین‌المللی علیه اعدام از مجامع بین‌المللی، نهادهای مدافع حقوق انسان و علیه اعدام و مردم در سراسر جهان درخواست می‌کند از سامان نسیم و دیگر زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده در بند ۱۲ زندان ارومیه حمایت کنند و در حمایت از آن‌ها و به‌خصوص سامان نسیم که در هنگام دستگیری زیر سن ۱۸ سال بوده و به اعدام محکوم شده واکنش جدی نشان دهند.

دبیرخانه کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۱۴ دسامبر ۲۰۱۴

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.