manif à paris oct 2014 copy

گزارش دو گردهمایی اعتراضی در پاریس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

manif à paris oct 2014 copy

manif à paris oct 2014 copyاعتراض به جنایت اسیدپاشی به زنان ایران و همبستگی با مبارزات آنها

شنبه سوم آبان 1993،  همگام با حرکت‌های اعتراضی در ایران و برخی شهرها در خارج از کشور، و در پی فراخوان سه نهاد دموکراتیک و حقوق بشری ایرانی، یک همایش اعتراضی در پاریس از ساعت 18 تا 20، علیه جنایت اسیدپاشی  به زنان در اصفهان برگزار شد. بار دیگر شهروندان ایرانی مقیم پاریس و حومه در میدان حقوق بشر (مترو تروکادرو) گرد هم آمده و اعتراض و انزجار خود را نسبت به سرکوب پیوسته زنان در همه عرصه های اجتماعی و به ویژه به جنایت اسیدپاشی بر زنان  ابراز داشتند.  

دهها تن از ایرانیان مقیم پاریس و حومه در این همایش شرکت کرده و خشم و انزجار خود را در اعتراض به نقض آشکار گسترده حقوق زنان در ایران و سیاست‌های ضد زن جمهوری اسلامی ابراز داشته و همدردی خود را با قربانیان حادثه دلخراش اسیدپاشی اعلام داشتند.

انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

جمعیت کردهای مقیم فرانسه

کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

ویدئو و عکس هایی از این همایش :

https://www.youtube.com/watch?v=T2-QBVUqZuo

 

 

 

 

 



اعتراض به جنایات داعش و همبستگی با مبارزات مردم کوبانی

در فراخوانی از سوی شخصیت‌های برجسته جهانی، روز شنبه یکم نوامبر سال ٢٠١۴، روز جهانی کوبانی نامگذاری و از مردم جهان درخواست شد که در این روز به هر شکل ممکن اعتراض خود را نسبت به جنایات داعش اعلام و از مردم کوبانی حمایت کنند.

شهر پاریس نیز به همراه بیش از صد شهر دیگر جهان، در روز شنبه یکم نوامبر سال 2014، شاهد تظاهرات گسترده در پشتیبانی از مبارزات قهرمانانه مردم کوبانی در مقابل تهاجم وحشیانه نیروهای دولت اسلامی (داعش) بود.در این تظاهرات که به شکل راهپیمائی در مسیر میدان باستیل تا میدان رپوبلیک(جمهوری)  و با شرکت طیف متنوعی از جریانات سیاسی برگزار شد، چند هزارتن شرکت داشتند. تظاهر کنندگان طی راهپیمائی با حمل پلاکاردها و دادن شعارهای مختلف حمایت خویش را از مبارزات مردم کوبانی اعلام داشتند. این تظاهرات که از ساعت 2 بعد از ظهر به مدت 3 ساعت جریان داشت در میدان رپوبلیک با سخنرانی تعدادی از شخصیت ها و نمایندگان نیروها و تشکل های مختلف و موزیک و سرود به پایان رسید.

انجمن جمهوری خواهان ایران در پاریس هم که که در فراخوانی حمایت خویش از این اقدام ترقیخواهانه را اعلام داشته و ایرانیان را به شرکت در آن دعوت کرده بود، به همراه ده ها سازمان سیاسی و نهاد مدنی مترقی فرانسوی و غیرفرانسوی، دراین تظاهرات شرکت کرد. جمهوری خواهان پاریس پرچم ایران را با خود داشتند و پلاکاردها و آفیش هایی که بر روی آنها به زبان فرانسه نوشته شده بود :

همه ایرانیانِ دوستدار آزادی و عدالت اجتماعی با کوبانی هستند

همبستگی بین‌المللی با کوبانی

خورشید آزادی از چهره فروزان زنان کوبانی طلوع می‌کند

همبستگی بین‌المللی با مبارزه مردم کوبانی

قدرت‌های بزرگ نخستین مسئولان رنج مردم کوبانی هستند

 انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

ویدئو و عکس هایی از این همایش :

https://www.youtube.com/watch?v=_cCKdvms5QY

 

 

 


 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.